Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
nissan200sx

PLX vaikeuksia...

Recommended Posts

PLX 5 ollut käytössä muutaman vuoden S13 ca18det:ssä remontin jälkeen (laitettin takorautaa ja isompi Garret,Harisella näytti +400 penkissä,Zuikkiksen säätämä).

PLX liitännät oikein (zuikkis katsoi).Alkuun se näytti 14,7 hujakoilla.

Pikkuhiljaa on alkanut näyttää omiaan.Nytkin näyttää rikasta esim. kun ajosta pysähtyy tyhjäkäynnille valot ja lämppäri päällä,niin seokset putoo 10:iin tai rch (rhc kumpi on oikein) eli rikkaalle.

Kun sammuttaa valot ja ottaa lämppärin päältä tyhjäkäynnillä,seokset nousee14:sta ehkä vähän yli ja taas kun laittaa valot ja lämppärin päälle,niin putoo rikkaalle 10,0:aan.

- Mistähän lähtisin vikaa etsimään,onko mitään kokemuksia/vinkkejä

- Miten on mahdollista,että valot ja lämmityslaite vaikuttaa noin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan ensiksi kokeilisin semmosta pikku juttua mikä ei maksa lähes mitään, muutaman lisämaadoitulksen laitto..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ihan ensiksi kokeilisin semmosta pikku juttua mikä ei maksa lähes mitään, muutaman lisämaadoitulksen laitto..

Tyhmänä en ymmärrä,mitä pitäisi maadoittaa lisää?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Itellä ainakin oman auton rikkinäinen lambda sotki tota laajakaistaa.. joka oli eri lambdalla.

Mulla alkuperäinen lambda paikoillaan,mutta ei käytössä(litin irti).PLX:n lambda putkessa vajaan metrin päässä turbosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todennäköisesti anturin elinikä tulossa vain tiensä päähän.

Ohjaako PLX siis moottorinohjausta myös? Luulisi käynnistäkin jo huomaavan jos seos vaihtelee 14 ja 10 välillä tyhjäkäynnillä???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla alkuperäinen lambda paikoillaan,mutta ei käytössä(litin irti).PLX:n lambda putkessa vajaan metrin päässä turbosta

Onko plx:stä otettu kapeakaista simulointi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko plx:stä otettu kapeakaista simulointi?

Alkuperäinen lambda pois käytöstä,liitin irti,siihen signaalijohtoon liitetty rosvoliittimellä PLX:n piuha.

Piuhasta kuorittu suoja ettei mene maihin.Alkuun näytti 14.7,mutta pikkuhiljaa on alkanut näyttää tommosia

mitä alussa kerroin.Zuikki sanoi liitoksien olevan oikein silloin kun sääti.

Olisko liitoksessa mätää ajan myötä vai sitten anturi sökö? - Millä testata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alkuperäinen lambda pois käytöstä,liitin irti,siihen signaalijohtoon liitetty rosvoliittimellä PLX:n piuha.

Olisko liitoksessa mätää ajan myötä vai sitten anturi sökö? - Millä testata?

Rosvoliittimiä nyt ei pitäis käyttää missään kytkennässä, vielä vähempi niissä mitkä liittyy moottorinohjauksen tms asiaan. Samaa kastia kuin abikot perus abikopihdeillä puristettuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rosvoliittimiä nyt ei pitäis käyttää missään kytkennässä, vielä vähempi niissä mitkä liittyy moottorinohjauksen tms asiaan. Samaa kastia kuin abikot perus abikopihdeillä puristettuna.

Millaisilla pihdeillä noita akiboita tarvisi puristella että ne on hyvät liitokset? ja varmaankin eristetyille ja eristämättömille viel eri pihdit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rosvoliittimiä nyt ei pitäis käyttää missään kytkennässä, vielä vähempi niissä mitkä liittyy moottorinohjauksen tms asiaan. Samaa kastia kuin abikot perus abikopihdeillä puristettuna.

Kunnon abikoliitos on nyt sata kertaa parempi kuin rosvoliitin... Ei mitään samaa kastia kyllä mun mielestä. Tosi on kyllä, että onhan siitä parempia liitostapoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PLX 5 ollut käytössä muutaman vuoden S13 ca18det:ssä remontin jälkeen (laitettin takorautaa ja isompi Garret,Harisella näytti +400 penkissä,Zuikkiksen säätämä).

