Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
xd3266

MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Recommended Posts

Päivää arvoisat fooruminlukijat.

Onko olemassa jotakin nyrkkisääntöä kun valkkaa vanne/rengassetin koon ratakäyttöä varten?

Onko muita tekijöitä, joita huomioitava kuin isestäänselvyydet kuten se et jarrusetti mahtuu vanteen sisälle?

Millainen on optimaalinen renkaan korkeus?

Entä vanteen/renkaan leveys?

Primera P10:een olisi tarkoitus keksiä optimaalinen vanne/rengassetti...

PS. Sitä et ottaako koriin tai jousitukseen kiinni ei tarvi niin paljoa huomioida, koska: 1) tarkoituksena käyttää vannetta reillulla offsetilla, eli ei ota ainakaan takatolppaan kiinni (joka olisi muuten aika lähellä rengasta) ja 2) pyöränkaaret tullaan räätälöimään mahdollisen raideleveyden kasvun ja uusien pyörien koon mukaan. Monenlaisa settiä siis saa mahtumaan.

Kiitosta etukäteen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

15-16", 195-205 levee, profiili 40-45.

Mahdollisimmat kevyet vanteet ja jotkin radalle hyväksi todetut nakit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Miksi laittaa väärän kokoinen rengastus?

195/55 -15

205/50 -15

205/45-16

195/50-16

16x7 tai 7,5

tai 15x7

Paino mahdollisimman kevyeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Miksi laittaa väärän kokoinen rengastus?

Tarkoitat profiilia? Matalampi kumi on jäykempi kuin pulla ja välitykset pienenee samalla. Tuskin siitä haittaa on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Renkaan jäykkyys ei ole pelkästään hyvä asia. Jonkin verran joustavuutta on hyvä olla, sillä osa pidosta tehdään. Jo 40-profiili alkaa olla matala jouston näkökulmasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Miksi laittaa väärän kokoinen rengastus?

Tarkoitat profiilia? Matalampi kumi on jäykempi kuin pulla ja välitykset pienenee samalla. Tuskin siitä haittaa on?

Jos kotelo on tehty 599mm korkeelle pyörälle niin miksi sinne pitäisi sulloa 562mm pyörä?

Ensinnäkin näyttää rumalta

Toiseksi kantavuus ei riitä, paskalla tsägällä rungot paukkuu omia aikojaan

Primera nyt kuitenkaan tuskin on niin pitkään välitetty että tästä pienestä muutoksesta olisi hyötyä.

erityisen matalasta profiilista en nää mitään hyötyä.

Joku 205/50 -15 on jo tarpeeksi matala radalle, ei se sinne alle taivu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Primeraan 15" vanne 7,5-8" leveenä olis varmasti ihan sopiva. Eteen 205/50 profiilin rengas ja taakse 195/55 vierintävastuksen minimoimiseksi.

Ja renkaaksi Yokohaman A048.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Onko noin pieni rengas taas pidon kannalta hyvä? kosketuspinta asfalttiin kuitenkin pienempi kuin isomman vierintäsäteen omaavassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Jos renkaan koko olisi tuo 205/50-15, niin henk.koht mielipide olisi tuo 8" leveä vanne. Olen joskus koittanut samaa kokoa R888 7" leveällä vanteella ja mielestäni rengas "kaatuu" alle enemmän kuin 8" vanteella, ja siksi tuntuu vähän vetelältä. Yokohamasta en pysty sanomaan kun en ole kertaakaan ajanut moisilla.

...ja taakse 195/55 vierintävastuksen minimoimiseksi.

koko kierros vaan samaa kokoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Onko noin pieni rengas taas pidon kannalta hyvä? kosketuspinta asfalttiin kuitenkin pienempi kuin isomman vierintäsäteen omaavassa...

Tollasta settiä mulle suositeltiin omaan Roadsport kilpuriin.. niin kevyt perä tossa että hyvin se 195 puree siinä takana. eteen sen takia 205 et sais sinne enemmän pitoa ku vetokin on siellä.

Toki 205 joka nurkassa ajaa myös asiansa. sitten voi alkaa hipostelemaan ku niitä viimeisiä sekunnin kymmenyksiä aletaan hieromaan, mutta tuskin silläkä tossa luokassa niin merkitystä.

Edit : nyt luin vasta enee ajatuksen kanssa , tarkoititko Mikko vanteen/ renkaan halkaisijaa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Onko noin pieni rengas taas pidon kannalta hyvä? kosketuspinta asfalttiin kuitenkin pienempi kuin isomman vierintäsäteen omaavassa...

Tollasta settiä mulle suositeltiin omaan Roadsport kilpuriin.. niin kevyt perä tossa että hyvin se 195 puree siinä takana. eteen sen takia 205 et sais sinne enemmän pitoa ku vetokin on siellä.

