Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
julmahenkka

Projekti r34 gtt vm.98

Recommended Posts

Laitetaanpas projekti kertomusta tänne, ehkä jotain saattaa kiinnostaa?

Eli projektin kohteena 1998 vuoden r34 gtt. Ihan omaksi ilokseni katu käyttöön tämän rakentelen. Projekti starttaa joulun jälkeen kun saan auton talliin.

Kun budjetti ei gt-r.ään riitä, niin tehdään tästä gtr-lookkeri. Tässä hieman listaa mitä tullaan tekemään...

KORI:

-gtr konepelti

-gtr etupuskuri

-gtr etu lokasuojat

-gtr style takakyljet (liitän saumattomasti)

-gtr takasiipi

-gtr sivuhelmat

-yli maalaus (r32 gunmetal)

Moottori:

-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)

-z32 maf

-nistune

-cooleri kitti

-3" putkisto alusta loppuun

-isommat suuttimet

-öljy cooleri

-bensapumppu (walbro)

ALUSTA:

-d2 coilit

-driftworks total hicas eliminator

VANTEET:

-xxr 521 18"x10" taakse ja 18"x9" eteen.

++++ kevyet hifit ja kupit sisään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

..kertoisko joku fiksu miten tänne saa lisättyä kuvia???

t: atk-nero joka ei osaa käyttää hakua ;)

sun täytyy lisää ne johonki nettii ja sit linkki toho väliin: linkkitähä[/ img]

Väli pois tosta kauttaviivan takaa.

tai jos oot klubilainen, niin voit liittää viestiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Moottori:

-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)

-z32 maf

-nistune

-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Moottori:

-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)

Vakio pakosarjaan vai kustomoituna ylä/alapuolelle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Moottori:

-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)

-z32 maf

-nistune

-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro :)

Noiden jälkeen myös kanget ja männät, imusarjalla voi myös heittää vesilintua.

Nistune korttia ei suoraan muistaakseni saanut tähän uudempaan boxiin? Piti r32 tai r33 ecu kötöstellä kiinni ja siihen kortti sitten.

Tai sitten lähetät tuon orkkis muovisiipi rimpulan englantiin muokattavaksi. Riittää sitten niihin tehoihin mitkä sisuksetkin kestää tulematta ulos. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

r33 ecuun ei saanut.. mutta r32 ja z33 sai. r34 siitä ei ole faktaa minulla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Moottori:

-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)

-z32 maf

-nistune

-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro :)

imusarjalla voi myös heittää vesilintua.

En nyt näkisi imusarjan vaihtoa mitenkään pakollisena hommana. Eiköhän se virtaa ihan riittävästi.

Jos haluaa putket lyhyemmäksi ja pois kuumemmasta paikasta, niin ehkä sitten vaihtoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

RB25DET Neo ecuun saa Nistunen.

Muistimpa väärin se oli R34 GT-R johon piti ujuttaa r32 ecu.

Joskus itse tuota kyselin Zuikkikselta.

"R34 GT-T:hen käy suoraan tuo Nistune type4, sen jälkeen pystyy

helposti säätelemään. Eli 279e + asennus 50e, autokohtainen säätö

+100e."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Moottori:

-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)

-z32 maf

-nistune

-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro :)

Noiden jälkeen myös kanget ja männät, imusarjalla voi myös heittää vesilintua.

Nistune korttia ei suoraan muistaakseni saanut tähän uudempaan boxiin? Piti r32 tai r33 ecu kötöstellä kiinni ja siihen kortti sitten.

Tai sitten lähetät tuon orkkis muovisiipi rimpulan englantiin muokattavaksi. Riittää sitten niihin tehoihin mitkä sisuksetkin kestää tulematta ulos. ;)

eiköhän nää kaikki rb moottorit pidä vahvistaa tako osila jos meinaa tehoja ottaa ...niin ja suosittelen imusarjan vaihtoa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Moottori:

-ahdin vaihtoon (saa ehdottaa)

-z32 maf

-nistune

-ahtimeksi holset hx40 super tai hx55pro :)

Noiden jälkeen myös kanget ja männät, imusarjalla voi myös heittää vesilintua.

Nistune korttia ei suoraan muistaakseni saanut tähän uudempaan boxiin? Piti r32 tai r33 ecu kötöstellä kiinni ja siihen kortti sitten.

