Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Sunny_B12

Mikä menopeli seuraavaksi?

Recommended Posts

Pitäis alkaa autoa vaihtamaan astetta tilavampaan. Nyt on alla P10 primera vuodelta 95 1,6l koneella. Mikä auto kannattaisi laittaa seuraavaksi? Tärkeimmät tekijät ovat:

- Käyttövarmuus ja taloudelliset huoltohinnat. Jotain pitäs pystyä tekeen itekkin

- Kulutus pitäisi olla aisoissa. Nykyinen syö 6.2 matkassa ja 10-12 kaupungissa.

- Tilaa pitää olla enemmän kuin Primerassa, mutta ihan älyttömiä ei tarvi. Tilantarve on enemmän romujen kuin matkustajien puolella.

- Ajettavuus ja turvallisuus pitäisi olla hyvät. Tehot ja lähdöt ei passaa nykymenopelista laskea. Ainakaan paljoa.

- Hinta vois olla kymppitonnin luokkaa, ei paljoa yli. Primmusta ei vaihossa paljon saa.

Plussaa olis

- Maavara. Riittää kun huonompia mettäteitä pääsis ilman suurempia kikkailuja.

Tänään löytyi paikallisista liikkeistä -03 Honda CR-V, Suzukin Liana ja -04 volkkarin Tourani 1,6FSI. Honda syö aika reilusti, mutta tilaa siinä oli kivasti. Luulisi olevan turvallinenkin, kun on kokoa ja massaa. Maasturiksihan siitä ei ole, pohjaa kun ei ole suojattu. Suzukissa houkutteli neliveto kohtuullisella kulutuksella. Tavaratila oli kyllä ehkä pieni. Volkkarissa oli tosi hyvät tilat, ja muunneltavuudesta iso plussa. Korkeutta ei taravisi olla niin paljoa. Volkkarissa vaan taitaa olla kova sivutuuliherkkyys ja tehonpuutetta ilmanvastuksen ja massan takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Älä mitää tollasta osta --> Farkku Volvo 850 ;) 5 sylinterisellä koneella joka takaa mahtavan äänen :) Kulutuskaan ei ole hirveä, Jos et raiskaa sitä rajottimella..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Älä mitää tollasta osta --> Farkku Volvo 850 ;) 5 sylinterisellä koneella joka takaa mahtavan äänen :) Kulutuskaan ei ole hirveä, Jos et raiskaa sitä rajottimella..

Jos kymppi on taskussa, niin kannata mitään ysäri 850:stä ostaa. Ennemmin V70, 2000 luvun alkupään vehkeitä alkaa jo saamaan tuohon hintahaarukkaan.. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Täh? Niitä on vain ja ainoastaan 5 sylinterisillä moottoreilla... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Täh? Niitä on vain ja ainoastaan 5 sylinterisillä moottoreilla... ;D

Ai onko ? Ite kattelin netistä ni joka sivu missä kävin sano että 4 ja 6 sylinterisillä moottoreilla ? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Täh? Niitä on vain ja ainoastaan 5 sylinterisillä moottoreilla... ;D

Ai onko ? Ite kattelin netistä ni joka sivu missä kävin sano että 4 ja 6 sylinterisillä moottoreilla ? :o

Ootpa mielenkiintoisia sivuja katsellut ;D

Tuosta ehkä hieman enemmän faktaa. http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70

Ja mitä tuohon autovalintaan tulee, niin mun mielestä tuollaisissa katumaastureissa ei ole oikein mitään järkeä. Tilaa siellä ei oo oikeasti yhtään niin paljon kuin luulee, korkeutta vain...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Täh? Niitä on vain ja ainoastaan 5 sylinterisillä moottoreilla... ;D

Ai onko ? Ite kattelin netistä ni joka sivu missä kävin sano että 4 ja 6 sylinterisillä moottoreilla ? :o

Ootpa mielenkiintoisia sivuja katsellut ;D

Tuosta ehkä hieman enemmän faktaa. http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70

Ja mitä tuohon autovalintaan tulee, niin mun mielestä tuollaisissa katumaastureissa ei ole oikein mitään järkeä. Tilaa siellä ei oo oikeasti yhtään niin paljon kuin luulee, korkeutta vain...

