Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Tonz@

ORC409 kytkin ja painelaakeripulma/ääni CA18DET

Recommended Posts

Ennenki oon tästä täällä jauhanu mut nyt olis aika laittaa painelaakeria tilaukseen CA18DETtiin . Haulla oon lukenut kaiken aiheesta s13 kytkin, mutta ORC:seen liittyvää ei vielä oo.

Ongelmana on siis se, että autossa on ORC409 - kytkin ja nissanin orkkis painelaakeri joka on kuulemma rahissut uudesta asti (kytkin vaihdettu autoon 1,5-2vuotta sitten. Eli rohisee kun laittaa kytkimen pohjaan jollon olettaisin vian olevan painelaakerissa. Mutta voiko painelaakerin asennuksessa tulla jokin asennusvirhe et jäis sen takia rahisemaan koska edellinen omistaja kuka paketin on sinne vaihtanut, sanoi ostavansa samalla UUTENA nissanilta sen laakerin, ja kuulostaa oudolta että on pitänyt ääntä siitä saakka.

Nyt kyselin tuohon kytkimeen painelaakeria ORC:n myyjältä eli JDM-Factorylta ja pari viikkoa kesti että selvittivät asiaa ja lopputulos oli se että ORC:ltäkään ei saa kun tuota samaa laakeria joka on nissanin varaosanumerolla (ekaks siis aattelin että onko tuo nissanin laakeri liian heikko tolle kytkimelle et jos löytyis ORC:ltä joku ns. vahvempi laakeri mutta ei..) Eli ilmeisesti pakko nyt koittaa tilata uus painelaakeri nissanilta ja yrittää sen kanssa. Semmonenkin seikka vielä, että CA:han on saatavilla kahdella eri osanumerolla painelaakeria, toinen on 89-90vuosimalliin ja toinen 90->, yks mahdollisuus on tietyst ollu et oisko sinne laitettu sit väärä laakeri , sitä en tiedä miten toi sit on muka muuttunu tossa vuodenvaihteessa ja hintaerokin on muutaman kympin noilla, kun ei pääse nissaniltakaan laakerin mittoja vertailemaan.

Onko muilla kokemusta aiheesta tai kellään samaa kytkintä, tarvis jeesiä jos jollain on tietoa tosta? Haullakaan ei löydä oikeen mitään kyseisestä kytkimestä... Koitanko kepillä jäätä ja tilaan autoni valmistenumerolla katsottuna Nissanilta uuden laakerin 74€ ja isken sen kiinni toivossa että rahina loppuis? (sais myös tarvikkeena puolet halvemmalla Race.fi:ltä mut tehään nyt kerralla kunnolla..) Vai millanen asennusvirhe tai vastaava vois olla tullu ton asennuksessa ed. omistajalta kun kerta on uudesta asti rohissut? Muuten oon tyytyväinen kytkimeen ja toimii muuten täydellisesti .

Help! Haluun tosta v-tun rahinasta eroon... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma CA18DET

Tämähän oli yksilevyinen kytkin? Ja ihan varmasti kyseinen malli asennettuna?

Ajattelen tässä vain mahdollisuudesta monilevykytkimen "rahinaan", joka kuuluu juurikin kytkin alas painettuna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma CA18DET

Omassa autossa Cuscon super single kytkin, joka kuvien perusteella on hyvinkin samanlainen kuin tuo ORC409. Samoin on pitänyt ääntä uudesta saakka, kun kytkin on pohjassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma CA18DET

Tämähän oli yksilevyinen kytkin? Ja ihan varmasti kyseinen malli asennettuna?

Ajattelen tässä vain mahdollisuudesta monilevykytkimen "rahinaan", joka kuuluu juurikin kytkin alas painettuna...

Kyllä mitä katoin tuosta tietoa JDM factofyltä niin näyttäs olevan ainut ORC:n yksilevyinen malli. Ja kyllä edellinen omistaja kertoi autosta lähes kaiken joten uskon että siellä tuo kytkin nimenomaan on, kertoi että osti käytettynä hyväkuntoisena, asensi itse sekä uusi painelaakeri oli Nissanilta ostettu yms..

Omassa autossa Cuscon super single kytkin, joka kuvien perusteella on hyvinkin samanlainen kuin tuo ORC409. Samoin on pitänyt ääntä uudesta saakka, kun kytkin on pohjassa.

