Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
gEmaLi

2kilpinen auto lunastus ongelma

Recommended Posts

mitäs väliä sillä jos se on kolaroitu? se on katsastus miehen hyväksymä tieliikenteeseen jotenka se on korjattu kumnminkin ekan lunarin jälkeen, haistatat ifille pitkät ja sanot että raastuvassa tavataan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuullut joskus aiemminkin vastaavan linjan Ifiltä, tuo ei kyllä ole mitään muuta kuin vastuusta venkoilua. Pyydäppä jotenkin perustelemaan hintataso tai kantansa.

Kaksikilpisyydellä on kun ei jonkun 20v. ? vanhan jdm auton tapauksessa ole hintaan käytännössä mitään merkitystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myyjältä tuskin saat mitään, mutta kyllä IF kuuluu korvata järkevä summa. Edellyttää tietysti että et ole itse arvioinut autosi arvoa yläkanttiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo 2-kilpisyys näkyy siten, että lukee edellinen rekisteritunnut (voi olla samakin) sitä en tiedä mitä siinä tapauksessa jos autossa ollut vielä siirtokilven, kun mennyt lunariin? Voi se olla, että autoliikekkään sitä ei tiennyt oikeasti? Jos pystyt näyttämään, että autoliike tiesi kolarista ja ei ole sinulle tätä kertonut, vaikka olet kysynyt niin tottakai on oikeus hakea hyvitystä. Ilman mitään kirjallista/todistajia = mahdotonta.

Tuo 4-prosenttia kuitenkin tarkoittaa tyyliin konepeltiä ja puskuria eli todella pienestä vahingosta kyse. Jos auto kuitenkin korjattu asiallisesti ja katsastettu niin en näe mitään syytä miksei auto voisi olla ihan hyvin yhtä arvokas kuin "lunastamaton peli"

Moni peli kuitenkin jossain kohtaa voi olla aika rajustikkin kolaroitu ja ollut lunarin rajamailla ja korjattu kuitenkin ehjäksi ja niitä myydään kolaroimattomina itsekin yhden tälläsen ostaneen ja myöhemmin selvisi, että koko kylki vaihdettu (auto oli tuolloin alle 5vuotta vanha) mutta minkäs teet?

if:stä itselläkin huonoja kokemuksia autovahingoista jonka takia omat autot eivät enään siellä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mutta voiko tässä valittaa myyjälle, koska tuohan on petos? koska pyydettiin normaali hinta kolari autosta?

Siis sun mielestä on petos jos korjatusta kolariautosta pyydetään käypä markkinahinta?

Silloin ymmärtäisin jo jos ne edeliset vauriot olisi vielä korjaamatta ja toinen puoli autosta peitelty kevytpeitteellä että siitä ei ihan "täyttä" hintaa voi pyytää.

:)

Kuten jo mainittukin, niin ei muuta kuin kova kovaa vastaan IF:lle jos purnaavat. Varsinkin jos heidän piikkiin on korjautettu, niin silloinhan sen pitäisi olla siinä kunnossa kuin kolaroimattomankin. Toisekseen - jos joku ottanut kertakorvauksen, niin onhan hänkin jokseenkin asiallisesti homman hoitanut jos vanhaa kolaria et mistään muualta huomannut kuin vasta IF:n vastauksesta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siis sun mielestä on petos jos korjatusta kolariautosta pyydetään käypä markkinahinta?

Kaksikilpisyydestä pitää mainita kaupanteon yhteydessä, jos se on tiedossa, muuten se on oikeasti petos.

Tosin en muista oliko tässä joku omistajien määrä-juttu, että jos omistajia välissä niin aiheesta ei tarvitse mainita.

Mutta jos myyjänä olet vaurioajoneuvon korjannut, etkä siitä kaupanteossa tuo ilmi, se on petos.

Mutta ei kertakorvaus, tai mikään vakuutusyhtiöstä muu korvattu asia kyllä mun mielestä oikeuta korvausta alentamaan, ellei vakuutusyhtiö pysty todistamaan että kertakorvaus on maksettu, eikä vaurioita ole korjattu ennen tätä nykystä vauriota.

