Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
santtu

R33 GTS-T sammuu ajosta eikä lähde käyntiin

Recommended Posts

Elikkä vika alkoi kun olin aamulla ajanut 60km töihin, parin tunnin päästä piti lähteä taas mutta skylleä sai sahata muutaman minuutin käyntiin. Lopulta kummiskin lähti ja toimi ihan normaalisti, kunnes noin 10km ajon jälkeen painoin kytkimen pohjaan ja auto sammui eikä suostunut lähtemään käyntiin.. Vaihdoin tulpat ja auto lähti käyntiin taas. Ajelin noin 500-600km ja taas sama juttu. Sammui kun painoin kytkimen pohjaan. Eikä lähde käyntiin.. Ei siis sammu vedosta vaan kun painaa kytkimen pohjaan. Annoin auton seistä pari päivää akku irrotettuna. Tämän jälkeen laitoin akun kiinni ja starttasin niin lähti käymään. Pääsin ehkä 2km ja sammui taas, ei vedosta vaan kun painoi kytkimen pohjaan ja liukui. Noh vaihdoin tulpat ja taas lähti käymään, tutkin imuvuodot joita ei löytynyt. Cassin puolikuukin on ehjä, ainakin omasta mielestä. No lähdin ajamaan ja n. 30km jälkeen sammui, tällä kertaa tasakaasulla. Pumppailin kaasua ja ja hörähti käymään ja pääsin n. 10km ja sammui eikä lähtenyt käymään. Olisko antaa mitään neuvvoa?

Auto muuten vakio mutta ahtoja nostettu 0,8 nyt laskettu takas vakioksi, walbro 255 pumppu, trustin välijäähy, vag puolasarja, hks dumppi..Tulppina on ollut boschin tulppia ja ngk iridiumeja ja tällä hetkellä ngk bcpr7es.. Rupee loppuu neuvot kesken. Apua kaivataan!:confused:

Edit: niin joo unohtu mainita että seokset lämpimänä tyhjäkäynnillä 0.90 ja siitä kun sitte lähtee painamaa lappua lattiaan niin menee 0.68 ja enempää mittari ei näytä. Tasa kaasulla 100km/h vauhdissa n. 0.80..

Edited by santtu
Korjaus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa siltä, että tulpat kastuu ja siks ei lähde käyntiin. Dumppi esimerkiksi voi takerrella, kun nostat jalan kaasulta, niin se aukeaa ja jos ei mene kiinni, niin kastelee hyvinkin helposti tulpat. Mulla teki myös oma auto samaa ennen ku pääsin lastun säädättämään kohdilleen, sillon oli vaan bensa- ja sytkäkartat pielessä, niin kävi liian rikkaalla ja kasteli siksi helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, täytyy tuo dumppi katsoa kun pääsee tallille taas. Tosiaan tulpat on aivan mustat kun olen niitä pois ottanut, että kyllä se käy reippaasti rikkaalla.. Ei tuo walbron pumppu sitten syötä liikaa bensaa, kun on kerran muuten vakio auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun arvaus että maffin sisältä liittimen pinnin kolvaus auki. koita auton käydessä heilutella liitintä, muuttuuko käynti/sammuuko?

ton editin jäkeen tämä arvaus ei pidä paikkaansa..

Edited by Artsi-e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: niin joo unohtu mainita että seokset lämpimänä tyhjäkäynnillä 0.90 ja siitä kun sitte lähtee painamaa lappua lattiaan niin menee 0.68 ja enempää mittari ei näytä. Tasa kaasulla 100km/h vauhdissa n. 0.80..

Tuo käy ihan törkeen rikkaalla, ei ihmekkään, että tulpat kastuu ja menee rikki. Ilmeisesti sulla on siis siinä laajakaistamittari? Tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä mittarin pitäsi näyttää mahdollisimman lähelle 1.00 (AFR 14.7).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy kokeilla tuo maffin liitinkin, ja joo tiedän että seoksen pitäisi olla mahd. Lähellä 1.00.. Kyllä minä sen olen huomannut että se käy rikkaalla. Ja joo plx laajakaista löytyy. Saan loppuviikosta kaverilta consultin lainaan, niin täytyy kattoa jos sen kautta selviäis jotain lisää myös. Itse kyllä kallistun vahvasti tuon dumpin suuntaan. Auto tuli mulle parikuukautta sitten ja mukana tuli hks dumppi (käytetty) ja tossa tammikuussa laitoin sen kiinni, toimi kyllä about 2000km senkin jälkeen ihan normaalisti..

Share this post


Link to post
Share on other sites
seokset lämpimänä tyhjäkäynnillä 0.90 ja siitä kun sitte lähtee painamaa lappua lattiaan niin menee 0.68 ja enempää mittari ei näytä. Tasa kaasulla 100km/h vauhdissa n. 0.80..

Noilla arvoilla luulis pa-kulutuksenkin olevan jo kohtalaisen korkea..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noilla arvoilla luulis pa-kulutuksenkin olevan jo kohtalaisen korkea..?

