Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Alppu

RE85 kulutus

Recommended Posts

En nähnyt tällaista topicia, mutta jos löytyy, niin poistetaan sitten.

Eli paljonko palaa RE85 sataselle, tuleeko säästöä?

Luonnollisesti tulee kertoa, millaisesta kulkineesta ja olosuhteista on kysymys.

Edited by Alppu
RE85

Share this post


Link to post
Share on other sites

N. 10l / 100km on aika vakiintunut.

Kaasujalka helvetin raskas, paljon kylmästartteja ja lyhyttä pätkää 2/3 kaupungissa. Micra,megasquirt, kartat ei ihan optimit vielä. Aika vakio.1.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

S13 CA18DET, 11,2l/100km matka-ajo. Ei mitenkään rakennettu viinalle, käy laihaseoksella lambda-alueella. Säästän huomattavasti bensaan verrattuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S13 SR20DET, ~12L/100km matka-ajossa. Polttoainekartat säädetty etanolille, sytkäkartat samat kuin bensalla. Kyllähän tuolla muutaman euron säästää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru Legacy gt 2005 2L +400hv 10:1cr, 1200cc ruutat yms.

Keskikulutus tais olla 16L/100km tässä on ihan kaikki: peräkärrillä polttopuita, muutoma autotrailerin veto kaikki räppäilyt ym.

Parhaillaan pääs maantiellä 11L/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katoin että vuonna 2013 kolmen tankkillisen (elo-loka-joulukuulta) keskikulutus puhtaassa maantieajossa oli 7,93L/100km.

Ei mitään muutoksia tehty.

Almera N15 1.4 ja 195/60/15 -renkaat, jolloin nopeusvirhettä n. +3km/h, matkamittarivirhettä ei mitattu.

Keskinopeus 82,37 km/h.

Edited by Alppu
Lisäys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neljännes tankki eli 15l/100km sekalaisessa kylärallissa ja parit kuminpoltotkinmahtu mukaan. Tiedä sit miten tarkka mittaustapa tuo on mutta suuntaa antava ainakin. Tämmönen ca18det missä 1200cc ruutat ja ämpärinkokonen turbo ja kireemmät nokat jne. Luulis vielä saavan kulutusta alas vielä kun hienosäätää matka-ajo aluetta sinne 15afr tuntumaan 13,5-14 sijaan ja kytkisi ruiskutuksen pois moottorijarrussa, se menee siis seuraavaksi kokeiluun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Katoin että vuonna 2013 kolmen tankkillisen (elo-loka-joulukuulta) keskikulutus puhtaassa maantieajossa oli 7,93L/100km.

Ei mitään muutoksia tehty.

Almera N15 1.4 ja 195/60/15 -renkaat, jolloin nopeusvirhettä n. +3km/h, matkamittarivirhettä ei mitattu.

Toimiiko siis ilman mitään muutoksia, edes suuttimia et ole suurentanut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimiiko siis ilman mitään muutoksia, edes suuttimia et ole suurentanut?

Toimii, mutta menee laihalle (puutuu) kun painaa enemmän kaasua. Ilman suurta kuormaa pystyy ajamaan.

Jos pidit 1.4 moottoria laiskana, niin muutoksitta RE85 viinalla ajamalla olisit jo repinyt pelihoususi. :)

No nykyään on paineensäädin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menee tosi laihalle. Veikkaan afr 18 täyskaasulla. Itsellä kulutus on nyt tippunut 9 paikkeille kun vaihdoin uudemman malliset suuttimet. Vanhat hajoili viinasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seka-ajossa lämpimillä keleillä ennen tuota flexfuel muutosta kulutus ollut sellaista 15-16L / 100km. matkassa paras tankillinen 12,3L / 100km joka on jo erittäin kohtuullinen. Tuohon sisältyi reiluvauhtista moottoritietä, ja 80-100km/h maantieajoa. Kelien kylmetessä syksyä kohdin kulutus nousi kylmästarttien takia seka-ajossa litran, puolitoista. Ekat 5min Tech Edge sanoo vaan RICH, koska kylmäkäynnistyskartat oli överirikkaalla. Asia nyt korjattu kun Nistune tuli. RB25 NEO, EV14 1000cc suuttimilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuoden 2014 kolmen ensimmäisen testitankillisen (maalis-touko-heinäkuulta) keskikulutus puhtaassa maantieajossa oli 8,30L/100km.

Nosteltu testimielessä asteittain bensanpainetta.

Almera N15 1.4 ja 195/60/15 -renkaat, jolloin nopeusvirhettä n. +4km/h (100km/h), matkamittarivirhettä ei mitattu.

Laskettu keskinopeus 84 km/h.

Edited by Alppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primera 2003 (P12) 1.6 farkku

53tkm ja reilun 120:n tankkauksen keskiarvo 10.58l / 100km.