Tai sitten lähetät tuon orkkis muovisiipi rimpulan englantiin muokattavaksi. Riittää sitten niihin tehoihin mitkä sisuksetkin kestää tulematta ulos. ;)

eiköhän nää kaikki rb moottorit pidä vahvistaa tako osila jos meinaa tehoja ottaa ...niin ja suosittelen imusarjan vaihtoa

Joku viitseliäs kenellä on aikomuksia päivittää vakio imusarja perus kiinalaisella greddy-kopiolla. Voisi penkittää vakiolla ja ''greddyläisellä'' muuttamatta mitään muuta. Muistelisin, että näin on joskus tehty ja ''greddyläisellä'' tais tehot parikymmentä heppaa tippua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Imusarjan vaihdon suosittelijat vois jotain perusteluja kanssa kertoa samalla kun suosittelee moista operaatiota.

Kiiltävä pinta ei riitä perusteluksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Imusarja tuo varmaan henkisiä hevosia kun alkaa moottori näyttää etäisesti rb26:lta, olishan tosta kiva jotain faktaakin saada, monet maailmalla kuitenkin vaihdon suorittaneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Imusarjaa en vaihtaisi tehojen toivosta, mutta hiukan ahdasta tulee jos isompi ahdin tuodaan ylös vakio imusarjalla. Ei mitenkään järkevästi/siististi saa ahtoputkistoa väsättyä.

Kaippa tuollainen greddyn imusarja tai kopio jossa on "kanavat kohdalllaan kanteen" tasaisemman täytön sylintereille antaa mitä vakio mustekala?

Eipä kai turhaankaan insinöörit ole suunnitellut kyseisen tyylistä imusatsia RB26 motteihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Imusarjaa en vaihtaisi tehojen toivosta, mutta hiukan ahdasta tulee jos isompi ahdin tuodaan ylös vakio imusarjalla. Ei mitenkään järkevästi/siististi saa ahtoputkistoa väsättyä.

Kaippa tuollainen greddyn imusarja tai kopio jossa on "kanavat kohdalllaan kanteen" tasaisemman täytön sylintereille antaa mitä vakio mustekala?

Eipä kai turhaankaan insinöörit ole suunnitellut kyseisen tyylistä imusatsia RB26 motteihin.

Paitsi kun RB26:n imusarja ei ole lainkaan samanlainen.

Maalaisjärjellä ajatellen, tasaisemmin tuo RB25 imusarja jakaa kun keskeltä tuodaan sisälle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Imusarjaa en vaihtaisi tehojen toivosta, mutta hiukan ahdasta tulee jos isompi ahdin tuodaan ylös vakio imusarjalla. Ei mitenkään järkevästi/siististi saa ahtoputkistoa väsättyä.

Kaippa tuollainen greddyn imusarja tai kopio jossa on "kanavat kohdalllaan kanteen" tasaisemman täytön sylintereille antaa mitä vakio mustekala?

Eipä kai turhaankaan insinöörit ole suunnitellut kyseisen tyylistä imusatsia RB26 motteihin.

Onhan noita paketteja vakio imusatsilla ja isommalla hyrrällä. Eikä imo kyllä mitenkään sen ahtaammalta oo näyttänyt. Aika samaan tyyliin mahtuneet tulemaan kun vakio kiekura. Yleensä just jengi sen tuntuu vaihtavan vaan ulkonäkösyistä. Paria kopiokiekuraa joskus hypistellyt ja se "jälki" jo mitä jossain ollut niin..

RB26 satsin suunnittelua verraten niillä insinööreillä oli läppätoteutuskin hieman erinlainen.

E: Mattimyöhänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Maalaisjärjellä ajatellen, tasaisemmin tuo RB25 imusarja jakaa kun keskeltä tuodaan sisälle..

Mä taas sanoisin että 3- ja 4-sylinteri saa enemmän ilmaa kuin vaikkapa 1-pytty ja 6-pytty tuon tyylisissä sarjoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Taas oikein itse topicciin liity mutta itse vaihdoin imusarjan vain ja ainoastaan huollon helpottamis mielessä.. Puolat, tulpat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Taas oikein itse topicciin liity mutta itse vaihdoin imusarjan vain ja ainoastaan huollon helpottamis mielessä.. Puolat, tulpat...

Repeilee oikein kunnolla projekti topicci...

Onko yhden putken irroittaminen nyt mitenkään työläs operaatio jos vaihtaa vaikka tulpat verrattuna koko imusarjan ja muiden hilujen vaihtoon. 5 min vs. tunteja/kymmeniä tunteja.

Saahan sitä tietysti itselle vakuutella mitä tahtoo.