Ensmäinen tämän sortin auto niin en ole oikeastaan huomannut muutakun että bensaa menee hemmetisti... Kun ei ole oikein mihin verrata.. Mutta joo kyllähän se kuluttaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kympin satasella matkaa noin.

minkä vuoden auto ?

ota käydessä maffi irti, jos sammuu niin siinä o fuulaa.

Sä voit myös ajella ilman maffia jos vakio ecu, siellä on varakartta jolle se menee eikä anna koneen kiertää yli 2600 tms RPM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kympin satasella matkaa noin.

minkä vuoden auto ?

ota käydessä maffi irti, jos sammuu niin siinä o fuulaa.

Sä voit myös ajella ilman maffia jos vakio ecu, siellä on varakartta jolle se menee eikä anna koneen kiertää yli 2600 tms RPM.

Ok, 1995 ja vakio ecuhan tuolla on. Ja täytyypi kokeilöa tuotakin huomenna kun pääsen tallille..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putsasin ja kuivasin tulpat, tulppasin dumpin paikan. Auto lähti käyntii ja nyppäsin maffin liittimen irti ja se sammu. Käynnistin uudestaan maffin liitin irti, lähti käyntiin ja ei kiertäny kuin about 2000rpm. Noh laitoin maffin liittimen kiinni ja koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä seos on ensin 0,98 ja n. 10sekunnin jälkeen rupeaa pikkuhiljaa laskevan. N. Minuutin jälkeen seokset on 0,88. Kiihdyttäessä seokset vetää ensin n. 0,73 ja siitä sitten pikkuhiljaa takaisin laihemmalle. Tasakaasulla 90km/h vauhtia seokset ovat 0,88-0,92.. Ilmeisesti maffi rikki.. Vai?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kokeile toimivalla maffilla. Se raja taisi sitten olla sen 2300 mitä kiertelee.

Joo consultti antoi vikakoodin maffista ja seurailin noita arvoja niin maffi ei ole pelissä mukana, täytyypi hankkia uusi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin, nyt on kokeiltu toisella maffilla, seokset tyhjäkäynnillä 14,7-15 ja kun antoi hetken käydä tyhjäkäynnillä n. 1min niin laski seokset 13.. Vedossa seokset vetää n. 10.4 ja siitä sitten takas ylöspäin. Ja tasakaasulla 11.9-12.4... Ei ainakaan vielä sammunut, tosin en kerennyt ajamaan kuin 10km.. Tuntuu kyllä että on vieläkin vähän rikkaalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lambda vois ehkä olla....?

Hmm, ostin tuon plx dm-6 laajakaista lambdan n. Parikuukautta sitten uutena.. Ei luulis että näin pian hajoaa.? Ja mittari näyttää: wb afr healt 60

Edit: toimi ihan normaalisti ja sammutin kaupan pihalle 10km ajon jälkeen. Eipä lähtenyt nyt sitten enää käyntiin, ei edes luvannut...

Edited by santtu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katoitko cassin tarkastuksen jälkeen ennakot kondikseen -15? Onko sulla dumppi kiinni vai onko tulpattu? Myös alipaineletku dumpille ja bybassin letkut imuputkeen? Ja mites antaako vielä koodia jostain kun sulla se läppärikin on?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm, ostin tuon plx dm-6 laajakaista lambdan n. Parikuukautta sitten uutena.. Ei luulis että näin pian hajoaa.? Ja mittari näyttää: wb afr healt 60

Niin, paha mennä sanomaan.... Jos mahdollisuus pikaisesti laittaa takas vanha lambda, niin sillähän selviää paljon.

Onko tää plx sillä uuden sukupolven anturilla? Vanhoja Boschilaisia tuntuu menevän kuin leipää. Taitaa se kuuma asennuspaikka aiheuttaa myös noita hajoamisia....

Ja ihan vain välihuomautus, 100->60% wb healt kahdessa kuukaudessa.... Ei kuulosta hyvälle, vaikka plx:n sielunelämästä mitään en tiedäkkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja että onko sen PLX:n kapeekaistalähtö kytketty/conffattu oikein sinne ecun lambdatuloon.
Katoitko cassin tarkastuksen jälkeen ennakot kondikseen -15? Onko sulla dumppi kiinni vai onko tulpattu? Myös alipaineletku dumpille ja bybassin letkut imuputkeen? Ja mites antaako vielä koodia jostain kun sulla se läppärikin on?
Niin, paha mennä sanomaan.... Jos mahdollisuus pikaisesti laittaa takas vanha lambda, niin sillähän selviää paljon.

Onko tää plx sillä uuden sukupolven anturilla? Vanhoja Boschilaisia tuntuu menevän kuin leipää. Taitaa se kuuma asennuspaikka aiheuttaa myös noita hajoamisia....

Ja ihan vain välihuomautus, 100->60% wb healt kahdessa kuukaudessa.... Ei kuulosta hyvälle, vaikka plx:n sielunelämästä mitään en tiedäkkään.