PLX liitännät oikein (zuikkis katsoi).Alkuun se näytti 14,7 hujakoilla.

Pikkuhiljaa on alkanut näyttää omiaan.Nytkin näyttää rikasta esim. kun ajosta pysähtyy tyhjäkäynnille valot ja lämppäri päällä,niin seokset putoo 10:iin tai rch (rhc kumpi on oikein) eli rikkaalle.

Kun sammuttaa valot ja ottaa lämppärin päältä tyhjäkäynnillä,seokset nousee14:sta ehkä vähän yli ja taas kun laittaa valot ja lämppärin päälle,niin putoo rikkaalle 10,0:aan.

- Mistähän lähtisin vikaa etsimään,onko mitään kokemuksia/vinkkejä

- Miten on mahdollista,että valot ja lämmityslaite vaikuttaa noin?

HUOM. ---> Onko lambda ollut missään vaiheessa putkessa kiinni ilman liitintä ja autolla on ajettu tai se on ollut käynnissä? Jos näin on käynyt niin lambda on 100% rikki (plx ohjeessakin oli muistaakseni maininta ettei saa olla koskaan putkessa ilman virtoja tuo lambda), itsellä kävi näin että ostin uuden plx ja laitoin lambdan putkeen, ajelin tallilta kotia ja kytkin mittarin ja johdot kiinni niin lambda kyllä näytti lukemia mutta ihan mitä sattuu, välillä rikasta ja välillä tosi laihaa...

Myös huomasin että plx:än mukana tullut lambda oli joku kiinan kopio oikeasta LSU:sta joten tilasin tämmösen ---> http://www.ebay.com/itm/Innovate-3737-Wideband-Oxygen-O2-Sensor-LM-1-LC-1-Bosch-LSU4-2-PLX-14Point7-/110873377551?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19d0917b0f&vxp=mtr

Innovate 3737 lambdan ja on pelannut lambdan vaihdon jälkeen täydellisesti mittari ja lukemat näyttävät oikein. Minulla on myös tuo PLX ohjaamassa auton lambdojen kapeakaistasingaalia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunnon abikoliitos on nyt sata kertaa parempi kuin rosvoliitin... Ei mitään samaa kastia kyllä mun mielestä. Tosi on kyllä, että onhan siitä parempia liitostapoja.

Luit ton kirjottamani viestin vähän rivien välistä. Nimenomaa kunnollinen abikoliitos on parempi, eikä sellanen liitos mitä tulee perus abikopihdeillä. Jos pitää valita kahdesta huonosta niin sitten vaikka tekee niillä perus abikopihdeillä.

Edited by Turbodatsuni

Share this post


Link to post
Share on other sites
HUOM. ---> Onko lambda ollut missään vaiheessa putkessa kiinni ilman liitintä ja autolla on ajettu tai se on ollut käynnissä? Jos näin on käynyt niin lambda on 100% rikki (plx ohjeessakin oli muistaakseni maininta ettei saa olla koskaan putkessa ilman virtoja tuo lambda), itsellä kävi näin että ostin uuden plx ja laitoin lambdan putkeen, ajelin tallilta kotia ja kytkin mittarin ja johdot kiinni niin lambda kyllä näytti lukemia mutta ihan mitä sattuu, välillä rikasta ja välillä tosi laihaa...

Myös huomasin että plx:än mukana tullut lambda oli joku kiinan kopio oikeasta LSU:sta joten tilasin tämmösen ---> http://www.ebay.com/itm/Innovate-3737-Wideband-Oxygen-O2-Sensor-LM-1-LC-1-Bosch-LSU4-2-PLX-14Point7-/110873377551?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19d0917b0f&vxp=mtr

Innovate 3737 lambdan ja on pelannut lambdan vaihdon jälkeen täydellisesti mittari ja lukemat näyttävät oikein. Minulla on myös tuo PLX ohjaamassa auton lambdojen kapeakaistasingaalia.

Kylmänä putkessa menee tosiaan herkästi rikki, ja pitkään säätämättömänäkin ajo tekee vähän hallaa. "vanhan kansan" kikka jolla voi koittaa anturin elvytystä on pistää se lämmitettynä/piuha kiinni autoon jossa päästöt luokkaa kuukkasia pakoputkesta. Tuo saattaa tehota, tai olla tehoamatta. Kannattaa toki koittaa jos ei ole talvea vasten kiirettä uuden anturin hankinnalle.

