Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Mai

Primera P12 vaihdelaatikko rikki

Recommended Posts

Tuli käsiin tuollainen laatikkovikainen primera. Kyseessä 1.6 koneinen yksilö. Laatikko ääntää jokaisella vaihteella, sekä osa vaihteista menee huonosti päälle, varsinkin pakki ei meinaa mennä mitenkään. Onko kukaan laakeroinut näitä laatikoita ja onko minkälainen homma? Ei ole minkäänlaista kokemusta vaihdelaatikon purkamisesta, niin ajattelin hieman kysyä etukäteen. Ebay:sta näyttää saavan varsin kohtuulliseen hintaan laakerisarjoja, onko kukaan vaihtanut, sopivatko varmasti?

http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Primera-P12E-1-6-inj-4M40-gearbox-bearing-oil-seal-rebuild-kit-/121386684372?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ANissan%7CModel%3APrimera%7CPlat_Gen%3AP12&hash=item1c4335cfd4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla entiset rattaat vaihdelaatikossa. Ettei vaan ajettu vähillä öljyillä, vedätetty tai tuollaista? Taitaa tulla halvemmaksi hankkia käytetty laatikko kuin korjata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiks noihin oo laitettu 1,8 laatikoita ku vaan vetarit vaihtaa? P12:sesta. P11 laatikko ei sovi ku siin on joku kytkinsopivuusongelma. Eikä muuten sovi P11 QG16 laatikkokaan ku ei käy vetarit.

Edited by clarkkent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä olisi tarkoitus kuitenkin hajottaa ja katsoa mitä sieltä on rikki mennyt. En tiedä onko ajettu vähillä ja- tai huonoilla öljyillä. Hajottamot huutaa 1000-1500e noista laatikoista, joten sieltä ei tarvitse hakea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyl se vaan hajoo ku jurruutetaan liian isolla vaihteella. Ja voin ottaa kuvan ku ehdin/muista miten siinä käy ku sillä vaan ajetaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kyl se vaan hajoo ku jurruutetaan liian isolla vaihteella.

Sehän se kun virallinen kanta on ajaa niin pienillä kierroksilla kun mahdollista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sehän se kun virallinen kanta on ajaa niin pienillä kierroksilla kun mahdollista.

Juu säästetään tuolla polttoainetta, mutta vaihdelaatikon kustannuksella.

Juuri tuon pienten kierrosten ja vedätyksen takia moni juuri hajoittaa sen laatikon.

Nissanin 5-vaiheet eivät vaan tykkää, että niitä ajetaan alle 2000rpm/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eiks noihin oo laitettu 1,8 laatikoita ku vaan vetarit vaihtaa? P12:sesta.

Onko tästä varmaa tietoa kenelläkään? Kaveri tänään purki tuon primeran laatikon ja kyllähän siellä tuhoa oli. Useita laakereita oli paskana, yhdestä jopa sisäkooli kononaan irti ja lisäksi aivan sirpaleina, muutama hammasratas oli kulunut, yksi öljyputki/ohjain poikki ja ties mitä muutakin, eli lähestulkoon kaikki sisuskalut joutuisi uusia. Nissan4U sivustoa kun katseltiin, niin p12 1.6 laatikossa on todella paljon samoja osia kuin K11 1.3 micran, N15 1.4 almeran ja P11 1.6 primeran laatikossa. Mulla on tallin lattialla yksi micran laatikko jouten, niin vien sen vielä tutkittavaksi. Kuvien mukaan sieltä saisi _ehkä_ lähes kaiken tarvittavan paitsi pääakselin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×