Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
icewater

Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Recommended Posts

Eli seuraavanlainen vika.Kesken ajon tuli sisälle voimakasta palaneen hajua,aivan kuin joku sähköosa olisi palanut.Sen jälkeen kun nosti jalan kaasulta,niin ei pudonnutkaan moottorijarrutukselle vaan kierrokset oli n.1500 ja auto meni,kuin olisi kaasu hirttänyt osittain päälle.

Tämän jälkeen ajoin auton parkkiin ja vapaalle laitaessa tyhjäkäynti heijasi edestakaisin 1500-2000 välillä.Tosinaan tyhjäkäynti jää huutamaan n.1500 eikä laske sen alemmas.Moottorinhäiriövalokaan ei pala ja muuten auto tuntuis pelaavan.

Ennen tätä oiretta startatessa lämpimällä koneella käytti kierroksia reilussa 3000:ssa aivan kuin olisi painanut samalla kaasua kun starttasi.Tuntuu myös että polttoaineen kulutus olisi lisääntynyt.Lisäksi tyhjäkäynnillä pyöriessä rupeaa kuumentamaan ainakin etummaista kattia aika voimakkaasti.

Onko kellään ollut samanlaista vikaa tai antaa vinkkiä mikä voisi olla vikana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti?

Auto käytetty tänään merkkihuollossa ja vika paikallistettu tyhjäkäyntimoottoriin.Eli kuumenee kovasti eikä toimi kunnolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti?

Auto käytetty tänään merkkihuollossa ja vika paikallistettu tyhjäkäyntimoottoriin.Eli kuumenee kovasti eikä toimi kunnolla.

Mitenkäs se tyhjäkäyntimoottori silleen kuumenee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti?

Auto käytetty tänään merkkihuollossa ja vika paikallistettu tyhjäkäyntimoottoriin.Eli kuumenee kovasti eikä toimi kunnolla.

Mitenkäs se tyhjäkäyntimoottori silleen kuumenee?

joskus aikoinaan kun mulla oli tollanen maxima, niin kaveri nissanin huollosta kehotti vaihtamaan tyhjäkäyntimoottorin alla olevan tiivisteen. Sanoi että tiivisteen alettua vuotamaan vetää tyhjäkäyntimoottorin oikariin ja sen myötä voi mennä ecukin... En koskaan asiaan perehtyny enempää, tiivistekin lojuu vielä tuolla pajalla, voin sen lähettää tarvitsevalle osoitetta vastaan... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Joku sieltä on palanut tai oikosissa,kun eivät saaneet tehtyä sille mitään tyhjäkäynnin säätöön liittyvää.Kai ne jossain testerissä sitä ajoivat ja siinä vissiin kuumeni.Ei anna mitään vikakoodia kuitenkaan.Kyllähän se huoltomies selitti tarkkaan kaiken,mut varmaan järkyttyi sen verran,kun kuuli uuden osan hinnan,ettei jäänyt kunnolla mieleen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti?

Auto käytetty tänään merkkihuollossa ja vika paikallistettu tyhjäkäyntimoottoriin.Eli kuumenee kovasti eikä toimi kunnolla.

Mitenkäs se tyhjäkäyntimoottori silleen kuumenee?

joskus aikoinaan kun mulla oli tollanen maxima, niin kaveri nissanin huollosta kehotti vaihtamaan tyhjäkäyntimoottorin alla olevan tiivisteen. Sanoi että tiivisteen alettua vuotamaan vetää tyhjäkäyntimoottorin oikariin ja sen myötä voi mennä ecukin... En koskaan asiaan perehtyny enempää, tiivistekin lojuu vielä tuolla pajalla, voin sen lähettää tarvitsevalle osoitetta vastaan... :)

Ettei olisi tässäkin käräyttänyt ecun, jos kerran ajon aikana auton sisällä haisi.. ::) luulisi ettei tyhjäkäyntimoottori sisälle asti haise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

En usko kun auto toimii muuten kaikin puolin täysin normaalisti ja päästötkin erinomaiset.Ainut ongelma tuo tyhjäkäynti.Korjaus selitteessä lukee:Tyhjäkäynnin säätömoottori ei toimi oikein.