Joo, löysin ilmeisesti sittenkin juuri itse vastauksen kaikkeen mitä oon pohtinut:

Videonäytteet äänestä:

ja

Juurikin samainen vihlova/rahiseva ääni lähtee omastakin niinku kummassakin videossa, eli voisin olettaa tän sittenkin ORC:n 'ominaisuudeksi' , mutta MIKÄ saa tuon äänen aikaan juurikin vaan tässä merkissä, ei muilla jäykemmillä- ja sintterikytkimillä tollasta oo aikasemmin lähteny mitä näistä omasta + videoidenkin perusteella ::) Ja näyttää lähtevän sama ääni myös tuplalevyllä, tuon toisen videon mukaan.. Eli ei se sitten se painelaakeri olekkaan ja turhaa sitä vaihtamaan?

Ylemmän videon lataaja on kirjottanu tuonne näin: "The convertor comes together with the 559. I think it is the pull type. I changed to Nismo Operating Cylinder and Nismo clutch line. That's all i fixed. Nothing to worry about the rattling sound. You need to adjust the clutch height for driving, height too low will affect your driving, esp reversing. Probably the installed work shop can help you on this. "

^Eli käsitinkö oikein että hän vaihto työsylinterin(?) ja linjat ja vika korjaantui, sekä sääti poljinta että millon kytkin ottaa?

Mitä siis kannattas koittaa vai voiko tuota kytkintä säätää jotenkin niinkun tämä mainitsi? Osasko kukaan arvella mistä tuo ääni johtuu, olis kiinnostava tietää mikä sen tekee just ORC:ssä pelkästään kun tuollakin sanottiin olevan ominaisuus ja ei tarvi hätäillä äänestä. (noh saapahan nyt ainaki nukuttua paremmin ku tietää vähän enemmän tosta 8))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma CA18DET

Tämähän oli yksilevyinen kytkin? Ja ihan varmasti kyseinen malli asennettuna?

Ajattelen tässä vain mahdollisuudesta monilevykytkimen "rahinaan", joka kuuluu juurikin kytkin alas painettuna...

Kyllä mitä katoin tuosta tietoa JDM factofyltä niin näyttäs olevan ainut ORC:n yksilevyinen malli. Ja kyllä edellinen omistaja kertoi autosta lähes kaiken joten uskon että siellä tuo kytkin nimenomaan on..

Omassa autossa Cuscon super single kytkin, joka kuvien perusteella on hyvinkin samanlainen kuin tuo ORC409. Samoin on pitänyt ääntä uudesta saakka, kun kytkin on pohjassa.

Joo, löysin ilmeisesti sittenkin juuri itse vastauksen kaikkeen mitä oon pohtinut:

Videonäytteet äänestä:

ja

Juurikin samainen vihlova/rahiseva ääni lähtee omastakin niinku kummassakin videossa, eli voisin olettaa tän sittenkin ORC:n 'ominaisuudeksi' , mutta MIKÄ saa tuon äänen aikaan juurikin vaan tässä merkissä, ei muilla jäykemmillä- ja sintterikytkimillä tollasta oo aikasemmin lähteny mitä näistä omasta + videoidenkin perusteella ::) Ja näyttää lähtevän sama ääni myös tuplalevyllä, tuon toisen videon mukaan.. Eli ei se sitten se painelaakeri olekkaan ja turhaa sitä vaihtamaan?

Ylemmän videon lataaja on kirjottanu tuonne näin: "The convertor comes together with the 559. I think it is the pull type. I changed to Nismo Operating Cylinder and Nismo clutch line. That's all i fixed. Nothing to worry about the rattling sound. You need to adjust the clutch height for driving, height too low will affect your driving, esp reversing. Probably the installed work shop can help you on this. "

^Eli käsitinkö oikein että hän vaihto työsylinterin(?) ja linjat ja vika korjaantui, sekä sääti poljinta että millon kytkin ottaa?

Mitä siis kannattas koittaa vai voiko tuota kytkintä säätää jotenkin niinkun tämä mainitsi? Osasko kukaan arvella mistä tuo ääni johtuu, olis kiinnostava tietää mikä sen tekee just ORC:ssä pelkästään kun tuollakin sanottiin olevan ominaisuus ja ei tarvi hätäillä äänestä. (noh saapahan nyt ainaki nukuttua paremmin ku tietää vähän enemmän tosta 8))

Samanlaista ääntä tulee omasta Cuscosta. En kyllä ymmärrä miten voi vaikuttaa kytkimen säätö, kun ääni tulee kytkin pohjassa.

