Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Unique387

r32 gtr HICAS vaiva

Recommended Posts

Auto -91 r32 gtr. Mahtaisiko olla tiedossa temppua HICAS vaivaan? Vaiva tietysti se että valo välillä vilkkuu ja jää jopa palamaan ja samalla jäykistelee ohjauksen kanssa. Öljyä on riittävästi.

Valostahan tietysti pääsee eroon polttimon poistamalla mutta se tuskin poistaa ohjauksen nykimisiä ja jäykkenemistä? Tässä mallissa ei kai auta mikään sulakkeen poisto ?

Niitä Lockbareja ei olis nyt mahdollista laitella.

Tosiaan oli kysymys jostain mahdollisimman helposta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletko siis varmistanut että ohjaustehostimen säiliössä on tarpeeksi nestettä? Siltä tuo kovasti kuulostaa. Voi tietysti olla ohjaustehostimen pumppu sökö mutta tuo nesteen määrä on ollut yleisin vaiva. Tehostin ja HICAS toimivat molemmat samalla pumpulla ja nesteillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HICAS vaiva

Tehostajan säiliön nesteet/öljyt katsottu ja aina tarpeeksi. Onko lockbarit ainoa ratkaisu? Ei jotenkin tulis se pumppun rikkoutuminen mieleen. Ollu joskus satunnaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi järjestelmä on tosi tarkka oikeasta nestemäärästä ja oireilee myös jos nestettä on liikaa. Kannattaa vielä doubletsekata et nestepinta on siinä tikun ristikon alueella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla subaru teki kylmällä kelillä tuota satunnaista jäykistelyä. Ohjaustehostimen nesteiden vaihto poisti ongelman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitähän mä tossa tosiaan hain , että ohjaustehostaja jäis toimimaan (oletus,että pumppu toimii ja neste kohdillaan) mutta HICASin sais "jäädytettyä", ilman lockbaarien asennusta. Samalla pumpulla tosiaan toimii, että onko edes mitään tollaista mahdollisuutta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomein hicas lock, sillä saa systeemin jumiin. Mutta ei tarvi repiä kamoja veke

Multa saat 50e sen tomein sähköboksin ja prikat tekee itse. Laita privaa jos vehje kiinnostaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko kellään r32 gtr -91 Tomein HICAS lockiin niitä prikkoja (2kpl.) tai niiden mittoja? Paksuus/sisäreikä/halkaisija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olisko kellään r32 gtr -91 Tomein HICAS lockiin niitä prikkoja (2kpl.) tai niiden mittoja? Paksuus/sisäreikä/halkaisija.

Multa löytyy uus kitti paketissaan. 80€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa myös lukea hicas vikakoodit. (Netistä löytyy ohjeet koodien lukemiseen)

Itsellä teki suht samaa, ajettaessa ohjaus jäykistyi ja hicas valo syttyi. Vika löytyi nopeusmittarin pyörittäjästä mittariston päästä. Jossa ajonopeustieto muuttuu sähköiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeile kattoa moottorin ja auton maadotukset.

Ite ku kävin sähkö häikkää omasta autosta läpi ja laitoin lisämaadoituken moottorille.

Huomasin vaan samalla että hicas vika katos joka välillä takkusi ja oli raskas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joku "tietäjä" Australian sivuilla väitti, että jos irroittaa HICAS boxista sen pienemmän liittimen niin HiCAS vaan lakkaa toimimasta, ilman mitään sivuvaikutuksia.

Onko kukaan kokeillu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joku "tietäjä" Australian sivuilla väitti, että jos irroittaa HICAS boxista sen pienemmän liittimen niin HiCAS vaan lakkaa toimimasta, ilman mitään sivuvaikutuksia.

Onko kukaan kokeillu ?

