Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
tuokki

Jarrupäivitys *EVO 355 projekti* +350 taka

Recommended Posts

jarrupäivitys on pyörinyt mielessä siitä asti kun 2013 kesänä oltiin kerhon ratapäivillä ahvenistolla ja istuin kaverin r32gtr:n kyydissä jossa oli grex:n isojarrukitti, ero oli verrattuna gtr vakiobremboihin todella huomattava ja omista jarruista jäi aika huono maku suuhun tuon kyydin jälkeen. aloin sitten kartuttamaan vaihtoehtoja uusiksi jarruiksi, no jokainen tietää mitä tuollaiset isot jarrut maksaa-> liikaa ainakin omalle lompakolle. sitten löysin keskustelua evo lancerin bremboista(5-9, sama satula kaikissa), ne ovat paljon suuremmat kuin gt-r brembot, fyysisesti, sekä myös mäntäkoko kasvaa 38mm/44mm -> 40mm/46mm, palakokokin kasvaa pituutta 12mm ja korkeutta 3mm, noihin faktoihin kun lisätään tieto siitä että nämä evon brembot ovat todella järkevän hintaisia ja niitä on hyvin saatavilla niin päätyminen käyttämään näitä satuloita oli selvä. Sitten alkoi sopivan levyn etsintä satuloiden kaveriksi ja törmäsin alphaomega:n valmistamaan adapteripakettiin joka käyttää evo 5-9 bremboja ja evo 10 350mm levyä, suolaisen adapterien hinnan lisäksi ongelmaksi syntyi se että tuolla evo 10 levyllä jarrupaketti siirtyy aika reilusti ulospäin ja vanteet eivät enää pyörisi koska satulat ottaisivat vanteen puoliin kiinni, eli tuo idea kuopattiin ja käytiin selaamaan jarrukataloogia, ja sieltä se sitten oikea vaihtoehto löytyi: 370z 355x32 sport jarrulevy, nuo olivat kaikinpuolin oikeilla mitoilla joten sellaiset mamasanilta tilaukseen ja kohta pääsinkin jo hahmottelemaan ja mittailemaan adapteria satulalle.

mutta palataanpas satuloihin: ostin sokkona(ilman valokuvia) evon brembo satulat, myyjä sanoi että täysin toimivat ja ei muuta kun kiinni vaan, olin miettinyt että maalan ne kuitenkin uusiksi koska kaikissa evo satuloissa on tehtaalla käynyt moka satuloiden maalauksen kanssa ja näistä lakka ja maali irtoilee ja haalistuu.. paketin avasin jossa satulat tulivat niin sain huomata että täyden remontin nämä satulat vaatii..

[ATTACH=CONFIG]26498[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]26499[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]26500[/ATTACH]

uudet tiivisteet ja pölysuojat vaihdettuna, soodapuhallettu, ja teipattu maalausta varten. ja vinkkinä muille ketkä meinaa soodapuhaltaa jotain osiaan niin osat pitää pestä hyvin kuumalla vedellä puhalluksen jälkeen jotta maali tarttuu hyvin kiinni.

[ATTACH=CONFIG]26501[/ATTACH]

maalaus vht:n caliper paint:lla ja uudet brembo tarrat, päälle vht:n kirkaslakka.

[ATTACH=CONFIG]26502[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]26503[/ATTACH]

teipit poistettu ja vaihdettu uudet rosteriset ilmausnipat, yellowstuff palat mamasanilta

[ATTACH=CONFIG]26504[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]26505[/ATTACH]

satuloiden kokonaishinta kunnostuksineen ja uusilla yellowstuff paloilla: satulat 180€, soodapuhallus 50€, uudet tiivisteet 65€, rosterinipat 20€, vht maalit 40€, brembo tarrat 10€, palat 170€. yhteensä: 535€

jatkuu kohta...

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

370z levyt olivat aiemmin saapuneet mamasanilta, kuten myös mittatilaus teräspunosjarruletkut(vähän pituutta lisää, gtr sisäpää, evo ulkopää)+ jotain muuta osaa.