Ei sattuis kellään olemaan tuon tyhjäkäyntimoottorin tarkkaa varaosanumeroo?Näkyis ulkomailta löytyvän huomattavasti halvemmalla,kun tietäis vaan että varmasti oikean osan tilaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[

Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Jos se maksaa liikaa, eikä käytettynäkään löydy ehjää...ja/tai ecun ohjaus sille kärähti, eikä ehjää ecuakaan löydy sopivasti, ni ainahan voi improvisoida wanhemmalla purkuosalla. Ite laitoin kerran jostain Ooppelista parinkympin tyhjäkäyntivenan, mikä vaan toimii aikansa saatuaan sähköä. Makso parikymppiä, eikä oo yhtä hifiä ku uudemmat, mut halpaa ja toimivaa. :)

Tietty jos ecusta on kärähtäny enemmänkin ku pelkkä ton ohjaus, ni sittenhän tosta ei oo iloa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

olisko se suomessa ollu tonnin luokkaa...Edit, ei sentään...

Noitten nettikuvien perusteella siinä osassa saattais lukee varaosanumerokin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[

Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää :) Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy :) Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[

Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää :) Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy :) Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...

http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Nissan-Maxima-A33-VQ30DE-Idle-Speed-Air-Control-Valve-ISC-/150921242703?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item23239b684f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[

Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää :) Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy :) Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...

http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Nissan-Maxima-A33-VQ30DE-Idle-Speed-Air-Control-Valve-ISC-/150921242703?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item23239b684f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. :(

"Ships to:

Worldwide

Shipping cannot be calculated for your area. You can contact the seller for additional shipping costs and services."

Miksei? Onhan se ainakin merkannut lähettävänsä minne tahansa. Ei oo vaan jaksanu etukäteen kaivella rahtikuluja joka maahan, eli pitää kysyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[

Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää :) Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy :) Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...

http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Nissan-Maxima-A33-VQ30DE-Idle-Speed-Air-Control-Valve-ISC-/150921242703?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item23239b684f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. :(

"Ships to:

Worldwide

Shipping cannot be calculated for your area. You can contact the seller for additional shipping costs and services."

Miksei? Onhan se ainakin merkannut lähettävänsä minne tahansa. Ei oo vaan jaksanu etukäteen kaivella rahtikuluja joka maahan, eli pitää kysyä.

Ai joo, nopeasti vilkasin enkä kattonu tarkemmin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[

Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää :) Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy :) Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...

http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Nissan-Maxima-A33-VQ30DE-Idle-Speed-Air-Control-Valve-ISC-/150921242703?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item23239b684f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. :(

Tuolta rockautolta löytyy infiniti i30:seen tuo tyhjäkäyntimoottori.Kolme eri vaihtoehtoa,mutta samaosa kuitenkin hintaa 122-193 dollarilla.Ei varmaan tuosta halvemmalla saa mistään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[

Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää :) Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy :) Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...

http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Nissan-Maxima-A33-VQ30DE-Idle-Speed-Air-Control-Valve-ISC-/150921242703?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item23239b684f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. :(

Tuolta rockautolta löytyy infiniti i30:seen tuo tyhjäkäyntimoottori.Kolme eri vaihtoehtoa,mutta samaosa kuitenkin hintaa 122-193 dollarilla.Ei varmaan tuosta halvemmalla saa mistään?

ja rock auton toimitukset ainakin pelaa, overdiven foorumilta pitäs löytyy vielä alennuskoodikin... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Voihan.. Tommoset on aina niin kivoja uutisia. :-[

Ei taida olla halpa tuo tyhjäkäyntimoottori? Sitten jos siitä oikariin menosta ottaa myös ecu siipeensä, niin taitaa olla maxima paalitavaraa?

Joo autoilu on kallista välillä,mutta kun ei ilmankaan pärjää :) Ei taida käytettynäkään löytyä,ainakin n.10 purkaamon kysely tuotti tuloksen:Valitettavasti hakemaasi osaa ei löydy :) Uusi tyhjäkäyntimoottori maksaa väänäsen autolla 575e :o.

