Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
juumagge

R33 Spec2

Recommended Posts

No niin nyt on nissani kotona ja herää kysymyksiä niin viisampien mielipiteitä kaivataan.

Auto välillä pätkäsi täyskaasu kiihdytyksessä mutta alkaa heti vetämään uudestaan, joskus sitten tyhjäkäynti jää humpaamaan ja satunnaisesti sammuu, joskus taas pysyy käynnissä ihan niinkö kuuluukin. Täsä aiheesta löysinkin juttua ja alan tulppien vaihtoon, eri tulpista voisi antaa mielipiteitä? ja se kärkiväli homma...

Vastaan otan kyllä mielipiteitä tähänkin asiaan.

Muutama kysymys kuvan kanssa :)

Mitenkä tätä PIVOTtia käytetään ja mitä se oikeasti tekee? Air flow conditioner system lukee boksin kyljessä.

Mikä on tämä asennelma kun vakio bypass on paikoillaan, myös blitz dump valve?

Ja onkohan tämä MAF orginaali?

10425506_719343008104876_425395582629841764_n.jpg

10502198_719342998104877_2203971968332825912_n.jpg

10485381_719343051438205_1380823334991275789_n.jpg

10377008_719343004771543_8747813458122232280_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuollaisia tuplaventtiilihässäköitä tuntuu Jaaappanin poikien jäljiltä löytyvän...

Ei tuossa mitään järkeä ole, mutta ovatkohan vain laiskuuttaan jättäneet vakion paikalleen, mene ja tiedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eli oisko vaikka letku irti vakio bypass valvesta? Onko liian kaukana kaasuläpästä tuo BOV?

Ota se blitzi pois sieltä ja jätä alkuperänen bypassi tilalle. Itselläkun oli sama blitzin dump valve (alkuperäsen bypassin paikalla tosin) , niin sammuili vedosta aina sillontällön.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ota se blitzi pois sieltä ja jätä alkuperänen bypassi tilalle. Itselläkun oli sama blitzin dump valve (alkuperäsen bypassin paikalla tosin) , niin sammuili vedosta aina sillontällön.

OK. täytyy kyllä ehottomasti ottaa pois ja koe ajaa. kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan normaalia että sammuu vedosta kun lyöt kytkimen pohjaan. Liian löysällä todnäköesti jousi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ihan normaalia että sammuu vedosta kun lyöt kytkimen pohjaan. Liian löysällä todnäköesti jousi

juu u, mutta kun se alkaa joskus ko käynnistää niin humppaamaan tyhjäkäyntiä tai sammuu heti käynnistämisen jälkeen jos ei anna kaasua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannataa tarkistaa vuotaako ja onko sielä se bypassi vielä käytössä. Mutta vuotaako se dumppi meneekö siihen alipaine letku kiinni?

Toki pätkiminen voi johtua monesta asiasta esim ne tulpat tai sitten ihan perus puola vikakin. itselläni vanhassa r33:sessa puolien takia kiihdytyksessä teki tuota pätkimistä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko joku joskus saanut Japanintuliaisina oikeesti toimivan auton? :D Kaikissa tuntuu olevan samat rötäilyt ja löysät dumpit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu letkut on kiinni dumpeissa, Pittää kiristää ja kokeilla. Myös tuntui kyllä olevan ahto putkien ja letkujen klemmarit melko löysällä

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko joku joskus saanut Japanintuliaisina oikeesti toimivan auton? :D Kaikissa tuntuu olevan samat rötäilyt ja löysät dumpit :D

Täällä bingo. Ainut vaan et oli satamassa saanu senverran hapettumaa aac valveen et sammuili hetken aluks mut n. 20km ajon jälkeen alko rokkaamaan hyvin. Aiheuttaa samanlaista vikaa mutta ei tota tyhjäkäynnin poikkoilua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen bingo, hyvin rokkas !

Ngk ihan perus tulpat vaan kiinni ja dumppilla heität vesilintua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muutama sata bingoa myös täällä.

