Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Van1

2007 Honda Acty, Umpioiden Muokkaus

Recommended Posts

Terve. Olisi tarvetta saada apua 2007 Honda Acty minipakun umpioiden muokkauksessa että saisi 90mm Hellan bi-halogeeni projektorit asennettua. Onko pk-seudulla ketään joka olisi valmis tätä tekemään palkkiota vastaan, vai tietääkö autokorjaamoa joka tätä suostuu tekemään, ja jos ei niin voiko joku neuvoa minkälaisia työkaluja kannattaisi olla tätä työtä varten?

Kyseessä on suht uniikit umpiot että ei löydy "korvaavia" että muokkaus on aikalailla ainoa vaihtoehto. Ja umpioissa vielä se etu että ei tarvitse asennella sivuvilkkuja koska niiden avulla etuvilkut näkyvät vaaditusti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikäli liimalla kasassa niin kuumailmapuhallin/uuni jolla pehmentää sauman. Itse olen siten noita aukonut kuumailmapuhaltimella että kauttaaltaan saumaa lämmittää ja lähtee jostain nurkasta sitä sitten avaamaan. Sitä ennen tietty poistaa mahdolliset klipsit, joilla umpio kasassa. Sitä mukaan kun rakoa tulee, niin laittanut puutikkua siihen väliin että vähän kampeaa auki ja lämmitellyt saumaa lisää jos meinaa olla tiukassa. Joskus pelkkä lämmitys riittänyt ja puolikkaat voi vain nostaa toisistaan irti. Noin on lasisia ja muovisia umpioita availlut ja aukeaa kutakuinkin itsestään ilman hirveää voimankäyttöä. Vastaan on tullut myös valoja joissa ei tuollaista kuumaliimaa olekaan vaan ihan sulatettu kasaan. Se on pitänyt sitten pikkulaikalla vetää saumasta/vierestä auki.

Sittenhän se on seuraava askel että kuinka sille projektorille paikan tekee. Dremelillä tai vastaavalla koloa vai ihan sopivalla reikäporalla se riippuu ihan umpiosta johon valo tulossa.

Kasaan sitten päinvastaisessa järjestyksessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia vastauksesta, eiköhän noilla ohjeilla tuo umpion muokkaus onnistune.:)

Vielä vähän epävarmuuksia tässä itse projektorien asennuksessa, onko nämä Hellan ohjeet siis "idiootin varmat"?

http://www.myhellalights.com/files/7812/7800/9855/90mm%20Mounting.pdf

Että onko mitään mitä näiden ohjeiden lisäksi pitäisi huomioida? Autossa ei ole automaattista korkeudensäätöä, mutta manuaalinen on.

Niin, ja tässä on vielä kuva autosta jos jotakuta kiinnostanee.

101m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muuten ihan hyvät ohjeet, mutta et sä noilla mitään tee tossa sun tapauksessas.

Nuohan on perus heijastinvalot noi orkkikset? Eli teet kuppiterällä sopivan reiän siihen pohjaan, josta polttimo nyttenkin tulee heijastimen läpi. (Sopivalla tässä kohtaa tarkoitetaan että tarvittava upotussyvyys määrää jonkinverran, eli jos valaisimen takana on tilaa, ei tartte upottaa paljoa = paremman näkönen, jos taas tilaa ei ole paljoa, tarttee isomman reiän että projektosin kartionmuotoinen runko uppoaa syvemmälle = vähän ehkä rumemman näköinen edestäpäin katottuna) Siihen vaan sitten se projektori tavalla tai toisella kiinni, sikaliima lienee hyvä vaihtoehto. Ja tällöin sulla toimii kaikki alkuperäset säätönamiskat, millä sitä vanhanmallista umpion heijastinosaa liikuteltiin, koska sun uus projektori on siinä samassa liikkuvassa heijastimessa kiinni.

Varmista että liimaat projektorin oikeaan kohtaan, jotta saat sen säädettyä kunnolla, eli pysty ja vaakasuunnassa hyvin. Ja varmista ennen koko valaisimen kasaanlaittoa että projektori mahtuu liikkumaan säätäessä kunnolla siellä sisällä, eikä kanita mihinkään.

Pölynpoisto tuon reiänteon jälkeen on vittumainen operaatio, mutta hutiloimalla saat tosi kamalan jäljen aikaiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäisin vielä että toi bi-halogen umpio on aika syvä joten kannattaa varmistua että se ylipäätään mahtuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisi vielä tämmöinen kysymys joka ei liity tuohon umpioihin/etu-valoihin.

Veholla koittanu käydä saamassa takasumuvaloja asennettua. Ekalla kerralla ei onnistunut, mekaanikko sanoo että maadoitus menee sekaisin kun painaa katkaisijan päälle. Hänen mielestään vika olisi katkaisijassa, onko tosiaan näin? Jos en väärin kato varaosa luetteloa noi muut katkaisijat autossa olis 14V, että paremmin tästä tietämättä voisi olettaa että Vehon kaveri yrittää 12V katkaisijaa asennella.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olisi vielä tämmöinen kysymys joka ei liity tuohon umpioihin/etu-valoihin.

