Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
juhovi

Käy tyhjää kolmella.

Recommended Posts

Tuollanen outo homma. vaihdoin auton vasta tuohon. autossa on viripalikkaa z32 maffin , isompien suuttimien 555cc, isomman turbon t04, z-powerinlastun ja vagin puolien verran.. mikä olisi optimi tulppien kärkiväli? käy sika rikkaalla tyhjää, päästöt mettässä (+200hc) mutta kierrokislla ja veto päällä käy hyvin.. ilmenee myyös joskus rajun kaahailun jälknee sammahtamisella jos ei tee pitkänlinjan moottorijarrutusta... ajossa pelaa hyvin... alle 1500rpm käy kolmella ja juo bensaa ku vanha merimies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

0,7mm ainakin rb koneissa. kuullostas vähän lambda vialta, toisaalta reilu ahto vuotokin mahdollinen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

Käy kyllä normaalisti tyhjänkäyntiä, vaikka ahtoputki irti. Vedossa vasta pitäisi olla ongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

Ei oo ahtovuotoja. Sytkältä vaikuttais pahasti.... Vagin puolien loppukoodi 715g ja nissähän on eri latausajat ku orggiksissa mutta kuulemma on säädetty autokohtaseks...soitan vielä z-powerille ja varmistan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

tuo z32 maffi ainakin vaikuttaa tuohon sammuiluun. foorumilla hyviä ohjeita kuinka saa tuon korjattua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

tuo z32 maffi ainakin vaikuttaa tuohon sammuiluun. foorumilla hyviä ohjeita kuinka saa tuon korjattua :)

Komppaan. Itellä ol täysin samahomma ku ol toi z32 maffi kiinni. Eli täyskaasuvedossa ja normiajossa ei mitään, mut esim jos helläsit kaasunn kokonaan ja laitoit vaik kytkimen pohjaan ni auto sammui tai kierrokset laski johki 400rpm ja lisäksi ku yriti kaasutella ni ryki vaa ja paukutteli putkessa . Syyksi paljastu maffin piuhat, eli 1 piuha oli iha hapottunu ja melkeimpä poikki. Aluks aloin sitä maffin liitintä heiluttelee ku auto seilas ja heiluttelemisen jälkeen tyhjäkäynti palautu hyvi, eikä seilannu enää ja auto alko taas paikoillaa ja ajossa vastaa hyvin kaasuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

kiitos :) katsonpas sen. eli onko se madffin korjaus se reijän tukkiminen siellä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

kiitos :) katsonpas sen. eli onko se madffin korjaus se reijän tukkiminen siellä?

Meinaatko sitä reikää siellä maffin sisällä vai missä? Sehä anturi mikä siellä maffin keskellä on, on hyvä puhistaa vaikka brake cleanerillä tai jollai sähköosien puhistus aineella. Liittimen vian saat parhaiten selville ku irrotat siitä maffista sen. Siellä on muistaakseni 3 johtoo ja 1 kohta missä ei oo johtoo ollenkaa. Tarkistat niide johtojen liittimien päät, et onko hapettumia tai mitää viiltoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

joo mulla on notia kaksikin kappaletta.. vika ei sinänsä muuttunut mihinkään.. mutta liitintä en ole tarkistanut.-.. jossaki oli ainaki höpinää siitä että seilä on reikä jossain ja ottaa ilmoja siitä... mutta joo tarkistanpa ne liittimet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

joo mulla on notia kaksikin kappaletta.. vika ei sinänsä muuttunut mihinkään.. mutta liitintä en ole tarkistanut.-.. jossaki oli ainaki höpinää siitä että seilä on reikä jossain ja ottaa ilmoja siitä... mutta joo tarkistanpa ne liittimet..

Ei siitä mitään reikiä täydy tukkia ::) Mitäköhän mahdat tarkoittaa?

