Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Endo

Avautukaa tänne!

Recommended Posts

No nyt, vittuh... Supran oik.etu. alapallonivel vissiin räjähti kuin tuhat ydinpommia.

Kuuluu sellainen ihana korvia hyväilevä rakkauden sävel aina kun kääntää rattia. :D

Jos itse pyöräilijälle käy mitään esim. polvi aukee tai tarvii tikkejä, niin liikennevakuutus maksaa sen. Toki esinevahingoista on syyllinen vastuussa.

Vakuutusyhtiö maksaa kyllä mutta perii sit jälkeenpäin syylliseltä omiaan takas

DHL :mad: Miten vaikeaa on lähettää yksi sähköposti, näköjään pitää kolme kertaa pyytää. Ilmeisesti vaan sen takia että halusin tullata paketin itse.

Reilu 18kk sitten sain viimisimmät sakot, pari viikkoa sitten tuli kirje että pitäis korttia käydä viemässä. Tänää kävin hakemassa ajokielto laput poliisilaitokselta. 12viikkoa ilman korttia ja työharjottelut jne olis ollu edessä..saa nähä tarviiko lähteä edes.

Reilu 18kk sitten sain viimisimmät sakot, pari viikkoa sitten tuli kirje että pitäis korttia käydä viemässä. Tänää kävin hakemassa ajokielto laput poliisilaitokselta. 12viikkoa ilman korttia ja työharjottelut jne olis ollu edessä..saa nähä tarviiko lähteä edes.

Siis ihan pyysivät tuomaan ja nöyränä veit?

Ite en ois vaivautunu, jos jotain haluuvat, saavat tulla ite hakemaan ;)

Henrylle mainitsemisen arvoisena asiana voisin todeta, että ovella odottaa hetken päästä joko haastemies tai poliisi ja lämää sulle paperit nessun eteen. Kun paperit on palautettu poliisilaitokselle, niin oli sulla kortti taskussa tai ei niin ajokielto on voimassa. Voihan sen kanssa vetkutella, mutta enpä oikein suosittele. Itse kun noita lipareita luovutellut ihmisille työn merkeissä niin muutaman kerran ollut kortti hukassa ja loput antaneet nöyrästi sen kortin mulle vietäväks laitokselle. Sillon kun haastemies aiheen tiimoilta ottaa asiasta yhteyttä ni lähes poikkeuksetta ajoitus on aivan paska :D

Henrylle mainitsemisen arvoisena asiana voisin todeta, että ovella odottaa hetken päästä joko haastemies tai poliisi ja lämää sulle paperit nessun eteen. Kun paperit on palautettu poliisilaitokselle, niin oli sulla kortti taskussa tai ei niin ajokielto on voimassa. Voihan sen kanssa vetkutella, mutta enpä oikein suosittele. Itse kun noita lipareita luovutellut ihmisille työn merkeissä niin muutaman kerran ollut kortti hukassa ja loput antaneet nöyrästi sen kortin mulle vietäväks laitokselle. Sillon kun haastemies aiheen tiimoilta ottaa asiasta yhteyttä ni lähes poikkeuksetta ajoitus on aivan paska :D

Hyshys nyt, lisää töitä sulle - jos vielä noita hommia teet :D

Avaudutaan nyt samalla: Kaksi siskoa, jotka eivät periaatteesta vaihda itse talvirenkaita "koska ovat naisia". Viime vuonna annoin ehdon että vaihtavat edes KERRAN itse, niin osaavat edes tienpäällä vararenkaan vaihtaa.. Mutta ei - jonottavat taas sitten minun pihaan heti kun lunta alkaa tulemaan ja vaihdan tuossa pihalla pimeässä/loskapaskassa. Eihän niitä nyt voi liikenteeseenkään tietty kesärenkailla päästää kun ajotapa on muutenkin näillä sen verran agressiivinen kun mitään ei ole koskaan -vielä - tapahtunut.

- ja tätä on nyt siis jatkunut kuitenkin jo kohta 10v, onkohan tässä itse jotenkin liian huono sanomaan vastaan. Pakko keksiä ensi kerralle jokin jekku..

Siis ihan pyysivät tuomaan ja nöyränä veit?

Ite en ois vaivautunu, jos jotain haluuvat, saavat tulla ite hakemaan ;)

Näin fiksumpana viedä kortin itse asemalle. On vielä mahdollisuus valittaa ajokiellon pituudesta. Uskosin että on ehkä helpompaa saada aikaa lyhennettyä kun on itse kortin vienyt, eikä poliisi ole sitä väkisin käynyt hakemassa. Tuskin sillä mitään vaikutusta on. Ajotus taas aivan paska, olis vaikka tullut puoli vuotta sitten toi kirje niin ei olis tarvinu edes ajokiellon pituudesta valittaa.

