Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
nissan200sx

Garretrissako GT2876R vika

Recommended Posts

Kone on s13 ca18det (viri) Voiko ahdinvika tehdä semmosta,että vedossa tuli öljyt tikunreiästä pihalle.Aikaisemmin täytynyt lisäillä öljyä litra 600-700km jälkeen (vuoden verran).

- mitattin puristukset ja oli tasaiset n.10. Korkeat,mutta siellä on varmaan öljyä tiivistämässä.

- Seuraavassa vedossa nosti siinäkin ahtoja,mutta nyt tuli öljyt dumbista,tikku pysyi paikallaan.Paikat varmaan täynnä öljyä!

- Ahdin ei pidä mitään ääntä vaikka pieni väljyys.

- Ahdin vissiin kuluttaa öljyä kun ei vuoda maahan parkissa,mutta voiko paineet mennä alakertaan jotenkin ahtimelta kun tikku nousi?

- ja miksi nyt dumbista pihalle ja tikku pysyi paikallaan?

- Olisko tietämystä tarjolla? Uutta ahdinta oon hankkimassa,mutta olisiko vika sellainen,että uudelle ahtimelle käy nyt sitten köpelösti - Tulee kalliiksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis kuinka paljon tuli dumpista öljyä? Kuulostaa aika ihmeelliseltä, mutta saattaahan sieltäkin tulla öljyä, jos koko ahtoputkisto on täynnä oljyä...

Kurkkaa nyt sinne putkiston eri paikkoihin, että kuinka paljon siellä makaa öljyä. Ahdin tai huohotus sinne sitä voi päästää.

Enemmän tuo kuulostaa hajonneilta männänrenkailta, mutta jos puristukset on ok, niin....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitas käyntiin ja ota öljykorkki pois. Kokeile laittaa käsi siihen reiän päälle, vähän irti, mitä tapahtuu tai tuntuu? muuttuuko käynti oleellisesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kone on paloina jo. Ei vikaa männissä ja koko ahtolinja täynnä öljyä. Huohotus on muutettu ulos huohottavaksi ja imusarjan takaa on egr? venttiili tukittu. Sitä mietittiin että voiko turbo hajota niin että vuotaa öljyt läpi ahtoputkistoon? Pitkittäisvälystä löytyy jonkuveran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tottakai se voi. Mutta harvemmin ahtimen kautta tuleva öljy nostaa öljytikkua.

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tottakai se voi. Mutta harvemmin ahtimen kautta tuleva öljy nostaa öljytikkua.

On se mahdollista jos painepuolen tiivisterengas on mennyt ni ahtopainetta karkaa kampikammioon, selittäisi suuren öljymäärän ahtoputkistossakin. Usein syyt on kyllä muualla kuin ite ahtimessa, mutta kyllä nekin rikki saa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Huohotus on muutettu ulos huohottavaksi ja imusarjan takaa on egr? venttiili tukittu.

Nyt menee jännäksi, eihän CA moottorissa ole edes EGRää

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt menee jännäksi, eihän CA moottorissa ole edes EGRää

Puhutaankohan tässä nyt tuosta huohotusletkussa olevasta pcv-venttiilistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kone on paloina jo. Ei vikaa männissä ja koko ahtolinja täynnä öljyä. Huohotus on muutettu ulos huohottavaksi ja imusarjan takaa on egr? venttiili tukittu. Sitä mietittiin että voiko turbo hajota niin että vuotaa öljyt läpi ahtoputkistoon? Pitkittäisvälystä löytyy jonkuveran.

Pitäiskö kansi ponnistaa,ettei halki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Puhutaankohan tässä nyt tuosta huohotusletkussa olevasta pcv-venttiilistä.

Juu, just se. Oli aamulla vielä ajatus vähä solmussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuulostaa siltä että huohotustakin on viritelty.

Olisko tässä nyt kuitenkin se syy... Onko riittävä reikä ulkoilmaan huohotussysteemeissä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venakopista lähtee letku ulos ilman supistuksia. Ei luulis et ahdistaa.
ja letkun päässä suodatin? Mulla aiheutti ongelmia tuo putsari kun oli liian ahdistava.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On se mahdollista jos painepuolen tiivisterengas on mennyt ni ahtopainetta karkaa kampikammioon, selittäisi suuren öljymäärän ahtoputkistossakin. Usein syyt on kyllä muualla kuin ite ahtimessa, mutta kyllä nekin rikki saa

Onko siinä ihan tavallinen o-rengas? Onko niitä enempää kuin yksi? Otin sen kompurakotelon pois eikä sen välissä ollut, seuraavana on sitten se laippa joka on kiinni sillä isolla lukkorenkaalla niin sen välissä käsittääkseni pitäisi olla o-rengas. Jos se on poikki niin voiko aiheuttaa tällaisen öljyvuodon että tikku pomppii ylös?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiku se on siellä kompurasiiven alla semmonen metallinen rengas. Tarvii purkaa ahdinta sen löytääkseen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eiku se on siellä kompurasiiven alla semmonen metallinen rengas. Tarvii purkaa ahdinta sen löytääkseen

Aivan joo, nyt tiedänkin mikä rengas se on. Täytyy huomenna koittaa avata enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä nyt kun on käyty läpi konetta ja turboa niin yksi asia pomppasi silmään. Turbon öljyletkussa ei ole minkäänlaista kuristinta, eikä paljoa näytä olevan turbossakaan mitään kuristinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×