Jos se päälli kansi vuotaa siitä saumasta tai liittimestä jotenkin niin ehkä sieltä voi ottaa ilmaa. Muuta mahdollisuutta ei edes ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

Olettaen että lastu tukee juurikin noita 555 suuttimia ja Z32 maffia (eikä ole mikään yleislastu), niin tarkista onko maffin liitokset oikein:

A=tyhjä B=musta vihreällä raidalla C=tyhjä D=musta E=musta valkoisella raidalla F=tyhjä. Tarkistat että moottori ja puolat on hyvin maadoitettu, tarkistat tulppien kunnon, kokeile lambdan piuha nyppästä irti ja kattoa muuttuuko käynti, jos ei auta niin kokeilet vaikka laina puolilla häviääkö vika. Aivan ensin kiristät kaikki klemmarit ahtoputkista ja katsot että alipaineletkut ovat paikoillaan. Noilla lähtisin ite liikkeelle.

Jos sulla on laajakaista seosmittari niin mitä lukemia se näyttää tyhjäkäynnillä/vedossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

no tuossahan on perus lambda ja sillä on vähän oma disko menossa ... näyttää kyllä normeja kun rauhottuu välillä aina hektkeksi... kattelen läpi mitä sieltä vois löytyy.. pelottaa vain että särkyy koko keksintö ennen kesää... :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

ota se maf:n liitin kokonaan irti, pitäis käydä neljällä muttei kierrä yli 2000rpm. jos ei vaikuta liittimen irroitus käyntiin niin muualla vika. seosmittari jos heiluu niin se luultavasti toimii, jos vaan nököttää paikallaan niin anturi luultavasti sökö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

selvä kiitos vinkeistä :) pitää koittaa saada pelaamaan ennen ku tässä maalarile pitää.. missä se etuvastus piilee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

Hieman ennen maffin liitosta se johtonippu haarottuu, seuraat sitä noin 30cm niin löydät sen. Harmaa mötikkä missä lukee "Jecs".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

Minkä verran sulla on imuputkee maffin jälkee enne turboo?? Jos lyhyt nii voi aiheuttaa pyörteilyä maffissa ja sen takia mittää ihan mitä sattuu. Ristikko imuputkeen maffin ja tubon väliin auttaa tähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

Sitä on ehkä 40cm ja menee kiepillä toisen ahtoputken ympäri. Lyhensin sen eka ku oli tosi pitkästi ja rutus yms. Mutta kävi dillonki kolmella...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

Onko aina sama pytty poissa pelistä? suutin, tulppa, puola tai sit mäntä/renkaat menny ja bensa lorisee tyhjäkäynnillä öljyn sekaan. kierroksilla taas ehtii sytyttää ja käy kaikilla. näinkin käynyt. Tsekkaa öljyt onko siellä bensaa seassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

ei ainakaan vaikuttanu että ois ollu bensaa seassa... just rempattu kone.. ei pitäis olla... pitää checkata tarkemmin ku saa tuon kori homman loppuun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

Löytyhän se syy... hemmettisoikoon.. nelos pytyn puristukset 1.5bar. männänrenkaat entiset... oli korkeet puristukset muuten ettei mikään kumma... 10.5bar muissa sylintereissä että ihmekkös tuo... laita lapsi asialle tee ite perässä... mitä luulette piisaako jos nakkaa cometicin paksumman metallitiivisteen siihen että saa puristukset alas.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

oli korkeet puristukset muuten ettei mikään kumma... 10.5bar muissa sylintereissä että ihmekkös tuo... laita lapsi asialle tee ite perässä...

Eipä nuo sun puristuspaineet mitkään järkyttävän suuret ole, jos 10.5bar mittasit lämpöisellä koneella. Manuaali kertoilee, että maximi olisi 11.77bar, minimi 9.81bar ja sylintereiden välinen poikkeama maksimissaan karvan vajaa 1bar. Henkilökohtaisesti en ainakaan paksumpaa pahvia laittaisi koneremontin yhteydessä, näillä tiedoilla. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

Kannattashan siitä mitata vielä ohivuodot, niin näkis minne se puhaltaa. Venttiilivikakin voi tuon puristuksien pienuuden aiheuttaa.. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Käy tyhjää kolmella.

jostain olen kuullut että jos kaataa tulpan reijästä öljyä ja sitten mittaa paineet ni pitäis nousta jos on männänrenkaat entiset. nojoo tämähän tapahtu välittömästi. eli männänrenkaat porsinu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×