Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
RReTo

Sytytyksestä

Recommended Posts

Elikkä tuli tehtyä koneremppa ca18dettiin ja vaihoin samalla RB MAFfin ja 444cc suuttimet sekä lastun näille.

Mutta nyt tuli sellanen ongelma että kierroksia ottaessa röpöttää ja kiihtyy ku vaarin vanha lada. CASsia kun säätää vastapäivään niin tyhjäkäynti paranee ja ottaa kiekkojakin paremmin, ongelmana vaan että CASssista loppuu säätö kesken.

Saako sytytysennakkoa säädettyä jotenkin muuten? Jos jakoa muuttaa niin sittenhän kolisee männät venttiileihin eikös?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan ekana perusasioiden tarkastus. Onko jako 100% varmasti oikein? Onko CAS + boorit + puolikuu 100% varmasti ehjiä?

CAS:n asennolle on oikeasti tasan yksi vaihtoehto ja se on sytkälämpun kanssa tarkastettuna CA:n tapauksessa useimmiten 15 asteen sytkäennakko. Jos se on kohdallaan ja on käyntiongelmia niin vika on jossain muualla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä on tarkastettu mutta kun cassin kääntää tappiin niin ennakko on vain n.13. 15 olis varmaan hyvä mutta kun sinne ei pääse syystä tai toisesta :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nämä on tarkastettu mutta kun cassin kääntää tappiin niin ennakko on vain n.13. 15 olis varmaan hyvä mutta kun sinne ei pääse syystä tai toisesta :/

Tuohon ei oikein ole kuin muutama mahdollinen aiheuttaja.

1) jako on pielessä (on oikeasti melko helppo saada pieleen, mutta myös helppo tarkistaa että onko oikein)

2) CAS rikki tai väärässä asennossa (ehjän puolikuun pitäisi estää tämä)

3) sytkä mitataan väärin (ei puolan johdoista vaan tulpanjohdon pätkällä)

4) TPS on pielessä ja ECU ei tiedä että auto on tyhjäkäynnillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt on pakko kysyä. TPS?

Throttle position sensor, kaasuläpän asentotunnistin.

Edit. RottaKones voitti kirjoituskilpailun.

Edited by kybbee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voiko tota TPSssää säätää jotenkin?

Voi, löysäämällä kahta ruuvia jolla TPS on kiinni ja kääntämällä itse anturia. Korvakuuloltakin saa kohdilleen, mutta suosittelen mittamaan tyhjäkäyntikärjet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites toi sitten ittessään onnistuu? ei toi englanti kaikkein vahvin ala oo valitettavasti, jonkun videon löysin missä yleismittarilla mittailtiin liittimeltä jotakin. ja voiko tota tunnistinta siis liikutella auto käynnissä?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mites toi sitten ittessään onnistuu? ei toi englanti kaikkein vahvin ala oo valitettavasti, jonkun videon löysin missä yleismittarilla mittailtiin liittimeltä jotakin. ja voiko tota tunnistinta siis liikutella auto käynnissä?

Voi säädellä auton käydessä kunhan on liitin kiinni. En nyt suorilta muista mitkä pinnit liittimessä on mittauksen kohde, kuitenkin ideana on se että kaksi pinniä on yhteydessä kun auto tyhjäkäynnillä. Kun kaasuläppä lähtee aukemaaan niin yhteys katkeaa.

Korvakuulolta säätäessä (muistaakseni) jossain kohtaa kierrokset pomppaa selvästi, sitten takaisinpäin säätäessä taas kierrokset laskee. Siinä on sellainen "kynnys".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liittimen ylin ja toisiksi ylin pinni, niistä saa tyhjäkäynti käret säädettyä. Alin on sitten täys kaasulle. Ja siis läpän puoleinen liitin, joka on anturissa itsessään.

Omassa on TPS säädettynä niin että kun läppä on kiinni, niin piippaa kokoajan (yleismittarin piipperi) ja kun kaasuläppää kääntää vähäsenkään niin piippaus loppuu. Tollee se on aina ollut eikä mitään ongelma tyhjäkäynnin / täyskaasun kanssa..kaikkea muuta sitte on kyllä ollut.

Edited by Turbodatsuni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siellähän se TPS oli jossain ihan muualla missä piti. Nyt toimii huomattavasti paremmin. Kiitokset kaikille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×