Näkyy tuolta rockautolta löytyvän aika halvalla,jos rupeis sieltä tilaamaan...

http://www.ebay.com/itm/New-GENUINE-Nissan-Maxima-A33-VQ30DE-Idle-Speed-Air-Control-Valve-ISC-/150921242703?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item23239b684f&vxp=mtr miinuksena että ei ainakaan tällä hetkellä toimitusta suomeen.. :(

Tuolta rockautolta löytyy infiniti i30:seen tuo tyhjäkäyntimoottori.Kolme eri vaihtoehtoa,mutta samaosa kuitenkin hintaa 122-193 dollarilla.Ei varmaan tuosta halvemmalla saa mistään?

ja rock auton toimitukset ainakin pelaa, overdiven foorumilta pitäs löytyy vielä alennuskoodikin... ;D

Joo luin netistäkin kokemuksia tuosta paikasta ja ihan hyvältä vaikuttaa.Pitää laittaa tilausta sisään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Tuon näköinen mötikkähän se on.Näköjään vielä halvempi,ei kai se mitin haittaa vaikka olisi tarvike osa,jos vaan pelaa.Kiitos linkistä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Tuon näköinen mötikkähän se on.Näköjään vielä halvempi,ei kai se mitin haittaa vaikka olisi tarvike osa,jos vaan pelaa.Kiitos linkistä

osta kaks ja myyt toisen hyvään rahaan... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Nyt tilattu tyhjäkäyntimoottori tuolta ebay:stä.Ensimmäistä kertaa tuli tuolta tilattua,mut taishan tuo onnistua,ainakin rahat lähti :).Toivottavasti tulis nopeasti perille.Pistän viestiä kunhan saan osan paikalleen.Toivotavasti oireet loppuu siihen sitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Dodii...Tänään tuli postissa uusi tyhjäkäyntimoottori.vaihdettiin se kaverin verstaoalla paikalleen,mutta hoplaa,eipä hävinnytkään vika mihinkään.Ihan samallalailla heijaa kierroksia ylös alas ym...Voi perseensuti >:( Onkohan se sittenkin polttanut sieltä ecusta jotakin,vai pitääkö tuo uusi tyhjäkäyntimoottori jotenkin "opettaa" tai jotain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Ei mulla tietoa mut.. :-[

Korjausoppaasta lainattua

Idle Air Volume Learning

NFEC0642

DESCRIPTION

NFEC0642S01 “Idle Air Volume Learning” is an operation to learn the idle air vol- ume that keeps each engine within the specific range. It must be performed under any of the following conditions: + Each time IACV-AAC valve, throttle body or ECM is replaced. + Idle speed or ignition timing is out of specification. PRE-CONDITIONING NFEC0642S02 Before performing “Idle Air Volume Learning”, make sure that all of the following conditions are satisfied. Learning will be cancelled if any of the following conditions are missed for even a moment. + Battery voltage: More than 12.9V (At idle) + Engine coolant temperature: 70 - 99°C (158 - 210°F) + PNP switch: ON + Electric load switch: OFF (Air conditioner, headlamp, rear window defogger) On vehicles equipped with daytime light systems, set lighting switch to the 1st position to light only small lamps. + Cooling fan motor: Not operating + Steering wheel: Neutral (Straight-ahead position) + Vehicle speed: Stopped + Transmission: Warmed-up For A/T models with CONSULT-II, drive vehicle until “FLUID TEMP SE” in “DATA MONITOR” mode of “A/T” system indi- cates less than 0.9V. For A/T models without CONSULT-II and M/T models, drive vehicle for 10 minutes.

OPERATION PROCEDURE

NFEC0642S03

With CONSULT-II

NFEC0642S0301

1. Turn ignition switch “ON” and wait at least 1 second.

2. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.

3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.

4. Check that all items listed under the topic “PRE-CONDITION- ING” (previously mentioned) are in good order.

5. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.

6. Start the engine and let it idle for at least 30 seconds.

7. Select “IDLE AIR VOL LEARN” in “WORK SUPPORT” mode.

8. Touch “START” and wait 20 seconds.

9. Make sure that “CMPLT” is displayed on CONSULT-II screen. If “INCMP” is displayed, “Idle Air Volume Learning” will not be carried out successfully. In this case, find the cause of the problem by referring to the NOTE below.

10. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle speed and ignition timing are within specifications.

