Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turboSGX

Subaru Legacy 200 rojektia

Recommended Posts

Aattelin rustailla tällasta pientä tarinaa Legacyn kunnostuksesta ja muutoksista. sen kummemmin en ole vielä autoa purkanut kun taivasalla joudun tällä hetkellä sitä säilyttämään, kesän mittaan kyllä escortti lähtee tallista ainakin vähäksi aikaa että sitten pääsee koritöihin vähän paremmin.

Jotain pientä tietoo autosta, tää ei varmaan kaikille ihan tuttu malli ole kuitenkaan, eipä näitä hirveästi tuolta nettiautostakaan löydy, tai jos on niin nekin on yleensä farmareita.

Eli lähtökohta on vm. 92 subaru legacy, moottorina alkuperäinen 200 hevosvoimainen turboahdettu EJ20G "closed deck" ja neliveto tietysti välittämässä voiman tiehen. Tämä 200 mallitarkenus on ainakin oman autoni valmistenumeron mukaan sama kuin ulkomailla BC5 Legacy RS-R (Aus Liberty RS-R)

Rallimiehille auto varmaan jotenkuten tuttu onkin, onhan näillä kisailtu isojen poikien sarjassa vuonna kivi ja keppi ennenkuin tuli Impreza, kuskeina mm. Markku Alen, Colin Mcrae ja Ari Vatanen

http://www.youtube.com/watch?v=iYQeOaxc_aY

Legacyllä on myös aikanaan ollut nopeusennätyskin (Lainattu Wikipediasta)

Alkuperäinen Legacy-nopeusennätys tehtiin 2.-21.1.1989 japanilaismallisella RS-porrasperällä Arizonan testikeskuksessa Phoenixin lähistöllä. Tällä ennätyksellä rikottiin 100 000 km:n FIA:n World Land Endurance -ennätys pitämällä keskinopeutena 223,345 km/h (138.780 mph) 447 tunnin 44 minuutin 9.886 sekunnin ajan eli 18 ja puoli vuorokautta. Varikkopysähdyksiä tehtiin kahden tunnin välein, jolloin vaihdettiin kuljettajaa ja tankattiin. Renkaanvaihdot tehtiin 96 tunnin väliajoin tai aina 13 400 mailin (n. 21 570 km) ajon jälkeen.

Noniin, sitten itse projektiin..

Voimaa olisi tarkotus hakea jotakuinkin kolmisen sataa hevosta tai hieman yli. Tällä hetkellä autossa on noin 260hv ja vaihdelaatikkona Legacy B4 RSK 5- vaihteinen loota.

Kori on tietysti vähän ruosteessa että hitsaamista olisi luvassa ja ehkä pientä jäykistystä. en oo varma vielä kannattaako tuota alkaa vahvistamaan, siinä on kuitenkin oma hommansa ja sitä vahvistustakaan kun ei voi miten sattuu tehdä jos meinaa että korista hyvä tulee.

Noniin, nyt on alotettu vähän ja tarinaa tulee lisää kun kerkeän taas kirjottamaan, nyt jatkuu aerocatchien asennus konepeltiin ;)

Edited by turboSGX

Share this post


Link to post
Share on other sites

tästä lähdetään. Auto haettu edeltävänä päivänä Etelä-Suomesta ja matka sujui oikein kivasti.

IMG_0075_zpsaa64e845.jpg

uudet1038_zpsaef97038.jpg

Joutessani aloin tekemään roiskeläppiä eteen, materiaalina 4mm PUR.

uudet1037_zps8df136b8.jpg

OZ Racing / Prodrive PWRC-1

Kuva028_zps9293de5c.jpg

Satuloiden tarkistus / huolto ja EBC:n keltaset kiinni

Kuva032_zps3e6e7f7f.jpg

Testipätkältä selvitty kotiin, on kyllä uskomaton vetopito paskoillakin nastarenkailla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä ei varmaan kovin kallis ollut ostaa, kun kori on noinkin pehmoinen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tämä ei varmaan kovin kallis ollut ostaa, kun kori on noinkin pehmoinen?