Oho.. Itse en edes huomannut wikipediaa googlen haussa ? :-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Jos katumaasturia oisin ostamassa nii valinta olis melkolailla mitsun outlander 2,0turbo ja vuosimallia 2006. Viimenen vuosi ku oli tota ekaa outlanderia. Neliveto järjestelmä jotain muuta kuin haldeks tai sen hondan vastaava. Turbossa kuitenkin sen 200hp voimaa ja mielestäni ihan tilava, kontti hieman pienempi mitä jossai legacy subarussa, mutta katumaasturiksi varsin tilava, maavaraa vähintäänkin riittävästi ja omasta mielestä jopa ihan hyvä ajaa eikä huonon näkönenkää. Isä ukolla on nyt 4 vuotta ollut tollanen 2.0 vapari versio se on ehottomasti liian pieni ja voimaton moottori tuohon, mutta vikoja ei juuri ole ollu (76tkm oli ajettu ku osti ja nyt päälle 220tkm) tänä aikana ainut hajonnut juttu autossa oli lambda anturi. Oikeesti tosi käytännöllinen ja fiksu käyttöauto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Jos katumaasturia oisin ostamassa nii valinta olis melkolailla mitsun outlander 2,0turbo ja vuosimallia 2006. Viimenen vuosi ku oli tota ekaa outlanderia. Neliveto järjestelmä jotain muuta kuin haldeks tai sen hondan vastaava. Turbossa kuitenkin sen 200hp voimaa ja mielestäni ihan tilava, kontti hieman pienempi mitä jossai legacy subarussa, mutta katumaasturiksi varsin tilava, maavaraa vähintäänkin riittävästi ja omasta mielestä jopa ihan hyvä ajaa eikä huonon näkönenkää. Isä ukolla on nyt 4 vuotta ollut tollanen 2.0 vapari versio se on ehottomasti liian pieni ja voimaton moottori tuohon, mutta vikoja ei juuri ole ollu (76tkm oli ajettu ku osti ja nyt päälle 220tkm) tänä aikana ainut hajonnut juttu autossa oli lambda anturi. Oikeesti tosi käytännöllinen ja fiksu käyttöauto.

En nyt laske tätä arvosteluperusteeksi, eihän tuommoista tähän käyttöön ole tehty.

Mutta, yritettiin joskus outlanderilla vetästä jumissa oleva transiitti mutasesta mettänreunasta ylös, juu hienosti pelas neliveto, ei sutinu renkaat, mutta kytkin ei kestänyt vaan alko luistamaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Jos katumaasturia oisin ostamassa nii valinta olis melkolailla mitsun outlander 2,0turbo ja vuosimallia 2006. Viimenen vuosi ku oli tota ekaa outlanderia. Neliveto järjestelmä jotain muuta kuin haldeks tai sen hondan vastaava. Turbossa kuitenkin sen 200hp voimaa ja mielestäni ihan tilava, kontti hieman pienempi mitä jossai legacy subarussa, mutta katumaasturiksi varsin tilava, maavaraa vähintäänkin riittävästi ja omasta mielestä jopa ihan hyvä ajaa eikä huonon näkönenkää. Isä ukolla on nyt 4 vuotta ollut tollanen 2.0 vapari versio se on ehottomasti liian pieni ja voimaton moottori tuohon, mutta vikoja ei juuri ole ollu (76tkm oli ajettu ku osti ja nyt päälle 220tkm) tänä aikana ainut hajonnut juttu autossa oli lambda anturi. Oikeesti tosi käytännöllinen ja fiksu käyttöauto.

