Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Tanelos

Kampiakselin hihnapyörän irroitus

Recommended Posts

Eli kyseessä Ca18det, ja kampiakselin hihnapyörä pitäis saada irti, mutta tuntuu olevan jämähtänyt kiinni ja pahasti.

Eli miten tuo normaalisti kuuluisi irroittaa? Vaatiiko jonkin ulosvetimen? Ja kyseessä siis jakohihnan hihnapyörä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus se jumahtaa todella tiukkaan. Itse annoin sille kylmää, lämpöö ja röppöö ni usean tunnin taistelun jälkeen sain sen irti kampeamalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kampeamalla kauheasti koittaisi, vaikka joskus sen kai voi niinkin irti saada. Kuitenkin kampeamalla se kääntyy aina vinoon ja sen vuoksi mahdollisesti tarraa akseliin entistä lujempaa ja riski rikkoa jotain kasvaa.

Kunnollisella ulosvetimellä sen saa sieltä kyllä ihan kivuttomasti. Ihan kaikki ulosvetimet eivät kyllä sinne sovi, mutta niitä on sellaisia, joissa ne "hampaat" on sellaiset leveät mutta litteät, jolloin ne mahtuvat kivasti hihnapyörän ja öljypumpun väliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi vaihtoehto on porata siihen vaikka 5 tai 6mm kierrereiät ja vetää niistä. Jos saa siististi onnistumaan niin hihnapyörä ei mene edes pilalle.

Itse kokeilisin ehkä kiertää sellaisen hydrauliikka klemmarin jossa on kaksi pulttia siihen ympärille ja koittaa vetää siitä jollain ulosvetimellä. Rb26 on niin ahdas se pyöräntakana oleva rako että ei sinne kyllä mitään vedintä mahdu.. voihan tässä olla enemmin tilaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla ainakin toiminu aina että ottaa sen kiilan pois niin sitä hihnapyörää voi pyörittää koputtelemalla ja suihkuttaa irroitusöljyä samalla. sitten kun alkaa pyöriä hyvin niin lähtee kahdella tasapäämeisselillä kampeamalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä nostin keulan ylös ja auton alla maaten tuurnalla ja vasaralla koputtelin varovasti pyörän takaa irti. Pitää vaan olla tosi varovainen ettei lyö vahingossa palaa irti reunasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite iskin wd40:tä annoin muhii 30min, sitte otin sorkkaraudan ja talttapään ja iha kevyesti kampesin, nii lähti sujuvasti irti. Ei ongelmaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meinas mennä hermo,kampeemista en suosittele.Oikea tapa!Rasvaa kiilaan reilusti,pikku muhi,napauta kiilan etureunaa pikkusen ylös,sitten ns.sokerihohtimet,liikuttele ja sitten pyöräytä puolikuukiila pois.Lisää rasvaa kiilan koloon,lyö ratasta edestakaisin pyörimis suuntiin jonkun pehmeän avulla (alumiini,muovi,puu) tms.Aika nopeesti lähtee liikkkumaan,lisää rasvaa,kun pyörii,vedä sormivoimin irti.Aikaa meni noin 10min..kampeemalla toista tuntia eikä mihinkään!

Edited by @rttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purin tossa toisenkin koneen,irroitukseen meni 3min.

Edited by @rttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×