Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Doni

CA18ET ---> CA18DET

Recommended Posts

Onkos kukaan kuullut, että joku tehonnälkäinen olisi onnistunut laillisesti vaihtamaan (CA18ET)turboBB:hensä 200SX:n twin cam turboa (CA18DET)?? :P

Onnistuisiko mitenkään ja mitä katsastajasedät sanoisi...ainakin tehomäärä ylittyisi sallitusta kasvusta, mutta voisiko siinä jotenkin setiä pissittää?

Lohkohan on kait sama? Ruiskunohjausyksikkö kait pitäisi myös vaihtaa? vai? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bodom

Re: 1.8 turbo Bluebirdiin CA18DET?

Tuota tuota... Ensinnäkin Bluebird on etuvetoinen, eli taitaapi olla aika vaikeeta saada takavetoisen mootoria toimimaan kunnolla etuvetoisessa autossa...

Toiseksi, tehonlisäys ylittää kyllä lain sallimat puitteet, eli tuskin(pa) onnistuu tuosta noin vaan "pissittämällä setiä". Muutenkin, katsastussedät eivät varmaankaan pitäisi moisesta autosta (toisaalta, mistäs minä heidän mielipiteitään tiedän?) Lohko on tietääkseni sama (tästä en mee takuuseen). Eiköhän se ruiskunohjausyksikkö olisi myös hyödyllistä vaihtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: 1.8 turbo Bluebirdiin CA18DET?

Saa tosta CA18ET:stäkin hyvin tehoja irti ihan perusvirityksillä, eli jos se on ainoa syy koneenvaihtoon niin ei kannata. Jos kuitenkin syy on esimerkiksi erilaisuudentavoittelu niin tilanne on toinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: 1.8 turbo Bluebirdiin CA18DET?

Just. kyselinpähän vain uteliaana...kun tuo 135hp tuntuu aika mitättömältä muiden rinnalla. Olisi 2 autoa (Buick Electra Estate STW -81 ja Nissan Bluebird 2.0SGX -86) ;) kunhan sais ne vaan myytyä, niin vois alkaa tota SEDAN-mallista (HB on ruma..hyi :P) turbo-BB:tä etsimään.. tuskinpa vaan saan noita myytyä siihen hintaan kuin mitä niistä haluaisin. Buick seisoo tyhjänä kun ei oo rahaa niin hirveisiin ajokulutuksiin ja Nissanista taas loppuu hupi kesken..ja kaiken lisäksi vielä kaasutinkone :(

Paljos noista turbo-BB:eistä on revitty katukäytössä hummia ja millä virityksillä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: 1.8 turbo Bluebirdiin CA18DET?

Koneen hengitys kuntoon: putkisto, ilmanputsari

Bensapuoli kuntoon. Turbo, välijäähdytin, ahtopaineiden nosto, lastu jne jne...

Ihan perus turbokonevirityksillä tosta tehoa saa. 200hv ei pitäisi olla ongelma?! Paaaaljoooon enemmänkin on mahdollista koneesta puristaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Migi

Re: 1.8 turbo Bluebirdiin CA18DET?

onnistuu koska niitä on tehty CA18DET pannulla ja pelkkä kannen vaihtaminen jo riittää koska perus moottori on sama.... ja olen nähnyt yhden 16V ahdetun luupään... bb tehokkaimassa versiossa on 220hv mutta ei ole suomen markkinoilla... mutta eipä tarvi olla koska kaveri teki crx honkkelin ahdetun ja siinä meni tehot yli vtecin ja hommas vehon kautta mallisarjan suurimman laput ja sellasta ei ole tuotu suomeen mutta niillä lapuilla meni leimasta läpi ja kovassa ajossa kokoajan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

CA18ET ---> CA18DET

eli onko mahdollista vaihtaa "suoraan" ca 18 et-moottori ca18det-moottoriin, tai mitä muutoksia joutuu tekemään? auto on -87 bluebird sgx turbo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: CA18ET ---> CA18DET