En nyt laske tätä arvosteluperusteeksi, eihän tuommoista tähän käyttöön ole tehty.

Mutta, yritettiin joskus outlanderilla vetästä jumissa oleva transiitti mutasesta mettänreunasta ylös, juu hienosti pelas neliveto, ei sutinu renkaat, mutta kytkin ei kestänyt vaan alko luistamaan :D

Joo toi voi olla melko tiukka paikka nykii. Useemman kerran tolla oon kyl hangesta kavereiden talvirasseja nykiny ja omia myös et semmosen on kyl kestäny ihan nätisti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Mitäs X-trailin pito kustantaa? Löyty 2,2dci malli tarjolle. Yhdistetty kulutus luvataan himpan yli 7 litraan, mutta mitäs tuo oikeasti syö ja onko diesel-vero ja autovero kova? Lähteekö nämä käyntiin pakkasilla ilman roikkaakin? Onko huollot kalliita? Mitä kannattaa tarkastaa ostaessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Nyt löyty Hondan farrku-Accord. 2003 ja 180tkm mittarissa. Kahen litran kone. Google jo jotain kertoi, mutta mitä kerholaiset osaa sanoa kulkineesta? Onko kulutus karmaiseva ja mitä kannattaa tutkia ennen ostoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Nyt löyty Hondan farrku-Accord. 2003 ja 180tkm mittarissa. Kahen litran kone. Google jo jotain kertoi, mutta mitä kerholaiset osaa sanoa kulkineesta? Onko kulutus karmaiseva ja mitä kannattaa tutkia ennen ostoa?

Varsin hyvä, hivenen meluisa tuo farkku mutta saahan sitä äänieristettyä.

Takaluukun pumput/nostomoottori voi oireilla, takapyörän laakereita mennyt jonkun verran (aika halvat uusia muistaakseni). Tollaset tuli äkkiä mieleen.

Kuutuksesta pitää jonkun muun kertoa.

Omistaisin itse jo tuollaisen ellen tarvitsisi toiseksi autoksi nelivetoa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä menopeli seuraavaksi?

Nyt löyty Hondan farrku-Accord. 2003 ja 180tkm mittarissa. Kahen litran kone. Google jo jotain kertoi, mutta mitä kerholaiset osaa sanoa kulkineesta? Onko kulutus karmaiseva ja mitä kannattaa tutkia ennen ostoa?

Bensasta se tuntuu tykkäävän, tai sitten toi mun verrokki K11 Micra tais olla pihin puoleinen. Seka-ajossa 9-10L/100km ja nyt talvella joskus reilu 11L.

Automaatti vaihtaa nätisti, mutta pykältää todella helposti pienempää vaihdetta vaikkei järjen mukaan olisi tarvetta, varsinkin cruisella. Matkaa ja motaria olen ajellut pakotetulla vitosvaihteella.

Meluisa varauksella, kun tuntuu olevan renkaista todella paljon kiinni. Ainakin Mondeo miehet kehuu hiljaiseksi. Saisi toki omaankin makuun olla hiukan paremmin eristetty.

Sisusta on laadukas ja paljon arvokkaamman oloinen kun monissa muissa saman hintaluokan peleissä.

Takalokasuojat kannattaa syynätä läpi. Omassakin 2007 vm on pikku alku jo nähtävissä eikä ole kuulemman koritakuun alainen vaan maalitakuun.

Akut on kuulemma alimitoitettuja, mutta kyllä toi on jaksanut hyvin pyörittää tänätalvena ilman lämmitystäkin.

Polttimoita söi reilusti ennen kun osti uudet sieltä hintaluokan kalleimmasta päästä. Noi 5€ osramit kärvähti muutamassa kuukaudessa.

Todella pehmeä lakka. Tuntuu naarmuuntuvan helposti vaikka kuin koittaa vain ikkunoita putsailla lumiharjalla.

Siinä muutama oman kokemuksen ja nettitietojen välistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×