Perus lapin auto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei ihan pahan hintanen mut ei kyllä ilmanenkaan, 2500€ katastamattomana mutta ajokuntosena, mukana tuli kyllä sen verran käyttökelpoista osaa että päätin sitten ostaa auton.

ei tuossa ole kuin nuo helmat, pyöränkaaret, jäähyttimen alapalkki ja sitten jotain pienempiä kannakkeita, muuten on ollu ihan tervettä peltiä ainakin siellä mistä nyt oon massoja kerenny poistamaan. aika näyttää

E: jaa niin joo, on tässä yks aika pahakin ruostevika. joku on vaihtanut itse tuulilasin ja takalasin, se on sitten tehty vähän huolimattomasti niin on päässyt sen verran ruostumaan että melkein uusi katto pitäis saada jos hyvän haluaa ::) niitä ei enää korjata kevyesti hiomalla. kattoo nyt vaihtaako koko katon vai yrittääkö varovasti hitsata uutta. samalla tekis mieli poistaa kattoluukku ja laittaa tilalle samanlainen kuin rallimallin legacyssä. toisaalta sitä luukkua on ihan kiva pitää auki kesäsin ja ihailla taivasta.

4dcfd99b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ettei olis vedenpoistoletkut vaan tukossa? Tuo kattoluukkuhan ei kuulukkaan olla täysin tiivis vaan tihkuva vesi valuu luukun ympärillä olevaan altaaseen ja sieltä letkuja pitkin maahan.

Nimim. kattoluukullisen Legacyn ex-omistaja.

Hauska auto kyllä, melko hapan kori vaan sulla. Mulla oli jossain vaiheessa mielessä Group A kopion rakentaminen mutta aihioiden hinnat ja myynnissä olleiden happamuus sai unohtamaan ajatuksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ettei olis vedenpoistoletkut vaan tukossa? Tuo kattoluukkuhan ei kuulukkaan olla täysin tiivis vaan tihkuva vesi valuu luukun ympärillä olevaan altaaseen ja sieltä letkuja pitkin maahan.

Nimim. kattoluukullisen Legacyn ex-omistaja.

Hauska auto kyllä, melko hapan kori vaan sulla. Mulla oli jossain vaiheessa mielessä Group A kopion rakentaminen mutta aihioiden hinnat ja myynnissä olleiden happamuus sai unohtamaan ajatuksen.

Purin sen kattoluukun kerran, laitoin butyylimassaa kiskojen ja pellin väliin ja testasin vuodot, letkut puhalsin samalla auki vaikkei ne tukossa ollukkaan. siinä kattoluukun etupäässä on sellanen osa kuin "deflector assy" en tiedä mikä sen suomen kielinen nimi on mutta se on vähän rikki ja ehkä siitä johtuen väärässä asennossa niin on hyvinkin mahdollista että sitä kautta ohjaantuu vesi väärään suuntaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tän kanssa ei kummempia ole nyt tapahtunut kun ei saa vielä autoa halliin. joutessani rassailin äänieristeita pois, pari muovipussillista sitä jo on irronnut ja ruostetta löytynyt lisää. yllättävän hyvässä kunnossa kuitenkin, ainakin sisältä... äänieristeen tilalle jotain kevyttä sitten kun on hitsattu ja maalattu. fiksusti ovat subbe insinöörit keksineet viedä jarru- ja polttoaineputket sisäpuolella ja hyvä niin :)

aumlaumlnieristeet005_zpsd772d412.jpg

aumlaumlnieristeet002_zps0bca9ba0.jpg

aumlaumlnieristeet004_zps4b350e2e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tuo kyllä mikään ilmainen ollut. Itse ostin n.4-5v sitten samanlaisen pienen pusun saaneen 700e:llä ja siihen meni 100e osiin (takavalo, takaluukku, ja pikkupala takalokaria) kopaltaan oli kyllä ehkä jopa pikkasen parempi kuin tämä, mutta hitsattavaa oli...

