Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
andyman

Kertakorvaus

Recommended Posts

Tein näille ihan oman keskustelun kun ei taida vielä olla.

Elikkäs miten se kertakorvaus oikein lasketaan? Onko eri yhtiöillä jotain eri käytäntöjä näiden suhteen?

Mulla olisi tuolla korjausarviopaperit ja mietin että pitäisikö ottaa kertakorvaus.

Vs: Kertakorvaus

OT Nätisti tasan 1000 viestiä Andymanillä :D /OT

Asiaan, vähän yhtiökohtainen juttu, joten kannattaa varmistaa suoraan vakuutusyhtiöstä. Varaosat tulivat muistaakseni täyteen rahaan, töille veloitukset ovat matalemmalla taksalla kuin mitä korjaamo velottaisi (oisko about puolet) ja maalaukset menee sit taas normi veloituksen mukaan. Toki siihen tulee vielä omavastuuvähennys (jos on omasta tötöilystä kyse) ja yhtiökohtaisesti voivat vielä tehdä prosentuaalisia vähennyksiä. TS. Riippuu tosi paljon autosta ja mallista, että kannattaako kertari vai ei. Siksi kysyisin suoraan vakuutusyhtiöstä. Karkeesti tosiaan vois käyttää sitä 60-70%:a.

Vs: KertakorvausIkinä tarvinnut tapella vakuutus yhtiöiden kanssa, mut nyt joutuu olemaan heidän kanssa tekemisissä, kun eilen rysäytti tyyppi pakulla s14 perään, kun katto muualle, kun päästin jalankulkijan suojatieltä. Olin hiljentänyt jo hyvissä ajoin ja ollut 5-7sek pysähtyneenä niin tyyppi huomas mut vasta muutama metri ennen ja jälki oli kuvien kaltaista. Silminnäkijöitä oli useita ja tyyppi myönsi mokansa. Hän sattuu olemaan vakuutustarkastaja ja hänellä autokorjaamo joka tekee kolarikorjauksia yms. Hän tehnyt tänään ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöön ja samalla vahinkokertomuksen mun s14:sesta.Autosta siis meni osista "vain": -Origin Labin takapuskuri-Vasen takavaloMutta vänkärin takakyljessä pintapellissä peilaa lommot molemmin puolin rengasta + peltiä sisässä takapuskurin alta, toi kulma kurtussa mihin takapuskuri ja takakylki kohtaa ja mielestäni toi takavalo ei ole enää alkuperäis asennossa, että sieltä mutkilla. Tässä varmaan nämät kolme vaihtoehtoa: -Perään ajajan vakuutusyhtiö lunastaa auton?-Autokorjataan vakuutusyhtiön piikkiin?-Kerta korvaus ja auto jää mulle?Omasta kantilta autosta täytyis saada n. 11 000€uroa, että sen raaskin antaa lunastaa, mut kattooko ne vaan tyyliin jonku halvimman hinnan?Mikäli autokorjataan haluan, että se korjataan viimeisen päälle, EIKÄ tämän peränajajan korjaamolla mitä hän itse ehdotti, mulla näkemys missä korjautan auton mikäli mulla oikeus valita paikka vakuutusyhtiön piikkiin?Mikäli kertakorvaus niin auton lisäksi täytyisi saada 5000€uroa, että se ois vähänkään järkevän hintainen itselleni joko pelkäksi rata-autoksi tai myytäväksi purkuautona eteenpäin... Kyllähän tämä vituttaa, kun itsestä riippumattomasta syystä toinen vetää näin hyväkuntoisen auton paskaksi... Ei mulla ollut kuin 2 vaihtoehtoa, joko ajaa jalankulkijan päälle tai ottaa osuma Nissaniin, edelleen oon sitä mieltä, että valitsin oikein noista kahdesta paskasta vaihtoehdosta....Mutta puoleni aion pitää, että auto joko korjataan viimeisen päälle tai saan hyvät rahalliset korvaukset. Vinkkejä saa heittää asiaan joilla omakohtaista kokemusta.

IMG_3313.jpg

IMG_3315.jpg

IMG_3316.jpg

Ainakin omalla kohdalla kertakorvaus toimi seuraavasti.

korjausarvio jossain korjaamossa, yleensä siellä missä vakuutusyhtiö suosittelee. Sitten vakuutustarkastaja kattoo arviosta että liian kallis ja kattoo nettiautosta mihin hintaan noita liikkuu ja ehdottelee summia alle korjausarvion. Mitä paremmin perustelee sitä enemmän saa summaa ylöspäin. Korjaamo yleensä kattoo vaan päällepäin näkyvät vauriot ja tekee niistä arvion.