Toki 205 joka nurkassa ajaa myös asiansa. sitten voi alkaa hipostelemaan ku niitä viimeisiä sekunnin kymmenyksiä aletaan hieromaan, mutta tuskin silläkä tossa luokassa niin merkitystä.

Edit : nyt luin vasta enee ajatuksen kanssa , tarkoititko Mikko vanteen/ renkaan halkaisijaa ?

Renkaan halkaisijaa tarkoitin joo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Ite ainankin löisin saman levystä rengasta eteen ja taakse. Näkisin että suurempi hyötyä olisi siinä että saa renkaita puljata kulumisen mukaan etu- ja takapään välillä.

Tätä ongelmaa ei tietty oo jos tosissaan homman ottaa ja on varaa hankkii uutta nahkaa vähän väliä.

En näe myös mitään syytä isompaa vannetta kun 15" laittaa. Tuossa kokoluokassa löytyy jo mukavasti kevyttä vannetta ja hyvää rengastakin suht inhimilliseen hintaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Ite ainankin löisin saman levystä rengasta eteen ja taakse. Näkisin että suurempi hyötyä olisi siinä että saa renkaita puljata kulumisen mukaan etu- ja takapään välillä.

Tätä ongelmaa ei tietty oo jos tosissaan homman ottaa ja on varaa hankkii uutta nahkaa vähän väliä.

En näe myös mitään syytä isompaa vannetta kun 15" laittaa. Tuossa kokoluokassa löytyy jo mukavasti kevyttä vannetta ja hyvää rengastakin suht inhimilliseen hintaan.

Etuna tietenkin on tuo renkaiden edestä taakse vaihtelu samanlevysillä, itellä oli suunnitelmissa ( jos joskus pääsen ajamaan ) ostaa 4 kpl 205 eteen, ja yhdet 195 taakse jolla mennään koko kausi, treenit ja aika-ajot yksillä eturenkailla aina, ja kisoihin sit uudet 2 pyörää alle, takana renkaat kestää koko kauden.

Paljon tietenkin määrää myös vanteen kokoa auto mihin rengas laitetaan alle, auton paino yms muut jutut, pääosin kaikki ajaa tossa Roadsport B/C luokassa 15" pyörällä. Isojen poikien sarjat sit ihan eri juttu ja niihin en ota kantaa.

Tässä topikissa haettiin ilmeisesti primeraan rengasta, joten näkisin ton 15" ihan riittäväks, panee sit vaikka 225 leveenä alle jos haluaa ihan himona pitoa, mut toi 205 varmasti sopivin.

Edit : Maailmalla kyllä näyttää kisa-primeroissa olevan 17" vannetta kaikissa alla, joten tiedä sitte. Mihin tätä autoa ollaa tekemässä, johonkin tiettyyn luokkaan vai ihan omaks iloks ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Onko noin pieni rengas taas pidon kannalta hyvä? kosketuspinta asfalttiin kuitenkin pienempi kuin isomman vierintäsäteen omaavassa...

Tollasta settiä mulle suositeltiin omaan Roadsport kilpuriin.. niin kevyt perä tossa että hyvin se 195 puree siinä takana. eteen sen takia 205 et sais sinne enemmän pitoa ku vetokin on siellä.

Kuinka kevyt perä tai koko auto?

Ollaan katottu tota 225/50/14 R888 kevyeen etuvetoon lähinnä halvan hinnan vuoksi, mutta oliskohan kannattavaa laittaa taakse kapeammat? Takarenkaat tossakaan ei juuri kulu, joten olis mahdollista ostaa 6kpl renkaita ja ajaa "kausi" samoilla takarenkailla.

195/50/15 R1R kesti noin 1000km edestä-taakse kierrättäen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

Onko noin pieni rengas taas pidon kannalta hyvä? kosketuspinta asfalttiin kuitenkin pienempi kuin isomman vierintäsäteen omaavassa...

Tollasta settiä mulle suositeltiin omaan Roadsport kilpuriin.. niin kevyt perä tossa että hyvin se 195 puree siinä takana. eteen sen takia 205 et sais sinne enemmän pitoa ku vetokin on siellä.

Kuinka kevyt perä tai koko auto?

Ollaan katottu tota 225/50/14 R888 kevyeen etuvetoon lähinnä halvan hinnan vuoksi, mutta oliskohan kannattavaa laittaa taakse kapeammat? Takarenkaat tossakaan ei juuri kulu, joten olis mahdollista ostaa 6kpl renkaita ja ajaa "kausi" samoilla takarenkailla.

195/50/15 R1R kesti noin 1000km edestä-taakse kierrättäen.

800kg Mk1 Golf.

