Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
ABT

suuttimet eivät saa tarpeeksi virtaa

Recommended Posts

Elikkä mikä mahtais olla vikana tai millä vian saisi kuntoon. Elikkä tehty täydellinen koneremppa ja tämän jälkeen ei käynnisty. Suuttimille ei tule kuin n7-8v virtaa jonka takia eivät työnnä bensaa läpi.

Tekniikka catbackkia lukuunottamatta vakiot.

-ei vikakoodeja

-kokeiltu toista ecua

-kokeiltu kolmea eri cassia

-kokeiltu toista suuttimien etuvastusta

-kokeiltu vakio ja vag:n puolilla

-Johtasarja ja liittimet priiman näköset

-maat tarkistettu

-kokeiltu kolmea eri akkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naksuu kun käsin pyörittää cassia. Ja tosiaan kyllä sieltä soppaa vähän tulee välillä läpi mutta ei tarpeeksi, jotta lähtis.

Myös bensapumppu pyörii ja kiskolle tulee bensaa.

Pakonokan puolikuu ehjä ja boorit hyvässä kunnossa. Kipinää tulee oikein kivasti myös.

Edited by ABT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilman sen kummempaa kokemusta asiasta...Väittäisin että vikaa etsitään väärästä paikasta.

Jotta saisit mitattu mahdollisen suuttimien alijännitteen perus yleismittarilla, ecun pitäisi käskeä pitämään niitä 100% auki.

Varmaan oskilloskooppi tai joku tarkempi mittari näyttää niitä jännitteen "pulsseja" paremmin.

Bensansuodatin tukossa? :)

Edit: vai toimiiko ne toisinpäin että ecu katkoo jännitettä?

Edit2: Sitte vielä mahdollinen suuttimen etuvastuskin vaikuttanee siihen jännitteeseen..

Joo näinhän se menikin että jännitettä katkotaan. Muistin ensin väärinpäin.

Edited by Toni L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan bensalinjat varmasti oikeinpäin?

Yleismittarilla noiden suutinten ohjausjännitteiden tutkiminen tosiaan ole kovinkaan informatiivista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On oikeinpäin merkkasin ennen irroitusta ja kokeiltu varmuuden vuoksi ristiin.

Ja tosiaan kiskolle tulee bensaa "lentämällä" ohi suodattimen siis.

myös kokeiltu toista etuvastusta.

Edited by ABT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stating the ovbious, mutta onhan tankissa tarpeeksi ainetta?

Onko jako nokkahihnalla 100% varmasti kohdillaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tankki aika kuiva mutta letkun kun irroittaa konehuoneesta niin kyllä sitä bensaa tulee ihan normaalisti.

Jako on kohdallaan se tarkastettu ja vaikka oliskin hampaan pielessä niin kyllähän se lähtis tulille, kun nyt ei ole lähelläkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko nämä nyt etuvastukselliset matalaimpedanssiset suuttimet vai? Jos on niin silloinhan tuo 7-8V kuulostaa ihan oikealta. Saahan sen ohjattua 100 auki kun laittaa maan suoraan liittimeen. Eikös ecu katko juurikin maata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kerran tulee kipinä ja bensa sekä jako on kohdillaan, voisi yleisesti todeta käynnistymisen olevan pomminvarmaa. Oletko kokeillut toisilla tulpilla? 2 ja 3 suuttiminen johdot oikein päin? Releet ja sulakkeet tsekattu? Koneremontissa mennyt joku rätti, hanska tms. imusarjaan joka estää ilmansaannin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin tämähän käy! Kävin kaikki liittimet ym... läpi. Tosin ei se silti lähde vakio puolilla käyntiin ja käy vähän traktorimaisesti tosin se nyt voi johtua ihan tuoreesta konerempastakin tai sitten jako juurikin joku hampaan pielessä. Vag:n puolilla ja bensapumppu rele kikalla saa käyntiin ja pidettyä kaasun pumppaamisella käynnissä. No noiden tulppien kärkiväliä oli joku mennyt säätämään ihan vituralleen eli huomenna uudet tulpat ja testataan uudestaan ja pitää vielä pari muuta juttua katsoa, jos sais käymään nätimmin, mutta nyt ollaan jo voiton puolella, kun se käy.

Edited by ABT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×