20140624_161312.jpg

ennen satuloiden maalausta sovittelin osia paikoilleen ja otin tarvittavat mitat tuleville adaptereille, kaikki näyttää sattuvan paikalleen niinkuin pitääkin, eli vanne mahtuu pyörimään näiden jarrujen kanssa. jarrukilpeäkään ei tarvinnut leikellä, riitti kun painoi käsin sitä muutaman millin sisäänpäin.

20140624_203728.jpg

20140624_204606.jpg

sitten tuohon adapteriin: jarruista kun on kyse niin materiaalin pitää olla todella kestävää, ja kevyttäkin tietysti, joten päädyin 7075 laatuiseen lentokonealumiiniin jota pidetään parhaana materiaalina keveyden ja kestävyyden suhteen. soittelin suomesta kaikki mahdolliset metalliputiikit läpi ja saatavuus on huono tuolle special laadulle suomessa, sitten soitin thyssen grouppiin joka on suomen johtava metallipulju, sanoitat että saavat tanskasta tarvittavan alumiinipalan tilattua ja hintaa on 180€, tipuin tuolilta. tässä kohtaa homma jäi hetkeksi jäihin kun laskeskelin materiaali+koneistushintoja yhteen.. aloin sitten ulkomailta katsomaan tarjontaa ja sainkin sitten englannista lentokonetehtaalta ostettua kyseistä materiaalia vähän järkevämmällä hinnalla joten homma jatkui. alumiinia odotellessani insinöörikaverini oli mittojeni ja pahvimallieni perusteella tehnyt piirustukset adaptereita varten, alumiini saapui, piirustukset ja materiaali koneistukseen. valmis adapteri, kovat pultit aluslevyt

20140922_162357.jpg

pakettia sovittamaan, satulan päistä olin aiemmin ottanut jo vingulla tavaraa pois jotta nielevät tämän suuren 355 levyn, toleranssi jäi vähän liian pieneksi niin vingutin vähän vielä lisää pois, ja maalasin nuo kohdat tietysti uusiksi.

20141119_121519.jpg

uudet jarrut pultattuna kiinni, rbf600 jarrunesteet ja ilmaus

20141119_154508.jpg

olin myös lukenut että jos jarrupala tulee yhtään levyn ulkopinnan yli niin se saattaa aikaansaada halkeaman levyyn, otin sitten varmanpäälle paloista lentävällä pienen suikaleen pois, palat satulassa paikallaan tussilla viiru palaan ja leikkaus viirua pitkin, kuvassa toinen pala leikattu.

20141119_185606.jpg

jarrupalat paikalleen, vanne paikalleen, ja eikun koeajolle ja ajamaan jarrut "sisään". JA VOI HEMMETTI MITKÄ JARRUT! alkoi auto oikeesti pysähtymään! ja jäi tästä paljon aikaa vieneestä projektista todella hyvä maku suuhun!jarrut koeajon jälkeen

20141128_153826.jpg

nämä kuvan vanteet ovat 19" ja tilaa jää hyvin että pyörivät, jarrujen halkaisijan ja offsetin puolesta paikalleen menee edelleen kaikki 18" vanteet mitkä muutenkin menisivät paikalleen. ja jos budjettia venyttää niin tätä 370z sport levyä saa myös 2-osaisena muutamilta valmistajilta, ehkä tulevaisuudessa sitten sellaiset.300mm takajarrut alkoivat näyttää lähinnä naurettavilta näiden etujarrujen rinnalla, ja englannista tilaamaani 7075 lentokonealumiinia ostin vähän reilumman levynpalan, ja jo jarrubalanssin kannaltakin aloin tekemään big brake kittiä myös taakse: 370z 350mm takalevyt menee bolt on napaan paikalleen ja käsijarrurumpu on samankokoinen, tämä setti käyttää r32-34 gtr:n omaa brembo takasatulaa. ebc ultimax levyt(samat kuin edessä) jo ostettu ja satulalle adapteri suunniteltu ja käytännössä valmis koneistamoon vietäväksi. tästä voin laittaa kuvia ja kirjoitella jotakin sitten kun takajarrut valmiit, ajokokemuksia saa odottaa kevääseen asti.355mm etujarrujen hinnaksi jäi kaikkineen ~1000€.350mm takajarruille tulee hintaa: 180€ levyt/pari, yellowstuff palat 72€, +alumiini ja koneistukset. ja vht maalit ja brembo tarrat tietysti.alle 1500€:lla isot jarrut päivitetty eteen ja taakse, mun mielestä ihan hyvä saavutus.EDIT: ISOT TAKAJARRUT PROKKIS SIVULLA 2.