Oikeina talvina lähempänä 12l sataselle (aamuisin tolpasta, viime talvi ei ollut oikea:)) ja kesällä 10 pintaan.

Tankillinen maantietä 8,7l/100km (talvella ja auto täysi).

Ajosta 80% kaupunkia.

Rengastus vakio 205/60-16

Syötön lisäyksen hoitaa Ecobox E85.

Toimivuus testattu -27 pakkasessa ilman lämmitystä, käyntiin saa...

Bensapumppu sanonut sopimuksen irti noin 40tkm sitten, kesti noin 193tkm. Ei muita ongelmia.

Muuta kuin E85:sta tankattu viimeksi lokakuussa 2012!

https://www.spritmonitor.de/en/detail/543308.html

Edited by espi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montako kilometriä etanolia se ensimmäinen pumppu kesti ja minkä pumpun vaihdoit tilalle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkkaan en muista, jotain alle 5tkm etanolilla. Nissanin (Bosch) alkuperäisen ämpärin laitoin, tankissa siis koko hässäkkä suodattimineen... Loppuvuodesta 2004 kyseisen hässäkän malli muuttui Bosch:n koodiltaan uuteen. Uudemman koodilla löysin jostain maininnan alcohol, tiedä sitten mitä varten:) Tommosen uudemman mallin rompparilta hain ja sillä on nyt moitteetta menty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuoden 2014 kahden viimeisen testitankillisen (elokuu ja marraskuu) keskikulutus puhtaassa maantieajossa oli 8,17L/100km.

Nostettu bensanpainetta, ei muuta.

Almera N15 1.4 ja 195/60/15 -renkaat, jolloin nopeusvirhettä n. +4km/h (100km/h), matkamittarivirhettä ei mitattu.

Laskettu keskinopeus 84,1 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tarkkaan en muista, jotain alle 5tkm etanolilla. Nissanin (Bosch) alkuperäisen ämpärin laitoin, tankissa siis koko hässäkkä suodattimineen... Loppuvuodesta 2004 kyseisen hässäkän malli muuttui Bosch:n koodiltaan uuteen. Uudemman koodilla löysin jostain maininnan alcohol, tiedä sitten mitä varten:) Tommosen uudemman mallin rompparilta hain ja sillä on nyt moitteetta menty.

Näissä vanhemmissa. ns. aidoissa japanilaisissa on varmaan joku muu kuin Bosch -pumppu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näissä vanhemmissa. ns. aidoissa japanilaisissa on varmaan joku muu kuin Bosch -pumppu?

Tiedä sitten kenen kiinalaisen tekemiä ovat noi alkuperäiset:) Nyt tarkemmin aatellen tiedä sitten oliko tuo rompparilta noudettu ja kertaalleen uusittu siihen rimpulaan, mut hyvin se on toiminut ainakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aeroflow racelta jos haluutte ettei zippaa viinasta. Maksaa rahaa, mutta näkisin että maksaa itsensä takaisin kun ei naulaa mäntiin reikiä kun pumppu hajoo kesken vedon..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo kuulostaa enemmän joltain kilpa-auto ongelmalta: " ei naulaa mäntiin reikiä kun pumppu hajoo kesken vedon.."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei se multa pois ole.. Ihan esimerkkinä, sulla on 3-4 vaihde silmässä motarilla rekkaa ohittaessa, eikö sillon voisi puhua täyskaasuvedosta, ihan samalla tavalla vapariin ne reiät tulee jos käy laihalla. Tai öljyrenkaan vierestä männänrenkaan väli, jos vaikka on pyöritellyt micran mäntiä kädessä niin ymmärtää kuinka ohut se pieni väli siinä on.. Ei tosin aivan yhtä herkästi varmasti kuin turbovehkeissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhtään vakiokuntoista viinakonetta en ole kuullut naulanneen reikiä... ei tarkoita ettei niin olisi voinut käydä. Kuitenkaan etanoli ei nakuta niin herkästi kuin bensa mennessään laihalle (jos ollenkaan?), eikä nosta lämpöjä samalla tavalla.

Saa korjata! :)

Itse oon vakio koneella ajanut RE85:llä vedättäen pitkiä matkoja (km+) kaasu pohjassa laihalla, ei ole vielä hajonnut. :D

Eli jos jollain on ihan omakohtaista kokemusta vakiokoneista..

Edited by Alppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

10.6. mitattu vaihteeksi kulutusta. Omassa sekalaisessa, maantiepainotteisessa ajossa kulutus oli

8,15 litraa sataselle (600,2 km ja 48,92 litraa E85).

Renkaat 195/60-15

Edited by Alppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

184km /31L =16,85 keskikulutus tolta matkalta. Ca18det ja 8,5/1 puristukset ja jotain kansiviritystä yms.. lambdaohjaus tosin ei oo päällä tällä hetkellä seokset on jonkunverran paksulla paikoittain (huom. haltech, ei vakio ecu kartat).

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×