Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Danceward

bluebird bensankulutus aivan hirveä

Recommended Posts

Eli tosiaan oma bluebird vie matkassakin 11-13l/100km, ja tämä vielä niin, että ajellaan suurinpirtein kengän kärjellä kaasua hipoen. Kaupungissa tietysti vie vielä enemmän ja puhumattakaan jos vähän edes polkee menemään. Onkohan tämä nyt ihan normaalia ? Kuuluuko tämän kuluttaa näin paljon näillä kamoilla mitä mulla on kiinne, vai kannattaako etsiä jotain "vikaa" jostain.. jotain antureita tai muuta.

Auton osalistaa - >

Autoon vaihettu/laitettu 2012 kesän aikana seuraavaa osaa:

Sylinterit porattu 1.0mm ylikokoon

Kampiakseli hiottu -0.25 kokoon kaikki kaulat ja kiillotettu

lohkon tasopinta hiottu

Ca18det cometic kannentiiviste

Supertech takomännät 84.00mm

Acl kiertokangen laakerit -0.25

Uudet runkolaakerit -0.25

Ca18det kiertokanget

Kaikki stefat moottoriin

Jakopäänhihna ja kiristin

Uusi garret gt28r kuulalaakeri

Keulalla iso välijäähdytin 600x300

Clutchmaster fx300 kytkin paketti ja vauhtipyörä kevenetty ja Shimmattu kytkimelle.

444c suuttimet.

Motorsport putkisto

Turboruuvi

Ca18det kaasuläppä

Rb25det maff

Vapaavirtaussuodatin

Msd blaster 2 puola ja paremmat tulpan johdot

Kansi avarettu ja tasopinta hiottu

Dump valve

Nokka-akseli hiottu asteet 285 ja nosto 11.2

1.8gti sunnyn lukkolaatikko

Näillä ajettu max 17tkm eli pitäisi ihan kunnossa olla, ja tekniikka onkin.

Eihän tässä kulutuksessa ole mitään järkeä, jos se oikeasti vie noin paljon ilman että olisi mitään "vikaa".

Jos vielä vähän avautuisi, niin vituttaa että henkilö jolta auton ostin, sanoi että matkassa ajelee 8-9l jos nätisti ajelee, mutta eihän 4l heitto per 100km ole tietysti mitään :). On koomista ajella 200-250hp bluebirdillä, kun olisin voinut ostaa jonkin muun bensa auton 400hp tehoilla ja päästä oikeasti vaikka 8l matkassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikeinsäädettynä ja kaikki kunnossa pitäisi maantiellä nätisti ajellen mennä jopa 8 litran tuntumaan satasella. Sekalaisessa nurkka-ajossa oma hörppää helposti normaalillakin kaasujalan käytöllä yli 10l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On säädetty juuri noille palikoille zuikkiksella 26.6.2012 tai siellä paikkeilla.

Ei ole tässä käytössä lambdaa.. menee vain piuhat tuohon maffille eli kai tuo skylinen maffi niitä hoitelee ? kun eihän näissä turbo bluebirdeissä ole ilmeisesti vakionakaan lambdaa.. ? lambda on kyllä downpipessä kiinne ja siitä lähtee liitin, mutta ilmeisesti laitettu tuohon vain sen takia että voi laittaa mittarin kiinne ja katsella seoksia..

Ei nimittäin kestä perse ajella tuolla kulutuksella.. kohta lähtee pakkomyyntiin jos ei keksi jotakin>:(

Tietysti onhan siinä sellainen vaihtoehto, että tuo bensamittari huijaisi jonkin verran.. en ole uskaltanut ajaa tankkia täysin tyhjäksi.. olen päästänyt kyllä sinne punaisen ihan alkuun.

nopeusmittarikin näyttää liiän vähän.. yleensähän mittari näyttäisi enemmän.. mulla 205/55/16 renkaat. 80 mittarinopeutta on 86-87 oikeaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis onko sulla ollenkaan seosmittaria kiinni? Jos ei, niin hommaa ihmeessä, että tiedät edes vähän mitä koneessa tapahtuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11-13l/100km

1.8gti sunnyn lukkolaatikko

Tietysti onhan siinä sellainen vaihtoehto, että tuo bensamittari huijaisi jonkin verran.. en ole uskaltanut ajaa tankkia täysin tyhjäksi.. olen päästänyt kyllä sinne punaisen ihan alkuun.

nopeusmittarikin näyttää liiän vähän.. yleensähän mittari näyttäisi enemmän.. mulla 205/55/16 renkaat. 80 mittarinopeutta on 86-87 oikeaa.

Siis miten sä nyt mittaat sitä kulutusta? Jotain mittarin arvoja arpomalla? Tankkaa täyteen, aja lähes tyhjäks, tankkaa uudestaan täyteen ja katot pumpusta/kuitista litrat. Kaikki muu on turhaa arvailua.