Näin fiksumpana viedä kortin itse asemalle. On vielä mahdollisuus valittaa ajokiellon pituudesta. Uskosin että on ehkä helpompaa saada aikaa lyhennettyä kun on itse kortin vienyt, eikä poliisi ole sitä väkisin käynyt hakemassa. Tuskin sillä mitään vaikutusta on. Ajotus taas aivan paska, olis vaikka tullut puoli vuotta sitten toi kirje niin ei olis tarvinu edes ajokiellon pituudesta valittaa.

Mut ainoa hyväpuoli asiassa on että muut tätä ei oo aiheuttanu. =)

Mut ainoa hyväpuoli asiassa on että muut tätä ei oo aiheuttanu. =)

Se on totta, enkä tässä ketään syyllistä tarvikkaan :D . Tuskin edes tosta ajokiellosta valittaisinkaan eteenpäin, JOS kirje olisi tullut esim. kuukauden parin jälkeen tekopäivästä, eikä nyt 18kuukautta myöhemmin. Tota asiaa kun kysyin että miten voi kestää näin pitkään niin vastaus oli että suomessa yksi ihminen noita lappuja kirjottaa...epäilen vahvasti.

Mikähän perkele tuohon vasemman käden etusormen rystyseen on tullut, pirun kipeä kun koukistaa sormea tai puristaa etusormen ja peukalon päitä yhteen.

Noin kuukausi sitten teloin kyllä tuon saman kohdan kattopellin reunaan niin että luu oli näkyvissä mutta haava putsattiin ja sekin umpeutu alle viikossa ja oli koko ajan suojattuna pölyltä ym lialta. Silloin ei ollut muuten kipeä ellei siihen koskenut mutta sormi liikkui normaalisti ja eikä tuntunut kipua, ja mielestäni jänteeseen ei osunut koska muutenhan se olisi todennäköisesti kipeytynyt. Kellään mitään kokemuksia vastaavasta? tää kirjottaminenkin tuntuu tuossa rystysessä. :D

Avaudutaan nyt samalla: Kaksi siskoa, jotka eivät periaatteesta vaihda itse talvirenkaita "koska ovat naisia".

Oma parempi puoliskoni ei edes tankkaa autoa. Ei ole koskaan tankannut. Ja miksipä olisikaan, isä tankkasi aikoinaan ja sen jälkeen jos on auto ollut käytössä niin mies on hoitanut tankkaamisen.

Oma parempi puoliskoni ei edes tankkaa autoa. Ei ole koskaan tankannut. Ja miksipä olisikaan, isä tankkasi aikoinaan ja sen jälkeen jos on auto ollut käytössä niin mies on hoitanut tankkaamisen.

Kerran ollessani tankilla viereisellä mittarilla oli nainen joka ei osannut tankata autoaan. Kysyi multa neuvoa miten korkki avataan ja olin hyvin hämmentynyt...

Hyshys nyt, lisää töitä sulle - jos vielä noita hommia teet :D

Avaudutaan nyt samalla: Kaksi siskoa, jotka eivät periaatteesta vaihda itse talvirenkaita "koska ovat naisia". Viime vuonna annoin ehdon että vaihtavat edes KERRAN itse, niin osaavat edes tienpäällä vararenkaan vaihtaa.. Mutta ei - jonottavat taas sitten minun pihaan heti kun lunta alkaa tulemaan ja vaihdan tuossa pihalla pimeässä/loskapaskassa. Eihän niitä nyt voi liikenteeseenkään tietty kesärenkailla päästää kun ajotapa on muutenkin näillä sen verran agressiivinen kun mitään ei ole koskaan -vielä - tapahtunut.

- ja tätä on nyt siis jatkunut kuitenkin jo kohta 10v, onkohan tässä itse jotenkin liian huono sanomaan vastaan. Pakko keksiä ensi kerralle jokin jekku..

Täytyy myöntää, että tälle kirjoitukselle hihiteltyäni karma osui miltei heti omaan nilkkaan, kun serkkulikka soitti ja kysyi voisinko vaihtaa talvirenkaat Fiatiin :D

Mitäs tässä miljoona asiaa päivässä pitäis muistaa ja ehtiä ja välillä ei vaan saa aikaseks mitään. Useimmiten lopputuloksena sit vittuuntunutta porukkaa.

Toi on kyllä yks hyvä miina, jos ei tuu otettua asiasta selvää etukäteen, eikä konttorillakaan varoteta.

Käsittämätöntä P**KAA!! Trafilta taas... eikö niillä ole mitään todellisuuden tajua mihinkään asiaan?!! :mad: anteeks vaan mut mun mielestä trafin vois tunkee sinne mihin aurinko ei paista!! :D

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288776672597.html

Tää ei mene Trafin piikkiin. Homma on mennyt täysin lain mukaan, eikö virkamiehellä ole asiassa mitään harkintavaltaa. Kyseessähän on säädös, jonka tarkoitus on estää veronkiertoa estämällä aikanaan ankarasti verohelpotettujen maastureiden muuttaminen toiseen ajoneuvoluokkaan. Verohelpotus on siis annettu sillä edellytyksellä, että auto myös pidetään maasturina. Asioista kannattaa ottaa selvää etukäteen, mutta olisi katsuri tietysti voinut vähän varoitella.

