Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
kuski

400hp kasassa, mitä seuraavaksi??

Recommended Posts

Terve.

Ajattelin avata topicin koska haluaisin näkemystä siitä, että mihin suuntaan koneen rakentelun suhteen pitäisi lähteä.

Tosiaan itsellä on avaamaton motti, viime kesänä 390hp, 547nm AMW:n dynossa ja mieli halajaisi lisää (varsinkin lappeenrannan lentokenttäajeluiden jälkeen) :D.

Ahtoja ei huipputehon kohdalla ollut kuin 1.2b kun hukkis ei kestänyt kiinni ylärekisterissä vaikka bleediä väänti kuinka. Maatsin mukaan meno oli yläältä jo hieman väkinäistä, eli ei tolla ahtimella varmaan hirveästi yli 400hp oteta kuitenkaan joten 390hp sai jäädä.

Tällä hetkellä kokoonpano:

GT3071-wg 0.64, 760cc suuttimet, walbro 400lph ,vag puolat ,FMIC Apexi vapari, DC Sport pakosarja, Kovat ahtoputket, 3" puti turbola perälle asti.

Lähinnä tuo ahdin ja kannen tekeminen mietityttää. Olisiko HX35 hyvä ahdin jos tavoitteena olisi vaikka 550hp, hinta ei ainakaan ole kovin paha.

Sitten toinen vaihtoehto olisi gtx3076, siinä pitäisi tuoton riittää +600hp, ja etuna se että pitäisi mennä melko heittämällä 3071 tilalle, vain ulkoinen hukkis pitäisi viritellä nykyiseen pakosarjaan, HINTA vaan hirvittää. Joillain ollut myös hx40 mutta en sitten siitä tiedä että onko hyvä.

Minkälainen operaatio tuo hx35 olisi laittaa tonne pellin alle?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Terve.

Ajattelin avata topicin koska haluaisin näkemystä siitä, että mihin suuntaan koneen rakentelun suhteen pitäisi lähteä.

Tosiaan itsellä on avaamaton motti, viime kesänä 390hp, 547nm AMW:n dynossa ja mieli halajaisi lisää (varsinkin lappeenrannan lentokenttäajeluiden jälkeen) :D.

Ahtoja ei huipputehon kohdalla ollut kuin 1.2b kun hukkis ei kestänyt kiinni ylärekisterissä vaikka bleediä väänti kuinka. Maatsin mukaan meno oli yläältä jo hieman väkinäistä, eli ei tolla ahtimella varmaan hirveästi yli 400hp oteta kuitenkaan joten 390hp sai jäädä.

Tällä hetkellä kokoonpano:

GT3071-wg 0.64, 760cc suuttimet, walbro 400lph ,vag puolat ,FMIC Apexi vapari, DC Sport pakosarja, Kovat ahtoputket, 3" puti turbola perälle asti.

Lähinnä tuo ahdin ja kannen tekeminen mietityttää. Olisiko HX35 hyvä ahdin jos tavoitteena olisi vaikka 550hp, hinta ei ainakaan ole kovin paha.

Sitten toinen vaihtoehto olisi gtx3076, siinä pitäisi tuoton riittää +600hp, ja etuna se että pitäisi mennä melko heittämällä 3071 tilalle, vain ulkoinen hukkis pitäisi viritellä nykyiseen pakosarjaan, HINTA vaan hirvittää. Joillain ollut myös hx40 mutta en sitten siitä tiedä että onko hyvä.

Minkälainen operaatio tuo hx35 olisi laittaa tonne pellin alle?

eihän se nyt voi olla mikään yllätys että tuo .64 t25 turbiinikotelo ei älyttömiä hengittele? ite varmasti rakentaisin tohon settiin uutta turbiinipuolta, eli joko t3 laipalla tai vbandillä turbiinin inlet ja sopiva ar niin kyllä 50hp löytyy ja vasteessa ei ota ratkasevasti takkiin (voi saada jopa herkemmäksi)

edit. ja jos puhallin menee uusiksi kuitenkin niin kannattaa katsoo Garrettin uutta GTW mallistoa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan helpoin ja halvin vaihtoehto olisi vaihtaa ahdin vastaavaan isopesäseen. Sitten, jos kannen ottais irti ja samalla päivittää nokat/jouset ainakin. Voihan niitä kanaviakin sipasta, mutta ei montaa hevosta hintaa nähden saa. Samaan luokkaan menee, jos imusarjan päivittää. Tällöin varmaan päästäis jonnekin 450hv tietämille. Jos taas +500hv haetaan alkaa vakio kone olla jo aika kovilla ja menee aika pitkälti pakopuoli kokonaan uusiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko portattu ahtimen pakopuolta? Se vois jeesata tuohon ahdistamiseen ja pääsisit varmasti sinne 400hp puolelle.