Täytyy nuo ennakot katsoa vielä. Dumpin paikka tulpattu ja myös alipaine ja bybassin letkut on tukittu. Sain auton käyntiin kaupan pihalta vaihtamalla tulpat kuiviin. Tässäkohtaa tuli mielen kiintoinen juttu. Kaikki tulpat olivat kärjestä aivan valkoisia. Eli laihalla on käynyt, menee jo mun ymmärryksen yli.. Kuitenkin ajaessa käy mittarin mukaan rikkaalla. No pääsin himaan saakka ja löuin läppärin kiinni ja siellä oli vikakoodi: "Code 12: Mass Air Flow Sen (32 starts)" Eli tuo vanha koodi, poistin sen ja ei tullut uusia. Sen jälkeen seurailin noita arvoja läppärin kanssa, kaikki oli ainakin mun mielestä ihan normaaleja, mikäli ymmärsin kaikki arvot oikein. Maffin ja kaasuläppäkytkimen jännite muuttuu kierrosten mukaan. Pistin tuohon linkin videoon ja kuvan tulpista. Ja tosiaan kävi nätisti tyhjäkäyntiä n.20min ja vaikutti toimivan ihan normaalisti. Mutta tuon videon lopussa sammui ja ei lähtenyt enää käyntiin. Ei edes luvannut.. Ja ennen tuon Maffin vaihtoa tulpat ovat olleet aivan mustia, nyt ne on kärjestä ihan valkoset ???

Kyllä mä sen kapeakaistalähdön kytkin oikeaan paikkaan, ja ohjeiden mukaan tein koko homman.

Vanhan sukupolven plx. Ja joo eihän se kuulosta hyvälle tosiaankaan, varsinkin kun nyt se on jo 40%. Onneksi on vanha lambda vielä tallella....

image_zps3fec7c37.jpg

Tossa linkki videoon..

Edit: Oho, huomasin vasta nyt itse että eihän mulla annan lambda mitään signaalia. Liekö nyt sittenkin kytkettynä väärin, Täytyy tutkia.

Edited by santtu

Share this post


Link to post
Share on other sites

En myöskään plx:ää tunne mutta väärällä modella antaa väärää signaalia ohjaukselle. Aem:ssä ainakin oli tarkka että oli juuri se p04 asento. Ja ennakot kuntoon lampulla ennen enempää repimistä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jepjep. Juurikin näin epäilinkin...

Ja se auton johtosarjan signaalijohto on sitten suojattua johtoa. Eli siihen ei voi suoriks rutata millään abikolla kiinni, sillon menee se signaali maihin ja käynti tais mennä silloin helvetin rikkaalle.

Paras olis ku ottas orkkislambdasta liittimen, jonka kautta sen signaalin sinne auton johtosarjaan työntää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En myöskään plx:ää tunne mutta väärällä modella antaa väärää signaalia ohjaukselle. Aem:ssä ainakin oli tarkka että oli juuri se p04 asento. Ja ennakot kuntoon lampulla ennen enempää repimistä

Ennakot on nyt kunnossa.

Jepjep. Juurikin näin epäilinkin...

Ja se auton johtosarjan signaalijohto on sitten suojattua johtoa. Eli siihen ei voi suoriks rutata millään abikolla kiinni, sillon menee se signaali maihin ja käynti tais mennä silloin helvetin rikkaalle.

Paras olis ku ottas orkkislambdasta liittimen, jonka kautta sen signaalin sinne auton johtosarjaan työntää.

Näinhän tässä oli päässyt käymään... Vetäsin johdot uusiksi.. Ja ecun liitin oli auki hetken ja sen jälkeen ku piti käynnistää niin kipinä katos. Tais mennä liitin huonosti kiinni. Täytyy katsoa huomenna.. Ja huomasin semmosenkin että virtalukolle tulevat johdot on poikkastu ja kääritty yhteen ja vedetty teippi päälle, edellisen omistjan toimesta.. Täytyy vetää nekin uusiks huomenna.. Ja kattoa se ecun liitin uusiksi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä oli r34 kanssa hieman samankaltaisia oireita. Vaihdoin akun, uudet akulle tulevat kaapelit ja puhdistin rungon ja koneen väliset maapisteet.

Oireet loppuivat täysin tuon operaation jälkeen. Suurin vika oli varmaan pahasti hapettuneessa moottoripuolen maapisteessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin nyt on akku vaihdettu ja akulle tulevat kaapelit myös ja putsattu jokainen maadoituspiste, korjattu virtalukolle tulevat johdot ja vedetty laajakaistan kapeakaista lähtö uusiksi. Ennakot on kohdillaan. Nyt oon ajanut n. 100km ilman ongelmia ja afr tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla 14,6-14,9. Vedossa menee sinne 12 pintaan ja sitten takas ylöspäin. Eli nyt on seokset kohdillaan ja auto toimii! Kiitokset kaikille avusta!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×