Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
ExPReS

Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

Recommended Posts

Talven aikana tulee tehtyä jarrupuolen päivitystä harrasteautoon. Lähinnä terävöittää jarrutuntumaa/tehostusta. Porukalla käytössä noita teräspunosletkuja, joten millasia kokemuksia on? Onko ero selvästi havaittava? Tarvitseeko ottaa jotain erityistä huomioon asennuksessa/käytössä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

Ite oon laittanu kolmeen autoon metallipunokset ja väitän että polin tuntuma muuttuu "tiukemmaksi".

Parit letkut on ollu autoon tarkotettu ja tullu alkuperäsiin kiinnikkeisiin eikä oo vatinu sen kummempaa huomiota, a4 audiin tuli sit teetetyt letkut mitkä piti säveltää kiinni alkuperäsiin paikkoihin mutta ei niittenkään kans ollu ongelmia, katsatuksessa eikä missään muualla.

Sitä en muista minkä merkkisiä noi valmiit sarjat oli..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

Hankala kyllä vertailla, pitäisi olla uusi kuminen ja uusi teräspunos testissä. Tällä hetkellä omassa autossa fiilis sama kuin olisi ilmapallo polkimen alla, ilmaa ei kuitenkaa järjestelmässä ole. Parannusta siis luvassa kuitenkin. 60e:n hintaero on kyllä niin pieni, ettei se nyt maailmaa kaada vaikka pelaisi ns varman päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

Hankala kyllä vertailla, pitäisi olla uusi kuminen ja uusi teräspunos testissä. Tällä hetkellä omassa autossa fiilis sama kuin olisi ilmapallo polkimen alla, ilmaa ei kuitenkaa järjestelmässä ole. Parannusta siis luvassa kuitenkin. 60e:n hintaero on kyllä niin pieni, ettei se nyt maailmaa kaada vaikka pelaisi ns varman päälle.

Ite vaihoin teräspunosletkut toho omaan harrastepeliin ja silti oli vielä vähän sama ku mainitsitkin et olis ilmapallo polkimen alla. Asia korjaantu heti ku vaihoin kunnolliset jarrupalat 100km ajettujen tarvikepalojen tilalle. Senjälkeen jarrut käyttäyty iha erilailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

Hankala kyllä vertailla, pitäisi olla uusi kuminen ja uusi teräspunos testissä.

Mä vaihdoin lähes uudet kumiset pois, kun autolla oli ajettu muutama kuukausi ja olikohan 5tkm, hyvin vähän kuitenkin. Kyllä se ero siinäkin oli ihan selvä.

Sellanen tosi kevyt ennakoiva jarrutus ei muuttunut mihinkään, tai ainakaan perstuntumalla siinä ei huomannu eroa. Mut heti kun jarrutti reilummin, ni voima meni ihan selvästi paremmin pysähtymiseen, eikä letkujen pullisteluun. Vähän hankala selittää, mut muutenkin sellanen suoremman tuntunen vaste polkimen liikkeen ja jarruvoiman suhteen. Johtuneeko sit just siitä, että mitä enemmän poljinta painaa, ni sitä enemmän kumiletkut pullistuu.

Tiiä sit missä ajassa ne kumiset alkaa oleellisesti venyä enemmän, jos missään. Eikös ne tuppaa lähinnä kovettua ajan myötä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

Itekkin huomas ku laitto legaan Hel teräspunos letkut niin poljin tuntuma on paljon terävämpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

Sen teräspunoksen ainut funktiohan on letkun suojaaminen. Ei se teräsvilla siinä letkun ympärillä muuta poljintuntumaa yhtään miksikään. Huomioikaa letkun materiaali siellä punoksen sisällä...

E. Ja joskushan inssi hylkää uudetkin teräspunokset täysin perustellulla syyllä. Murtumia, viiltoja, perstumia ja vuotokohtia ei näe kunnolla punoksen läpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

E. Ja joskushan inssi hylkää uudetkin teräspunokset täysin perustellulla syyllä. Murtumia, viiltoja, perstumia ja vuotokohtia ei näe kunnolla punoksen läpi.

HEL Performance -teräspunosletkut on katulailliset kaikkialla maailmassa (FMVSS-106 - DEKRA, TÜV, DOT, NHTSA, LTSA, ADR, IDR, MOT, SAE). En usko että niitä voi hylätä tuolla syyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

HEL Performance -teräspunosletkut on katulailliset kaikkialla maailmassa (FMVSS-106 - DEKRA, TÜV, DOT, NHTSA, LTSA, ADR, IDR, MOT, SAE). En usko että niitä voi hylätä tuolla syyllä.

Kaikki kun eivät kuitenkaan ymmärrä satsata heti laatuun ;) Olipas kerran eräs allekirjoittanut hylätyn leimalapun kans ku oli blackdiamondin ruikkua kiinni ajalla ennen Mamasanin huippupalveluita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

Sen teräspunoksen ainut funktiohan on letkun suojaaminen. Ei se teräsvilla siinä letkun ympärillä muuta poljintuntumaa yhtään miksikään. Huomioikaa letkun materiaali siellä punoksen sisällä...

E. Ja joskushan inssi hylkää uudetkin teräspunokset täysin perustellulla syyllä. Murtumia, viiltoja, perstumia ja vuotokohtia ei näe kunnolla punoksen läpi.

Punosletkun sisällä oleva materiaalihan on teflonia mikä on käytännössä venymätöntä ha lämmönkesto ominaisuudetkin on ihan eri luokkaa kun kumiletkulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Teräspunosjarruletkut vs. kumiset

Tuntuma on ehdottomasti parempi kuin uusissa kumiletkuissa. Vanhentuessaan kumiletkut muuttuvat pehmeämmäksi ja silloin ero on vielä suurempi teräspunoksiin. Se huono puoli punosletkuissa on, että jos letku pääsee taittumaan jyrkässä kulmassa esimerkiksi liittimen juuresta, niin sisusputki on pian entinen. Letkut kannattaa tarkastaa aina renkaita vaihtaessa, taittuneen murtumaan lähteneen kohdan huomaa pullistumana sormien välissä. Minulta räjähti kerran punosletku ajossa, onneksi 30 alueella ennenkuin ehdin isolle tielle lähtemään. Opetti kerralla tarkastamaan jarruletkut säännöllisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×