Saat itse päättää missä korjataan ja hakea sen korjausarvion. Kannattaa hakea / käydä kyselemässä useammasta kolarikorjaamosta sitä korjausarviota ja mitä heidän mielestään on mennyt rikki.

Selvästihän tuo koko nurkka on kääntynyt, takovalonhan kuuluis olla ton keskipaneelin kanssa samassa linjassa, eikä porrastaa noin.

Kertakorvaus summa tollaisessa ei kyllä mee lähellekkään 5000e, Tuskin edes 2000e.

Tässä topikissa on viimeisillä sivuilla hyvää tietoa: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=66108.480

lisäksi kannattaa kerätä todisteita millä tuota kuitu puskurin arvoa voit todistella.

Ettei vain olis työt kaverilta loppu? Hommailee töitä näin :D

Tässä varmaan nämät kolme vaihtoehtoa:

-Perään ajajan vakuutusyhtiö lunastaa auton?

-Autokorjataan vakuutusyhtiön piikkiin?

-Kerta korvaus ja auto jää mulle?

Tuo ensimmäinen ei taida olla ihan realistinen vaihtoehto. Kyllä tuo korjattava vaurio on.

-karpan- juttuja kannattaa lukea näistä, sillä on aika perusteellisest tiedot ollu siitä vakuutusyhtiön puolesta.

Mutta valitse pari paikkaa missä käyt arvioituttamassa sen autosi, vaadi kovaan ääneen korin/alustan ja pyöränkulmien mittaus. Korjauksessa vaadit käytettävän vain nissanin alkuperäisiä korjausosia ilman hölmöjä pieniä paikkauspaloja, eli jotakuinkin koko kylkipaneeli uusiksi, peräpelti, puskuri ja valo.

tähän sitten maalaus ja myllytys, pyöränkulmien säätö.

Näistä pyydät korjauslaskelman, ethän sä nyt suostu että se oijotaan vaan sinnepäin ja kitataan suoraks ja maalaataan.

Sitten saat korjauslaskelman (joka toivonmukaan alkaa olemaan 6k euroja mitä en kyllä usko) sitten vakuutusyhtiöön, pyydät kertakorvauksesta hinnan ja jos suostuvat niin lunastushinnan, sanot näihin molempiin että "IME PARSAA" ja toistat tän hinnan pyytämisen 3 kertaa, no nyt se alkaa olemaan edes liki sitä mitä sä tahtoisit tai ne on lähelläkään suostuvaisia maksamaan..

ulkomailta hinnat noille osille on 633 dollaria kylki, perälauta 200 dollarii. nämähän voi kertoa kahdella että saadaan autokeskuksen hinta euroina. :D

no sitten maalaus kelvollisessa paikkaa varmaan 1000. sitten peltisepäntöitä ja mittauksia, valo, puskuri. Ehkä 4 tonnia ihan maksamissaan..

Mikäli auto korjataan niin haluan, että se korjataan täällä : http://www.puutionautomaalaamo.fi/ <--- ainakin kuullut, että lähialueen paras, mutta varmasti myös kalleimmasta päästä.

Eli mun kannattaa vaatia seuraavat asiat:

-korimittaus

-pyöränkulmien mittaus

-pyöränkulmien säätö

-uus origin lab takapuskuri

-uus oikea takavalo (alkuperäis osa)

-uus takakylkipala (alkuperäis osa)

-uus peräpelti (alkuperäis osa)

-perän, takakyljen ja takapuskurin maalaus

-koko auton myllytys

Eli joko nämät vakuutusyhtiön piikkiin tai korjauslaskelma näiden mukaan ja näillä perustella kertakorvausta?

Sitte viel sellainen kysymys, voinko purkaa autosta surutta ton takapuskurin, takavalon ja takakontin verhoilut tolta alueelta poies, että näkee paremmin vaurion ?? Perään ajajan joka teki autosta vahinkoilmoituksen niin hänen mukaan voin purkaa... Mulla on paljon kuvia autosta ennen kolaria lähiajoilta, kolarin jälkeen ja mikäli puran niin joka vaiheen jälkeen kyllä kuvaan auton ja irroitetut osat, ettei ainakaan epäillä, että ite suurentelisin vahinkoa... Vai kannattaako auto pitää toistaiseksi "koskemattomana" ?

