Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Janismo

Moottorin lämmöistä

Recommended Posts

Mikä on mielestänne turvaraja moottorin lämmöille?

Ei kyllä kannet vuoda tai mitään siihen suuntaan viittaavaa ole omassa kiesissä, mutta jopa noilla pikku upgrade turboilla (500hp tasoilla liikutaan) hiukka ehkä liian paksuilla seoksilla, ei tarvitse kuin kerran pari vetää täyskaasukiihdytys 3 vaihteella, niin jopas alkaa nousemaan ilman ilmastointia lämmöt tuonne jopa 94 asteen tuntumille (105 asteessa ecu käskee ilmastoinnin flektin päälle lisäjäähdytykseksi), ja nousisi varmasti paljon pidemmällekin jos uskaltaisi päästää menemään tuosta ~95 asteen tasosta.

Ja kun se kerran ne lämmöt nostaa tuonne korkeammalle näillä 27 asteen keleillä niin ei kyllä halua alas tulla kovin herkkään ellei maantiellä ole kovat nopeudet.

Visko saattaa olla jo laiska tieten, ja vaikuttaako pohjamuovien puute sitten kuinka paljon?

Ajattelin tuon ilmastoinnin flektin virittää kytkimellä toimivaksi lisäpuhaltimeksi.

Syylari on niin iso alumiinikenno mitä tuonne keulaan mahtuu.

Mitenkäs muilla lämmöt käyttäytyy viritetyissä ja tai vakio peleissä?

Kestääkö antaa kenkää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos sulla keula cooleri? Entäs onko syylärissä tuuli tunneli viskolle paikoillaa?

Kyllä mulla pystyy kenkimää hyvin ilmastointi päälläkin ilman lämpöjen nousua. pysyy lämmöt n.90-95 +25C helteilläki.

+600hp, orkkis visko, kiina alusyyläri ja keula cooleri löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itelläni oli kans ongelmia lämmön suhteessa. Nismon 62asteista termostatti vaikutti huomattavasti ja tietenkin pohjamuovit myös. Ilman pohjamuovia, flekti puhaltaa ilmat eteenpäin mihin sattuu ku taas jos on suljettu tilaa, nii se vetää ilmat ainoastaa etukenno aukon kautta suoraan moottoriin päin. tietenkin moottoritilaki pyyy puhtaampana kaikista pölystä ym.....

Tämä on oma käsitys ja kokemus minkä oon huomannut omassa autossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onkos sulla keula cooleri? Entäs onko syylärissä tuuli tunneli viskolle paikoillaa?

Kyllä mulla pystyy kenkimää hyvin ilmastointi päälläkin ilman lämpöjen nousua. pysyy lämmöt n.90-95 +25C helteilläki.

+600hp, orkkis visko, kiina alusyyläri ja keula cooleri löytyy.

Juu on sielä niin iso keulacooleri mitä mahtuu paikalleen.

Syylarissa on tunneli paikoillaan.

Pitänee termostaatti vaihtaa uuteen varuiksi, jos se vaikka ei aukea täysin.

Niin ja samalla kokeilla tuota viskoa vaihtaa.

Kytkeytyykö sinulla noilla 90-95 lämmöillä jo kunnolla tuo viskoropeli?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Itelläni oli kans ongelmia lämmön suhteessa. Nismon 62asteista termostatti vaikutti huomattavasti ja tietenkin pohjamuovit myös. Ilman pohjamuovia, flekti puhaltaa ilmat eteenpäin mihin sattuu ku taas jos on suljettu tilaa, nii se vetää ilmat ainoastaa etukenno aukon kautta suoraan moottoriin päin. tietenkin moottoritilaki pyyy puhtaampana kaikista pölystä ym.....

Tämä on oma käsitys ja kokemus minkä oon huomannut omassa autossa.

Mjoo pitänee nuo pohjamuovit etsiä liiterin perältä ja laitella paikalleen :)

Jos niistä vähän olisi apuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohjamuovit moni linkoaa veks, mutta niillä on kyllä yllättävän iso merkitys lämpöasioissa, etenkin keulakuulerin kanssa. Ja aerodynamiikan kanssa muutenkin. :) Ei ne pelkästään haitolle ole sinne laitettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juu on sielä niin iso keulacooleri mitä mahtuu paikalleen.

Syylarissa on tunneli paikoillaan.

Pitänee termostaatti vaihtaa uuteen varuiksi, jos se vaikka ei aukea täysin.

Niin ja samalla kokeilla tuota viskoa vaihtaa.

Kytkeytyykö sinulla noilla 90-95 lämmöillä jo kunnolla tuo viskoropeli?

Juu kyllä se ropeli siellä jo noilla lämmöillä pyörii kunnolla. Ja tosiaan se etummainen pohjamuovi on paikoillaa mulla. silläkin jonkin moinen vaikutus on varsinkin sen keula coolerin kanssa.