On se kait mahdollista, kaikki pitää vaan vaihtaa mitä moottoreissa on erilaista (kone, johtosarja, ECU...) + vielä pitää katsastusmiehelle todistaa että tehot ei nouse yli 20%...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

Jos on niin minkälainen projekti tuollainen on ja mitä muutoksia piti tehdä. Tottakai runkona pitää olla turbo luupää. Esson baari juttuja olen kuullut, että tälläisia sinilintuja löytyy suomesta ihan rekisteröitynä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

Miksi luvat AKEsta?? Eikös riitä että pystyy todistamaan että autoa on tehty ko. moottorilla? Ja pienellä detuunaamisella DETin saa vielä pysymään 20% tehorajan sisällä, jolloin riittää pelkkä dynolappu + katti (87-90)...on se kone saatu N13 Sunnyynkin niin miksei Bluebirdiin?? Tätä aihettahan on puitu täällä enemmän kuin tarpeeksi, haulla löytyy aiheesta varmasti lisää tietoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

mulle tuli vastaukseks tällänen ARO:lta, kun kysyin noi luppanan mallit jota ainakin suomeen on ilmeisesti tuotu:

Nissan Bluebird T12 mallia on valmistettu seuraavilla koneilla:

CA16S kaasutin

CA18NS kaasutin

CA18ET ruisku ??? (sattuikohan pikku kirjotus

CA18DE ruisku turbo ??? virhe vastaajalle)

CA20S kaasutin

CA20E ruisku

LD20 diesel

Tehokkain versio on CA18ET, 135 hp ja siinä oli myös tehokkaimmat jarrut.

Teknisten tietojen kopioita (korjaamokäsikirja) voit käydä kysymässä

lähimmältä Nissan-jälleenmyyjältä.

Terveisin,

Aro-Yhtymä Oy

Jälkimarkkinointiyksikkö

Jarmo (sensored)

...(sensored)

...(sensored)

:P

Tämän mukaan ei oo DET-koneella ainakaan... no en sit tiedä et oliko tyyppi aivan perillä asioista, mut tollanen vastaus tuli ja niin muuten... ei ollu varmaan aivan täysin perillä... korjasin sinne ylös parin rivin kohtaan muutaman kymysys-merkin ihan huvikseni ja muuten vaan...

Mut en tiedä kertooko toi vastaus sit todellisuutta paljoakaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

Näistä luppanan koneistahan oli jotaa juttua aikasemmin. DETillä on tehty, muttei suomeen ole tuotu, eikä ehkä eurooppaankaan. Mikä siinä on vaatimuksena...että autoa on tehty maailmassa vai että sitä on tuotu Suomeen? DETin korimalli on U12 ja RT12/PT12

Ja toiseksi..milläs sen pystyy todistamaan että sitä on tehty? Ei taida ARO-yhtiö olla innostunut selvittämään asiaa Japanista eikä taida katsastajalle riittää että "Mä näin kuvan semmosesta netissä" :D

http://www.dnsf.org/PHP/bbs/index.php?board=12;action=display;threadid=7638

Vähän vielä on mysteeri mikä tuo Turbo GTI -malli on muka oikein ollut....sellainen Bluebirdin takaluukun teksti on ollut ainakin Nissanin varaosaluettelossa. Mulla on osanumerokin siihen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

tuosta GTI:stä en sen enempää tiedä, ku et ainaki tuos käyttöautolla käydessäni bongasin sen niitten koneelta varaosahausta... tarttee mun rekkarin et saa mallimerkinnänä ja siellä oli sit malli GTI/TSGX tai toisin päin... en nyt muista et oliks se TSGX vai SGXT... eka vaikuttais järkevämmältä...

