Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Anonym2001

Skoda octavia 1.9 TDI ongelmia

Recommended Posts

Moottoririkon yhteydessä tuli vaihdatettua tuohon skodaan kova vauhtipyörä ja normaali kytkin. Autolla kerinnyt huristella noin 20tkm tuolla paketilla. Nyt ruvennut "jurnuttamaan" auto 1700rpm-2000rpm välillä, jos esimerkiksi ajaa vitosella noin 80-90km/h. Sama myös pienemmillä vaihteilla. Tuo oli tiedossa, kun tuo vaihto tehtiin, mutta nyt tuo ääni on voimistunut. Onko muilla kokemusta tuosta kaksoismassakytkimen vaihdosta ja onko ollut samoja ominaisuuksia?

Toinen mielenkiintoinen ominaisuus tuli eilen, kun hieman testasin jarruja. Eli hitaasti tyhjään risteykseen pumppailin jarruja, niin veti jarrupolkimen kovaksi. Aivan kuin tehostin olisi hävinnyt pelistä. Dieselissä on alipaineella toteutettu tuo tehostin ja nopeasti testasin, että alipainetta tulee joten pumppu on ainakin ehjä. Samoin jos auton käynnistää ja painaa jarrupoljinta, niin hiljalleen se painuu hieman sisään päin. Jarrulevyt ja palat on vaihdettu eteen kolmeen kertaan kahden vuoden sisään. Samoin jarrunesteet on vaihdettu hieman päälle vuosi sitten.

Myös tuota letkua tarkastelin päälle päin enkä huomannut vikaa. Tänään tarkoitus hieman vuodon ilmaisimelle testata tuota:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=131412

Otetaan neuvoja vastaan, jos jollain muulla on ollut samanlaisia ongelmia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarruihin liittyen:

Leonissa muistaakseni ihan samat "oireet", jotka kyllä kuvittelen olevan VAG helvetin normaalit toiminnot. En ihan tarkkaan muista tuota polkimen kovaksi menoa, mutta senkin voin testata, jos muistuu mieleen tässä lähipäivinä.

Kyllähän tuo kovaksi meno taitaa olla ihan normaalia melkein kaikissa autoissa, jos sitä oikein nopeasti pumppailee tarpeeksi monta kertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosiaan saattaa ihan tuosta pumppailusta johtua tuo polkimen kovaks meno, jarrutehostimen tilavuus on aika suuri verrattuna alipainepumpun "tuottoon", varsinkin jos moottori on ollut jarrutushetkellä tyhkäkäynnillä. Samoin tuo jarru päällä käynnistys johtuu todennäköisesti siitä että jos jarrua painaa käynnistyksen hetkellä niin se tehostus alkaa vasta käynnistyksen jälkeen, jolloin alipaine muodostuu hiljalleen ja tehostin tehostaessaan vetää poljinta kohti lattiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarruihin liittyen:

Leonissa muistaakseni ihan samat "oireet", jotka kyllä kuvittelen olevan VAG helvetin normaalit toiminnot. En ihan tarkkaan muista tuota polkimen kovaksi menoa, mutta senkin voin testata, jos muistuu mieleen tässä lähipäivinä.

Kyllähän tuo kovaksi meno taitaa olla ihan normaalia melkein kaikissa autoissa, jos sitä oikein nopeasti pumppailee tarpeeksi monta kertaa.

Puhutaan noin kahdesta-kolmesta kevyestä polkaisusta. Ei mistään lukkojarrutuksesta. Ja Spanden viestiin vielä, että kyllä tulin "vapaalla" risteykseen, kun tuota kokeilin. Tämän jälkeen jarru oli "tehostamaton", mutta toimi. Eli ilmeisesti taas yksi ominaisuus lisää noihin saatanan tekeleihin ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Puhutaan noin kahdesta-kolmesta kevyestä polkaisusta. Ei mistään lukkojarrutuksesta. Ja Spanden viestiin vielä, että kyllä tulin "vapaalla" risteykseen, kun tuota kokeilin. Tämän jälkeen jarru oli "tehostamaton", mutta toimi. Eli ilmeisesti taas yksi ominaisuus lisää noihin saatanan tekeleihin ;).

No ei se kyllä sitten ihan normaalilta kuulosta. Kannattaa se alipainelinja tsekata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ei se kyllä sitten ihan normaalilta kuulosta. Kannattaa se alipainelinja tsekata.

Ajattelin jo muutenkin kesällä vaihtaa nuo kaikki alipaineletkut uusiin. Ei tarvitse murehtia niistä enempää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä omassa A6 audissakaan mitään näkyvää ongelmaa ollut, mutta kyllä siitäkin olis saanut uusia koko alipaineletkuston, sillä poljin painui hissukseen pohjaan. Läpiviennin kohdalta kun vähän käänteli, niin liitos vaan suhahteli.. en ikinä kerennyt vaihtamaan letkuja, mutta uusiminen ois varmaan jeesannut :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuon välijäähdyttimen vaihtaminen ei vaatinut mitään rakettitiedettä. Toki piti irroittaa sivulokasuoja/sen sisältä muovit ja etulamppu. SEn jälkeen pääsi käsiksi noihin klemmareihin ja välijäähdyttimeen. Välijäähdytin on ylhäältä kiinni kahdella mutterilla ja sitten alapuolelta yhdellä. Joka hommaan ryhtyy, niin suosittelen ostamaan kerralla sellaiset 5kpl noita 70mm kunnon klemmareita ja uusii alkuperäiset (Itseltä prkl löytyi vain 1kpl 70mm 2kpl 65mm jotka oli liian pieniä ja nipullinen 60mm). On nimittäin harvinaisen tympeät nuo alkuperäiset klemmarit, vaikka sitä varten hommasin vielä välineitä. Nimenomaan ahtoputki välijäähdyttimeltä etulampun takana tuotti varmaan kahden tunnin jappailun kunnes vaihdoin alkuperäisen klemmarin tuollaisen kunnolliseen. Mitä tuohon uuteen coolerin tulee, niin anturipaikalle joutui näyttämään pirraa. Oli hitsattu todella laadukkaasti tuo map-anturin paikka, ettei anturi mahtunut paikoilleen. Jos JP olisi ollut käytettävissä, niin olisin teetättänyt kerralla uudet ahtoputket. Nyt joutui tyytämään alkuperäisiin.

Orkkisjäähdytin paikoillaan:

Y6iG.jpg

Uusi vrt orkkis välijäähdytin:

Y6iu.jpg

Y6iS.jpg

Y611.jpg

Uusi cooleri paikoillaan:

Y6iJ.jpg

Kiinnityspaikat yläpuoli:

Y6iH.jpg

Kiinnityspaikka alapuoli:

Y6ii.jpg

Tuo ongelmallinen paikka:

Y6ig.jpg

Y6iX.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×