Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Force

HESTEC ja tyhjäkäynti + liian rikas seos

Recommended Posts

Nyt menee hermot tän romun kanssa...

Eli auto ikuisuusprojekti S13 jossa Hestec. Kävin Harisella säädättämässä tän joskus pari vuotta sitten ja maksoin siitä itseni kipeeksi ja en ole autolla oikeastaan ajanut ollenkaan

kun ei se ole ees katsastettuna ollut. Välillä siirtokilvillä ajellut...

Nyt tänäkesänä se oli pihalla pidempään ja kun koetin käynnistellä niin tuntui lykkäävän bensaa ihan törkeenä, bensa haisee ja koko autokatos on ihan bensan hajussa.

Käyntiin se ei lähtenyt vaan piti tulpat vaihtaa ja sitten taas lähti käyntiin mutta ei käy kunnolla, bensa haisee törkeenä ja ongelmana se, että tulpat on

ihan karstassa hetken käytön jälkeen ja kun koettaa seuraavan kerran startata, ei käynnistyy taas ennenkuin jumppaa tulpat irti ja putsaa ne.

Mikä hemmetti voi mennä autoon yks kaks kun se vielä joskus toimi, ja nyt ei enää tuntuu että olisi seokset yms. kohdillaan yhtään? Mitään ei ole

autolle tehty, se vaan on ollut...

Koetin katella tuota WinHestec ohjelmaa mutta en tajua siitä mitään. Miten siinä voisi hillitä bensansyöttöä jotta se nyt kävisi ees tyhjäkäyntiä kunnolla?

Osaako joku säätää tätä edes jotenkin täällä Lahden suunnalla?

Hermo palaa kun talvi tulee ja pitäs auto saada ajettua tallipaikkaan mutta eihän toi paska ees käynnisty taas...

EDIT: Ohessa zip tiedostossa noi säätökartat, jos joku tajuais niistä jotakin ja osaisi auttaa, mä en osaa noita säätää mitenkään...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suuttimien o-renkaat falskaa. I suspect.

Voisko se tehdä tuollaista että vekotin lainehtii bensasta? Ei kukaan haluis hyvää Nissania halvalla? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voin kattoo illalla noita karttoja, niitä ei varmaan saa auki ellei oo winhestec ohjelmaa.

Mutta, kato ihan ensiks analogia näytöltä että map anturi on virrat päällä noin +-0 bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voisko se tehdä tuollaista että vekotin lainehtii bensasta? Ei kukaan haluis hyvää Nissania halvalla? :-)

Jos sulla on olis vaikka kovettunu alemmat o-renkaat, kun on seissy. Tyhjäkäynnillä korostuu, kun on alipaine imusarjassa. Mut ekaks kannattaa alottaa helpoimmasta ja kattoo hestecin näyttämät arvot. Map, niinku jh sano ja lämpötila anturit. Bensapaine on kyllä hyvä tarkastaa kans, jos jostain syystä on liian korkeat kuten bonofin ehdotti.

Jos et oo säätöjen jälkeen tehny muutoksia moottoriin niin eiköhän ne hestecin säädöt oo sillon kohillaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tosta niin just mitään ymmärrä, mut eiks toi lämpötilakorjaus nyt ainakin näytä aika kummalliselta. Toi eka kuva on tosta sun tiedostosta, ja jälkimmäinen jostain omasta vanhasta kartasta. En nyt löytäny ton hestecin ohjeita kun ei enää ole purkkiakaan, mut oiskohan ollu et toi arvo 100 oli maksimi. Eli tossa on lämpimänä maksimikorjaus seoksessa.Se nyt tietty on ihme et jos toi on joskus toiminu normaalisti, et ei ne nyt luulis itellään muuttuvan tollaseks.Edit. Tai sit noi tiedostot aukeaa tossa mulla ihan väärin, kun avasin ne tällä 32b:llä, ja se tiedostomuoto piti muuntaa.

kartta1.jpg

kartta2.jpg

Edited by TeemuM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi kartat on suoraan sähköpostista otettu jossa Harinen korjas säädönjälkeen auton karttaa koska se ei meinannu kylmänä startata ollenkaan eli noi ei ole autosta kopsattu.