Sitte viel sellainen kysymys, voinko purkaa autosta surutta ton takapuskurin, takavalon ja takakontin verhoilut tolta alueelta poies, että näkee paremmin vaurion ?? Perään ajajan joka teki autosta vahinkoilmoituksen niin hänen mukaan voin purkaa... Mulla on paljon kuvia autosta ennen kolaria lähiajoilta, kolarin jälkeen ja mikäli puran niin joka vaiheen jälkeen kyllä kuvaan auton ja irroitetut osat, ettei ainakaan epäillä, että ite suurentelisin vahinkoa... Vai kannattaako auto pitää toistaiseksi "koskemattomana" ?

Pidä koskemattomana ennenkuin sinun tapaustasi käsittelevä tarkastaja sen on nähnyt.. Siis toi on lista mikä sun kannattaa vaatia, aivan eri asia todennäköisesti mihin ne suostuvat

No ei tohon vaurioon mitään korimittauksia saatika kulmia saa. Eihän sun auton renkaat osunu mihinkään? Eikä toi vaadi kyljen vaihtoakaan. Valitettavasti. En tiä miten teillä sepät töitä tekee mut kyllä toi oiotaan eikä sinne silti tuu ylimääräsiä kittejä. Puskuri ja lamppu tulee uutta. Muu tod. Näk. on vanhaa. Maalit toki lisäks oiottuihin ja vaihdettuihin. Oliko kontin kansi tai kontin saranat vääntyny?

Yllättävän helpolla noita lunastavat mitä olen seurannut vuosien kuluessa. Yksinkertaisesti sekin, että osien saatavuus niin huono. Tuskin tuosta tulet mitään 11k saamaan mittari lukema niin paljon ja jos et ole vakuuttanut noita "tuning" osia niin menee harva yhtiö niistä maksaa euroakaan extraa. Todennäkösesti 7-8k ehdottaa ja saat väännettyä sen 9k ja sitten saat tiedot "valittaa" asiasta mutta harvoin niistä tulee muutos.

Itsellä nuo rakennetummat vehkeet käytetty vakuutusyhtiöllä erikseen näyttämässä/ilmoitettu niin vakuutusmaksu noussut pari euroa mutta on ihan eri lunastushintakin. Suosittelen myös muille.

Toi S14:n takapeili on melkosen pehmeä, menee sisään herkästi, mutta on helposti myös oiottavissa, btdt. Toi on puskuri, valo + maalaushomma, ei enempää.

Itellä omakkohtasta kokemusta Ifin korvauspalveluista kohtuu lähimenneisyydestä, eli muutaman viikon takaa. Merkkiliikkeessä arvioitiin summa XXXXe josta kertakorvaus osien puolesta 40% merkkiliikkeen arviosta ja työn osuudesta 50% eli karkeasti puolet olisi saanu kertistä. Tämä ei ollut neuvoteltavissa, vaan annettiin ehdot että joko merkkiliike tahi ehdotettu summa kertistä.

Korjautin suosiolla merkkiliikkeessä, koska kertiksen määrällä itse korjattunakin olisi menny kokolailla nahkoineen.

Mun suositus tässä kohtaa on ehdottomasti korjautus, ja valitsemassasi liikkeessä, mikäli yhtiö sen vaan hyväksyy. Ja jos korjauspaikka on ollenkaan järkevä julkisesti, en näe syytä miksei yhtiö sitä hyväksyisi. Tuninkiosiin en ota kantaa, niiden korvaamisesta en osaa sanoa mitään...

No ei tohon vaurioon mitään korimittauksia saatika kulmia saa. Eihän sun auton renkaat osunu mihinkään? Eikä toi vaadi kyljen vaihtoakaan. Valitettavasti. En tiä miten teillä sepät töitä tekee mut kyllä toi oiotaan eikä sinne silti tuu ylimääräsiä kittejä. Puskuri ja lamppu tulee uutta. Muu tod. Näk. on vanhaa. Maalit toki lisäks oiottuihin ja vaihdettuihin. Oliko kontin kansi tai kontin saranat vääntyny?

Ei osunut renkaat mihinkään. Uudehkon Ooppelin pakun muovinen etupuskuri oli ainoo joka tohon takapäähän osui siihen tuli vaan pieni lommo ja vilkun lasi rikki.

Itsellä If yhtiöstä sanottiin "auto korjataan" ja se siitä ;D

Ja tämä oli oma yhtiö...

Aika arpapeliä nuo taitaa olla, parhaiten on mulla mennyt kun vastapuolen vakuutus korvannut.

Mutta toivotaan että saat hyvän korvauksen :)

Itsellä If yhtiöstä sanottiin "auto korjataan" ja se siitä ;D

Ja tämä oli oma yhtiö...

Aika arpapeliä nuo taitaa olla, parhaiten on mulla mennyt kun vastapuolen vakuutus korvannut.