Tuossa kytkimessähän on vauhtipyörän lisäksi 3 osaa. Ääni taitaa tulla tuosta keskimmäisestä pressure platesta, joka pääsee heilumaan kytkin pohjassa.

singleorckl0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma CA18DET

Samanlaista ääntä tulee omasta Cuscosta. En kyllä ymmärrä miten voi vaikuttaa kytkimen säätö, kun ääni tulee kytkin pohjassa.

Tuossa kytkimessähän on vauhtipyörän lisäksi 3 osaa. Ääni taitaa tulla tuosta keskimmäisestä pressure platesta, joka pääsee heilumaan kytkin pohjassa.

singleorckl0.jpg

Hitto ku ottaa vaan päähän tuo ääni, ei oo niin hyvä fiilis ajella kesälläkään ku porukka kattoo että mikä vit*n rahina tostaki romusta lähtee ;D

Pitääkö tässä nyt ainoana vaihtoehtona vaihtaa koko kytkinpaketti johonki toiseen merkkiin jos haluaa äänestä eroon.. Tuostakin löytyy niin vähän juttua netistä et menee ihan mietiskelyks nyt koko juttu että mitä tekis..

Kiva että on sentään kohtalotovereita täällä! Ootko ite koskaan miettiny tai vittuuntunu tuohon ääneen että mistä se tulee vai tiesitkö sen olevan ominaisuus ja olet antanut vaan olla?

Voishan tota säätöä tietyst koittaa jos se on mahdollista, kyl se ääni alkaa kuulumaan heti kun kytkin alkaa ottamaan eli aika heti kun poljinta painaa. Mihinkäs suuntaan tota nyt sit alkas säätämään ja koittamaan ja missä tuo säätö on kun ei ole aikasemmin tullu kytkinten kanssa puljailtua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma CA18DET

Hitto ku ottaa vaan päähän tuo ääni, ei oo niin hyvä fiilis ajella kesälläkään ku porukka kattoo että mikä vit*n rahina tostaki romusta lähtee ;D

Pitääkö tässä nyt ainoana vaihtoehtona vaihtaa koko kytkinpaketti johonki toiseen merkkiin jos haluaa äänestä eroon.. Tuostakin löytyy niin vähän juttua netistä et menee ihan mietiskelyks nyt koko juttu että mitä tekis..

Kiva että on sentään kohtalotovereita täällä! Ootko ite koskaan miettiny tai vittuuntunu tuohon ääneen että mistä se tulee vai tiesitkö sen olevan ominaisuus ja olet antanut vaan olla?

Voishan tota säätöä tietyst koittaa jos se on mahdollista, kyl se ääni alkaa kuulumaan heti kun kytkin alkaa ottamaan eli aika heti kun poljinta painaa. Mihinkäs suuntaan tota nyt sit alkas säätämään ja koittamaan ja missä tuo säätö on kun ei ole aikasemmin tullu kytkinten kanssa puljailtua?

Kyl se aluksi ihmetytti, että missä vika, mutta sitten kun sen keksi, että on normaalia, niin ei se oo juuri haitannut. Eihän sitä kytkin pohjassa ajella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma CA18DET

Hitto ku ottaa vaan päähän tuo ääni, ei oo niin hyvä fiilis ajella kesälläkään ku porukka kattoo että mikä vit*n rahina tostaki romusta lähtee ;D

Pitääkö tässä nyt ainoana vaihtoehtona vaihtaa koko kytkinpaketti johonki toiseen merkkiin jos haluaa äänestä eroon.. Tuostakin löytyy niin vähän juttua netistä et menee ihan mietiskelyks nyt koko juttu että mitä tekis..

Kiva että on sentään kohtalotovereita täällä! Ootko ite koskaan miettiny tai vittuuntunu tuohon ääneen että mistä se tulee vai tiesitkö sen olevan ominaisuus ja olet antanut vaan olla?

