Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
TeemuM

R200 perien eroista

Recommended Posts

Omaan Datsuniin ois tarvetta lukolliselle R200:lle, jossa on pitkät välitykset (vähän reilu 3 ois hyvä). Longnose lukollisia R200:a ei helpolla löydä, varsinkaan pitkillä välityksillä ja Skylineissä, S13/14 perissä taitaa olla kaikissa lyhyemmät välitykset.

Automaatti Infinityissä ja 350Z:ssa on 3.357 lukkoperiä, joka olis välityksiltään melko passeli ja niitä tuntuu olevan hyvin tarjollakin. Sekä ne ois sitte myös melko uusiakin.

Eli kysymys, onko sellainen Infinityn R200 sovitettavissa ihan yhtä hyvin kuin esim. R33 R200, että onko noissa kuoret samaa kokoa, ym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silmämääräisesti tarkasteltuna kuoret on samat kuin vanhemmat ei-ABS kuoret ja ainakin etummaiset kannakkeet on samalla leveydellä. Takakansi on 350Z:ssa erilainen, mutta senhän voi vaihtaa R33 tai S13/14 perästä niin saa vanhaan datsuniin valmiita kannakkeita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis voiks tää olla noin helppoa, ei snaijaa ihan viel. Siis onko toi Infinitin R200 koppa samoissa mitoissa kun toi vanha pitkä R200

Vai Nissanin lyhkäsen R200:n mitoissa?

Sori kun on pahvi niin täytyy kysyä, pakkohan nyt tollanen on itekin saada jos tosiaan vanhan pitkän mitoissa on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diff compare 1.jpg

Ööö, tätä vissiin tarkoitettiin. Eli onhan noi tuoreemmat mallit "vähän" lyhyempiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No joo tota mää just meinasin et pakkohan ton on olla sen uudemman lyhyemmän kanssa samoissa mitoissa.

Kitoos..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo sitä tosiaan tarkoitin, et onko noi kaikki lyhyet samanlaisia. Tollainen G37:n perä sieltä nyt toivottavasti joskus löytää perille ja on se ainakin samannäköinen mitä noi vanhemmatkin. Vetarin laipatkin näyttää ainakin kuvissa samoilta.Mikä toi putki on tossa takakuoressa?

infinity_g37.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se putki on huohotin. Jos siinä on jäähdytin, myös tossa kuoressa on letkukara. Näin ainakin S14 / R33 perissä.

Edited by TomiS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, kiitos tiedosta.

Onko jollain tiedossa, et saako noita kardaaninniveliä jostain erikseen? Tossa on kolmella pultilla oleva laippa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En osaa sanoa saako juuri tuollaista, mutta S&N Cardan Helsingin Roihupellossa ainakin tekee kardaaneja mittojen mukaan, joko omilla tai heidän toimittamilla nivelillä. Kannattaa kysyä. Pari kardaania olen siellä teettänyt ja ainakin 4- pulttiseen laippaan löytyy. Ja tohon peräänhän pitäisi mennä myös muiden R200 perien laipat, spoorin pitäisi olla sama. Mulla pitäisi olla laippa irrallaan, voin lainata jos haluat testata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin nyt hyväksikäyttää tätä topikkia omaan ongelmaani. Sori siitä.

Mulla on euro s14:ssa vakio absillinen perä. Oliko se nyt sitten 3.7 välityksellä. Anyway..

Tallissa olisi myös jemmassa jdm s14 absiton perä, jossa olisi paremmat välit käyttööni. 4.11. Muistaakseni... Lyhyemmät jokatapauksessa.

Miten saan välit vaihdettua absittomasta absillisiin kuoriin? Pitääkö pinion akselikin vaihtaa? Pitääkö shimmata? Vai meneekö se pelkkä lyhyempi perävälitys sen omilla shimmeillä nuin vain paikalleen? Nyt vaikka repa, pistä faktat tiskiin?! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitää, pitää ja voi olla jos käy hirveä munkki. Sit vielä semmoinen homma että jos vaihtoaxelissa ei olekkaan abs-hammastusta niin mistäs se sit otetaan...

Ei kun juu, hammastus on erikseen..

Mut oliko akseli samanmittainen abs:llä ja ilman.

Edited by Arttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin... Eipä käynyt edes mielessä, että sitä hammastusta ei välttämättä ees oo. :/

Pitää varmaan sitte aloittaa aukominen tuosta irrallaan olevasta ja tarkistaa se hammastuksen tilanne.

Tai sitten vaan absiton perä paikalleen ja abs sulake irti. Leimalle taas lisäjumppaa tiedossa.

Jos nyt kumminkin otan sen pinionin irti ja laitan takas, niin tarviiko siihen jotain erikoistyökalua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se hammastus onkin muuten siinä laipassa johon kardaanikin kiinnittyy ja akselin pitäisi olla saman mittainen.

Ei siinä irrotuksessa mitään ihmeellistä ole, mut simmaamista voi olla jos toisen välityksen vaihdat. Voipi myös olla että absit sekoo kun välitys muuttuu. Etupään signaalihan tulee pyörän akselilta. Nyt välityksen vaihdon jälkeen takaa tulee enemmän pulsseja kuin ennen

...

