Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Tjsal

L28et

Recommended Posts

Olen istuttamassa S30 Zetaani L28ET-konetta. En ole mikään all day all night-rakentelija, vaan haluaisin (täss tilanteess) auton vaan koottua ja ajokuntoon eli nyt apua! Setissäni on 300 ZXT:n sähköt eli ecu, johtosarja ja jakaja. Johtosetissä oli hienosti kaikki merkattu, mutta injektorien johdoista ei löytynyt mitään merkintöjä. Heräsi kysymys ja pari muutakin:

1: Onko Z31-ecu:n injektorien ohjaus per pytty vai kaikille pytyille samaa yht aikaa?

2. Ovatko Nissanin/Datsunin 80-luvun sytkä- ja ecusetit (vrt. Bosch Jetronic ym.) hyviä, paskoja, aivan parhaita vai mitä?

3. Missä tommosia ecuja säädetään tai ohjelmoidaan? Ohjelmoidaanko?

Nimim. Tutustuisin kun kerkiäisin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikaviestiteltiin Tjsalin kanssa tästä. Miten on Z31 omistajat, osaatteko sanoa meneekö kaikille pytyille yhtä aikaa? Oma veikkaukseni on että menee kaikki kerrallaan tai mahdollisesti 3 ja 3.

Eikös Zuikkis ole pystynyt säätämään Z31:n ecuja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä löytyisi Z31 ecun pinnikartta tai mikä se onkin? Suuri ihmetys tallilla: kaasuläpän asentotunnistimella (L28ET) 3-johtoinen liitin, mutta johtosetissä ei mitään sinne sopivaa. Ja pari muutakin johto-ongelmaa varmaan ratkeaisi kun tietäis pinnien nimet ja järjestyksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on omassa L28:ssa Z31 ecu. Täytyy kattoa noi kaasuläpän piuhat, et miten menee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin muuten noi Xenonin shop manual-sivut illemmalla, alkoi homma aueta. Oli vaan manun kuvassa plugit eri järjestyksessä, joten luulin, että on väärä kuva sekin. Mutta kolme samannäköstä liitintähän siinä olikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nyt on uutta ongelmaa: miten tsekkaan ennakon oikeellisuuden? Tuntuu, että sytkä on pielessä, käy kyllä tyhjäkäyntiä, mutta aika isolla, n. 1200rpm. Ennakko lampun mukaan kirjan antamat n. 18-20. Nyt testikäytössä tallissa pakosarja hohkaa ensin punaisena ja sitten tbo ja downpipe myös. Pitäis saada varma tieto ennakosta kun kone on tullut kaukaa ja on vieras, siivapyörällä vielä outoja merkintöjä ykk-nuolen lisäksi.. Eli: miten löydän oikean ykk:n, kun sytkävermeetkin ovat kärjettömät z31:sta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tulppa pois, joku puu/muovitikku pois, pyörität konetta ja katot millon se vaihtaa suuntaa siis mäntä. Jos tiedät mitä tarkoitan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tulppa pois, joku puu/muovitikku pois, pyörität konetta ja katot millon se vaihtaa suuntaa siis mäntä. Jos tiedät mitä tarkoitan.

ei tuolla konstilla voi mitään ajoitusmerkkejä tehdä, edes heittokellolla et selvitä todellista ykk asteen tarkkuudella. rakennat vaikka jonkun stopparin tulpankierteeseen mikä osuu mäntään vaikka 0,5mm ennen ykk, pyörität konetta(käsin) ja kun mäntä stoppaa niin merkkaat pyörään kohdan ja pyörität konetta toiseen suuntaan ja sama homma, ykk on niiden välissä keskellä

edit. tai siis voi sen toki kellollakin selvittää kun jättää vaikka kolme kymppää ykksta vajaaks ja tekee merkin ja pyöräyttää vastapäivään ja jättää samat kolme kymppää vajaaks ja tekee merkin. sama idea kun stopparilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin. Tsekkasin että mäntä on ylhäällä kun merkki näyttää nollaa. Ei ainakaan täysin poskellaan ole sytytys. Joten ylikuuman pako-osaston ihmettely etenee. Uudet tulpat ensin ja sitä rataa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyykö gurua Suomesta? Tai ihan vaan vastauksia: ongelmana koneen ja sähköjen välinen logiikka. Z31-sähköillä L28ET nyt paikallaan, käy nätisti, mutta millä vaan kierroksilla ennakko aina sama, ei säädy. Mikä säätää ennakkoa? Ecu-boksi kai? Zuikkis sanoo, että ecu on terve, jos toimii yleensäkään. Uskon häntä. Ja toinen trabl: tyhjäkäynti: ecu yksin säätää? Vai mikä? Ruuvi toki auki eli mekaaninen säätö jo tsekattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Löytyykö gurua Suomesta? Tai ihan vaan vastauksia: ongelmana koneen ja sähköjen välinen logiikka. Z31-sähköillä L28ET nyt paikallaan, käy nätisti, mutta millä vaan kierroksilla ennakko aina sama, ei säädy. Mikä säätää ennakkoa? Ecu-boksi kai? Zuikkis sanoo, että ecu on terve, jos toimii yleensäkään. Uskon häntä. Ja toinen trabl: tyhjäkäynti: ecu yksin säätää? Vai mikä? Ruuvi toki auki eli mekaaninen säätö jo tsekattu.

Jollain amerikan foorumilla oli kysymys vikamoodista. Jospa se ecu on vika tilassa ja ei säädä ajotusta? Onko kaikki sensorit kiinni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×