Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
kovakallo2

Sunny N14 moottorin kunto

Recommended Posts

Onko kukaan teettänyt puristuspainemittausta tai ohipuhallusmittausta noin 250-300000km ajettuun Sunnyyn? Kiinnostais missä kunnossa mun N14 1.4 263000 kilometrillä pääkaupukiseutu-ajoa on. Vetää kyllä vielä, mutta jos jossain vaiheessa ottaa koneen pois ja uusii kampiakselin tiivisteet ja kytkimen, niin kannattaako tehdä esim. venttiilien hiominen ja männänrenkaiden vaihto sekä jakoketjun vaihto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erittäin hyvin itse huollettu. Kaikki huollot tehty 15000km välein. Vaihteistoöljy vaihdettu vain kerran (lisätty kyllä), olis aika vaihtaa uudestaan. Ruostepaikkaukset olleet viime vuosien suurin ongelma.

Moottori, kytkin, vaihteisto, vetarit alkuperäiset. Kiihtyvyydessä Almera 1.5 jää kirkkaasti.

Siistissä maalissa.Tekniikka pelaa. Heikkoa vain:

- kuskin penkki painunut ja selkänojan kallistus vähän takkuaa.

- takalasin lämmittimen kaikki langat poikki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taajama-ajossa lyhentäisin öljynvaihtoväliä.. 1.5 Almera varmaankin jää kiihdytyksessä painoeron vuoksi.. Penkki lienee helppo vaihtaa?

Onko pyöränlaakereita vaihdettu?

Edited by Alppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nettiautosta pikaisesti katsosttuna:

1.5 N16 Almera Omamassa: 1 250 kg

1.4 N14 Sunny Omamassa: 1 020 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysyin vaan, kun N15 Almeraani on pitänyt vaihtaa molemmat takapyörien laakerit (navat) jotka muistaakseni lienevat ABS kehää lukuunottamatta samat kuin N14 Sunnyssä.

Uusiin "Kiinan" takanapoihin lisäsin alkuperäisen rasvan lisäksi tätä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/60309...koisrasva-397g

Käyttänyt tuota moniin muihinkin kohteisiin.

Kirisin navan momenttiin. Eiköhän tuo kestäne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselin tuota voitelua, jotta Sunnun laakerit kestäisivät edelleen. Autothan tulevat yhä kertakäyttöisemmiksi: Fiesta-85:ssä oli kartiolaakerit ja erilliset tiivisteet takana. Ikuiset, kunhan voitelee ja säätää väykset. Sunny N14 /Almera N15 kuulalaakerit ja erilliset tiivisteet. Voitelemalla kestävät. Almera N16 kuulalaakerit tiivisteillä. Siis ei voi jälkivoidella. Almera N16 1.5 piti vaihtaa etupyörien laakerit 230000 km:ssä, kun alkoivat pitää kauheata jurinaa - siis aivan kuivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaihdoin toisen kerran vaihteistoöljyn 265000km kohdalla. Poistopropun magneetissa oli erittäin vähän metallimurua. Siis vaihteisto tulee kestämään auton iän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×