ITEM SPECIFICATION

Idle speed VQ20DE M/T: 675±50 rpm A/T: 700±50 rpm (in “P” or “N” position)

VQ30DE M/T: 625±50 rpm A/T: 700±50 rpm (in “P” or “N” position)

Ignition timing VQ20DE M/T: 9°±5° BTDC A/T: 9°±5° BTDC (in “P” or ”N” position)

VQ30DE M/T: 15°±5° BTDC A/T: 15°±5° BTDC (in “P” or “N” position)

SEC001C

Without CONSULT-II

NFEC0642S0302

1. Turn ignition switch “ON” and wait at least 1 second.

2. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.

3. Start engine and warm it up to normal operating temperature.

4. Check that all items listed under the topic “PRE-CONDITION- ING” (previously mentioned) are in good order.

5. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds.

6. Start the engine and let it idle for at least 30 seconds.

7. Disconnect throttle position sensor harness connector (brown), then reconnect it within 5 seconds.

8. Wait 20 seconds.

9. Make sure that idle speed is within specifications. If not, the result will be incomplete. In this case, find the cause of the problem by referring to the NOTE below.

10. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle speed and ignition timing are within specifications.

ITEM SPECIFICATION

Idle speed VQ20DE M/T: 675±50 rpm A/T: 700±50 rpm (in “P” or “N” position)

VQ30DE M/T: 625±50 rpm A/T: 700±50 rpm (in “P” or “N” position)

Ignition timing VQ20DE M/T: 9°±5° BTDC A/T: 9°±5° BTDC (in “P” or ”N” position)

VQ30DE M/T: 15°±5° BTDC A/T: 15°±5° BTDC (in “P” or “N” position)

NOTE: If idle air volume learning cannot be performed successfully, proceed as follows: 1) Check that throttle valve is fully closed. 2) Check PCV valve operation. 3) Check that downstream of throttle valve is free from air leakage. 4) Adjust closed throttle position switch and reset memory. (Refer to Basic Inspection, EC-90.) 5) When the above three items check out OK, engine com- ponent parts and their installation condition are question- able. Check and eliminate the cause of the problem. It is useful to perform “TROUBLE DIAGNOSIS — SPECIFI- CATION VALUE”, EC-122. 6) If any of the following conditions occur after the engine has started, eliminate the cause of the problem and per- form “Idle air volume learning” all over again: + Engine stalls. + Erroneous idle. + Blown fuses related to the IACV-AAC valve system.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Kiitos tuosta tekstistä.Netistä yrittänyt tietoa hakea ja vähän vaikuttaa,että voisi ecusta joku olla pimeänä...Se selittäis sen auton sisällä haisseen palaneen käryn, jos se tulikin ecusta...Tuolta linkistäkin löytyi siihen viittaavaa.

http://www.ebay.com/itm/00-01-NISSAN-MAXIMA-Computer-REPAIR-KIT-ECM-ECU-2000-2001-3T-A56-Q79-/230749169527?fits=Make:Nissan|Model:Maxima&hash=item35b9b8e777&item=230749169527&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr

Onko kellään kokemusta ecun irroittamisesta?Siellä kojelaudan piilossa se on,mut miten saisi helpoiten irti? Löytyykö jostain päin suomea mahdollisesta joka paikka missä niitä korjataan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Maxima a33 3.0 mikähän kärähti? ONGELMA SELVILLÄ

Soittelin tänään eräseen liikkeeseen joka tekee maximan ecun korjauksia ja siellä suunnalla liputettiin ecu vian puolesta...Sanoivat että saavat kyllä korjattua sen.No purin äsken ecu mötikän irti,yllävän vähällä työllä pääsi.

Äkkisilmäyksellä katsottuna,yhden komponentin juuresta mistä lähtee niitä "metallisäikeitä" levyn pinnalle näkyi olevan joku ihme kupla..Oisko se juurikin se komponentti mikä on kärähtänyt,missään muualla ei vastaavaa näy.Koko boksi tuoksahtaa vähän samalle kärylle mikä silloin ajaisakin tuli.

Jos jollakin tiedossa tosiaan paikka missä sais kohtuuhintaaan korjattua,niin otan mielelläni infoa vastaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×