Tänään taas koetin startata niin ei mitään toivoa. Pitää taas ottaa tulpat irti, putsata ne ja laittaa takasin ja sitten sen saa taas käyntiin mutta käy hemmetin huonosti ja bensa haisee.

Sitten kun sen sammuttaa niin toistakertaa sitä ei sitten käyntiin saakkaan, joka kerta siis tulppajumppaa tiedossa kun lähtee ajamaan :-) Helmeä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se on myös ihan mahdollista, et noi tiedostot ei aukea oikein tossa uudemman version ohjelmassa, kun ei kai ketään sinne tollasia arvoja laita. Et kannattaa kattoa miltä noi näyttää omalla koneella.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Se on myös ihan mahdollista, et noi tiedostot ei aukea oikein tossa uudemman version ohjelmassa, kun ei kai ketään sinne tollasia arvoja laita. Et kannattaa kattoa miltä noi näyttää omalla koneella.

Ok, toivotaan sitten että ne ei ole tollasta hepreaa... Mä huomena availen tuon läppärin jossa tuo Hestekki viritys on ja koetan katsoa miltä ne tuossa näyttää. Alkaa hieman ahdistamaan kun pitäisi saada auto käyntiin ja siirrettyä talliin ennen kun lumet on maassa. Sen jälkeen sen ajaminen talliin onkin herran hallussa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulis tosiaan että siellä on ennemmin joku mekaaninen vika, suuttimet tms., kun jos se on kerta ennen toiminu kunnolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään otin tulpat taas vekka, ne oli ihan nokiset ja ihan bensaiset... Putsasin ne, tungin takas ja testasin starttia...

Aluksi ei mitään, sitten lopulta jaksoin käyntiin ja kävi jotenkin kolmella varmaan, rytkytti ja muutenkin käynti oli tosi surkeeta.

Öljyn määräkin on lisääntynyt ja sitä on jo reilusti yli täyden rajan. Varmaan tulvinut bensaa niin paljon mäntien päälle, että valunut sieltä

sitten pikkuhiljaa alaspäin ja nyt on öljytkin ihan bensassa. Ei varmaan kannata kamalasti ajella noilla öljyillä ettei käy huonosti...

Hessun tekniikasta en tajua mitään mutta ainakin sen kautta katottuna noi käyrät sun muut käppyrät näytti lineaarisilta eikä tuollaiselta

sydänkäyrältä kun oli aiemmissa kuvissa joten kai ne ihan ok on.

Pari kuvaa nappasin ja videonkin jossa sahaan romua käyntiin jos joku osaa sanoa jotain noista daattoista mitä näkyy...

WP_20141016_13_34_44_Pro.jpg

WP_20141016_13_40_18_Pro.jpg

http://force.kuvat.fi/kuvat/VIDEOS/WP_20141016_14_12_11_Pro.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin...

Eilen saatiin auto jopa liikkeelle, öljyt vaihdettua ja uudet tulpat kehiin mutta edelleen seokset on aivan tapissa kokoajan...

Autolla myös kun ajaa, niin ei voi yhtään antaa kaasua kun muuten alkaa hukkaportti tms. suhista ja paineet katoaa

sitämyöten kokoajan mettään ja auto nykii ja rytkyttää. Aivan kun ilmat karkaisi kokoajan jonnekkin nevadaan ja sen

takia seokset on liian rikkaalla kokoajan? Onko se mahdollista ja jos niin mikä ihme siellä vuotaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos on map anturilla niin ei ilmavuotojen pitäis seoksiin vaikuttaa mutta jos on ilmamassamittarilla niin löysit juuri ongelman. ;) Eli jos on joku vuoto kaasuläpän ja maffin välissä niin seokset ovat myös puutaheinää. Onko dumppi raollaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jos on map anturilla niin ei ilmavuotojen pitäis seoksiin vaikuttaa mutta jos on ilmamassamittarilla niin löysit juuri ongelman. ;) Eli jos on joku vuoto kaasuläpän ja maffin välissä niin seokset ovat myös puutaheinää. Onko dumppi raollaan?