Mutta toivotaan että saat hyvän korvauksen :)

Joh, perään ajajan vakuutusyhtiö on Pohjantähti. Kyllä mä vaadin, että auto joko korjataan viimeisen päälle tai kunnollisen kertakorvauksen. Ensimmäinen todennäköisempi ylläolevien viestien perusteella.

Tuolta puutionautomaalamo.fi kysyin maililla korvausarviota kuvien kanssa sieltä meinattiin, että n. 3000€uroa riippuen osien hinnoista. Täytyy kysyä vielä muutamasta muustakin paikasta. Tämä peräänajaja joka myös tekee korjauksia niin sanoi ainakin, että tekee sen ilmoituksen ja vahinkotarkistuksen minun kannalta "edukseni" niin kattoo mitä se vastapuolen vakuutusyhtiö mieltä summasta.

Omassa IF yhtiössä vakuutuksen ehdoissa lukee seuraavat:

Lisäksi vakuutus sisältää seuraavat edut

- Nissan-alkuperäisvaraosaetu

- Nissan-merkkikorjaamoetu

- Nissan-lisävaruste-etu

- Nissan-pikakorvausetu

- Nissan-vakuutuspalveluedut.

Noilla yllämainituilla ei taida olla mitään väliä, kun syypää peräänajaja ja asiointi heidän vakuutusyhtiön kautta??

Ton Origin-Labin takapuskurin toimitusaika Suomessa taitaa olla tosi pitkä ja orkkistakaan ei kehtaa tohon laittaa, näyttäis tyhmältä. n. 550€uroa noilla puskureilla hintaa näkynyt olevan Suomessa.

Täytyy huomenna ajankuluks soittaa Nissanille, paljon siellä maksaa orkkis takavalo ja puskuri (ei taida sekään ihan ilmainen olla Nissanilla) niin tietää vähän hintoja.

Mites millaiseen korvaukseen olen oikeutettu tosta osumasta siihen hetkeen, kun auto on korjattu tältä "autottomalta" ajalta??-

Vs: KertakorvausTossa muutama lisäkuva, renkaan edessä tosiaan aika terävä lommo, kuvassa ei näy niin paljon kuin livenä ja toinen pienenpi tossa bensaluukun pellin alla...

IMG_3318.jpg

IMG_3319.jpg

IMG_3320.jpg

IMG_3321.jpg

Ei nyt suoranaisesti osu aiheeseen muute kuin, että kertakorvausta vailla olen. Eli toinen osapuoli tuli vasemmalta (eli minä tulin oikealta) tasa-arvoisessa risteyksessä kylkeen. No siinä sitte paikanpäällä kaveri oli heti sitä mieltä, että hänen vika oli ym ym. No sitte omaan vakuutusyhtiöön ja korjausarvioituttamaan mennessä tämä olikin muuttanu mieltään, että vika oliskin ollu minun. Mun vakuutusyhtiöltä tuli jo päätös, ettei sinne päin korvata mitään. Vastapuolen vakuutusyhtiöltä soitettiin, että tarinat eroaa niin paljon ettei sieltäkän ole rahaa mulle vielä tulossa, mutta menee johonki lautakuntaan (?) selvitettäväksi.

Vauriot kyllä mun mielestä melko selvästi näyttää, että vastapuoli tuli kylkeen, eikä ollut paikallaan niinkun väittää.. minun autossa kuskin puolen etu- ja takaovi lommolla jotain 20 senttiä, oikeestaan etu ja takalokasuojat kunnossa. Vastapuolella toinen etuvalo hajalla ja puskurissa osumaa. En kyllä ite keksi mitään teoreettistakaan mahdollisuutta saada ovet ton verran lommolle ilman että kylkeen osuva objekti liikkuisi.

Minkälainen prosessi toi lautakuntasysteemi on? Poliisien soittamisesta ei tarte alkaa vittuilemaan, vaan soitan kyllä jatkossa joka ainoasta naarmusta...!

Ei nyt suoranaisesti osu aiheeseen muute kuin, että kertakorvausta vailla olen. Eli toinen osapuoli tuli vasemmalta (eli minä tulin oikealta) tasa-arvoisessa risteyksessä kylkeen. No siinä sitte paikanpäällä kaveri oli heti sitä mieltä, että hänen vika oli ym ym. No sitte omaan vakuutusyhtiöön ja korjausarvioituttamaan mennessä tämä olikin muuttanu mieltään, että vika oliskin ollu minun. Mun vakuutusyhtiöltä tuli jo päätös, ettei sinne päin korvata mitään. Vastapuolen vakuutusyhtiöltä soitettiin, että tarinat eroaa niin paljon ettei sieltäkän ole rahaa mulle vielä tulossa, mutta menee johonki lautakuntaan (?) selvitettäväksi.