Trafikin VOISI olla yhteydessä asiakkaaseen ja KYSYÄ "Oletko aivan varma että tehdään näin ja näin..." Eikä vaan lähetellä suoraan kysymättä tommosi pommeja! Mut sehän ei trafilta onnistu.. niinku ei mikään muukaan.

MAALAISJÄRKI!! :mad:

Tää ei mene Trafin piikkiin. Homma on mennyt täysin lain mukaan, eikö virkamiehellä ole asiassa mitään harkintavaltaa. Kyseessähän on säädös, jonka tarkoitus on estää veronkiertoa estämällä aikanaan ankarasti verohelpotettujen maastureiden muuttaminen toiseen ajoneuvoluokkaan. Verohelpotus on siis annettu sillä edellytyksellä, että auto myös pidetään maasturina. Asioista kannattaa ottaa selvää etukäteen, mutta olisi katsuri tietysti voinut vähän varoitella.

Trafikin VOISI olla yhteydessä asiakkaaseen ja KYSYÄ "Oletko aivan varma että tehdään näin ja näin..." Eikä vaan lähetellä suoraan kysymättä tommosi pommeja! Mut sehän ei trafilta onnistu.. niinku ei mikään muukaan.

MAALAISJÄRKI!! :mad:

Kun eihän tuossa enää ole harkintaa kun asia on jo järjestelmään näpytelty. Eihän siinä tuolle asiantuntijallekaan jää mitään muuta vaihtoehtoa kuin tehdä paperit sen mukaan.

Katsarin tuo olis pitäny tajuta ja mainita. Tai omistajan ottaa selville aiemmin. Ainakin itse ihmettelisin suuresti miksi tuollainen paku on maasturiksi rekisteröity alunperinkin.

Ikävä juttu.

Ois kannattanu ajaa vaan katsastamattomana, tuskin ois ehtinyt saada noin paljon sakkoa ennen kuin auto leviää.

jonkinlaista inhimillisyyttä toivoisi näihin säädöksiin ja niiden tulkitsijoihin.

Edited by wituixmän

Omasta mielestä katsurin tehtävä olisi ollut kysellä, että oletko nyt aivan varma tästä hommasta. Sitten kun enteriä on painettu niin alkaa olemaan myöhäistä. Maasturiksi noita bussimallin pakuja rekisteröitiin nimenomaan pienempien verojen takia. Tämän säännöksen tehtävä on juurikin estää veronkiertoa muuttamalla ajoneuvoluokkaa myöhemmin.

Nyt vaan riitauttamalla katsastusta, kannattaisi yrittää keksiä perusteita miksi auto on virheellisesti hyväksytty matkailuautoksi. Kyllä sieltä aina joku lieden paikka löytyy, joka meni väärin :)

Mihin tuo extravero perustuu. Kun kyllähän tuon ikäluokan pakettiautoissakin oli verohelpotuksia ja niistä on voinut tehdä kuitenkin matkailuautoja ilman sen kummempia veroseuraamuksia. Vai onko tuo maastoauto jotenkin poikkeus?

Mihin tuo extravero perustuu. Kun kyllähän tuon ikäluokan pakettiautoissakin oli verohelpotuksia ja niistä on voinut tehdä kuitenkin matkailuautoja ilman sen kummempia veroseuraamuksia. Vai onko tuo maastoauto jotenkin poikkeus?

Nykykäytännönmukaan pakettiauton muuttaminen matkailuautoksi johtaa autoveron maksamiseen jos kokonaismassa on alle 1800kg ja sisäkorkeus 1,9m. Esimerkiks Transportteria ei voi muuttaa Caravelleks ilman autoveroa jos se on sillä 35% verolla ostettu. Mutta se tais olla ennen vuotta 95?

Käsittämätöntä P**KAA!! Trafilta taas... eikö niillä ole mitään todellisuuden tajua mihinkään asiaan?!! :mad: anteeks vaan mut mun mielestä trafin vois tunkee sinne mihin aurinko ei paista!! :D

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288776672597.html

Tää asia olis selvinny ihan googlaamalla. Tyhmyydestä sakotetaan ja tälläkertaa 9000€ eestä.

Edited by Wildchild

Nykykäytännönmukaan pakettiauton muuttaminen matkailuautoksi johtaa autoveron maksamiseen jos kokonaismassa on alle 1800kg ja sisäkorkeus 1,9m. Esimerkiks Transportteria ei voi muuttaa Caravelleks ilman autoveroa jos se on sillä 35% verolla ostettu. Mutta se tais olla ennen vuotta 95?

Olisko tuostakin sitten tullut verovapaa kun olisi lisännyt katolle 40cm kopan joka nostaa sitä korkeutta siihen 1.9 metriin? En muistanutkaan että pakettiautoon sellainen piti joo väkästellä kun yhdessä projektissa olin mukana kun vanhaa pakettiautoa muutettiin matkailuautoksi :)