Ei tuossa enää sitä ilmamassamittaria ole... Mutta jotenkin vaan niin ihmeellistä kun tasakaasulla menee jotenkin eteenpäin mutta vähänkin kun painaa niin alkaa rykimään, kamee suhina ja nytkytys.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei tuossa enää sitä ilmamassamittaria ole... Mutta jotenkin vaan niin ihmeellistä kun tasakaasulla menee jotenkin eteenpäin mutta vähänkin kun painaa niin alkaa rykimään, kamee suhina ja nytkytys.

Onko sulla autossa hestecin näyttöä tai läppäriä, josta pystyy seurailemaan eri anturien arvoja?

Kannattaa tarkistaa , että moottorinlämpötila ja imuilman lämpötila anturien liittimet on kunnolla kiinni.

Itsellä oli tuo moottorinlämpötila anturin liitin hieman irronnut , ja sen takia hestec arpoi lämpötilaksi arvoja -20 - 50 väliltä ,vaikka ulkona oli plussan puolella , eikä auto meinannut käydä mitenkään , kun löi niin rikkaat seokset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä vika on tänään osittain korjattu eli Hestecin boksilla oli huonosti tehty ahtoletkun liitos (Hestecin boksin sisääntulo ehkä n. 4mm ja letku mikä siihen oli "kiristetty" oli 6-8mm eli vuoti kuin seula). Lisäksi yksi 6mm alipaineletku oli poikki kokonaan. Muita mahdollisia kohteita oli puolien maat eli puolien uudelleenmaadoitus on tehty ja bensanpaineensäädin ja tulpat vaihdettu pomminvarmasti toimiviin. Samoin CASin liitin oli löysähkö eli siitä puuttui se metallipinni joka painaa liittimen kiinni. Joku näistä tai kaikki tai kuun asento + tuulen suunta vaikutti siten että auto lähtee nyt n. 5-10 sek sahaamisen jälkeen käyntiin eikä aluksi uskalla koskea kaasuun mutta n. 30 sek käynnin jälkeen pystyy kaasuttelemaan ja lämpimällä koneella toimii kuin unelma.

Eli; seuraava kohde on kaikki Nissanin alkuperäiset tyhjäkäynti- ja lisäilmahärpäkkeet (en nyt jaksa muistaa niiden nimiä) koska nuo oireet (ei kärsi kaasuttaa kylmänä, ei käynnisty kylmänä - mutta toimii lämpimänä huipusti) viittaa siihen että ne on sökönä. Toki tämän lisäksi tarkistan vielä imuilman ja moottorin lämpöanturit koska sieltäkin voi sutta tulla.

Mulla on villi teoria siitä että lisäilmaventtiili tai vastaava on jumittanut kiinniasentoon eli kone ei saa lisäilmaa tarpeeksi kylmällä koneella mutta Hestecin rikastus kuitenkin painaa löpöä koneeseen. Tämän takia käy rikkaalla juuri startissa ja hieman sen jälkeen mutta kun nämä Nissanin orkkisvekottimet säätyy lämpimällä koneella kiinni, eli lisäilman tulo sulkeutuu niin seokset asettuu kohdalleen. NYT SAA JA PITÄÄ KORJATA JOS PUHUN PUUTAHEINÄÄ ja olen ymmärtänyt ca18det kylmäkäyntijärjestelmän vituralleen koska tämä on ihan itse itseni päättelemiä juttuja jotka ei oikein perustu mihinkään muuhun kuin korjaamokäsikirjan perusteella oppimaani :D Meinasin vaihtaa kaikki imusarjan alla ja päällä olevat härpäkkeet tässä kunhan joku sellaiset minulle myisi.

Mutta kaiken kaikkiaan tämä ongelma tuntuu selviävän pikkuhiljaa. Jos tästä sepustuksesta on joskus jollekin apua niin hyvä :)

P.S. Ostetaan edellämainitut tyhjäkäynti- yms. härpäkkeet, saa tarjota 0451381338

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×