Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
miniwee

200sx ei vetoja

Recommended Posts

Pitipä nyt rekisteröityä ja ensimmäinen viesti lykätä tänne. :) Elikkä 200sx ca18det, ex omistajalla oli menny tulpat pimeeksi, kaveri osti auton, vaihto tulpat ja ei kummentunu. Rötääminen loppu yläkierroksilla mutta ei vetoja ahtojen alaisena lähes ollenkaan. Ostin itse säxän pois, nyt korjannu pakosarjaa, putsannu ilmanputsarin ja maffin, vaihtanu bensapumpunsuodattimen.. Itse epäilin pumppua, ilman paineensäädintä ei jaksanu kun 1.5 lykätä, joten ostin walbron 255 ja löin paikoilleen. Nyt paineet säätimen kanssa 2.4 tyhjäkäynnillä ja paine nousee ahtojen mukana reippaaseen kolmeen kiloon, eli se puoli olis kunnossa. Tulpilla ajettu n. 100km nyt, ja väriltään melkein valkoiset jokainen eli ei puolissa hätää ja viittais että käy laihalla? Ecusta tarkistin kamman kiinnityksen ja vikakoodit samalla, ei hämminkiä. Ahtoputkia oon katellu ja ne näyttäis olevan ehjät, ja ahtoja vajaa kilo tällä hetkellä, eli suhisee ja ahtaa kyllä todella nätisti. Sytkän katoin kohilleen, tosin en saa enemmän ennakkoon laitettua kun loppuu vara kesken. Eilen ajoin 45km yhtäsoittos pienillä kierroksilla ja pimeessä aukasin nokkapellin niin turbon outletti hehku aavistuksen punasena, samoin pakosarja.. Ainut mikä itsellä tulis mieleen on enään lambda, nimittäin seosmittarikaan ei enään toimi/näyttää yhtä pykälää kokoajan. Liekkö tosiaan niin laihalla vai lambda sökö? Tämän kanssa on saanut kyllä päätä raapia ja miettiä lissä vika. 28turbo, 3"putki alusta loppuun, isompi cooleri sun muuta.. Kyseisillä palikoilla penkitetty 272hp mutta tällä hetkellä ei varmaan puoliakaan tallessa. Kiitos jo etukäteen :)

Edited by miniwee

Share this post


Link to post
Share on other sites

sytkä pitäs mennä tontillee säätämällä,punahehku kevyellä ajolla pakopuolella viittaa myöhäseen sytytykseen. olisko nokka pompannu pielee tai cas väärässä pykälässä (jos puolikuu paskana). kannattaa tarkistaa. perusennakko 15 vakiona, eka mekki siimapyörässä on -5 astetta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieni putkessa paukkumine varmaa viittanee myös siihen, mutta käyntiin lähtee erittäin herkästi eli ei tartte sahailla :) Voihan tuon ajotuksen tarkistaa toki. Tänään käytin nokan päästä tuom casin pois ja pyörittelin ja puhistelin, ei siellä mitään ihmeitä kyllä mäkynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, alko seosmittari toimimaan. Oli liitin päässy irti, laitoin takas kiinni nii alko toimimmaan. Tasakaasulla seokset heittelee laidasta laitaan, kaasun kun päästää käy vihreellä vähän aikaa mutta sitten takasin punaselle. Lambdan johonkin löysin, kovin kärsineen näkönen oli. Liittimestä irrotin niin ei mitään vaikutusta ollut käyntiin, eli lambda sökö. Pitää vielä koittaa korjailla ja katella johtoja. Onko kellään tietoa paljon lambdan vastusarvo pitäisi olla kunnossa olevana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatketaas yksinpuhelua. Ettei rahat menis hukkaan taas, voiko lambda anturia kokeilla millään onko se sökönä? Ja käsittääkseni se vaikuttaa kulutukseen reilulla kädellä, nyt maantie kulutus ~15l/100km. Mutta silti seos on laihalla (lämpiää pakosarja, vaaleat tulpat)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on joskus ollut puhetta nuista lambdoista, mikä tahansa 3piuhanen lambda pitäisi käyä kiinni ja toimia kunhan johot kattelee oikein?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös periaatteessa seosmittarin lambda toimis samanlailla auton lambdana? Mielenkiinnosta kyselen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eikös periaatteessa seosmittarin lambda toimis samanlailla auton lambdana? Mielenkiinnosta kyselen :)

siis kattelet seoksia ilmeisesti kapeakaistalambdalla eli 3 johtoisella? se ei sitten osaa lukea seoksia kun 14-15afr että kaikki muu on ihan arvalla heitettyä. eli jos haluat tarkastella seoksia kiihdyttäessä, hommaa laajakaista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistäs sitä voi vilkuilla? Päädyssä oleva cas on aivan vasemmalle käännetty, eli niin ennakossa kun voi olla. Kääntää oikealle päin nii ei meinaa pysyä käynnissä ja paukkaseepi. Vai voiko sitä säätää sisältäkinpäin jotenkin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla nokka hampaan pielessä, mutta katso nyt vielä ajoituslampulla mitä se ennakko on ettei käy koneelle huonosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mistäs sitä voi vilkuilla? Päädyssä oleva cas on aivan vasemmalle käännetty' date=' eli niin ennakossa kun voi olla. Kääntää oikealle päin nii ei meinaa pysyä käynnissä ja paukkaseepi. Vai voiko sitä säätää sisältäkinpäin jotenkin?[/quote'] tuosta

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jos siellä seokset heittelee tasakaasulla laidasta laitaan, niin kuulostaa ehjältä lambdalta. Siis jos se sillä lailla rivakkaan tahtiin sitä seosta edestakaisin viuhtoo.

Sen sijaan se, että sytkän ajoituksessa ei riitä säätövara, ei ole normaalia. Tarkista nyt se jakopää, ettei ole pakonokka hampaan pielessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uijumalauta, nyt on vetoja! Jako heitti 10astetta, nyt jako 5asteessa ja sytkä vähän myöhäsellä. Piru ku on voimaa. Ensviikolla lambdan tilauksee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumma homma, eilen ajelin nätillä kaasulla ja yhtäkkiä sippas ku löysäsin kaasun. Vaihoin tänää tulpat ja tarkistin puolat, kaikki ok. Jakopään aukasin ja rupesin kattelemaan niin sillon kun säxä toimi oikein oli 5 BTDC. Sytkää pyörittelin ennakkoon nii toimi vähän paremmin.. Mikäköhä tuon aiheuttais? Kokeilen huomenna ruuvata 15btdcja kokeilen sitten toimiiko..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hae ajotuslamppu ja pätkä tulpanjohtoa ja kato ne todelliset ajotukset. Pitäs olla 15 ennakkoa...

EDIT:

Eihän siellä oo kahta pakonokkaa kannessa, sillon imunokka ois liikutettu pykälän verran että nokka-ajotukset täsmää paremmin.

Edited by Ransku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×