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikein hyvältä näyttää. Ainoo mainittava että noi palat toimii kadulla hienosti, muttei kestä radalla jatkuvaa lämpöä. Mikäli radalle meinasit mennä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oikein hyvältä näyttää. Ainoo mainittava että noi palat toimii kadulla hienosti, muttei kestä radalla jatkuvaa lämpöä. Mikäli radalle meinasit mennä :)
tulee sitä radallakin käytyä, mutta 90 prosenttisesti katuajoon nuo tulee, ja hienosti tosiaan tuolla mutkatiellä pelasivat ensikokeilussa, ihan kunnon rata-ajon pääsee testaamaan sitten ensikesänä, ds2500 varmaan sitten seuraavaksi kun nämä on ajettu loppuun.

niin tosiaan, mulla on vielä tuota 7075:sta ja voin tilauksesta teettää adapterit halukkaalle, ja tämä paketti käy mun mielestä myös z33 :confused: mut laitan myyntiosioon jossain välissä ilmotuksen.

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä kertomus :) Onko toivoakaan että menee 17" r33 gt-r vakio vanteella?
tänks:) en oikein jaksa uskoa, mutta voin käydä mittaamassa paljonko on nyt väliä satulasta vanteeseen niin sitten sen ehkä voi laskea, luultavasti tarvisi sovittaa kuitenkin että varman tiedon saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melkei pitäs tulla sovittamaan kun ei tässä kauempana olla..
kävin mittaamassa ja ei valitettavasti mahdu 17" vanne mitenkään, olisi pitänyt jäädä ihan minimissään n.25mm satulan ulkopinnasta vanteen sisäkehään ja loppu olisi ollut kiinni vanteen muodosta, mittasin raon satulasta tuohon 19" vanteeseen ja rako oli noin 19-20mm.. eli 18" vanne on minimi näillä jarruilla, joilla jää pelivaraa 7-8mm. Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielenkiintoinen juttu. Enpä tiennyt, että noi pikkusatulat saa työstettyä 370z:n levyille. Palakokohan on aika lähelle sama 370z:n ja 350z:n satuloissa. Ovat kyllä aivan eri kaliiberia muuten. Toisaalta pienemmillä satuloilla säästää painossa aika hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielenkiintoinen juttu. Enpä tiennyt, että noi pikkusatulat saa työstettyä 370z:n levyille. Palakokohan on aika lähelle sama 370z:n ja 350z:n satuloissa. Ovat kyllä aivan eri kaliiberia muuten. Toisaalta pienemmillä satuloilla säästää painossa aika hyvin.
en itse käyttäisi nimitystä pikkusatulat vaikka näitä käytetäänkin vain 320mm levyn kanssa normaalisti, nämä ovat käytännössä kuin f40 brembot erilaisella satulan kiinnityksellä ja isommilla männillä, f40: 38 ja 44mm, evo brembo: 40 ja 46. f50 onkin sitten jo isompi satula jolle maistuu ilman viilauksia 355++ levy ja mäntäkoko 40 ja 44. kun näitä evon satuloita vertasi vierekkäin skyline gt-r:n bremboihin niin kokoero on aika huomattava. Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

taidettiin puhua takajarruista jo..
ahaa, joo saa ne 350mm takalevyt laitettua gt-r vakion brembon satulan kanssa, ja niitä on jo laitettukin. japanista löysin 200€ hintaan sellaiset adapterit ja yritin niitä ostaa tuloksetta, sitten annoin speedimportsin janille toimeksiannon niistä, ja mahdoton tehtävä se oli janillekin saada adapterit suomeen, niin päädyin sitten omavalmisteisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en itse käyttäisi nimitystä pikkusatulat vaikka näitä käytetäänkin vain 320mm levyn kanssa normaalisti, nämä ovat käytännössä kuin f40 brembot erilaisella satulan kiinnityksellä ja isommilla männillä, f40: 38 ja 44mm, evo brembo: 40 ja 46. f50 onkin sitten jo isompi satula jolle maistuu ilman viilauksia 355++ levy ja mäntäkoko 40 ja 44. kun näitä evon satuloita vertasi vierekkäin skyline gt-r:n bremboihin niin kokoero on aika huomattava.