Tuohonhan ei saa oikein mistään korjauspaloja mutta uusi omistaja oli pienellä sovittamisella jotkut volvon kaaret laittanut ja ne menivät melkein suoraan kuulemma. Itse poistin apukuskin puolen sumarin ja vedin sieltä putken suodattimelle niin sai kylmää ilmaa ihan kivasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halvalla olet saanut kyllä turbo legacyn jos totta puhut

ja tässä omassa tapauksessa pitää muistaa kuitenkin ne mukana tulleet osat, ei ole esimerkiksi nuo oz/prodriven vanteetkaan ihan ilmasia.

jos ihan rehellisiä ollaan niin en olis ostanut tätä autoo jos olis ollu vaihtoehtoja. petyin aika pahasti kun näin paikan päällä maalipinnan, kittaukset, vilkkujen ja kattolasin halkeamat jne. puheesta sain käsityksen että ihan suhkot siisti olisi. oli sitten vähän puolipakko ostaa kun tällasen halusin, tämä oli ainut myynnissä oleva ja kun matkaa tuli jotain 300km suuntaansa niin ei viitsinyt sitten tyhjin käsin tulla kotiin.

kivasti se repii kyllä 1,5 baarin ahtopaineilla ja ei tuolla hiekkatiellä ainakaan kovin kauaa voi pitää kaasua pohjassa kun on jo reippaasti yli satanen vauhtia. päivän päätteeks vein auton talliin purettavaks, tästä se lähtee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissani sai seuraa

heinaumlkuu2013002_zpscded45d1.jpg

purkua029_zps86e7eb96.jpg

hitsausta013_zpsc9026944.jpg

IMG_0353_zpsb8372836.jpg

hitsausta025_zps5a3b4d67.jpg

uusia006_zps57079f94.jpg

hitsausta062_zps8daf465b.jpg

uusia036_zps3caa4770.jpg

hitsausta035_zps1308d45f.jpg

hitsausta031_zpsbb90839f.jpg

legacy002_zpsb14426db.jpg

Vähän Imprezaakin sekaan... on subarullakin pellin paloissa kilohinta kohillaan, satasen kappale

uusia034_zpse67f797d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iha pikkusen jos on talviauto projekti nyt lähteny lapasesta :D:D Mutta tuleepahan ainaki hyvä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tätäkin voisi nostaa hitusen.. :D Eipä nyt kummempia ole tapahtunut, johtuen tuosta helevetin ooppeli- projektista, joka nyt on kesken ja aikasemmin olin lomautettuna niin ei ollut varaa ajella hallille.

Eli lähinnä olen hankkinut vähän osia mainittakoon mm. Custom Cagesin Group-N turvakaaret sekä Corbeaun kuppipenkit. Toivoakseni tässä kuukausien sisään alan työstämään suurella innolla tätäkin eteenpäin, kunhan saan astran väriin.

Näköjään kuvat lähteny kävelee kun muokkasin albumeita mut laittelen sit uusia kuvia kun alan työstämään koria.

Ja joo, tosiaan lähti "talviauto" projekti käsistä, enpä ole vielä tänäkään päivänä sillä ajanut kun muutamia testilenkkejä, ja oli se vaan niin hauskaa että päätin pistää säksättimen romukoppaan :P

12063623_1049118648467830_2617096979614510913_n_zpssrfo7xkl.jpg

12921954_10154035484439099_574064452_o_zpsbbwq4cco.jpg

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved%20Images_penkit004_zps0imn5vvh.jpg

WP_20141203_17_40_13_Pro_zpsbbf5xprq.jpg

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved%20Images_legacy002_zpsgc0q1h3h.jpg

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved%20Images_uusia006_zps6kg9wfyj.jpg

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved%20Images_hitsausta062_zpsou7wmlma.jpg

subarulegacy_zpsmulixlea.jpg

12896420_10154035489074099_1300403901_o_zpsalx97nl3.jpg

12894299_10154035496274099_218001548_o_zpsy0pap8jo.jpg

Edited by turboSGX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näköjään noi aikasemmat kuvalinkit on menny rikki. Käy ihmeessä korjaamassa jos on intoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo huomasin, ajattelin päivitellä sitten kun alan tekemään tätä. Puran osan jo tehdyistä jutuista, muutin vähän suunnitelmia kun _se_ hieno lakiuudistus tuli ;) Jotain kuvia löytyy tuolta mun sivuilta jonne lisäilen kaikenmaailman kuvia erilaisista projekteista, linkki löytynee profiilista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×