Veholla koittanu käydä saamassa takasumuvaloja asennettua. Ekalla kerralla ei onnistunut, mekaanikko sanoo että maadoitus menee sekaisin kun painaa katkaisijan päälle. Hänen mielestään vika olisi katkaisijassa, onko tosiaan näin? Jos en väärin kato varaosa luetteloa noi muut katkaisijat autossa olis 14V, että paremmin tästä tietämättä voisi olettaa että Vehon kaveri yrittää 12V katkaisijaa asennella.

Kuullostaisi siltä, että auto kannattaisi viedä jonnekin muualle kuin Veholle.

JDM auton valomuutokset vaatii lähes aina jonkintasoista soveltamista. Ja valoista kun puhutaan, niin tarvitaan jonkinlaiset perustiedot myös autosähköistä tai ylipäätään sähköistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, olen jo yhdessä tuontiautojen muutostöihin erikoistuneessa korjaamolla käynyt ja sanoivat että mene Veholle.

Mutta, jotain relevanttia noihin sähköihin kyllä löytyy manuaalista sivulta 241 http://www.honda.co.jp/ownersmanual/HondaMotor/auto/actyvan/2007/japanese/30S3C6610.html?m=actyvan&y=2007

Vielä pitäisi tuota Japanin lukemista harjoitella että selviäisi että mitä.

Kun Veholla niillä kyllä kuulemma tuon ajoneuvon tiedot on saatavilla koneella mutta silti eivät saa tuota oikein niin mihin muuallekkaan sitä oikein menisi, näin pk-seudulla.

Ja vielä pitäisi löytää tilat missä noita umpioiden muutostöitä voisi tehdä. Onko pk-seudulla enään mitään vuokrattavia tiloja missä on tämmöiseen mahdollisuus?

Edited by Van1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veholla koittanu käydä saamassa takasumuvaloja asennettua. Ekalla kerralla ei onnistunut, mekaanikko sanoo että maadoitus menee sekaisin kun painaa katkaisijan päälle. Hänen mielestään vika olisi katkaisijassa, onko tosiaan näin? Jos en väärin kato varaosa luetteloa noi muut katkaisijat autossa olis 14V, että paremmin tästä tietämättä voisi olettaa että Vehon kaveri yrittää 12V katkaisijaa asennella.

Tuskimpa on katkaisijasta kyse... Vai onko tämä joku auton oma integroitu kytkin? CAN väylässä??

Sumuvalon kytkentä on sähköteknisesti sieltä helpoimmasta päästä. Jos ei kaveri osaa sitä kytkeä, niin pysy kaukana siitä puljusta.

Akulta katkaisijan kautta + valolle ja valon toinen maihin. Siinä se... Jos haluaa valon palavan vain auton käydessä tai valojen palaessa tietyssä tilassa, niin sitten on hieman monimutkaisempi asia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jos haluaa valon palavan vain auton käydessä tai valojen palaessa tietyssä tilassa, niin sitten on hieman monimutkaisempi asia.

Noin se oikeastaan pitäisi vissiin tehdä. Eli vähintään parkit oltava päällä. Ja merkkivalo pitäisi myös olla.

Joka tapauksessa noinkin se on varsin helppo tehdä.

Veholle en veisi muutenkaan, mutta aika yllättävää, ettei onnistu. Osaavat vain tehdä täkäläisiin malleihin juttuja, joihin löytyy valmistajan ohjeet, ja sitten kun pitäisi tehdä jotain omasta päästä, niin ei onnistukaan edes ihan perus autosähköt? Erikoista...

Vaikkapa parkilta ryöstää herätevirran katkaisijan kautta releelle, jonka perään valo. Tai sittten parkilta heräte releelle, ja releen perään katkaisija ja valo. Tai akulta katkaisijan kautta valolle +, ja sitten takavalolta heräte releelle, jonka kautta maadoitus. Tapoja on monia... Tai sitten jospa laittaa LED-valon, niin ei tarvii sitä relettäkään, kun virrankulutus on sen verran pieni. Vaikka takavalolta +, ja katkaisijan kautta maihin.

Katkaisijoina voi käyttää vaikka 250 V katkaisijoita, se ilmoitettu jännite on vain suurin sallittu. Ihan on yksinkertainen mekaaninen laite sellainen katkaisija. Tietty jos merkkivalollista katkaisijaa käyttää, niin sitten syytä olla se lamppu oikealla jännitteellä tietty...

Tuosta manuaalista ei paljoa apuja ole tähän hätään, näyttää olevan ihan käyttöohjekirja. Ja täysin japanin kieltä osaamattomanakin voin kertoa, että tuolla sivulla (tai oikeastaan sivulla 240) vain kerrotaan, minkä tehoinen lamppu kuuluu mihinkin valoon.

Edited by Puppetmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, viime kerralla viimeinkin onnistui tuo takasumarin asennus, että se on kunnossa. Vielä tässä tuota vastaavustodistusta odotellessa. Kiitoksia paljon vastauksista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×