Puhuin pikkusatuloista, koska ne ovat huomattavasti pienemmät kuin 370z/G37s Akebonon satulat. Käsittääkseni EVO:n ja 350z:n satulat ovat suht samaa kokoluokkaa.

akebonobrembocomparo.jpg

Jos kaksiosaisia levyjä himoitsee, niin ConceptZperformancelta saa maantantaina 5 % alennusta ja niiden kaksiosaiset levyt ovat tarjouksessa mielestäni hyvinkin kohtuulliseen hintaan.

https://conceptzperformance.com/Cart/description.php?II=14072

Itse ostin nämä. Tosin hieman kalliimpaan hintaan...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko evon takasatula sama kuin skyllen ? Kiinnityksineen päivineen ?
en ole näitä itse mittaillut, mutta netistä luettuna niin erilaisia ovat. Ulkoisesti hyvin saman kokoiset/näköiset mutta jotain mittaeroa on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Puhuin pikkusatuloista, koska ne ovat huomattavasti pienemmät kuin 370z/G37s Akebonon satulat. Käsittääkseni EVO:n ja 350z:n satulat ovat suht samaa kokoluokkaa.

akebonobrembocomparo.jpg

Jos kaksiosaisia levyjä himoitsee, niin ConceptZperformancelta saa maantantaina 5 % alennusta ja niiden kaksiosaiset levyt ovat tarjouksessa mielestäni hyvinkin kohtuulliseen hintaan.

https://conceptzperformance.com/Cart/description.php?II=14072

Itse ostin nämä. Tosin hieman kalliimpaan hintaan...:(

nuo 350z satulat on samankokoiset kuin skyline gtr brembot, tiedä vaikka olis samat? Mäntäkoko, palakoko, levykoko, kaikki samoja.

Täältä saa myös 2-osaisia levyjä, myös takalevyjä jotka vasta tulleet markkinoille haastavan käsijarrurumpusysteemin takia: https://www.z1motorsports.com/g37_370z/product_info.php?products_id=7641

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin siinä uskossa että uudemmat STI imput, evot ja 350Z brembot edessä olis ollu kaikki samankokosia, ja siis isompia kun R33 brembot? Takasatuloissa on evojen ja imppujen välillä ainakin jotain kiinnityksessä eroa. Molemmissa kaiketi kuitenkin rumpukäsijarru? (imprezas on ainakin)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olin siinä uskossa että uudemmat STI imput, evot ja 350Z brembot edessä olis ollu kaikki samankokosia, ja siis isompia kun R33 brembot? Takasatuloissa on evojen ja imppujen välillä ainakin jotain kiinnityksessä eroa. Molemmissa kaiketi kuitenkin rumpukäsijarru? (imprezas on ainakin)
evo ja imppu brembot on lähes identtiset, ainoa ero taisi olla kiinnityspisteissä, muuten samat. mutta tuo 350z satula näyttääkin ihan skylinen brembo satululalta, ja mun silmillä jo kuvien perusteella paljon evon bremboa pienempi, mittaus kertoisi tarkat faktat. lisäksi 350z ja gtr brembo ottaa vaan 30mm paksun levyn vs evo ja imppu 32mm

Edit: vaikka gtr ja 350z etubremboissa on sama palakoko niin eri palaa niihin kuitenkin tarjotaan, eli jotain eroa on. Takapalat on samat kummassakin autossa.

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tein budjetti "big brake" konversion seuraavalla kaavalla:

- Tutulta jääneet C5 RS6 etulevyt, alunperin kokoa 365 x 34 (levyt ilmaiset ja käytetyt, joista ajoin sorvissa lentävällä pykälät pois ja paksuus nyt noin 32mm)

- Orkkis satulat, joita joutui hieman työstämään, samasta paikasta kuin Tuokkikin.