Itse teen tuon rengaspäätöksen ku pääsen kokeilemaan tuota autoa, sitten näkee kuinka se toimii yleensäkin , nyt alla 195/50 joka nurkassa, mutta ne on vanhat renkaat. Mun ajotaidoilla ei varmaan vielä oo merkitystä tolla renkaiden hipostelulla ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: MInkälainen pyöräsatsi radalle?

mk1 golffi tulossa ens vuoden kisoihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkäs levysiä renkaita tommosee s14 nissanii kandeis radalle laittaa. Pikkasen on piristetty konetta.

Lähinnä mietin et onko paras et edessä ja takana on saman levyiset renkaat. Esim Maxsportin RB5 225/45/17 joka nurkassa. Leveempää ei toki ko rengasta oo saatavillakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minkäs levysiä renkaita tommosee s14 nissanii kandeis radalle laittaa. Pikkasen on piristetty konetta.

Lähinnä mietin et onko paras et edessä ja takana on saman levyiset renkaat. Esim Maxsportin RB5 225/45/17 joka nurkassa. Leveempää ei toki ko rengasta oo saatavillakaan.

Kyllä se paras on olla samanlevyset edessä ja takana, kapeammat edessä lisää hieman puskemista. 225 on ehkä vähän kapea sen painoiseen autoon, mutta kyllä silläkin jo pärjää, itse laittaisin ehkä 245-255.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hankook RS2

Luokitellaanko noi katurenkaiksi vai katuslickseiksi?

Kyllähän noi ihan tavan katukumit on.

Sarjan säännöissä on varmaan joku tarkempi määritelmä ku katurengas/katusliksi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.camskill.co.uk/m117b0s665p4065/Hankook_Tyres_Trackday_Track_Day_Hankook_Z212_Ventus_RS2_Hankook_Z_212_-_225_45_R17_94Y_XL_TL_ <-- tollaiset vähän käytetyt Hankook RS2:set tuli Mage:lta ostettua. Luokitellaanko noi katurenkaiksi vai katuslickseiksi?? Mikäli jälkimmäisiksi niin niillä ei ole asiaa Radalle.com timeattack Club sarjaan??

Onko hyvatkin renkaat ? eivat ainakaan ole hinnalla pilatut.

Itse ostin nokia hakka black ja ovat aika hyvat renkaat netkin, en ole kylla radalla kokeillut, mutta varsin pehmeaa o tuo seos ainakin kun ajelin noin 2 viikkoa eli max 1tkm niin vajaat 8mm pintaa jaljella. etta ei noilla ihan kuuhun ajella ilman renkaan vaihtoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on tollaset kummankin nissanin alla. Katurenkaathan nuo on mutta tradewear on aikas paljon lähempänä 100 rajaa kuin tavan katurenkaassa. Pitoa noissa tuntuis olevan yllättävän hyvin verrattaen michelineihin ja continentaleihin.

Kaveri käyttää noita kumeja endurancekilpurissa ja on ainakin kehunut hyviksi renkaiksi...varsinkin hinta/laatu suhteeltaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kanssa aikoinaan moiset, ainakin ton oman kopin alla toimi mallikkaasti :)

Ei kai noita voi verrata esim toyo R888 tai R1-r yms vastaavaan...

Ainakin Toyo R1-r pito on ihan eriluokkaa kun hankuukkien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt tänä kesänä s14 alla olleet edessä http://www.camskill.co.uk/m117b0s665p59638/Yokohama_Tyres_Car_Yokohama_AD08_Advan_Neova_Yokohama_AD_08_-_225_45_R17_91W_TL_Fuel_Eff_%3A_F_Wet_Grip%3A_A_NoiseClass%3A_3_Noise%3A_75dB <-- jo parhaat päivät aikoja sitten menneet nyt kulunut sisälaidoista 3-4cm matkalta jo ihan sileiks takana lähes uutta vastaavat 245/40/17 vissiin kiinakumit joku ihme merkki kuitenkin, mut Botnialla huomas ainakin et etupäästä loppu pito ennen takapäätä, hitaissa mutkissa aliohjas sen verta paljon...

Mut noi lähes uudet Hankookit varmaan aivan eriluokkaa kuin nyt yllämainitut alla olevat?? Ois loppukesän / alkusyksyn päälle tarkoitus Kemorassa ainakin käydä parantaan aikaa, kun tossa ihan hyvin on löysää vielä tai jos tarpeeks moni saa yllytettyä tonne 31.8 Radalle.com club sarjan timeattack kisaan Botnialle....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mut noi lähes uudet Hankookit varmaan aivan eriluokkaa kuin nyt yllämainitut alla olevat?

Mä väittäisin, että AD08 on kyllä pitävämpi rengas ku RS2. Ei nyt "aivan eriluokkaa", mut kuitenkin noinpäin.

Wanha ja kovettunu on tietty aina eri asia ku uus ja pehmee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×