Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
tapsuchain

Palasina myyntiin?vai korjataanko.

Recommended Posts

Terve, ongelma seuraavanlainen.

Maanantai aamulla, auto lähti ihan normaalisti käyntiin, kävi pihalla noin 5min ja sammui, ei lähtenyt tämän jälkee enään käyntiin, lupaa vaan.

[ATTACH=CONFIG]27345[/ATTACH]

Tuollanen ylläri siellä sit oli.

No öljypohjaa vaihtaessa, koneesta tuli kuitenkin noin 3L ölppää vielä ulos.

[ATTACH=CONFIG]27346[/ATTACH]

Tämän löysin tänä aamuna.

Bensaa saa.

Mikähän nyt olis se parhain toimenpide, jotta sais selville miksi auto sammui ja miksi ei lähde enään käyntiin.

Kuitenkin viikon verran ajellut nyt ja ei mitään ongelmia ollut. Itselleni aivan täysi mysteeri.

Kaikki mahdolliset ideat on tervetulleita.

SX200 -94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleeko kipinä? Puola paskana?

Edit. Vai olikos sieltä öljyt valunut pihalle? Puhelimella ei oikeen kuvasta saa selvää :)

Edited by lahtine

Share this post


Link to post
Share on other sites

No oisko nyt kuitenkin ihan tämmönen perus setti, katsoo että jokainen kynttilä antaa kipinän ja samalla mittaa puristukset, pääsee aika paljon eteenpäin

Share this post


Link to post
Share on other sites

multa löytyy halvalla sitten startti...

Elä nyt helvetti noin pitkään starttaa autoa yhteenputkeen..

Eli, sulta tuli öljyt pihalle sillä aikaa kun se kone kävi itekseen pihalla? Oletettavasti worst in case siellä on nyt pytyissä naarmut, laakerit palaneet, nokka-akselit pilalle kuten kampurakin. Nyt todennäköisesti voitelun puutteesta mennyt männän renkaat. Mutta tää nyt on pelottelua. Ekana ennenkuin postaat yhtään startin poltto videota lisää, hae se puristuspainemittari jostain, tarjoustalo/biltema/varaosaliike/motonet/ kaverilta tai kerholaiselta/ autokorjaamolta. Sen jälkeen taas ne tulpat irti mitkä edellisessä viestissä ehdotin samaanaikaan tekemään, mittaat puristukset siitä vehkeestä ja postaa tänne foorumille ne arvot siitä mittarista sylinterikohtaisesti niin voidaan jatkaa vian selvitystä kanssasi. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
multa löytyy halvalla sitten startti...

Elä nyt helvetti noin pitkään starttaa autoa yhteenputkeen..

Eli, sulta tuli öljyt pihalle sillä aikaa kun se kone kävi itekseen pihalla? Oletettavasti worst in case siellä on nyt pytyissä naarmut, laakerit palaneet, nokka-akselit pilalle kuten kampurakin. Nyt todennäköisesti voitelun puutteesta mennyt männän renkaat. Mutta tää nyt on pelottelua. Ekana ennenkuin postaat yhtään startin poltto videota lisää, hae se puristuspainemittari jostain, tarjoustalo/biltema/varaosaliike/motonet/ kaverilta tai kerholaiselta/ autokorjaamolta. Sen jälkeen taas ne tulpat irti mitkä edellisessä viestissä ehdotin samaanaikaan tekemään, mittaat puristukset siitä vehkeestä ja postaa tänne foorumille ne arvot siitä mittarista sylinterikohtaisesti niin voidaan jatkaa vian selvitystä kanssasi. =)

Siis öljyt tullu yön aikana ulos, öljy pohjan kun otin veke niin tuli noin reilu 3L vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeile nyt ekana ratkaista maffi ongelmat, eli maffin liitin irti, lambda irti. Sitten varmaan pitäisi kokeilla CAS anturia sörkkiä että onko ajotukset ihan niinkuin kuuluu, ja myös se PURISTUSPAINE mittaus kertoo aika paljon koneesta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

katoitko edes tulpista että syttääkö kaikki? Näkee silmällä aika hyvin onko se kipinä semmonen sähkönsininen vai semmonen kelta/punanen heikko..

Share this post


Link to post
Share on other sites
katoitko edes tulpista että syttääkö kaikki? Näkee silmällä aika hyvin onko se kipinä semmonen sähkönsininen vai semmonen kelta/punanen heikko..

jaa, olin ite startterina ja broidi kyttäs kynttilöitä.

mutta tyhjäkäynnillä aika rikkaalla käy, +13afr, tasakaasulla pieni lenkki +14afr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulpathan saa helposti poltettua rikki jos startatessa syystä tai toisesta sylinterit pääsevät tulvimaan aivan liian rikkaan seoksen johdosta. Menee nimittäin uudetkin tulpat ihan kerta starttauksella mykäksi niin nopeasti, ettei moottori kerkeä antamaan merkkiäkään "lupauksesta".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tulpathan saa helposti poltettua rikki jos startatessa syystä tai toisesta sylinterit pääsevät tulvimaan aivan liian rikkaan seoksen johdosta. Menee nimittäin uudetkin tulpat ihan kerta starttauksella mykäksi niin nopeasti, ettei moottori kerkeä antamaan merkkiäkään "lupauksesta".

hassu juttu että auto kerkes käydä noin 5 min ennenkun sammu.

äsken sain nuo puristukset mitattua,

1. 10kg/cm2

2. 9kg/cm2

3. 9,5kg/cm2

4. 9,8kg/cm2

itehän näistä en juuri mitään ymmärrä :) eli onko nuo arvot ok vai onko siellä jotain hajalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hassu juttu että auto kerkes käydä noin 5 min ennenkun sammu.

äsken sain nuo puristukset mitattua,

1. 10kg/cm2

2. 9kg/cm2

3. 9,5kg/cm2

4. 9,8kg/cm2

itehän näistä en juuri mitään ymmärrä :) eli onko nuo arvot ok vai onko siellä jotain hajalla.

ihan toimivat arvot, kakkonen vähän rajoilla mutta kaikki on kilon sisällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tulpathan saa helposti poltettua rikki jos startatessa syystä tai toisesta sylinterit pääsevät tulvimaan aivan liian rikkaan seoksen johdosta. Menee nimittäin uudetkin tulpat ihan kerta starttauksella mykäksi niin nopeasti, ettei moottori kerkeä antamaan merkkiäkään "lupauksesta".

"Poltettua rikki" on hieman huono määritelmä koska tulpat eivät startatessa pala eivätkä mene rikki vaan kastuvat. Kaasupolttimella kun vähän niitä hehkuttaa niin toimivat taas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Poltettua rikki" on hieman huono määritelmä koska tulpat eivät startatessa pala eivätkä mene rikki vaan kastuvat. Kaasupolttimella kun vähän niitä hehkuttaa niin toimivat taas.

Noh sanotaan sitten, että menettävät sähköiset ominaisuutensa. Siinä ei enää tohottelut auta kun tulppa kastuu tarpeeksi reilusti ja palaa korjauskelvottomaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×