Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
DatsuniOnRatsuni

Sähköinen jäähdyttimen puhallin

Recommended Posts

Moro!

Nyt oon saanu sx toimimaan kaikkien mahdollisten vikojen jälkeen ja ajattelin päivittää alkuperäisen tuulettimen sähköiseen malliin.

Kuinkahan tehokas tuuletin on riittävä , ajattelin biltemasta tai motonetista ostaa.

Jäähdyttimen pinta alaan sopisi 14tuuman tuuletin ,mutta kiinnityksen huomioon ottaen 12tuumanen olisi huomattavasti helpompi asentaa.

Biltemasta : saisi 12tuumaisen jo 23eurolla ,puhallusteho :800m^3/h

Motonetista : 12tuumanen 65euroa ,mutta puhallusteho on jo :2233m^3/h

Tuuletin tulisi olemaan imevää mallia,kuulemani mukaan tehokkaampi ja omassa tapauksessani helpompi asentaakin.

Eli onko 800m^3/h riittävä vai täytyykö ostaa tuollainen 2233m^3/h malli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syyläri siellä se onnettomin on. Jos nyt ei kauheesti ruuhkassa/radalla vietä aikaa niin luulis pärjäävä kummallakin. Ite ostin tuommosen bilteman olisko ollu just toi 12" ja siihe kaveriks 50mm syyläri ja vkl pitäs taiteilla paikalle kun saa koneen taas kiinni. Onhan noi aika hemmetin lelusia puhaltimia, mutta hinta on semmonen että voi 10 ostaa samalla hinnalla mitä väki pyytää yhdestä 2-5vuotta käytetystä flektistä.. Ja kun kerran tekee kunnon tuulitunnelin ja kiinnitykset sille flektille niin tietää että jos se hajoaa niin ainakin saa samanlaisen helposti tilalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syyläri siellä se onnettomin on. Jos nyt ei kauheesti ruuhkassa/radalla vietä aikaa niin luulis pärjäävä kummallakin. Ite ostin tuommosen bilteman olisko ollu just toi 12" ja siihe kaveriks 50mm syyläri ja vkl pitäs taiteilla paikalle kun saa koneen taas kiinni. Onhan noi aika hemmetin lelusia puhaltimia, mutta hinta on semmonen että voi 10 ostaa samalla hinnalla mitä väki pyytää yhdestä 2-5vuotta käytetystä flektistä.. Ja kun kerran tekee kunnon tuulitunnelin ja kiinnitykset sille flektille niin tietää että jos se hajoaa niin ainakin saa samanlaisen helposti tilalle.
yhdyn tähän myös, kaverilla bilteman 12 tuumainen puhallin ja hyvin on pelittänyt sen mitä se nyt sattuu puhaltamaan, hyvin harvoin edes nousee lämmöt niin ylös että tarvis puhaltimen lähteä pyörimään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yhdyn tähän myös, kaverilla bilteman 12 tuumainen puhallin ja hyvin on pelittänyt sen mitä se nyt sattuu puhaltamaan, hyvin harvoin edes nousee lämmöt niin ylös että tarvis puhaltimen lähteä pyörimään.

Kyllä ne lämmöt alkaa olemaan riittävän korkealla, kun ulkolämpötila nousee tuonne 20 yläpuolelle ja kaupungissa ajelee. Mulla on omassa vakio syyläri vuodelta -91 ja bluebirdin flekti vuodelta 88-90 (tai vanhempi) ja hyvin on toiminut "pehmokäynnistimen" kanssa. Sähköt on kytkettynä siten, että flekti voi pyöriä ilman, että autossa on virrat päällä, joten aika usein se kuumalla säällä lähti puhaltelemaan ajon jälkeen, kun oli sammuttanut auton (kytkin alavesiletkussa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään hakemassa tuollaisen bilteman 14" ,tosiaan muotoiltu siten että saa hyvin sopimaan jäähdyttimeen.

Kokeilin 12v akulla pyörittää , voisin sanoa että puhaltaa hieman tehokkaammin kuin säxän vakio propelli tyhjäkäynnillä.

Auton käydessä pitäisi kaiken järjen mukaan puhaltaa vielä hieman kovemmin ,kun latausjännite pyörii siellä 14.5voltin yläpuolella.

Luulen että puhaltaa ihan riittävästi ,pitää kattoo jos huomenna käyn asentamassa ,aluksi yksinkertaisen releen päähän, siitä sitten jos innostuu niin lämpötila-anturilta tieto arduinoon ja sieltä pwm ohjaus tuulettimelle;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liekkö se vakio propelli pyörinyt vielä koneen kierroksilla. Siinähän on viskokytkin joka tarraa kunnolla kiinni vasta kun lämpö nousee tarpeeksi.

Eniveis, mulla on se motonetin 12" käytössä ja on ollu ihan riittävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jos se hajoaa niin ainakin saa samanlaisen helposti tilalle.

Mulla on ollu tollanen 4 vai 5 vuotta, koko ajan päällä ku virrat päällä, eikä se vielä oo hajonnu. Toki kesälelu, ettei niitä kilsojakaan nyt mahottomasti oo tullu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites tapahtuu sähköflektin kytkentä niin että lähtee itsekseen pyörimään kun nesteet saavuttaa tietyn lämmön mutta tarvittaessa saa myös napista flektin huutamaan? Tarkotus sähköflekti itelle laitella ja joku bilteman puhallin + alavesiletkuun laitettava palikka odotteliskin tuossa asennusta. Mitä anturia näissä ruukattu käyttää flektille kun alavesiletkuun laittaa sen anturi palikan? Jos joku vaikka viittis jonku paint kytkentä ohjeen väkästellä tai jos netistä jostain ohjeet jo löytyy ja linkkaa ne tähän niin olisin kiitollinen.Edit. Näköjään nuita löytyy ihan googlen kuva haullakin mutta kysytää ny vielä että tuon mukaanko pitäs nyt pelata edellä mainitulla tavalla?

kaavio-3.jpg

Edited by katiska

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mites tapahtuu sähköflektin kytkentä niin että lähtee itsekseen pyörimään kun nesteet saavuttaa tietyn lämmön mutta tarvittaessa saa myös napista flektin huutamaan? Tarkotus sähköflekti itelle laitella ja joku bilteman puhallin + alavesiletkuun laitettava palikka odotteliskin tuossa asennusta. Mitä anturia näissä ruukattu käyttää flektille kun alavesiletkuun laittaa sen anturi palikan? Jos joku vaikka viittis jonku paint kytkentä ohjeen väkästellä tai jos netistä jostain ohjeet jo löytyy ja linkkaa ne tähän niin olisin kiitollinen.

Edit. Näköjään nuita löytyy ihan googlen kuva haullakin mutta kysytää ny vielä että tuon mukaanko pitäs nyt pelata edellä mainitulla tavalla?

Kyllähän tuo toimii. Ite tein kans tuollalailla että on sen anturin rinnalla kabiinissa kytkin josta saa pakotettua flektin puhaltamaan jatkuvasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×