Tästä kade ! •tiedossa on noko• tulppina rokkaa hyvin mm. Ngk bcpr7es

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bcpr7es tulpat vaihettu ja hyvin pelaa. Dumppia kiristin reilusti koska ei oo millä tulpata jos pois ottais. Kaikki alipaine letkut vaihettu ynnä muut pikku letkut ja varmasti on hyvin kiinni ei näyttäisi piru enään nostavan ahtoja yli 0,5 letkut on solenoidissa samoin päin kun oliki. En kyllä tosin kilvettömänä uskaltanut testata ko tuossa kadulla vähän ykkösvaihteella (loppu matka kesken) yli 4500 rpm. Missä vika? Vai onko vaihteella väliä?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäyksiä. Tuntuis että vois käyä rikkaalla, perä on vähän nokinen. Varsinkin alkoi tuo tyhjäkäynnin heittely kun ajaa sillai jonki matkaa että se juuri vähän ahtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lisäyksiä. Tuntuis että vois käyä rikkaalla, perä on vähän nokinen. Varsinkin alkoi tuo tyhjäkäynnin heittely kun ajaa sillai jonki matkaa että se juuri vähän ahtaa.

onko sulla seosmittaria? koita paikallistaa ahto/imuvuotoa joka on täysin mahdollista myöskin. Ahtoputkia varsinkin kannattaa tähyillä ympäriinsä, ellei jopa cooleri falskaa. Tolle ahtopaineensäätö solenoidille voi heittää vesilintua, laitat vaan kuulajousen tilalle. Eikä taida kyllä ykkösellä ahtaakkaan enempää, kakkosella/kolmosella vedossa pitäs olla 0.7 bar

Share this post


Link to post
Share on other sites
onko sulla seosmittaria? koita paikallistaa ahto/imuvuotoa joka on täysin mahdollista myöskin. Ahtoputkia varsinkin kannattaa tähyillä ympäriinsä, ellei jopa cooleri falskaa. Tolle ahtopaineensäätö solenoidille voi heittää vesilintua, laitat vaan kuulajousen tilalle. Eikä taida kyllä ykkösellä ahtaakkaan enempää, kakkosella/kolmosella vedossa pitäs olla 0.7 bar

Ei ole seosmittaria vielä. Täytyy koittaa vielä sitten katsoa niitä ahtoputkia vaikka muka niitä kiristelinkin ja laittelin. ja se blitzin dumppi on nyt väännetty niin tiukalle ko sen saa. tänään se piru lähtee kun otan täältä töistä tavaraa millä tulppaan sen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minun r33 rb25det spec1:

13425841.jpg

Ei näyttäs olevan kauheena käytössä :rolleyes:;D

OT: Pitäs melkeen jotain siivousrättiä näyttää konehuoneelle...

joo näyttäis olevan pois käytöstä :) mutta tuossa linkissä meinaavat että maajohdon katkaisee liittimen jälkeen ja tuon solenoidin puoleisen maajohdon liittää runkoon niin olisi tuo "high boost" päällä koko ajan. Kun mittasin niin virta tulee solenoidille jatkuvana ja se katkoo maadoitusta ilmeisesti, mutta omalla kohdalla ei toiminut. Ahdot jää tapittaan siihen ekaan viivaan onko se siinä 350 mmHG:n (0,4 Bar) paikkeilla, eli minun tatsuni ei ota ilmeisesti ollenkaan tuota high boostia... :( ja tämä temppuilu alkoi kun vaihdoin kaikki pikku letkut konehuoneeseen. kaikki ovat varmuudella oikein eikä missään letkun sisässä näyttänyt mitään suuttimia tms. olevan.... mitähän tuon kikottimen kanssa keksii... en ole vielä kerennyt metsästämään mahdollisia ahtovuotoja uudelleen kuten Vadelli neuvoi. täytyy paineistaa järjestelmä ja kattoa ihan kunnolla. Sitten on taas viisaampi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin.... nyt purin koko ahtoputki hässäkän ja olihan nuo isommat letkut vähän kovettuneita. kuitenkin hyvin kiinni, purin turbon lämpösuojat pois ja tuon ilmanoton putken ja paljastui että ensimmäinen ja viimeinen pakosarjan pultti on poikki. tiiviste pakosarjan ja moottorin välillä, turbon ja ahtimen välillä näyttäisi olevan uusia. Jaappaanian pojat varmaan vaihelleet ja katkoneet pari pulttia :( myös turbossa on jonkin verran pitkittäistä ja poikittaista akseli välystä.

Olen myös pelotellut itseäni lukemalla tästä rajusta huohottamisesta, mutta onko syytä huoleen moottorin osalta, kun huohotus putkisto on hivenen "öljyn sumuinen" eli putkiston seinämässä on vähän "kosteutta" ja turbon kompressori pesältä lähtevä putken pätkä josta ahtoputkisto alkaa on jonkin verran tummunut? autolla on nyt yli 1000 KM ajettu ja mittatikussa ei ainakaan ole mitään pinnan laskua tapahtunut. Apuja ja mielipiteitä kaivataan!!! :)

PS. pitäisköhän se tuo mutka ja loppu putkisto vaihtaa samalla kun olen jo tuohon asti purkanut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×