Vauriot kyllä mun mielestä melko selvästi näyttää, että vastapuoli tuli kylkeen, eikä ollut paikallaan niinkun väittää.. minun autossa kuskin puolen etu- ja takaovi lommolla jotain 20 senttiä, oikeestaan etu ja takalokasuojat kunnossa. Vastapuolella toinen etuvalo hajalla ja puskurissa osumaa. En kyllä ite keksi mitään teoreettistakaan mahdollisuutta saada ovet ton verran lommolle ilman että kylkeen osuva objekti liikkuisi.

Minkälainen prosessi toi lautakuntasysteemi on? Poliisien soittamisesta ei tarte alkaa vittuilemaan, vaan soitan kyllä jatkossa joka ainoasta naarmusta...!

Jos et ottanut kirjallisena että hänen vikansa, eikä ole todistajia... Niin luulen ettet saa penniäkään.

Poliisien soittamisesta ei tarte alkaa vittuilemaan, vaan soitan kyllä jatkossa joka ainoasta naarmusta...!

Ja parhaillaan saat sakot liikenteen vaarantamisesta, vaikka syy ei sinun olisikaan. Jos ei henkilövahinkoja, eikä epäilystä alkoholista, huumeista tai muista päihteistä niin jättäkää ne poliisit tekemään tärkeämpiä hommia.

Vahinkoilmoitus allekirjoituksineen (tarkista henkilöpaperit), ei se niin vaikeaa ole.

Ja ennenkuin joku tulee kertomaan, että poliisi vahvistaa tilanteen jos toinen kiistää.. ei se niin mene. Poliisi ei ollut paikalla, poliisi kirjaa omat johtopäätöksensä asiasta. Poliisin kirjaus ei ole laki eikä vakuutusyhtiö aina poliisin näkemyksen mukaan päätä.

jättäkää ne poliisit tekemään tärkeämpiä hommia.

Oravanpyörä. Mitä vähemmän poliisia kysellään, sitä enemmän niitä voi vähentää. :)

jättäkää ne poliisit tekemään tärkeämpiä hommia.

Oravanpyörä. Mitä vähemmän poliisia kysellään, sitä enemmän niitä voi vähentää. :)

No, ei ne liikennerikkomukset niin suuressa osassa poliisin työtä ole, että voisi suoraan vetää johtopäätöksiä. Uskoisin että tehtävät jaetaan kuitenkin erilaisiin painotusluokkiin. Joten vaikka turhien pienien peltikolarien selvittely vähenisikin, ei se ole suoraan verrannollinen poliisien vähentämistarpeeseen.

Ja jos tällä tavalla voidaankin vähentää poliiseja niin sehän on veronmaksajille eduksi. En mä ainakaan halua maksaa siitä heille, että käyvät peltipusuja katselemassa ympäri kylän. Mutta järkevästä ja tehokkaasta rikoksen ehkäisystä ja selvityksestä maksan mielelläni. ;)

Perus sääntö on se, että hanskarissa pitäisi olla nippu vahinkoilmoituksia, jotka täytellään heti mällin satuttua ja kiikutetaan itse sinne vastapuolen vakuutusyhtiöön allekirjoitettuna, niin menevät varmasti perille. Näitä asioita ei kannata jättää roikkumaan. Muuten se perään ajaneen eukon isäntä soittelee illalla ja kertoo sulle, että vika on itse asiassa sun. Peruutit nokkaan ;D Jos vahinkoilmoituksia ei ole, mennään sen kolarin ajaneen kanssa vakuutusyhtiöön samointein selvittämään asia ja raavitaan se vahinkoilmoitus siellä. Mitään ei kannata jättää suullisen sopimisen varaan. Pääasia, että nimet on paperissa ja lappu sen jälkeen vastapuole konttorissa.

Jos sitten nuo proseduurit ei mitenkään onnistu, soittaisin ne pollarit paikalle. Saa varmasti varautua odottamaan kauan. Joku saa varmasti sakon, mutta saapahan ainakin paperin tapahtuneesta. Molemmat osapuolet tuossa kertovat tarinansa, niistä raapaistaan paprut, jonka päätteeksi voit sitten se lappu kourassa mennä sinne vastapuolen vakuutusyhtiöön. Ei se kiveen hakattu juttu ole, mutta aika kummia saa tapahtua, jos sitten vakuutusyhtiö päättäisi korvata toisin, kuin paperitöiden peruseella voisi olettaa.