-Ville

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kylmänä putkessa menee tosiaan herkästi rikki, ja pitkään säätämättömänäkin ajo tekee vähän hallaa. "vanhan kansan" kikka jolla voi koittaa anturin elvytystä on pistää se lämmitettynä/piuha kiinni autoon jossa päästöt luokkaa kuukkasia pakoputkesta. Tuo saattaa tehota, tai olla tehoamatta. Kannattaa toki koittaa jos ei ole talvea vasten kiirettä uuden anturin hankinnalle.

-Ville

Mistä Suomen maasta löytyisi PLX:lle (DM5 jossa DM6:n piuha anturille)oikea lambda: Bosch LSU 4.2 innovate 3737,eikä mitään Kiinan kopiota,jota näköjään tyrkytetään!

- sen anturin liittimen takia DM6:n piuha johon kai löytyy helpommin kyseinen anturi.DM5:n anturissa on neliskanttinen liitin,DM6:ssa pyöreäkulmainen.

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luit ton kirjottamani viestin vähän rivien välistä. Nimenomaa kunnollinen abikoliitos on parempi, eikä sellanen liitos mitä tulee perus abikopihdeillä. Jos pitää valita kahdesta huonosta niin sitten vaikka tekee niillä perus abikopihdeillä.

Löytyisikö Nokia-Tampere sektorilta tieto/osaaja miestä,joka kattois ja korjaisi mun mahdolliset piuhaviat PLX:täni (rosvoliitoksen signaalipiuhasta ja muut boxin piuhat).

Syystä,että nyt mennään tosi rikkaalla.PLX:n mittari ei nouse ajossa yli 13:sta ja kun toppaa niin näyttää 10 ja välillä rch ja meinaa tukehtua.

Uusi bosch:in anturi hyllyssä,mutta ei uskalla laittaa jos piuhavika ja hajottaa uuden lambdan. - Apua/tietoa/tekijää kaivattaisiin!

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko vika varmasti mittarissa vai kertooko mittari viasta?[/quote

- Ajattelin mittarin kertovan viasta.

Tuli vaan mieleen rosvoliitoksen poisto/muutos, johonkin muuhun liitokseen,jos se ei yhdistä.(mikä olisi hyvä). Millä testata?

- jos ei siinä ole vikaa,niin uusi anturi paikalleen.

- Vian alkaessa ostin tankin täyteen bensaa ja pääsin 100km puolella tankilla. Vaikuttaisi muulta kuin mittarivialta.

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko mahdollista laittaa vakio lambda takaisin ja kokeilla sillä? Onko kaksi lambdan paikkaa että pystyisi ohjauksen ajamaan vakiolambdalla?

Onko akku takaluukussa? Oletko vaihtanut onnettoman rimpulan mitä kutsutaan maadoitusjohdoksi (korista moottoriin) johonkin järeempään?

Onko mahdollisuutta testata laajakaistaa toisessa autossa?

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko mahdollista laittaa vakio lambda takaisin ja kokeilla sillä? Onko kaksi lambdan paikkaa että pystyisi ohjauksen ajamaan vakiolambdalla?

Onko akku takaluukussa? Oletko vaihtanut onnettoman rimpulan mitä kutsutaan maadoitusjohdoksi (korista moottoriin) johonkin järeempään?

Onko mahdollisuutta testata laajakaistaa toisessa autossa?

Pitäisikö korista moottoriin olla järeämpi maajohto ja mitä muuta pitäisi maadoittaa,että PLX toimisi?

- Loppuuko tässä nyt sitten virta vai maa?

- Akku on kyllä takakontissa. PLX kun laitettiin ,niin jonkin aikaan pelasi kyllä moitteettomasti. Pari vuotta pitänyt tällaista peliä, ilkeetä....

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis älä nyt käsitä väärin että tietäisin varmasti mikä vialla mutta pikkuasioita pois sulkemalla on mahdollista päästä lopputulokseen. Jos kerran sähkönkuluttajat päällelaittaen alkaa ongelmat voisi se viitata myös puutteelliseen vireansaantiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×