Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
bahis

Naputus kannentiivisteen vaihdon jälkeen...

Recommended Posts

Sain tuossa juuri kannentiivisteen vaihdon valmiiksi ja nyt sitten muuten tuntuisi pelaavan, mutta jostain yläkerrasta kuuluu naputusta.

Video:

Varmaankin jossain nostajassa on ilmaa? Ilmaako nuo itsensä ajan kanssa? Ilmasin kyllä ne ennen kun laitoin paikalleen, mutta kai ne jotenkin on voinu ilmaa saada siinä välissä.

Vai voiko siellä joku muu naputtaa?

Jos ääni tulee nostajasta onko vaarallista ajaa autolla? Särkeekö naputtava nostaja jotain jos ajelee?

Olisin vaan mielellään ajellu muutaman sata kilometriä ensin ja sitten olisi samalla kertaa voinut kannenpultit jälkikiriä...

Niin ja autossa ei ole VVT:tä niin siitä ei tuo ääni voi tulla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos sulla on 12mm nostolla olevat nokat paikollaan ja hydrauliset painimet niin niistä se johtuu se naputus, tarvis jo kovat painimet ja shimmauksen. Riippuu myös nokan profiilistakin että onko tarkoitettu hydroille vai koville.

Painimet ilmataan niin että siitä pikku reijästä laitetaan ihan ohut tikku nostimen pohjaan ja sieltä etitään reikä josta painetaan niin nostin "vapautuu" ja liikkuu ihan kevyesti koko liikevaran ja sen jälkeen laittaa kokonaan öljyastiaan ja painella niin kauan ettei tule ilmakuplia enään ja se nostin pitää ilmauksen jälkeen olla kokoajan pystyasennossa, jos on käynyt kyljellään niin ei toimi enään ja ilmaa on päässy sisälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jos sulla on 12mm nostolla olevat nokat paikollaan ja hydrauliset painimet niin niistä se johtuu se naputus, tarvis jo kovat painimet ja shimmauksen. Riippuu myös nokan profiilistakin että onko tarkoitettu hydroille vai koville.

Painimet ilmataan niin että siitä pikku reijästä laitetaan ihan ohut tikku nostimen pohjaan ja sieltä etitään reikä josta painetaan niin nostin "vapautuu" ja liikkuu ihan kevyesti koko liikevaran ja sen jälkeen laittaa kokonaan öljyastiaan ja painella niin kauan ettei tule ilmakuplia enään ja se nostin pitää ilmauksen jälkeen olla kokoajan pystyasennossa, jos on käynyt kyljellään niin ei toimi enään ja ilmaa on päässy sisälle.

Ei tarvi 12mm nostolla vielä kovia nostajia. Ainakin tomeilta on eri nokat lash/solid tyyppisinä 12.5mm asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla ainakin on käyny hydraulisilla nostajilla niin että kun nostaja on täynnä öljyä niin se jäi kantamaan eli sylinterissä ei ollut puristuksia. pihdeillä paino nostajan tyhjäksi ja takas paikalleen niin taas toimii. tää kyllä kuulostaa ihan päinvastaiselta ohjeelta mutta 2 eri ca18det moottorissa todettu

Share this post


Link to post
Share on other sites
mulla ainakin on käyny hydraulisilla nostajilla niin että kun nostaja on täynnä öljyä niin se jäi kantamaan eli sylinterissä ei ollut puristuksia. pihdeillä paino nostajan tyhjäksi ja takas paikalleen niin taas toimii. tää kyllä kuulostaa ihan päinvastaiselta ohjeelta mutta 2 eri ca18det moottorissa todettu

Tuo pätee CA-koneeseen joo, mutta tässä taisi tosiaan olla kyse SR-koneesta, jossa on aivan erilainen venttiilikoneisto.

Eli kuten ylempänä sanottu niin oikea ilmaus on SR:ssä kaiken a ja o. Sillä liikkeelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei tarvi 12mm nostolla vielä kovia nostajia. Ainakin tomeilta on eri nokat lash/solid tyyppisinä 12.5mm asti.

Voi olla että painimien ilmauksessa on vaan tullut joku viba... Katselin vaan tuota bahiksen ensistarttivideotakin niin siinäkin kuuluu selvää naputusta mitä ei pitäis olla ja BC nokat tais olla paikollaan. Naputus voi kuulua myös sellaisesta että keinun yksi jalka jumittaa siihen shimmiin jos ne on uusittu (keinut tai shimmit) ja niistä ei ole hiottu välyksi kohdalleen, kerran nänhy kun shimmi on haljennut tuon takia..

En nyt väitä että vika olis tuossa, annan vaan mahdollisia syitä mistä voisi johtua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii ja muistutuksena vielä (koska itsekkin olen tehnyt tämän virheen) eli nostaja pitää olla kokonaan öljyn peitossa kun se ilmataan ja pystyasennossa, monesti ku johonkin kuppiin sen laittaa ja ilmailee siellä nii se ei oo tarpeeksi syvällä öljyssä ja haukkailee ilmaa sieltä päällä olevasta reijästä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nii ja muistutuksena vielä (koska itsekkin olen tehnyt tämän virheen) eli nostaja pitää olla kokonaan öljyn peitossa kun se ilmataan ja pystyasennossa, monesti ku johonkin kuppiin sen laittaa ja ilmailee siellä nii se ei oo tarpeeksi syvällä öljyssä ja haukkailee ilmaa sieltä päällä olevasta reijästä. :)

No siis samalla tavalla ensimmäiselläkin kerralla ilmasin, mutta pariin nostajaan oli silti jäänyt vähän ilmaa...

Tosin ensimmäisellä kerralla uuden ilmauksen jälkeen edelleen kilkatti, mutta olin onnistunut hävittämään yhden shimmin kun ilmasin nostajia uusiksi niin siitä johtui sillä kertaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×