Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
JP GT-R

Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Recommended Posts

Jos käytetään 1000cc injector dynamicsin suuttimia 6 barilla, taulukko antaa 1200cc/min niille tuotoksi. Kuinka pitkälle 1200cc/min riittää kutoskoneessa kun käytetään e85:sta?

ID1000CF6B.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Eiks se ole helpointa laskea teho = suutin koko +30% = tarvittava suutin koko e85:lle

Nämä siis 6syl kaavalla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Onko tuo 30% oikea kerroin myös täyskaasuajossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Onko tuo 30% oikea kerroin myös täyskaasuajossa?

jopa pienempi mitä bensalla 11,5-12,5 tota luokkaa bensa afr:llä oma lega säädettiin aika lähelle 12afr ja säätäjä oli sitä mieltä et vieläkin laihemmalle uskaltaa ihan hyvin mennä. Sit alkaa tulla kaikki voima ulos,

ite halusin et jätetään vähän paksummalle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Toimiiko tuollainen suutin vielä jos tuohon lyödään vielä pari kiloa painetta päälle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Ja millä pumpulla se 6 bar tehdään?

Injector dynamics ilmoittaa suuttimien koon yleensä huomattavasti matalammalla polttonesteen lämpötilalla kuin bosch. Kesällä se polttonesteen lämpötila on kierrossa ihan jotain muuta kuin se 30 astetta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

]

Ja millä pumpulla se 6 bar tehdään?

Injector dynamics ilmoittaa suuttimien koon yleensä huomattavasti matalammalla polttonesteen lämpötilalla kuin bosch. Kesällä se polttonesteen lämpötila on kierrossa ihan jotain muuta kuin se 30 astetta...

Mulla on 2kpl 10barin bosch motorsport pumppuja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

ID_E85_6bar.png

ID:n sivuilta löytyy myös "laskuri", millä suunnilleen hevosia voi arpoa.

Mikä on 10bar bossi?

Eihän polttoaineen lämpö suuttimen "kokoon" (cc/min) vaikuta, mutta ominaispainoon kyllä.

Jos PA-lämpö vaihtelee oleellisesti, niin on muutenkin syytä huoleen, kun seoksetkin muuttuu sen mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Mikä on 10bar bossi?

Ihan samallalailla kun B261205413 bosch motorsport 8bar pumppu niin nää on 10bar pumppuja, käsintehtyjä pronssiosilla ja testattu 10bar paineilla. 200lph @10bar

Ja näiden hinnalla saa aika läjän 044:sia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Siis nyt vaan herää kysymys mihin tarvitaan noin kovia bensapaineita/tuollaisia pumppuja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Siis nyt vaan herää kysymys mihin tarvitaan noin kovia bensapaineita/tuollaisia pumppuja?

missä on vielä noin huono tuotto.. 5bar:lla kaksi tuollaista vastaa normi walbroa!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Ja näiden hinnalla saa aika läjän 044:sia..

Noiden hinnalla ehkä saisi jo aika läjän isompia suuttimia, niin ei tarvisi noin valtavia bensanpaineita ylipäätään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Ja näiden hinnalla saa aika läjän 044:sia..

Noiden hinnalla ehkä saisi jo aika läjän isompia suuttimia, niin ei tarvisi noin valtavia bensanpaineita ylipäätään?

Totta, mutta nää oli sopivasti tarjolla kun meinasin laittaa muuten 2kpl 044 pumppuja. Mutta tarkotus olisi vaihtaa 2000cc ev14 jossakin välissä. Kunhan saan tuon auton muuten kasaan ensin.

Ei taida walbro kuitenkaan pärjätä ihan vielä 044:lle edes..

Bosch_044_vs_Walbro_255HP.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tonttuli

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Minulla on tähän erittäin pätevä laskukaava yhdestä kirjasta jonka kerran luin

Teoreettinen cm3/min / hv

hp x k

c

Hp= hevosvoimat

K= kerroin

Turbo 5.6

vapari 4.6

c= sylinteriluku

Staattinen

Tf x 100

n x m

Tf = Teoreettinen virtausarvo cm3/min

n = suuttimia per sylinteri

m = käyttösuhde %

käyttösuhteeksi valitsin itse 80%

ja sinun tapauksessasi valitsisin etanoli vähennyksen jälkeen 50%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Saattaa tulla vähän ongelmia bensanlämpöjen kanssakin jos meinaa 6bar peruspaineilla ajella ja kaks pumppua kierrättää vielä bensaa aikamoista kyytiä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Saattaa tulla vähän ongelmia bensanlämpöjen kanssakin jos meinaa 6bar peruspaineilla ajella ja kaks pumppua kierrättää vielä bensaa aikamoista kyytiä...

