Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
pran

n16 almera katin tyhjennys?

Recommended Posts

Tässähän on kaksi kattia,toinen heti pakosarjassa ja toinen auton alla. Onko kukaan tyhjentänyt noista jompaa kumpaa, onko kellään kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys kuuluu, miksi se pitää tyhjentää? Ainakin primerassa tulee vikakoodia jos etummainen katto on sökö/tyhjä

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sitä takimmaista lähinnä meinasinkin,ei siitä mitään hyötyäkään ole. Otan katin ehjänä irti ja suora putki sitten tilalle

Share this post


Link to post
Share on other sites
No sitä takimmaista lähinnä meinasinkin,ei siitä mitään hyötyäkään ole.

Nyt kyllä vaatii vähän perusteluja tähän..

Otan katin ehjänä irti ja suora putki sitten tilalle

Onnea katsastukseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerro toki mitä hyötyä siitä takimmaisesta on?

Kunhan Päästöt kun vaan on kondiksessa ja vakio putkisto paikallaan niin tuskin jää katsastus siitä kiinni. Mutta jos niin kävisi niin sit laittaa katin kuoret takaisin

Edited by pran

Share this post


Link to post
Share on other sites
kerro toki mitä hyötyä siitä takimmaisesta on?

Kunhan Päästöt kun vaan on kondiksessa ja vakio putkisto paikallaan niin tuskin jää katsastus siitä kiinni. Mutta jos niin kävisi niin sit laittaa katin kuoret takaisin

Noh jos siitä ei olis hyötyä päästöjen puhdistamisessa ni miksi se olis sinne yleensäkään laitettu tai miksi eu vaatii katalysaattoreiden käyttöä? 1+1? 3? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha 😂 niin joo jos lakipykäliä katsotaan niin.mutta käytännössä siitä ei ole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meinaat siis, että päästöt ovat ok jos vain esikatti on paikallaan? Mihis tämä tieto perustuu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meinaat siis, että päästöt ovat ok jos vain esikatti on paikallaan? Mihis tämä tieto perustuu?

mä haluan kans tietää tämän.. onks faktaa? :eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokemusta on vaan subaruista että menevät yhdellä katilla läpi, nissaneiden osalta vaan kuultua. Täytynee pelata varmanpäälle ja tehdä niin että ottaa päästöt kun on kaikki katit vielä paikallaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja siis nimenomaan pelkän esikatin kera on subarun päästöt mitattu?

Yleensähän se on nimenomaan esikatti, jonka voi suht ongelmitta heittää huitsin nevadaan - se kun vaikuttaa yleensä vain kylmäkäynnistyksen aikaisiin/jälkeisiin päästöihin. Sen verran voin sanoa, että ainakin P11 ja S14 kohdalla saa katsastuksessa päästötestit läpi ilman esikattia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omassa p12 primerassa oli esikatti paskana ja päästöt ok. Esikattiin oli tullut oikein kunnon reikä ja tästä seurauksena p0420 vikakoodia pukkas epäsäännöllisesti. Takakatti kyllä riittää siis pitämään päästöt kurissa, mutta esikatista en olisi niinkään varma. Esikatti lämpiää nopeasti joten sen tehtävänä on alkaa heti käynnistyksen jälkeen vähentämään päästöjä ja kakkoskatti on vielä varmistuksena perässä ja lämmettyään vähentää esikatilta jäljelle jääneitä haitallisia päästöjä. Tai ainakin noin minä asian ajattelisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aa.. No se on sitten niin suunniteltu... Eli vaihtoehdot on laittaa päästömittaukseen takakatti paikalleen tai sit olis tyhjennettävä etukatti mut sillonhan pitäis siirtää lambda takakatin taakse.mutta toimiiko se lambda samalla tavalla sit siellä takempana?.. Kumpihan olis fiksumpaa

Edited by pran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikäs tässä nyt on se perimmäinen idea ylipäätään, kun jompikumpi tai molemmat katalysaattorit pitäis autosta poistaa?

Kyllä ne lambdat pitää olla eri puolilla katalysaattoria, ettei pukkaa vikakoodia. Kyllä se lambda siellä taaempanakin toimii, mutta lämpenee vähän hitaammin/huonommin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Briteissä väittävät että vois saada kulutusta hivenen pienemmäksi toisen katin poistollaparemman virtauksen takia ja samalla jopa hivenen virkeämmöksi ja äänet paranisi myös. Voin tehdä testiä vaikka sit miten vaikuttaa/ei vaikuta mutta enemmän siitä hyötyä on kun haittaa jokatapauksessa.

Se vaan että olisko sit fiksumpi kummin tehdä,helpompi toki vaan laittaa korvausputki takakatille

mutta jos tuon etukatin tyhjentäisi ja siirtäis lambdan takakatin taakse niin sit ei vaatis katsastuksiin toimenpiteitä Mutta sytytteleekö se sit vikakoodia kun ei lämpene samalla tavalla?

Edited by pran

Share this post


Link to post
Share on other sites
Briteissä väittävät että vois saada kulutusta hivenen pienemmäksi toisen katin poistollaparemman virtauksen takia ja samalla jopa hivenen virkeämmöksi ja äänet paranisi myös. Voin tehdä testiä vaikka sit miten vaikuttaa/ei vaikuta mutta enemmän siitä hyötyä on kun haittaa jokatapauksessa.

Se vaan että olisko sit fiksumpi kummin tehdä,helpompi toki vaan laittaa korvausputki takakatille

mutta jos tuon etukatin tyhjentäisi ja siirtäis lambdan takakatin taakse niin sit ei vaatis katsastuksiin toimenpiteitä Mutta sytytteleekö se sit vikakoodia kun ei lämpene samalla tavalla?

Kaiken järjen mukaan ei pitäs tulla vikakoodia jos siirrät sen takimmaisen lambdan katin takapuolelle. Tosin jos en nyt väärin muista, niin tietyn ajan päästä takimmaisen lambdan pitäis näyttää jotain x-arvoa tai ecu luulee etukatin olevan sökö. Toi äskönen oli tosin ihan muistin syövereistä kaivettua tietoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meinaatko tuolla "tietyn ajan päästä" että jos lambdaa siirtää takakatin takapuolelle niin se ei välttämättä ehdi lämmetä riittävän nopeasti ja siksi voi olla että sytyttää ce valon? Tattista tiedoista:-) mulla metrin tanko löytyy jo tuota pakoputkea niin teen korvausputken takimmaiselle katille niin välttyy ce valolta:-) mistähän tuolle sais oikeanlaiset laipat

Edited by pran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli tuossa ajatus että mahtaako kellään olla tuota etukatin yläpään laippaa tai saako sitä valmiina.mistään? Tai voiko vakio kattia hitsata että käyttäisi sen laippaa hyväksi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se etummainen pakosarjakatti vaikuttaa paljon ahdistavammalta, että tuskin siitä jälkimmäisen poistamisesta mitään käytännön hyötyä on..

näin uskon ennen kuin joku tulee todistelemaan muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×