Mutta iha mutulla meen, ei jaksa kaivaa mitään faktaa väittämien tueksi, joten voin myös olla väärässä, ei olis eka kerta!

Edited by Koljonen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaksikilpisyydestä pitää mainita kaupanteon yhteydessä, jos se on tiedossa, muuten se on oikeasti petos.

Tosin en muista oliko tässä joku omistajien määrä-juttu, että jos omistajia välissä niin aiheesta ei tarvitse mainita.

Mutta jos myyjänä olet vaurioajoneuvon korjannut, etkä siitä kaupanteossa tuo ilmi, se on petos.

Kolmanteen omistajaan katkeaa. Sama on myös jos auto on anastettu papereiden kera, niin kolmatta omistajaa ei enää epäillä osallisuudesta asiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaksikilpisyydestä pitää mainita kaupanteon yhteydessä, jos se on tiedossa, muuten se on oikeasti petos.

Ei sitä kyllä varmasti ihan yksioikoisesti voida noin sanoa. Asiahan käsiteltäisiin oikeudessa tapauskohtaisesti kaikki mahdolliset seikat huomioiden.

Kuluttajaviraston mukaan myyjän pitää kertoa autosta kaikki seikat jotka vaikuttaisi ostopäätökseen ja/tai auton hintaan.

Mitäs jos auto onkin GradeR:nä tullut jo suomeen joskus aikoinaan. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitäs jos auto onkin GradeR:nä tullut jo suomeen joskus aikoinaan. ;D

Nojoo, sillonku mä joppasin autoja enemmän tai vähemmän, jollon kiinnosti ees vähän mitä myyjän pitää tietää, ei ollu paljon gradeja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaks killppari tilanteessae ed rekkari lukee aina rek.otteessa. Mainittiin sitä myyjän toimesta tai ei niin paperit on aina luettava tarkkaan. Itse kävin katsomassa hyvin korjattua avensis versoa, pikku kilsat ja melkeen virheetön auto hyvältä tuntuvalla ajolla...pari tonnia liian halpa, ulkomainen tyttö myyjänä joka ei tiennyt autosta oikein mitään. (oli kuulemma poikaystävä ostanetut heille) kuitenkin pikku naarmut etu umpiossa ja siitä johtuvan nuuskimisen johdosta huomasin apparin oven saranan kohdalta nuijitun oikein kunnolla peltiä suoraksi.. soitin frendille ja sanoin et ok kärry mut joku haisee??

Kaveri käski kontalleen ja kysyi onko runkopalkissa "tassun" jäljet eessä ja takana. No olihan siellä. Eli robotti penkissä oikaistu peli oli kyseessä. Siis ei mikään pieni pusu.

Tarjosin tytölle 5te pienempää summaa asian johdosta mutta kauppoihin ei päästy.. Ois varmaan ollu hyvä kärry mutta ei antanut luonto periksi ostaa huijarilta.

Sama kävi Virossa... 150tkm ajettu ave verso osoittautui vanhaksi ruotsalaiseksi taksiksi. (taas kiitos samalle neuvovalle kaverille että osasin kävellä tilanteesta pois, blommit akussa ja rispaantuneet ovitiivisteet kattokyltin kohdalla.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan kaikkia topicia lukeneita kiinnostaa että miten asia ratkesi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikään ei oo niin ärsyttävää että tullaan huutamaan pulman jälkeen asia ratkenneeksi eikä kerrota mikä se ratkaisu oli. Kun katsoisi tallentimelta elokuvaa josta on jäänyt viimeiset 15 min tallentumatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikään ei oo niin ärsyttävää että tullaan huutamaan pulman jälkeen asia ratkenneeksi eikä kerrota mikä se ratkaisu oli. Kun katsoisi tallentimelta elokuvaa josta on jäänyt viimeiset 15 min tallentumatta.

Ja varsinkin ihmetyttää se et kun ongelma selviää niin huudetaan et topicin voi poistaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×