Toinen vaihtoehto ABTn ehdottama isopesäinen tai sitten laitat vehkeet käymään viinalla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo on täysin koskematon, eikä tosiaan tullut tuo "raja" yllätyksenä. Tuo pikkupesäinen vaan sattui olemaan autossa kiinni kun aikoinaan sen ostin.

Kait sitä sitten vois tyytyä ton nykysen kokoonpanon hipistelyyn, eli vaihtas vaan 0.86 pakopesän ja vaikka tomein poncamit ja astetta jäykemmät venanjouset, karvan verran rajoitinta ylöspäin.

Sinällään puoltaisi tämmöistä pientä sipistelyä myös se että kesä on kohta kuumimmillaan ja välillä tuppaa projectit venähtämään, äkkiä käy niin että kesä tuli ja meni eikä auto nähnyt asfalttia yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sen 40-50 hevoista lisää voi saada nokilla ja isommalla pakopesällä. Ei tuon kompuran tuotto juuri yli 430hp yllä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoilla linjoilla, ei tolla ahtimella ihmeitä saa aikaan. Saiko tähän GTX kompurasiipeä, sillä ja isommalla pakopesällä vois auttaa asiaa mut onko taas taloudellisesti järkevää. Samalla rahalla melkein jo vaihtaa ahtimen. Toisaalta jos kokonaan vaihtaa ahdinta niin tarvii vähintään muokata pakosarjaa , jollei vallan uutta samalla. Ym. Ym...

Edited by Arttu
v#tun korjaava tekstinsyöttö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itseäkin on kyllä kiinnostanut tuo mahdollisuus (vai mahdottomuus?) GTX kompurasiipeen GT3071Rwg ahtimen kanssa. Omassa on tuo isompi T25 pesä...

Jos "oikean" GTX:n laittaa niin hintaa tulee helposti reilusti yli 3000€. (Ahdin, pakopesä, pakosarja, hukkaportti, downpipe jne jne...) Ja sit siinä vaiheessa ei enää noin pientä ahdinta kannattaisi laittaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hävyttömän hintasia noi pakopesätkin. Viime vuonna kun soittelin aiheesta niin pelkkä pesä oli yli puolet uuden turbon hinnasta.

tosiaan tolla gtx3076 otettu maailmalla muistakseni yli 600hepoa sr20detistä. Ois jo ihan jees ;)

Edited by kuski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei se t25 .86 juuri mihkään virtaa myöskään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei se t25 .86 juuri mihkään virtaa myöskään.

Juu en tiedä et viitsiikö 20-40hphp takia edes käydä tota nykystä ahdinta rassaamaan jos ei löydy meinaa edullisesti pakopesää löytyä. Se että saako ton ahtimen päivitettyä niin vaikuttaa kyllä sitten nokkien ostoonkin.

Tänään kun kurvailin kylillä niin mietistelin että onko turbolagilla itsellä suurta merkitystä ja tulin siihen tulokseen, että rata ja kiihdytyspäivillä ei alta 4000rpm kierrokset juurikaan laske että itselle riittäisi jos ahdin rupeisi 4-4.5t kierroksilla toimimaan. Sitten jos on mörkö ahdin niin en tiedä että kandeeko sinne mitään poncameja laittaa, vaan päivittäisi suoraan vaikka tomein 270 kovilla nostajilla. Konetta kannattaisi toki tässä vaiheessa rakentaa jo muutenkin vahvemmaksi.

Toki tuo turbolagin pelkäämättömyys voi johtua siitäkin että ei ole tullut lagisella laitteella ikinä ajettua. Nykynen pikkupilleri ahtaa kyllä niin alhaalta että perus maantienopeuksissa ei tarvitse vitoselta pienempää heittää jos ohi haluaa mennä.

