Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
1,8T

plx kiwi kokemukset

Recommended Posts

En vastaa suoraan kysymykseesi, mutta saman asian ajaa Ebaystä kymmenellä eurolla toimitettu pieni OBD laite, jossa ei ole mitään kömpelöitä johtoja.

Ohjelmaksi vaikka Android kaupasta Torque joka on ilmainen ja sieltä löytyy myös monia muita ilmaisia ja maksullisia laajempia ohjelmia. Hakuun vain OBD niin johan ohjelmia alkaa löytyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu onhan noi aika paljon halvempia näköjään ebayssä mutta pitäs lähinna saada kokemusta siitä että kuinka luotettavia ja tarkkoja noi on plx ja ebayn mokkulat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia laitteen kanssa. Toimii niinkuin pitää.

Ja vaikea ihmisten varmaan on sanoa miten "tarkkaa" se tieto on. Data on mitä on ja softa käsittelee sen miten käsittelee. Tuskin tuollainen bluetooth adapteri tekee mitään muuta kuin lähettää auton lähettämät parametrit eteenpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt puoltoista vuotta ollut tuo plx kiwi. Ei mitään moitittavaa, mutta eipä muista vastaavista ole kokemustakaan joten vaikea vertailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla on nyt puoltoista vuotta ollut tuo plx kiwi. Ei mitään moitittavaa, mutta eipä muista vastaavista ole kokemustakaan joten vaikea vertailla.

Samoin, mulla ollu ~vuoden käytössä ja toiminu ookoo, android puhelimella ja Torque ohjelmalla. Halppis vehkeistä ei kokemusta, viekkaisin että niiden tiedonsiirto nopeudet on ainakin huonommat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu tattista vaan vastauksista :) just tämmösiä vastauksia kaipailen mm. Toi tiedonsiirtonopeus että esim ahtopaine yms. Näkyy oikein eikä viiveellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juu tattista vaan vastauksista :) just tämmösiä vastauksia kaipailen mm. Toi tiedonsiirtonopeus että esim ahtopaine yms. Näkyy oikein eikä viiveellä.

Mihin tarkotukseen sä sitä meinaat?

Arvojen seurantaan ihan jees, ei silmä noissa viivettä nää. Mut viivettä on varmasti joitain millisekunteja, kun paine kääntyy ens anturilla jännitteeks, ecu sämplää sitä ja varmaan vähän keskiarvoistaakin, sitten se lähtee OBD-sanomana jonkun ajan päästä. Toi purkki itessään tuskin aiheuttaa mitään oleellista, makso se kympin tai tonnin. Langaton siirto tietty tuo vähän lisää viivettä ja Antero saanee sen näytölle käytännössä ilman viivettä.

Säätelykäyttöön en ostais.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eri autojen OBD järjestelmissäkin on eroja, eli iso viive voi johtua ihan siitä eikä itse laitteesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on zetassa (350z) toi ja en voi ihan vilpittömästi suositella. Ehkä tuo kiinakikkare ja ilmainen torque softa on hintansa väärti, mutta Palmer Performancen Dash Command on ylihintainen ominaisuuksinsa nähden. Itse kikkareesta saatava tieto tulee mun mielestä sen verran viiveellä, että luotettava tiedonkeruu ei ole oikein mahdollista. Mulla on tossa iMFD kiinni, jolla saan tietoja ulkoisista antureista. Toimii hyvin hitaammin muuttuvien parametrien kanssa, kuten lämmöt, mutta esim AFR:n loggaaminen antaa liian heikon resoluution johtuen ODB väylän puuttellisesta nopeudesta (tai dashcommandin paskuudesta). Eli nopeasti muuttuvien arvojen seurantaan en voi suositella.

Säätelykäyttöön en ostais.

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×