4bar peruspaineilla oli aikomus ajaa. Mutta kuhan halusin spekulointia nyt aiheesta. Kertova säädin ja vajaa kaks baria oli tarkotus pitää ahtoa pumppupensalla. Katotaan mitä sillä irtoo ja päivitellään sitten. Flexfuel anturi ja e85 valmius oli tarkotus tehdä. Haaveena oli tietysti jonkunnäköinen jäähdytys bensakiertoon mutta mitenkä helvetissä sen tekis turvallisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Ite arvioisin että 1200cc riittää n.700hp tasoon "fiksusti" niin ettei olla ihan 100% aukiololla.

Itellä ainakin tuntui että e85 lisäaineen tarve vs. bensa ahdoilla oli ehkäpä likempää 50% kuin 30%??

matkassa taas meni ehkä pienemmälläkin kuin 30% lisäyksellä hyvin. En osaa sanoa kyllä mistä sekin johtuu..

Käytännön testeissä 788cc suuttimet riitti mulla vajaaseen 550hv tasoon ja silloin joutui jo laittaa perus paineen 3,2-3,3 bar tasoon että sai seoksen sinne 12 alkuiselle("bensa AFR").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Saattaa tulla vähän ongelmia bensanlämpöjen kanssakin jos meinaa 6bar peruspaineilla ajella ja kaks pumppua kierrättää vielä bensaa aikamoista kyytiä...

Kyllähän se nopeus laskee kun paine kasvaa, kuten noista kuvista näkee (tai tutki wikipediasta fluid dynamics). Lämötilaan vaikuttaa mielestäni virtausvastus ja lämmönsiirtyminen. Veikkaisin jälkimmäisen olevan suurempi ongelma ja se kasvaa paineen kasvaessa (nopeuden laskiessa). Ensimmäiseen voi sitten linjaston kulmien valinnalla vaikuttaa eniten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Saattaa tulla vähän ongelmia bensanlämpöjen kanssakin jos meinaa 6bar peruspaineilla ajella ja kaks pumppua kierrättää vielä bensaa aikamoista kyytiä...

Kyllähän se nopeus laskee kun paine kasvaa, kuten noista kuvista näkee (tai tutki wikipediasta fluid dynamics). Lämötilaan vaikuttaa mielestäni virtausvastus ja lämmönsiirtyminen. Veikkaisin jälkimmäisen olevan suurempi ongelma ja se kasvaa paineen kasvaessa (nopeuden laskiessa). Ensimmäiseen voi sitten linjaston kulmien valinnalla vaikuttaa eniten.

Juurikin tuota tarkoitinkin. Nuo polttoainepumput pyörii kokoajan samaa nopeutta yrittäen työntää sitä bensaa linjastoon samaa määrää kokoajan ja paineensäätimellä muutetaan vaan virtausvastusta jolloin paine nousee ja laskee. Mitä enemmän virtausvastusta sitä enemmän painetta ja sitä kautta polttoaine lämpeää enemmän. Lisäks vielä kuuma moottori lämmittää sitä bensaa oman osansa. Linjaston kulmat tuskin virtausvastusta paljon muuttaa jos on tarpeeksi avarat linjat, mitkä tähän oli käsittääkseni tulossa (An8)

Itellä 2kpl normi 044:sia +siirtopumppu ja noillakin alkaa jo polttoaine lämmetä aikalailla 3bar peruspaineilla ja An8 linjoilla.

Niin saattaa noilla rajummilla boschin pumpuilla olla jo aika kovat lämmöt pitemmässä ajossa jos ei mitään jäähdytystä ole polttoaineelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Saattaa tulla vähän ongelmia bensanlämpöjen kanssakin jos meinaa 6bar peruspaineilla ajella ja kaks pumppua kierrättää vielä bensaa aikamoista kyytiä...

Kyllähän se nopeus laskee kun paine kasvaa, kuten noista kuvista näkee (tai tutki wikipediasta fluid dynamics). Lämötilaan vaikuttaa mielestäni virtausvastus ja lämmönsiirtyminen. Veikkaisin jälkimmäisen olevan suurempi ongelma ja se kasvaa paineen kasvaessa (nopeuden laskiessa). Ensimmäiseen voi sitten linjaston kulmien valinnalla vaikuttaa eniten.