Edit. Ja auto on itselle täysin harrastepeli, ei dailydriver, eli ei tarvitse käytöksen niin älyttömän smoothia ollakkaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä laittaisin tuossa vaiheessa (ja laitoin) kiireen vilkkaa uusia kiluja ja kaluja alakertaan. Erään tutun autosta posahti moottori aivan varoittamatta, alkoi vaan tajuton ropina kuulua ja tienoo oli täynnä männän paloja ja venttiililautasia... Juuri mitään osia moottorista ei jäänyt ehjäksi. Arvailujen perusteella joko mäntä tai kiertokanki murentui, ei tosin Nissanin moottorista ollut kyse.

Itselle vaihdoin pakonokan imunokan tilalle ja säädettävät nokkapyörät, veto alkaa n. 500rpm alempaa ilman kummempia säätelyjä, tykkään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä aikaa kun diskopottu oli viritysturbo ja gt3071 oli selkeää ylilyöntiä ja laginen ;D

Kait se holset 52 on 2l ja alle, precision 7675 yli 2l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis turbolagi ja turbon käyttöalue on 2 täysin eri asiaa. Lagi on sitä miten kauan menee että ahdin nostaa paineet kun ollaan jo oikealla kierrosalueella...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sitä aikaa kun diskopottu oli viritysturbo ja gt3071 oli selkeää ylilyöntiä ja laginen ;D

Kait se holset 52 on 2l ja alle, precision 7675 yli 2l.

Sepäse..Tänä päivänä ei 400hp ole yhtään mitään. Pitäisi olla varmaan 800hp että se säväyttäisi ajatuksena. 400hp kyydissä ei ole sitten ollut kovin monikaan normijamppa. Se on se netti nääs tämmöne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sepäse..Tänä päivänä ei 400hp ole yhtään mitään. Pitäisi olla varmaan 800hp että se säväyttäisi ajatuksena. 400hp kyydissä ei ole sitten ollut kovin monikaan normijamppa. Se on se netti nääs tämmöne.

Tämä. Reilut kymmenisen vuotta sitten kun yks kylän mies rakensi bemarin jossa oli jotain 450hv niin koko kylä puhui siitä innoissaan, nyt kun torilla kuulee että että jossain autossa on 450hv niin ei kummosta reaktiota kenessäkään saa aikaan. Osahan on netin vikaa mutta kyllähän nuo paljon kehittyneet moottorinohjaukset ja ahdinteknologia+re85 ovat auttaneet tehojen nousussa ja samasta kattilasta saadaan nyt enemmän voimaa kuin aiemmin, tuntuu olevan vaan pintaviritys jos sulla on 600hv ja joku superproammattilainen on samasta koneesta ottanut jossain päin maailmaa 900hv näin esimerkkinä.

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai senkö takia näitä rakennellaankin, mä hölmö kun olin ajatellut ihan omaksi iloksi väsäillä....:P

Mut asiaan, tää alkuperäisen kysyjän ahdin on 56,5mm pakosiivellä vai? Siihen ei oikein taida olla pesiä tarjolla. Asia olis eri jos olis GT30 turbiini 60mm pakosiivellä -> http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-020&Category_Code=GRT

Saakohan tohon keskiöön muuten vaihdettua tota 60mm turbiinia, tai no eihän siinä enää mitään järkeä ole kun taas samaan rahaan vaihtaa taas sen ahtimen. Eli jos tosiaan enempi kaipaa voimaa niin ahdin vaihtoon. Ja sit pakosarja, ja sit ja sit.... jne...;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ai senkö takia näitä rakennellaankin, mä hölmö kun olin ajatellut ihan omaksi iloksi väsäillä....:P

Minkä takia? Meinaat vissiin että porukka rakentaa autoja sen takia että essolla olis jotain millä leuhkia? No ehkä jollain on niinkin mutta lähinnä tarkoitin sitä että käsite tehokkaasta autosta on hiipinyt satoja hevosvoimia aiempaa ylemmäs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko tämä vakio laatikolla vielä? Siitä tulee sitten seuraava rakennus kohde...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oliko tämä vakio laatikolla vielä? Siitä tulee sitten seuraava rakennus kohde...

On vakio laatikko. Ihmetellytkin että miten laatikko kestää nuo väännöt mutta toistaiseksi laatikko tuntuu olevan hyvässä iskussa, ei ede kakkonen takertele. Tosiaan mielessä on että nyt kannattaisi ottaa tuo oma laatikko irti ja laittaa myyntiin kun on vielä ehjä. Vanhasta laatikosta saaduilla rahoilla voisi sitten rahoittaa esim skyllen laatikon ostoa.