Share this post


Link to post
Share on other sites
En osaa sanoa saako juuri tuollaista, mutta S&N Cardan Helsingin Roihupellossa ainakin tekee kardaaneja mittojen mukaan, joko omilla tai heidän toimittamilla nivelillä. Kannattaa kysyä. Pari kardaania olen siellä teettänyt ja ainakin 4- pulttiseen laippaan löytyy. Ja tohon peräänhän pitäisi mennä myös muiden R200 perien laipat, spoorin pitäisi olla sama. Mulla pitäisi olla laippa irrallaan, voin lainata jos haluat testata.

Joo täytyy tutkia tota laipan vaihtoa, ellei tollaiseen löydy irtoniveltä. Parempi se ois jos sais suoraan sopivan nivelen, kun et jos joutuu tekee adapteripalikan siihen väliin.

Kardaanin joudun tosiaan jokatapauksessa teettämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, kiitos tiedosta.

Onko jollain tiedossa, et saako noita kardaaninniveliä jostain erikseen? Tossa on kolmella pultilla oleva laippa.

Kuvan perusteella näyttäisi kovasti samalta kuin mm. Bemarin Getragien vaihdelaatikon pään laippa. Rättinivel tuohon kai kuuluu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuvan perusteella näyttäisi kovasti samalta kuin mm. Bemarin Getragien vaihdelaatikon pään laippa. Rättinivel tuohon kai kuuluu...

Löytyy myös vanhoista Opeleista tuollaista, ihan molemmista päistä kardaania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Se hammastus onkin muuten siinä laipassa johon kardaanikin kiinnittyy ja akselin pitäisi olla saman mittainen.

Ei siinä irrotuksessa mitään ihmeellistä ole, mut simmaamista voi olla jos toisen välityksen vaihdat. Voipi myös olla että absit sekoo kun välitys muuttuu. Etupään signaalihan tulee pyörän akselilta. Nyt välityksen vaihdon jälkeen takaa tulee enemmän pulsseja kuin ennen

...

Joo, siinä laipassa on absin hammastus ja ne käy keskenään eli akseli on samanpituinen. Hammastus on erilainen eri välityksellä. Absittomaan perään pystyy koneistaa "holkin" mihin saa absianturin kiinni, mulla on yhteen perään tehty tälläinen mut en oo laippaan saanut oikeaa absikehää hommattua. Oikeilla mitoilla koneistettuna menee ihan lyömällä paikalleen ja pysyy kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menee nyt vähän otsikon ohi, mut voimansiirtoasiaa kuitenkin. Niin miks joissain tapauksissa on toi kuminivel käytössä, mitä vaikutusta sillä on? Bemareissa kun on etupäässä, ja tossa Infinitin perässä takapäässä.

Ja muuttaako tilannetta jotenkin, kun tässä Datsunissa on yks-osainen kardaani, että pitäisi tässä olla nivel kummassakin päässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko joku kokeillu vaihtaa noita perän kardaaninlaippoja perästä toiseen? Että voisko tohon mun perän kolmipulttisen laipan tilalle sopia joku toinen? Joudun tekemään kardaanin jossa on ristinivel kummassakin päässä, niin pitäisi saada tohon pyöreä laippa, johon olisi helpompi tehdä sopiva pulttijako.

Tota takakantta kokeilin vaihtaa toisesta lyhyestä R200:sta, jotta olisin saanu 2-pulttisen kiinnityksen, mutta ne ei sopinu ristiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko joku kokeillu vaihtaa noita perän kardaaninlaippoja perästä toiseen? Että voisko tohon mun perän kolmipulttisen laipan tilalle sopia joku toinen? Joudun tekemään kardaanin jossa on ristinivel kummassakin päässä, niin pitäisi saada tohon pyöreä laippa, johon olisi helpompi tehdä sopiva pulttijako.

Tota takakantta kokeilin vaihtaa toisesta lyhyestä R200:sta, jotta olisin saanu 2-pulttisen kiinnityksen, mutta ne ei sopinu ristiin.

No ainakin S14, R32, R33 yms. menee keskenään kardaaninlaipat. Outoa kyllä ettei sopinut takakannet keskenään, pistäisitkö niistä kuvia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo täytyy ottaa kuva. Kuvissa näyttivät sen verran samoilta, että luulin niitten sopivan, mut pieniä eroja niissä kuitenkin oli.

No ainakin S14, R32, R33 yms. menee keskenään kardaaninlaipat.

Tuon mukaan nuo laipat olisi vaihtokelpoiset 350Z ja G37 välillä. Tuo kuminivelelle tarkoitettu keskitystappi pitää tietenkin lyhentää.

No täytyy irroittaa tuo oma laippa, että jos joku osaa sitten sanoa että onko se samanlainen mitä nuo S14 ym.

http://my350z.com/forum/engine-and-drivetrain/510952-pinion-flange-swap-anyone-have-spare-diff-laying-around.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

R200 Long nosessa menee ristiin laipat ja kannet. Se ei tosin jeesaa sua, mutta jos joku ihmettelee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×