Juurikin tuota tarkoitinkin. Nuo polttoainepumput pyörii kokoajan samaa nopeutta yrittäen työntää sitä bensaa linjastoon samaa määrää kokoajan ja paineensäätimellä muutetaan vaan virtausvastusta jolloin paine nousee ja laskee. Mitä enemmän virtausvastusta sitä enemmän painetta ja sitä kautta polttoaine lämpeää enemmän. Lisäks vielä kuuma moottori lämmittää sitä bensaa oman osansa. Linjaston kulmat tuskin virtausvastusta paljon muuttaa jos on tarpeeksi avarat linjat, mitkä tähän oli käsittääkseni tulossa (An8)

Itellä 2kpl normi 044:sia +siirtopumppu ja noillakin alkaa jo polttoaine lämmetä aikalailla 3bar peruspaineilla ja An8 linjoilla.

Niin saattaa noilla rajummilla boschin pumpuilla olla jo aika kovat lämmöt pitemmässä ajossa jos ei mitään jäähdytystä ole polttoaineelle.

An10 meno ja an10 paluu, kaks boschin bpaineensäädintä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Saattaa tulla vähän ongelmia bensanlämpöjen kanssakin jos meinaa 6bar peruspaineilla ajella ja kaks pumppua kierrättää vielä bensaa aikamoista kyytiä...

Kyllähän se nopeus laskee kun paine kasvaa, kuten noista kuvista näkee (tai tutki wikipediasta fluid dynamics). Lämötilaan vaikuttaa mielestäni virtausvastus ja lämmönsiirtyminen. Veikkaisin jälkimmäisen olevan suurempi ongelma ja se kasvaa paineen kasvaessa (nopeuden laskiessa). Ensimmäiseen voi sitten linjaston kulmien valinnalla vaikuttaa eniten.

Juurikin tuota tarkoitinkin. Nuo polttoainepumput pyörii kokoajan samaa nopeutta yrittäen työntää sitä bensaa linjastoon samaa määrää kokoajan ja paineensäätimellä muutetaan vaan virtausvastusta jolloin paine nousee ja laskee. Mitä enemmän virtausvastusta sitä enemmän painetta ja sitä kautta polttoaine lämpeää enemmän. Lisäks vielä kuuma moottori lämmittää sitä bensaa oman osansa. Linjaston kulmat tuskin virtausvastusta paljon muuttaa jos on tarpeeksi avarat linjat, mitkä tähän oli käsittääkseni tulossa (An8)

Itellä 2kpl normi 044:sia +siirtopumppu ja noillakin alkaa jo polttoaine lämmetä aikalailla 3bar peruspaineilla ja An8 linjoilla.

Niin saattaa noilla rajummilla boschin pumpuilla olla jo aika kovat lämmöt pitemmässä ajossa jos ei mitään jäähdytystä ole polttoaineelle.

An10 meno ja an10 paluu, kaks boschin bpaineensäädintä

Eli ainakin riittävän avarat linjat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Itsellä oli Precisionin 1.000cc:t (Precision taisi ilmottaa tuoton 90% aukiololla ja aika pienehköllä bensanpaineella), pumppuina kaksi perus 044 Boschia ja jonkin verran yli 700hp jälkeen olivat ihan tapissaan. Perus bensanpaine oli kova 4.2bar, 3barilla loppui jo välittömästi kesken.

Niin eli vähän pienet ovat viinakoneeseen, ei noilla voimaa saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Itsellä oli Precisionin 1.000cc:t (Precision taisi ilmottaa tuoton 90% aukiololla ja aika pienehköllä bensanpaineella), pumppuina kaksi perus 044 Boschia ja jonkin verran yli 700hp jälkeen olivat ihan tapissaan. Perus bensanpaine oli kova 4.2bar, 3barilla loppui jo välittömästi kesken.

Niin eli vähän pienet ovat viinakoneeseen, ei noilla voimaa saa.

No eikös toi osu aika hyvin siihen tontille, että 1000cc=1000hp bensalla ja -30% etanolilla?

Kuuspyttysestä varmaan kuitenkin puhuit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Itsellä oli Precisionin 1.000cc:t (Precision taisi ilmottaa tuoton 90% aukiololla ja aika pienehköllä bensanpaineella), pumppuina kaksi perus 044 Boschia ja jonkin verran yli 700hp jälkeen olivat ihan tapissaan. Perus bensanpaine oli kova 4.2bar, 3barilla loppui jo välittömästi kesken.

Niin eli vähän pienet ovat viinakoneeseen, ei noilla voimaa saa.

No eikös toi osu aika hyvin siihen tontille, että 1000cc=1000hp bensalla ja -30% etanolilla?

Kuuspyttysestä varmaan kuitenkin puhuit?

Jep siihen kaavaanhan se täsmää aika hyvin kuten todettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Tehoon tarvittava suutinkoko E85 käyttäessä

Toisaalta tuotto saattaa olla jotain muuta 4,2 bar perus paineella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×