Ahdin voi hyvinkin olla tuolla 56.5mm pakosiivellä, jolloin pesän vaihto päikseen ei onnistu heittämällä. Soittelin yhdelle turbopajalle ja he kertoivat että helpoin ja halvin keino on tehdä gt28 pakopesästä sorvinkautta mieleinen, hinta about 300-400€ muistaakseni. Muistaakseni siksi, että tämä kyselykierros on viime syksyltä.

Pirun kun dollarin kurssikin on ihan perseestä niin ei sieltäkään viitsi mitään eksoottisempaa nyt käydä tilailemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autosi kuullosta minusta nyt tosi järkevältä. Panostaisin ehdottomasti sinuna nyt tuon paketin viilaamiseen. Se että onko autossa 400 vai 500 heppaa ei juurikaan nosta ajamisen nautintoa tai kiihtyvyyden tunnetta pitkässä juoksussa, mutta jos sen ylimääräisen 100hv:n takia menetään rahaa ja samalla ehkä jotain muita ominaisuuksia niin minusta se ei ole sen arvoista. 400hv sx on todella nopea auto. Jos se vielä herää ajoissa ja on käytökseltään sellainen sivistynyt niin minusta se kuullostaa todella hyvältä. Panosta siihen että auto todella toimii hyvin joka alueella, kylmänä ja kuumana. Panosta että auto kestää nuo tehot mukisematta voimansiirron osalta. Panosta siihen että autolla ajamisesta nauttii niin että pörinä, pauke ja pätkiminen ei ala vituttamaan jossain vaiheessa.

Olen mennyt itse polun: Vakio->400hv->550hv->650hv->775hv. Lisääntynyt suorituskyky on antanut kivoja penkkilappuja ja Suomen Nissaneista nopeimman loppunopeuden mailille, mutta myös latistanut ajonautintoa jossain määrin lisääntyneenä pörinänä ja liian kovina voimansiirron osina.

Siksi viimeaikaiset muutokset onkin keskittynyt siihen että ajonautintoa saataisiin lisättyä. Tunnen myös useamman yli 1000hv supran omistajan joilla on käynyt sama ilmiö, kun maililla on lyöty tulokset aika pitkälti tappiin, penkistä on saatu kovat laput niin sitten jääkin käteen se että mitäs nyt sitten? Laitteet ei ole hirveän ajettavia kun 1000rpm kierrosten nousulla vetoalueella tulee 400hv lisää,ja alhaalla on kuollutta. Aika moni suunnitteleekin pienempää ahdinta tai kaluston vaihtoa. Oma auto ei koneen osalta ole toivoton, mutta tosiaan pakoputkea ja voimansiirtoa pitää muokkailla että vanha jaksaa vielä Japanin ihmettä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Autosi kuullosta minusta nyt tosi järkevältä. Panostaisin ehdottomasti sinuna nyt tuon paketin viilaamiseen. Se että onko autossa 400 vai 500 heppaa ei juurikaan nosta ajamisen nautintoa tai kiihtyvyyden tunnetta pitkässä juoksussa, mutta jos sen ylimääräisen 100hv:n takia menetään rahaa ja samalla ehkä jotain muita ominaisuuksia niin minusta se ei ole sen arvoista. 400hv sx on todella nopea auto. Jos se vielä herää ajoissa ja on käytökseltään sellainen sivistynyt niin minusta se kuullostaa todella hyvältä. Panosta siihen että auto todella toimii hyvin joka alueella, kylmänä ja kuumana. Panosta että auto kestää nuo tehot mukisematta voimansiirron osalta. Panosta siihen että autolla ajamisesta nauttii niin että pörinä, pauke ja pätkiminen ei ala vituttamaan jossain vaiheessa.

Olen mennyt itse polun: Vakio->400hv->550hv->650hv->775hv. Lisääntynyt suorituskyky on antanut kivoja penkkilappuja ja Suomen Nissaneista nopeimman loppunopeuden mailille, mutta myös latistanut ajonautintoa jossain määrin lisääntyneenä pörinänä ja liian kovina voimansiirron osina.