Voishan tota säätöä tietyst koittaa jos se on mahdollista, kyl se ääni alkaa kuulumaan heti kun kytkin alkaa ottamaan eli aika heti kun poljinta painaa. Mihinkäs suuntaan tota nyt sit alkas säätämään ja koittamaan ja missä tuo säätö on kun ei ole aikasemmin tullu kytkinten kanssa puljailtua?

Kyl se aluksi ihmetytti, että missä vika, mutta sitten kun sen keksi, että on normaalia, niin ei se oo juuri haitannut. Eihän sitä kytkin pohjassa ajella.

Kylläkyllä. Pitää itekkin tottua tohon sitten. Hyvä että kumminki selvis etten turhaan painelaakeria tilaillut ja kiitos teille, on se hyvä et tää dnsf on pystyssä, säästää rahaa joissain tapauksissa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma/ääni CA18DET

Tutulla Toyota MarkII:sessa tuon tyyppinen setti, että siellä on tuo välilevy, sanoo, että sekin pitää juuri ääntä, kun kytkin pohjassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma/ääni CA18DET

Mut minkätakia sinne on pitäny tunkea tollanen välilevy kun alkaa vaan keittää koko ääni kyseisen mallisessa kytkimessä.

Ja jos joku keksii jonkun keinon äänen lieventämiseksi, muu kuin kytkinpaketin vaihto, niin kertokaa ihmeessä!

Mitä sanositte tohon kytkimen "säätöön" niinku tossa videossa mainittiin? Voiko se muka jotenkin auttaa tota ja voiko kytkinpolkimen tuntumaa edes säätää ratkaisevasti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma/ääni CA18DET

Näistähän "viri" kytkimistä ja niihin liittyvistä äänistä on aikasemminkin ollu puhetta että melkein järestään kaikissa kytkimissä joku rahisee... ite en ainakaan anna tuon haitata ja jos sieltä joku ääni kuuluu niin sehän on vaan racee ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma/ääni CA18DET

Näistähän "viri" kytkimistä ja niihin liittyvistä äänistä on aikasemminkin ollu puhetta että melkein järestään kaikissa kytkimissä joku rahisee... ite en ainakaan anna tuon haitata ja jos sieltä joku ääni kuuluu niin sehän on vaan racee ;D

Ai, ite en oo tähän mennessä koskaan kuullu vastaavaa (yhtä kovaa) ääntä muista kisakytkimistä vaikka niitäkin on tullu "kuunneltua" monia eri merkkejä, mut näinhän se on. Antaapa asian nyt siis olla ja ompahan yks asia vähemmin "to-do-listalla" enää kun sai pyyhkiä tuon painelaakerin vaihdon pois :) Pitänee tottua tohon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma/ääni CA18DET

Itse olen aina kuvitellut, että tää rahina kuuluu vain monilevykytkimissä, mutta aina oppii uutta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma/ääni CA18DET

Itsellä rahissut kaikki sr20detin monilevykytkimet. Toiset enemmän toiset vähemmän.

Ei tuo kytkin pohjassa kuuluva rahina ole mitään verrattuna mun golfiin, johon vaihdoin kiinteän vauhtiksen niin kytkin ylhäällä vaihde vapalla kolisee samalla tavalla mitä paha laakerivikainen nissani. Tämåkin ominaisuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma/ääni CA18DET

Itse olen aina kuvitellut, että tää rahina kuuluu vain monilevykytkimissä, mutta aina oppii uutta :)

Niin no, noissa molemmissa youtube videoissakin on ilmeisesti monilevykytkimet jotka rahisevat samalla tavalla joten 100% varmuuttahan tosta ei oo , mut niinkun MikaS:kin mainitsi et hänelläkin kuuluu sama ääni yksilevysestä niin kai se on uskottava ja annettava olla, en viitti sitä painelaakeriakaan huvikseen alkaa vaihtamaan kerta tässäkin autossa on kuulunut kytkimen vaihdosta asti joten kai se sitten siitä kytkimen mallista johtunee..

Ja tähänkin on vaidettu kevyempi vauhtipyörä jos se vois jotain vaikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ORC409 kytkin ja painelaakeripulma/ääni CA18DET

jos kytkinlevy on oikeen kovaa materiaalia niin se pitää ääntä kytkin pohjassa oli se sitten yksi tai kaksilevyinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juu itelläkin tuollainen yksi levyinen orc sr20detissä ja pitää mekkalaa!

Edited by k0ijjari.-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×