Ja tietty jos on vaihdettu lootaa ja renkaita ja mittari näyttää väärin, ni mittaat/lasket oikeat kilsat, etkä niitä mittarin näyttämiä. Ajat jonkun tunnetun reitin, käytät gepsiä, ihan miten haluatkin. Toistakymmentä prosenttia väärin näyttävä mittari on toistakymmentä prosenttia väärin laskettu kulutus.

Arvo sit lisää tekniikkamurheita, ku saat ens mitattua oikean kulutuksen, oikeilla litroilla ja oikeilla kilsoilla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jotenkin hymyilyttää keneltä tuo auto on ostettu.

http://www.dnsf.org/member.php?999-sunny_gti

Tai kerkesikö siinä välissä olla vielä yksi jantteri.

Bluebird:n kulutus matka-ajossa on sellaisesta 9 litran luokkaa, jos pikkaisenkin viritetty. Vakiona menee jopa alle 7 litran, jolloin luulin auton olevan rikki. Kaupungissa kulutus on siinä 10-12 litran luokkaa kesällä ja talvella enemmän riippuen kylmäkäynnistysten määrästä. Jos ostaa vanhan turboauton niin kannattaa varautua siihen, että polttoainetta ne syö. Kumminkin kyse on 2000 euron turboautosta ja jos se ostettiin säästöpossuksi kulutuksen suhteen, niin voi sanoa että EPIC FAIL. Sanoi myyjä mitä tahansa, niin niihin kannattaa suhtautua skeptisesti. Ai niin ja tarkista polttoaineentäyttöputki ettei ole ruostunut puhki. Saattaa sieltä valuttaa bensaa (Nimimerkillä kokemusta on).

Todennäköisesti tuossa outletissä on rikkinäinen lambda vain tulppaamassa ja tuo paikallaan ollut PLX DM-6 on myyty pois täydellisenä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko ehjä vai rikkinäinen siinä paikkaamassa, mutta ilmeisesti tuo plx dm-6 siitä on myyty/pois otettu kyllä. Ajatuksena olisi ostaa kyllä samanlainen siihen tilalle. En ole seosmittaria tosiaan ostanut/laittanut, kun ostaa sitten kerralla tuon plx:än.

Tää sunny_gti käyttäjä myi autonsa jollekin kaverille imatralle jolla se kerkesi olla 3-4kk.

Mikä siinä nyt niin hymyilyttää ?

En ole bensavuotoja havainnut, ja ei mulla ole nyt ollut kiirettä sitä seosmittaria hommata, kun tuo on tuolle kokoonpanolle säädetty, eikä mitään ole muutettu sen jälkeen.

Kuinka usein näissä pitäisi säätää venttiilit ?

Enkä mä nyt autoa ostanutkaan säästöpossuksi, vaan silloin tällöin kruisailuun.. ei herneitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä siinä nyt niin hymyilyttää ?

En ole bensavuotoja havainnut, ja ei mulla ole nyt ollut kiirettä sitä seosmittaria hommata, kun tuo on tuolle kokoonpanolle säädetty, eikä mitään ole muutettu sen jälkeen.

Lue huvikseen vaikka tuo yleistä keskustelu bluebird:stä topic kyseisen käyttäjän osalta, niin olet paljon viisaampi.

Ja kyllä mä ensimmäisenä roponi sijoittaisin laajakaista lambdaan, joka maksaa 200 euroa. Kumminkin toisessa topic:ssa kyselet virittämistä ja toisessa menet säädetyllä paketilla muuttamatta mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos laajakaistan hommaaminen ottaa aikansa niin sytytystulpan väristä voisi päätellä jotain seoksista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään aikomus katsella juuri tulppia. Mikä väri nyt mahtaisi ihanteellinen olla ?

Tosiaan hetikun tilanne sallii, niin aion hommata tuon plx dm-6 tuohon, niinkuin siinä on aikaisemmin ollutkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tuota PLX itse ostais, oikeestaa kellään ei siitä kauheen hyviä kokemuksia ole, AEM paras mahdollinen :)

Tohon kulutukseen et toi sanin laatikon välityksen on perseestä vs bb:n omaan.

Ps, lambdahan ei ohjaa näissä mitään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyl toi mul meni matka ajossa alle ton 10l/100km

Eipä toikaan auto pitkään kestäny ehjänä ku lähti kiertoon..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kyllä pitääkin mennä alle kympin matka-ajossa, ja aika reilusti oli se sitten viritetty tai ei. mulla on jotenkin sellanen muistikuva että olis pyöriny kulutus 7 ja 8 litran välillä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeps ja kenkää jos anto tolle niin kyl se sitä soppaa veti ihan kiitettävästi.

Veikkaan et autoa oli jollain taval "yritetty" säätää siinä onistumatta ku toises topikis oli kyselly et paljonko tosta kokoonpanosta sais tehoa irti jne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×