Jos kaikki on kunnossa, niin ei niitä tulppia/puolia siellä joka viikko tarvitse kähjätä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Taas oikein itse topicciin liity mutta itse vaihdoin imusarjan vain ja ainoastaan huollon helpottamis mielessä.. Puolat, tulpat...

Repeilee oikein kunnolla projekti topicci...

Onko yhden putken irroittaminen nyt mitenkään työläs operaatio jos vaihtaa vaikka tulpat verrattuna koko imusarjan ja muiden hilujen vaihtoon. 5 min vs. tunteja/kymmeniä tunteja.

Saahan sitä tietysti itselle vakuutella mitä tahtoo.

Jos kaikki on kunnossa, niin ei niitä tulppia/puolia siellä joka viikko tarvitse kähjätä.

Itse ainakin olin tyytyväinen ku vaihdoin imusarjan suurin hyötyhän siinä on et saa metrin ahtoputkea mäkeen ja muutenkin esim. Suuttimiin pääsee paremmin käsiks greddy tyylisellä ja muutenkin huomattavasti fiksumpi ratkaisu... Vakio imusarja on niin hanurista jos jotain tollasta tarvii tehdä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Etuja:

- Kilometri ahtoputkea pois (kaasuun vastaavuus paranee 0.1 vai 0.2 sekunttia ? )

- "järkevämpi" FMIC asennus

- Huollettavuus: Puolat, Tulpat, Suuttimet; Nyt kun on NEO Kone kyseessä, esimerkiksi ID:n suuttimet menevät suoraan paikalleen. ECR33:n kanssa vaatii uuden suutintukin koska sidefeed, joista kaikki eivät mahdu tilanahtauden takia -> esim NEO tukki (bolt on?)

- Painekotelon muodolla saadaan lisää kaasuunvastaavuutta, vääntöä yms: Nettilässä lisää kiinnostuneille. Vakio taitaa "riittää" tuonne viiteen sataan hevoseen.

- Supermutuna: Imuilman lämpötila laskee kun putki ei kulje koneen päällä ja kaasuläppä lämpene samalla tavalla jos vesikierto poistettu (jos vaan kesäkäytössä?)

- Ulkonäkö <3

Miinuksia:

- Yleensä liian suuri kaasuläppä -> huono säätää toimivaksi kuulemma; 70~mm riittää +900hp

- Jos halutaan käyttää kaasuläpän vesikiertoa, on sille tehtävä uudet putket

- Sama homma AAC valven kanssa jos sitä halutaan käyttää, se vaatii myös sovitepalan, koska on muuten ainakin NEO koneessa kiinni tuossa painekotelon kyljessä.

- paljon työtä

Tässä kuva 0.8 barin ahdolla ECR33, Plazmaman painekotelo, cuuleri, joku sienifiltteri, 3" putkisto:

http://www.uniquecars.com.au/pricelists/General/Skyline%20parts/plazmadu.gif

Jos Englanti taittuu niin tässä on jonkun omaa mutuilua: http://forums.gtrcanada.com/gts-tech/39729-rb25det-custom-intake-manifold-plenum-development.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

..en aikonut tehdä moottoria kunnolla vielä tänä talvena,eli en vaihda sisuskaluja. Ajattelin vaihtaa ahtimeksi jonkun kiinteällä hukkiksella olevan ja jos mahtuu niin alapuolisena...garret 3071 isolla pakopesällä???? Ja pakosatsin tietysti.

..ensi talvena sitten holsettia ja takokamaa (tai kokonaan uusi kone jos tosta tulee paskat pihalle)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Varmatoiminen setti tuohon ois kolmefemma holsetti 14 pesällä, ja hitsuuttelee suoraan pakopesän kylkeen nelikasi tialin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti r34 gtt vm.98

]

Kovasti on kolmekymppinen snadi kutoskoneen kylkeen, jo ihan senkin takia että hukkiksen reikä ei piisaa millään. Kiva varmasti kun tekee kaks kiloa vaikka hukkiksesta tanko irti..

Selvennätkö mikä ero on tässä yhteydessä kutos- ja neloskoneella? Jälkimmäisessä kun riittää toi sisäinen hukkis. Veikkaisin, että pakosarjan suunnitelulla ton ongelman saisi ratkaistua?

Edit. En missään nimessä epäile väitettä, koska vastaaviin ongelmiin olen törmännyt. Lähinnä kiinostaa mikä tekee kutoskoneesta "erilaisen" tässä suhteessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×