Siksi viimeaikaiset muutokset onkin keskittynyt siihen että ajonautintoa saataisiin lisättyä. Tunnen myös useamman yli 1000hv supran omistajan joilla on käynyt sama ilmiö, kun maililla on lyöty tulokset aika pitkälti tappiin, penkistä on saatu kovat laput niin sitten jääkin käteen se että mitäs nyt sitten? Laitteet ei ole hirveän ajettavia kun 1000rpm kierrosten nousulla vetoalueella tulee 400hv lisää,ja alhaalla on kuollutta. Aika moni suunnitteleekin pienempää ahdinta tai kaluston vaihtoa. Oma auto ei koneen osalta ole toivoton, mutta tosiaan pakoputkea ja voimansiirtoa pitää muokkailla että vanha jaksaa vielä Japanin ihmettä.

Hyviä pointteja, pitänee ottaa neuvosta vaariin ja laittaa nyt vaihteisto ja jarrut ensitöikseen kuntoon. Jarrut varsinkin lisäävät rata-ajossa mukavuutta merkittävästi ;). Kyllähän tolla 400hp pärjää mutta niinku legenda sanoi "sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Autosi kuullosta minusta nyt tosi järkevältä. Panostaisin ehdottomasti sinuna nyt tuon paketin viilaamiseen. Se että onko autossa 400 vai 500 heppaa ei juurikaan nosta ajamisen nautintoa tai kiihtyvyyden tunnetta pitkässä juoksussa, mutta jos sen ylimääräisen 100hv:n takia menetään rahaa ja samalla ehkä jotain muita ominaisuuksia niin minusta se ei ole sen arvoista. 400hv sx on todella nopea auto. Jos se vielä herää ajoissa ja on käytökseltään sellainen sivistynyt niin minusta se kuullostaa todella hyvältä. Panosta siihen että auto todella toimii hyvin joka alueella, kylmänä ja kuumana. Panosta että auto kestää nuo tehot mukisematta voimansiirron osalta. Panosta siihen että autolla ajamisesta nauttii niin että pörinä, pauke ja pätkiminen ei ala vituttamaan jossain vaiheessa.

Olen mennyt itse polun: Vakio->400hv->550hv->650hv->775hv. Lisääntynyt suorituskyky on antanut kivoja penkkilappuja ja Suomen Nissaneista nopeimman loppunopeuden mailille, mutta myös latistanut ajonautintoa jossain määrin lisääntyneenä pörinänä ja liian kovina voimansiirron osina.

Siksi viimeaikaiset muutokset onkin keskittynyt siihen että ajonautintoa saataisiin lisättyä. Tunnen myös useamman yli 1000hv supran omistajan joilla on käynyt sama ilmiö, kun maililla on lyöty tulokset aika pitkälti tappiin, penkistä on saatu kovat laput niin sitten jääkin käteen se että mitäs nyt sitten? Laitteet ei ole hirveän ajettavia kun 1000rpm kierrosten nousulla vetoalueella tulee 400hv lisää,ja alhaalla on kuollutta. Aika moni suunnitteleekin pienempää ahdinta tai kaluston vaihtoa. Oma auto ei koneen osalta ole toivoton, mutta tosiaan pakoputkea ja voimansiirtoa pitää muokkailla että vanha jaksaa vielä Japanin ihmettä.

saako kysyä millainen loppunopeus oli maililla ja mikä kori? ihan vaan mielenkiinnosta kun olisi tarkoitus mennä kesällä ajamaan itsekkin maili ensimmäistä kertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
saako kysyä millainen loppunopeus oli maililla ja mikä kori? ihan vaan mielenkiinnosta kun olisi tarkoitus mennä kesällä ajamaan itsekkin maili ensimmäistä kertaa.

http://www.dnsf.org/showthread.php?14239-Z32-TT

Tuolta löytyy jotain tarinaa auton vaiheista.Päivittelen tuonne myös nuo viimeisimmät jutut tältä talvelta kun kerkeän. Elikkä Z32 mallinen 300zx kyseessä ja loppuja maililla meni 314.

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.dnsf.org/showthread.php?14239-Z32-TT

Tuolta löytyy jotain tarinaa auton vaiheista.Päivittelen tuonne myös nuo viimeisimmät jutut tältä talvelta kun kerkeän. Elikkä Z32 mallinen 300zx kyseessä ja loppuja maililla meni 314.

Kovaa on mennyt :) tehoakin tarvitään jonkin verran. olen klubimaksun maksanut mutta en pääse vielä lukemaan näitä, no myöhemmin sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×