Sanovat että jos sen poistaa käytöstä noin, jää takapyörien auraus väljäksi. Kuulemma katsastuksessakin pitäisi auton olla käynnissä kun alustan välyksiä tarkastetaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli sen vois eliminoida kuitenkin sitten noin ? Tarkoitatko aurauksen väljyyksiä mahdollisesti nivelissä vai hydrauliikassa? Eivät viimeks katsastuksessa edes vilkaisseet takapään niveliä. Voi olla et oli yksittäinen kerta säkällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sun tilanteessa vaihtaisin ne öljyt ensin. Aika paljon näitä on korjattu pelkällä öljynvaihdolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä auto minulla tällä hetkelle. Pieni vika kylläkin, mutta vähän häiritsee. Eli takakontissa lukon vieressä rele puolen/minuutin välein naksuu. Ajossa huomaa kun "takapää" seilaa vasemmalle ja oikealle, eli joutuu ihan hitusen rattia kääntämään. Voiko se HICAS boksi olla jossakin vikatilassa/selflearn tilassa että yrittää hakea raja-arvoja ja ei siihen pysty jotenka menee edestakaisin? Ilmausta vailla? Täytyy ainakin laittaa takapää pukkien varaan ja auto käyntiin ja kokeilla miten se hicas käyttäytyy. Muistaako kukaan montako astetta renkaat takana kääntyy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edelleen vika, rupee syömään renkaita jo kun lintassa mennään :). Onkos kellään ehdotuksia miten lähtisi purkamaan vikaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edelleen vika, rupee syömään renkaita jo kun lintassa mennään :). Onkos kellään ehdotuksia miten lähtisi purkamaan vikaa?

onko ohjauskulman anturi ja ratti samaa paria, ja ovatko olleet tuossa autossa alunperin? on ainakin kaksi eri versiota r32gt-r, on se ratin nasta eri kohdassa. ainakin -89 ja 93 vspec:in ei voi käyttää ristiin. omassa -93 vspecissä oli ostaessa sama vika. kun vaihtoi autoon kuuluvan ohjauskulman anturin+ratin nastan oikeaan paikkaan ni alko pelittämään. oire tuli vain ajaessa useamman kilometrin, ei heti paikaltaan lähteissä. ja vikakoodi tuli juurikin tästä anturista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritin lukea vikakoodit, mutta ei pääse lukutilaan. Mietin tuota ohjauskulman anturia voiko olla rikki/ väärässä asennossa.

Eikös vikakoodit saanut luettua: Auto sammuksiin, vaihe vapaalle, käyntiin, 5 x edestakaisin rattia ja sen jälkeen 5 x jarrun painallus. Jonka jälkeen pitäisi alkaa vilkuttamaan hicas valoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä viittaa myös siihen ohjauskulman anturiin, jos tuo ratin heilutus ei vaikuta mittään niin ei mene vikalukutilaan. Kokeile liikuttaa rattia reilusti puolelta toiselle jos se anturi on väärässä kohdassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kateltiin tänään tolla datascanilla mun hicasia. Mulla oli ratin takaa lähteny se levy irti mikä pyörittää sitä hicasanturia eikä siis ollu mitää hajua missä asennossa se kiekko pitäs olla. Tuolla datascanilla sen sai kateltua kohilleen. Kuitenkin kun se parkissa laitettiin suoraan niin ajossa siellä kuitenkin oli anturi väärässä asennossa, ja hetken ajon jälkeen valo taas syttyi. Mulla tekee sellasta että vähän rivakamman kiihdytyksen jälkeen auto menee ajokoirana jonku aikaa kunnes valo syttyy ja hicas lopettaa säätämisen. Diagnoositilaan en myöskään ole päässyt kun anturi ollut väärässä asennossa. Pitää aamulla yrittää vielä josko sen nyt saisi päälle. En olisi ihan vielä valmis luovuttamaan tuon kanssa, haluisin saada sen toimimaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kateltiin tänään tolla datascanilla mun hicasia. Mulla oli ratin takaa lähteny se levy irti mikä pyörittää sitä hicasanturia eikä siis ollu mitää hajua missä asennossa se kiekko pitäs olla. Tuolla datascanilla sen sai kateltua kohilleen. Kuitenkin kun se parkissa laitettiin suoraan niin ajossa siellä kuitenkin oli anturi väärässä asennossa, ja hetken ajon jälkeen valo taas syttyi. Mulla tekee sellasta että vähän rivakamman kiihdytyksen jälkeen auto menee ajokoirana jonku aikaa kunnes valo syttyy ja hicas lopettaa säätämisen. Diagnoositilaan en myöskään ole päässyt kun anturi ollut väärässä asennossa. Pitää aamulla yrittää vielä josko sen nyt saisi päälle. En olisi ihan vielä valmis luovuttamaan tuon kanssa, haluisin saada sen toimimaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×