Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Hullude

S14 Apexi Power Fc ja Check Engine

Recommended Posts

Päivää!

Tässä internetsiä selailtuani tulin siihen tulokseen että kaipa tätä joutaa kysyä täältä josko joku olisi viisaampi!

Eli, tuli vaihdossa tommonen datsuni mitä on vähän viritelty mm. otsikon eculla ja kapulalla.

Ongelmana on nyt se että moottorivika valo palaa ja tämä Apexin härveli on täysin uusi tuttavuus meikäläiselle ja en ole autoa oikeastaan vielä edes hirveän kummoisesti kerinnyt tutkia.

Netistä jotain apuja vähän löysin ja kapulaa kävin tallilla räpläämässä ja sain tämmösen sieltä esiin:

http://aijaa.com/di9Wfv

Eli siis moottorivaloa polttava errori on siis mustalla pohjalla tuossa listassa ja tässä tapauksessa näyttäisi olevan BOST eli External Input Pressure Sensor.

Epäilen nyt tässä vaiheessa että ecuun ei ole kytketty ahtopaine lisäanturia(?) vaan manuaalisesti laitettu kapulasta paineet millä sitä ajetaan ja se auto menee sillä tiedolla ja air flown perusteella nyt? Eli jos näin on niin saako ton moottorivalon sammumaan muuten kuin liittämällä jonkun anturin jonnekkin tai ottamalla polttimon pois? :D

Tässä mun kokoonpanossa on ainakin maffi ja se on painepuolella juuri ennen kaasuläppää. Onko toi Power Fc aina map anturilla vai käytetäänkö myös Maf anturia? Maffiahan voi myös käyttää imuilman lämmön tarkkailuun joten periaatteessa ei olisi mahdottomuus vaikka olisi molemmat, en ole tosiaan autoa vielä sen kummemmin tutkinut.

Toinen kyssäri koskee tota NATSia, mun autossa on se kapulalla oleva ajonesto mikä on niin haistavittu keksintö et los morjes. Tietysti sit kun auto on pöllittynä ja poltettuna jossain hiekkakuopalla voin olla eri mieltä mutta jokapäiväisessä käytössä aivan kuolleena syntynyt idea.

Koitin sitä selvitellä ja sain selville että ilmeisesti tässä NATS1 on 8kpl piuhoja joista 6kpl muodostaa 3kpl kahden samanvärisen johdon paria ja kaks ylijäävää on plussa ja maa. Jos joku on sen ottanut pois käytöstä voisi mua vähän valaista vielä ennen kun alan johtoja katkomaan.

Ja semmonen vielä tuli mieleen että sisälämppärin lämmönsäätönamiskasta ei lämpö vaihdu, tulee sellasta haaleaa ilmaa kun moottori lämpeää, vaikka se nostaa lämmöt normaalisti ja entinen omistaja sanoi että joku morkula jossain on jotenkin sökö ja se lämmönsäädin ei toimi? Onko joku tyyppivika eli joku tietty osa hajoaa vai pitääkö se purkaa kokonaan ja tutkia?

Kiitoksia nyt jo etukäteen jos joku viitsii vaivautua vastaaman JOS jostain vähän enemmän tietää kuin minä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikäli autossa on MAF anturi, ei MAP anturia ole ecun ohjaamiseksi. MAP anturi on vain D-jetro mallin Power FC:ssä.

Miten ahtopaineet säädetään? Apexin Boost kitillä?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikäli autossa on MAF anturi, ei MAP anturia ole ecun ohjaamiseksi. MAP anturi on vain D-jetro mallin Power FC:ssä.

Miten ahtopaineet säädetään? Apexin Boost kitillä?

Näin oletinkin, kiitos infosta!

Autossa on blitzin sequential boost controlleri, niillä säädetään paineet mutta sieltä tuskin mitään signaalia pystyy apexille antamaan että sekin tietäisi missä mennään?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Näin oletinkin, kiitos infosta!

Autossa on blitzin sequential boost controlleri, niillä säädetään paineet mutta sieltä tuskin mitään signaalia pystyy apexille antamaan että sekin tietäisi missä mennään?

Eihän Power FC:stä ole aktivoitu Boost kit?

http://paulr33.com/powerfc-faq/powerfc-faq.htm#40b

Ei varmaankaan saa Blitzistä tietoa Power FC:lle. Power FC:hen pitäisi kyllä saada liitettyä MAP anturi, mutta ei siitä ole muuta iloa, kuin että kapulasta näkee ahtopaineen.

Edit. Tuolla näköjään lukeekin, ettei auton pitäisi edes startata mikäli boost kit on aktivoitu.

Edited by MikaS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eihän Power FC:stä ole aktivoitu Boost kit?

http://paulr33.com/powerfc-faq/powerfc-faq.htm#40b

Ei varmaankaan saa Blitzistä tietoa Power FC:lle. Power FC:hen pitäisi kyllä saada liitettyä MAP anturi, mutta ei siitä ole muuta iloa, kuin että kapulasta näkee ahtopaineen.

Edit. Tuolla näköjään lukeekin, ettei auton pitäisi edes startata mikäli boost kit on aktivoitu.

Juu oon ton sivun lukenut kokonaan ja tosiaan eilen illalla googlailin ja löysin ton boost kit jutun taas ja muistin tuolta sivulta lukeneeni että tosiaan ei pitäs edes startata joten ei se voi se olla ja sen olinkin ignorennut kunnes eilen se sattu uudestaan silmään ja tänään katoin niin päällähän se oli ja sen kun otti pois päältä niin moottorivalo sammui! Eli tää mun auto kävi ja toimi täysin normaalisti vaikka se oli päällä ja ainut lieveilmiö oli toi moottorivalo.. :D

Kävin sitä laulattamassa ja kivastihan se vetää, tosin viimenen täyskaasu veto niin ahdot nousi 1.5bar ja kolmosen vedin loppuun ja juuri ennen vaihtoa vähän nykäisi ja sen jälkeen ei kiertänyt enään puhtaasti vaan alkoi röpöttämään kun kierrokset nousi mutta ajaa pysty kun ei nostanut kierroksia yli 3000rpm. Ajoin talliin ja annoin yön sen miettiä tekosiaan ja tänään kun ton apexin katoin niin koitin paikallaan sitä käyttää niin tyhjäkäyntiä ei jaksa käydä ja ei kaasu pohjassa kierrä kuin joku 3000rpm ja alkaa prötäämään ja pätkimään.

Ahtovuotohan tuli nyt ekana mieleen mutta ei silmin nähden mistään löytynyt mitään löysää tai irronnutta liitosta, mistäs seuraavaksi katselemaan vian aiheuttajaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×