Nistunesta muuten sit pystyy sitä sähköflektin käynnistymistä muuttelemaa. Mulla oli ainakin oletuksena siellä asetuksissa ettei, sähköflekti lähde pyörimään ollenkaa jos ilmastointi ei oo päällä ja ilmastointi päälläki tais olla että, lähti vasta ku lämmöt 99astetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juu kyllä se ropeli siellä jo noilla lämmöillä pyörii kunnolla. Ja tosiaan se etummainen pohjamuovi on paikoillaa mulla. silläkin jonkin moinen vaikutus on varsinkin sen keula coolerin kanssa.

Nistunesta muuten sit pystyy sitä sähköflektin käynnistymistä muuttelemaa. Mulla oli ainakin oletuksena siellä asetuksissa ettei, sähköflekti lähde pyörimään ollenkaa jos ilmastointi ei oo päällä ja ilmastointi päälläki tais olla että, lähti vasta ku lämmöt 99astetta.

Jees, mulla sitä ropelia ei kuule kuin pikkasen humahtaa parkissa jos kierroksia käyttää 5000rpm, eli luistaa liikaa selkeästi.

Mjoo tuon etummaisen pohjamuovin laitan tänään paikalleen öljyn vaihdon yhteydessä. olen sitä miettinyt tuossa jo moneen kertaan että varmasti on vaikutusta asiaan silläkin.

Mulla lähtee rupali heti pyörimään kun ilmastoinnin kytkee päälle, ja kierroksia se pudottaa hieman hetken päälläolon jälkeen jos ei pyydetä kovin kylmää ilmaa.

105 asteessa on se vakio kytkeytymislämpötila ilmastoinninflektille lisäjäähdytyskäytössä, voishan senkii veivata vaikka 92 asteen tuntumaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pohjamuovit moni linkoaa veks, mutta niillä on kyllä yllättävän iso merkitys lämpöasioissa, etenkin keulakuulerin kanssa. Ja aerodynamiikan kanssa muutenkin. :) Ei ne pelkästään haitolle ole sinne laitettu.

Näinhän se on :) uudemmissa vessoissa ohiajomelua myös jonnin on tapettu noilla alustan muoveilla, kulutuksen pienentämisen kylkeen.

tuon vehkeen kanssa vaan on sen verran usein tullut oltua tuolla alla ettei ole enään kerrassaan jaksanut niitä veivata sinne :D

Tosin, nythän tuo toimii niin ehkä olisi aika laittaa, jopa kaikki lipenterit vihdoin paikoilleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä oli myös vastaavaa lämpöongelmaa ja syyksi osoittautui se visko. Tuntui että se toimi ok ja kun paikalla kokeili niin oli vastusta ym. Otin irti niin sitä kun kaks kertaa pyöräytti siivestä niin pysähtyi kuin kunnossa oleva mutta kolmas yritys putkeen niin pyöri jo kuin laakei vain olisi. Jotenkin kun kuumeni niin irrotti... Hommasin uuden (käytetyn) ja heti pysyi lämmöt taas alhaalla normaalissa. Huomasi korkeat lämmöt myös hyvin konepellistä, rikkinäisellä viskolla siinä olis kananmunia paistellu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kans pitkään painin lämpö ongelmien kanssa ja sinä aikana tuli laitettua iso syyläri, nismon 65 asteinen termostaatti ja viskon tilalle sähköflekti. Näistä ei ollut mainittavaa helpotusta joten purin sähköflektin pois ja hankin uuden viskon. Kun sitten purin ilmastoinnin pois niin piti vaihtaa nissanin oma termostaatti takaisin kun kone rupesi käymään jo liiankin viileänä.8) Ilmastoinnin kenno oli niin huonossa kunnossa ja täynnä epäpuhtauksia ettei meinannut valokaan näkyä läpi niin tietäähän sen mitä se koneen lämpötilalle tekee kun ei ilma kulje.

Nyt näinä helle päivinä on saanut vedenlämmön nousemaan 86 asteeseen tämmöisellä jäähdytys setupilla: oem viskoflekti ilman tuulitunnelia (pohjapanssarit paikoillaan), oem termostaatti ja iso syyläri minkä edessä ei ole välijäähdytintä eikä ilmastoinnin kennoa.

Jos jota kuta kiinnostaa niin voin sopivaan hintaa luopua tuosta n.12tkm ajetusta nismon termostaatista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä oli imusarjan alla olevat pienet linjat tukossa. Jostain irronnut moskaa ym ja jäänyy sitten niihin tiukkoihin kulmiin kiinni. Helpotti aikapaljon kun poisti nuo ja asensi isomman jäähdyttimen. Nyt ei enää nouse yli 90 vaikka kiihdyttelis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×