- Itse mustasta raudasta tehdyt adapterit kovilla pulteilla, jonkun mielestä näyttävät varmasti vaarallisilta :)

- 15mm spacerit levyn ja navan välissä, jotka keskittävät levyt ja tuovat satulaakin hieman ulospäin jolloin adapterin teko oli ainakin omasta mielestäni helpompaa. Osa syynä spacereille oli myös se, että alla olevia Enkei vanteita ei saanut 10,5" leveenä kuin ET30:llä ja spaceri olisi vaadittu kuitenkin johonkin väliin. Jälleen jonkun mielestä varmaan vaarallinen viritys :)

WP_20141204_008_zps46a9f194.jpg

WP_20141204_022_zpsf584e9d7.jpg

WP_20141204_014_zpsf306b59f.jpg

Palat tulee aikalailla levyn reunaan ja satulat istuu ihan hyvin, mutta katselen koko ajan suurempia satuloita. Q7 / Cayanne / touareg 18z satulat ovat ainakin kohtuu hinnoissa. Jos sopivat sattuu silmään täytyy samalla teettää kunnon adapterit. RS6 takalevytkin löytyy, josta tuli mieleen, että mitenkähän nuo etusatulat istuisi taakse, vaatisi kyllä varmaan melko suurilla männillä olevat satulat eteen, ettei balanssista tule vaarallinen? Täytyypä tutkailla hieman eri satuloiden mäntäkokoja yms. RS6 levyissä ei kyllä ole käsijarrurumpua, eli ehkä se 370z takalevy olisi huomattavasti helpompi vaihtoehto.

Edited by s0jranta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sulla siis 15mm spacerit navan ja levyn välissä, miten ihmeessä saat pyöränmutterit kestämään? Vai vaihdoitko pidemmät pinnapultit? Ja takalevyinä 370z 350mm on kyllä helpoin vaihtoehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sulla siis 15mm spacerit navan ja levyn välissä, miten ihmeessä saat pyöränmutterit kestämään? Vai vaihdoitko pidemmät pinnapultit? Ja takalevyinä 370z 350mm on kyllä helpoin vaihtoehto.

Juu tottakai pidemmät pultit, jäi vain kirjoittamatta tarinaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noita satuloita je levyjä kun vaihdellaan niin melko varmasti brake bias eli tasapaino akseleiden välillä on jotain muuta kuin alunperin. Jos tätä haluaa säätää niin käykö se näillä linkin osilla: http://www.wilwood.com/MasterCylinders/MasterCylinderValves.aspx

Luulisi oletuksena että jarrupaineen säädin kytketään takajarrujen linjaan. Takajarrujen tehoa sitten säädetään noilla Proportioning Valve: lla?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Palat tulee aikalailla levyn reunaan ja satulat istuu ihan hyvin, mutta katselen koko ajan suurempia satuloita. Q7 / Cayanne / touareg 18z satulat ovat ainakin kohtuu hinnoissa.

Isoveli askarteli noista Q7 satuloista jarrut Audiin. Ne on kyllä ihan jäätävän kokoset ja myös painoset satulat (6kg satula paloineen).

http://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=182291

Jos jarrut toimii hyvin ja miettii jousittamatonta massaa, niin kannattaa ehkä vielä miettiä. Palat noihin jarruihin ei oo myöskään ihan ilmasia.

Ebaystä saataa löytää noita G37s/370z satuloita kohtuu hintaan. Mun big brake kit lähti siitä, kun ostin 370z taka ja etusatulan 50£:lla. No seuraavat kaks maksoi yli viisinkertaisesti, mutta saattaahan noita löytyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isoveli askarteli noista Q7 satuloista jarrut Audiin. Ne on kyllä ihan jäätävän kokoset ja myös painoset satulat (6kg satula paloineen).

http://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=182291

Jos jarrut toimii hyvin ja miettii jousittamatonta massaa, niin kannattaa ehkä vielä miettiä. Palat noihin jarruihin ei oo myöskään ihan ilmasia.

Ebaystä saataa löytää noita G37s/370z satuloita kohtuu hintaan. Mun big brake kit lähti siitä, kun ostin 370z taka ja etusatulan 50£:lla. No seuraavat kaks maksoi yli viisinkertaisesti, mutta saattaahan noita löytyä.

Minkä kokoiset männät näissä G37s/370z satuloissa on?

Q7, Cayenne, Touareg satuloissa tuon linkin mukaan 30mm, 34mm, 38mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×