Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
nissan200sx

Korkeat puristukset

Recommended Posts

Kun turbo garret 2876 hajosi,niin ensin tuli öljytikun reiästä öljyä sitten putkiin ja cooleriin (nokalla 630x300x75.HKS tai kiinancooleri) ja vielä dumbista(ennen imusarjaa)

Tehtiin remppa,uusi turbo 3071,kansihuolto,laakerit ja nyt syö öljyä.Puristukset joka pytyssä 10. (noihan nakuttaa) vähän huonosti lähtee käyntiin, laittako hanttiin.Zuikki sääti kumminkin.

- Onko mahdollista,kun ei saatu kaikkia öljyjä coolerista pois (pari desiä valutettiin),että sitä olisi päässyt sylintereihin ja se tiivistää pytyt ja puristukset siksi korkeat?

Metallikannentiiviste toista kertaa käyttöön, ei kai voi mennä niin paljon kasaan,että puristukset nousee noin paljon!

- Voiko cooleri mennä tukkoon jos sinne jäi paljon öljyä,sitä kului 1l/700km muutaman kk:n ajan.

- Onko vinkkiä miten pitäisi edetä!

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on tainnu puristuspaine ja puristussuhde mennä sekaisin, nehän kaksi eri asiaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt on tainnu puristuspaine ja puristussuhde mennä sekaisin, nehän kaksi eri asiaa ;)

Puristuspaineet mitattiin tulpanreiästä,nippa,letku,mittari! 10 kaikissa sylintereissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Puristuspaineet mitattiin tulpanreiästä,nippa,letku,mittari! 10 kaikissa sylintereissä.

Hyvät puristukset siis kun kaikissa lukemat samat eli kunnossa on. Onko siis öljynkulutuksen kanssa vielä ongelmaa vai mitä?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hyvät puristukset siis kun kaikissa lukemat samat eli kunnossa on. Onko siis öljynkulutuksen kanssa vielä ongelmaa vai mitä?

Eikö ole liian korkeat puristukset,varmistelen vain? Kyllä pinta laskee öljytikussa! Menee yöunet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eihän nuo nyt liikaa ole.

Ilmeisesti s14 manuaalissa tämmöistä lukee mitä netistä googletin

Standard: 157psi

Minimum: 128psi

10 bar taitaa olla 140 psi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehtiinkö männille/renkaille mitään tuossa teidän remontissa? Paljon oli sylintereissä kulumaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ne liikaa ole. Kattelin tossa s13 manuaalista että:

Standard: 171psi

Minimum: 142psi

Niin ja mä sais mittaustulokseksi jokaiseen pyttyyn 150psi

Edited by hobofin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tehtiinkö männille/renkaille mitään tuossa teidän remontissa? Paljon oli sylintereissä kulumaa?

Ei tehty männille mitään.Hoonattiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei ne liikaa ole. Kattelin tossa s13 manuaalista että:

Standard: 171psi

Minimum: 142psi

Niin ja mä sais mittaustulokseksi jokaiseen pyttyyn 150psi

Sittenhän ne on 150psi:10,34bar mulla - Kuinka tohon voi laittaa 1,8bar ahtopaineita Garret GT3071R:lla

171psi:11,79bar

142:9,79bar

123psi:8,5bar - tätä vissiin käytetään ca18det turbo:ssa Olisko noi vaparijuttuja!

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sä sekotat puristussuhteen ja puristuspaineen nyt keskenään, puristussuhdetta et saa millään mittarilla katottua, ja nuo sun lukemat on puristuspainetta ja ne on ihan hyvät.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei tehty männille mitään.Hoonattiin.

Ok, eli vanhat renkaat ja vaan tehtiin hoonaamalla jälki? Hoonattiinko ihan jossain liikkeessä vai käsin kotosalla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä ihan koneistamolla kunnon laitteilla hoonattiin pelkkä jälki että ei otettu tavaraa pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulihan mäntiin uudet renkaat? 10 on hyvä puristuspaine enempi ajettuun koneeseen, esim veljen 350tkm ajetussa corollassa on 10 joka pytyssä ja öljyä kuluu, jos sulla on moottori hetki sitten tehty niin pitäisi mun makuun olla lähempänä 12.. Ja öljyä siis pöllyttää pakoputkesta vai räkiikö se sitä jonneen ahtoputkiin edelleen? Ahtimen öljynpaluuputki tarpeeksi iso ja hyvässä kulmassa? Huohotukset oikein?

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kanssa omassa säxässä puristuspaineet reilu 10 kun viimeksi mittasin, eikä kyllä hirveemmin syö öljyä. Tai no ehkä jonku 0,5-1L joutuu kerran lisäämään öljynvaihto välillä ja öljyillä ajelen yleensä, jonku 5000-7000km

Edited by miihkali200

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla kanssa omassa säxässä puristukset reilu 10 kun viimeksi mittasin, eikä kyllä hirveemmin syö öljyä. Tai no ehkä jonku 0,5-1L joutuu kerran lisäämään öljynvaihto välillä ja öljyillä ajelen yleensä, jonku 5000-7000km

Mikä turbo ja millaisilla ahtopaineilla ajelet? Mulla takorautaa männät ja kanget aattelin paineita laittaa 1,8-1,9:iin. ja konehan on ca18det.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikä turbo ja millaisilla ahtopaineilla ajelet? Mulla takorautaa männät ja kanget aattelin paineita laittaa 1,8-1,9:iin. ja konehan on ca18det.

Ja mitenhän tää nyt liittyy tähän ketjuun..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tulihan mäntiin uudet renkaat? 10 on hyvä puristuspaine enempi ajettuun koneeseen, esim veljen 350tkm ajetussa corollassa on 10 joka pytyssä ja öljyä kuluu, jos sulla on moottori hetki sitten tehty niin pitäisi mun makuun olla lähempänä 12.. Ja öljyä siis pöllyttää pakoputkesta vai räkiikö se sitä jonneen ahtoputkiin edelleen? Ahtimen öljynpaluuputki tarpeeksi iso ja hyvässä kulmassa? Huohotukset oikein?

Corolla on vissiin vapari,niissä kai isommat paineet,mulla on turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Corolla on vissiin vapari,niissä kai isommat paineet,mulla on turbo.

Mä oon aina luullu et ca18det on vapari :/

Edited by Sampsa3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Corolla on vissiin vapari,niissä kai isommat paineet,mulla on turbo.
Sä sekotat puristussuhteen ja puristuspaineen nyt keskenään, puristussuhdetta et saa millään mittarilla katottua, ja nuo sun lukemat on puristuspainetta ja ne on ihan hyvät.

Tämä. Googlettele mikä on puristussuhde ("puristukset") ja mikä puristuspaine. Ne on kaks ihan eri asiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×