Ja sittehän toi on briteis mallilla ZX...

tartteeko se DETti sen kummemin jotai papereita... penkki (huom. alle 20%) päästöt.... mitä vielä.... tartteeko siihen ees periaattees kattia, ku ei aluperäseskää CA18ET konees oo kattia, ni ei kai ne päästörajat muutu, ku ei ne kerran IC:nkään laitos muutu, mut se vaan pitää olla... Koneen paino ei saa nousta liikaa... tartteeko sitä mitata... iskutilavuus saa kasvaa ilmeisesti 25%, mut sehän pysyy samas.... ja saahan sen pienellä tuunauksella pudotettua sen tehon sinne 160 tietämiin (jos ei muuten ni paineita pudottamalla)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

Ja hyvinhän se mahtuu. Voi ku sais jostain todisteen että toi kone menee T12-malliinkin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

kaveri oli nissanilla töissä ja sai sieltä kokeneilta asentajilta tietoa et T12 on saanut suomessa CA18DET koneella

mut mitään ei ole paperilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?Elävä todiste:

darren01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?Niinpä..laitetaan vielä toinen kuva niin näkyy detaljit vähän paremmin:

darren02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

Jollain ihme kaksois kipinä puolallako toi on varustettu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

Ööh... Mitäs tolle imusarjalle/painekotelolle on tehty, vai alkaako mulla heittää silmissä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Onko kukaan kerholainen laittanut luupäähän ca18det konetta?

se on toistepäin ja siinä on puolat tossa sivussa taitaa olla sanin gti kone joka on turbotettu

ca18de turbolla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: CA18ET ---> CA18DET

Ajattelin nyt pistää tähän tämmösen postin...

Miten olis jos ostain esim. Link Plus + DET kannen + johtosarjan(ehkä MAF:in).

Käyttäis muuten ET palikoita. (maksais n. 2-2.3 K eur yhteensä)

Onnistuiskohan sytkän korvaaminen ohjelmoitavalla ruiskulla kun se säätää sitä ja muutenkin korvaa ecun?

Se olisi sitten melkee DET paitsi ilman öljynruiskutusta männille. Suorasytkästä en myöskään osaa sano mitä sille kävis.

Mutta 300hp olis helpommin rikki. ;D

Kommentteja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Turbo Bluebirdiin 200SX moottori

Hankin -88 Bluebird harrasteautoksi, jossa moottori ei käy kovinkaan

siististi. Tulin ajatelleeksi, onko 200SX:n 1.8 turbomoottorin asennus

vaivalloinen asentaa BB:n nokalle? Moottorin ja vaihteiston yhteensopivuus,

moottorin kiinnitys, polttoainejärjestelmien sovittaminen?

Kaikki nuo mainitsemasi menee kyllä helposti mutta muut sitten ei. Suurin työ on ecun muutoksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Turbo Bluebirdiin 200SX moottori

Hankin -88 Bluebird harrasteautoksi, jossa moottori ei käy kovinkaan

siististi. Tulin ajatelleeksi, onko 200SX:n 1.8 turbomoottorin asennus

vaivalloinen asentaa BB:n nokalle? Moottorin ja vaihteiston yhteensopivuus,

moottorin kiinnitys, polttoainejärjestelmien sovittaminen?

Kaikki nuo mainitsemasi menee kyllä helposti mutta muut sitten ei. Suurin työ on ecun muutoksessa.

Tekijä miehelle tuo on helppoa kauraa. ;)

Tosiaan sähköhommelit on aikas paskamainen saada toimimaan, pitäis olla luppanan ja s13 sähkökaaviot käytössä.

Yks ehkä vaikein on leiman saanti, kuska maahantuojalta ei saa hyväksyntä lappua, kun kyseisellä moottorilla autoa ei ole tuotu suomeen.

Kysyin silviaan samaisen koneen laittamista ja siihenkin tuli sellainen vastaus, etteivät voi tehdä lappua koska sillä koneella sitä ei ole tehty.

Mutta kyllä siihen sen voi laittaa, mutta kukapa silviaan sellaisen laittas kun parempiakin on tiedossa. ::)

Esim tuo avatar kuvan kone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×