Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Lapa

Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Recommended Posts

Moron!

Nyt tars saaha mielipiteitä ja tietoa S13 ja S14 korimallien taka-akseleista.

Mitä perävälityksiä on saatavilla ja mitkä mahtaa olla vakio perävälitykset?

Onko vakio vetoakselit käypästä tavaraa mihin pisteeseen saakka?

Paljonko koko kasa painaa? Perä, apurunko koko paska siis.

Mistä saa järkevästi tukivarsi ym kilkkeitä moisiin?

Ja mistä ylipäätään saan vakio akseliston?

Ja kumpi on järkevämpi asentaa rata ajoon S13 vai S14 kun ei tule 200sx:ään?

raideleveys viä?

Setä kiittää jos joku jaksaa vaivautua auttamaan !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

width=1026 height=769http://blehmco.com/pics/240SX/suspension/100_0912.jpg[/img]

kuvan akselisto missä iskaritolpat kiinni = s13

alempi = s14

eron näkee heti kun katsoo ylempiä tukivarsia, s13 kiertää molemmin puolin iskaritolppaa, s14 kiertää vain toista

http://www.japanimports.fi/index.php?pageid=7&aid=21&bid=47〈=fi saa vähän kaikkea

foorumin kirppikseltä saa myös

orkkis takaakselisto on säädettävä (puslista) mutta jos ei orkkis säätövara riitä niin noita "säädettäviä" tukivarsia saa kyllä vähän mistä tahansa

s13 4-pulttiset navat, käsijarru levyn sisäisellä erillisellä rummulla (=parempi)

s14 5-pulttiset navat, käsijarru satulassa (=huonompi)

s14 raideleveys isompi mun tietääkseni (tämä ei oo varma tieto)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

No jumankauta, jarruilla ei ole merkitystä. Mutta osaako joku tarkkoja raideleveyksiä kertoo?

No jumankauta! sori jos käytin omaa aikaani ja yritin auttaa! www.google.com on keksitty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Moron!

Nyt tars saaha mielipiteitä ja tietoa S13 ja S14 korimallien taka-akseleista.

Mitä perävälityksiä on saatavilla ja mitkä mahtaa olla vakio perävälitykset?

Onko vakio vetoakselit käypästä tavaraa mihin pisteeseen saakka?

Paljonko koko kasa painaa? Perä, apurunko koko paska siis.

Mistä saa järkevästi tukivarsi ym kilkkeitä moisiin?

Ja mistä ylipäätään saan vakio akseliston?

Ja kumpi on järkevämpi asentaa rata ajoon S13 vai S14 kun ei tule 200sx:ään?

raideleveys viä?

Setä kiittää jos joku jaksaa vaivautua auttamaan !

Raideleveys S13 ~1460mm, S14 vähän leveämpi ~1470mm. Nettifakta... ;D

Painaa: paljon.

Japanimportti noita mainostaa myyvänsä kokonaisina.

Perävälitykset, monille moottoreille/suomen radoille liian pitkiä. Jostain lamaskyllestä löytyy 4.36 lyhimmillään.

Vetoakselit, jos kestävyydestä oli puhe niin aika pitkälle riittää.

Ratakäyttöön: S14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Jos tuollaista akselistoa meinaa johonkin ihan muuhun autoon laittaa, niin sillä ei ole varsinaisesti väliä onko S13 vai S14. Molempia on monella eri perävälityksellä, eri kokoisilla perillä, lukolla ja ilman, jne. Rakenteeltaan ne on sen verran lähellä toisiaan että mitään oleellista eroa ei varsinaisesti ole.

Ennemmin kannattaakin miettiä, mitä kriteereitä itsellä on ja katsoa sitten löytyykö noista sellaista kombinaatiota. Kaikkien variaatioiden listaaminen on meinaan jo vähän isompi homma..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Ja ehkä paras ominaisuus on se että palikoita pystyy sekoittamaan keskenään melko hyvin.

Mulla esimerkiksi on R32 kelkka (sama kuin S13) S13 perä ja vetarit. S15 lukko ja välitys. Z32:n olka-akselit ja S14 navat... ;D

Niin ja käsijarru on S13 ja takajarrusatulat jostain skyllestä (GT-R), kaikki bolt-on.

Silti: rata-ajoon S14:sta on parempi geometria, tätä ajattelin omastakin korjata....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Ja ehkä paras ominaisuus on se että palikoita pystyy sekoittamaan keskenään melko hyvin.

Mulla esimerkiksi on R32 kelkka (sama kuin S13) S13 perä ja vetarit. S15 lukko ja välitys. Z32:n olka-akselit ja S14 navat... ;D

Niin ja käsijarru on S13 ja takajarrusatulat jostain skyllestä (GT-R), kaikki bolt-on.

Silti: rata-ajoon S14:sta on parempi geometria, tätä ajattelin omastakin korjata....

Kyllähän noista voi melkoisen omanmakuisen mieltymyksen tosiaan rakentaa :)

Itellä on nyt euro S14a:ssa R33 GTS-t perä, vetarit, S13 käsijarru, Z32 satulat ja levyt :)

Ja tulee todennäköisesti seuraavaksi R33 GT-R vetarit, R32 GT-R lukko S14 JDM perään, R32 GT-R kallistuksenvakaaja, olka-akselit ja navat :D

Sen verran tarkennusta että R32 GT-R takakelkka ei ole samanlainen kuin S13 mutta pulttautuu kyllä kiinni S13, R32 GTS-t lienee samanlaisempi. GT-R:n takakelkassa perän kiinnitys vastaavanlainen kuin R33/S14 yms. missä kahdella pinnapultilla takaa kiinni. Rumpukäsijarrut 99% varmuudella samat kaikissa n. 90-luvun takavetosissa ja nelivetosissa (ainakin skyline-mallit) Samoin 297mm levyllä olevat kaksimäntäiset takajarrut samoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Mikä olisi järkevin lähtökohta alkaa tekemään kun vaatimuksena on hyvät jarrut, mekaaninen käsijarru(kadulle), 4 pulttinen jako, kestävä (~500-600hv(tai sen mitä 40superi tuottaa:))), hyvä geometria satunnaiseen ratakäyttöön?

Plussaa on jos ABS kehät löytyy että voidaan kikkailla luistoneston kanssa jos haluaa.

Mietinnässä oli S14 johon vaihtaisi S13 navat jotta saadaan taas 4 pulttinen jako, mielipiteitä?

Millainen lukko noille tehoille katukäyttöön?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Miten olis R33:sen häkkyrä. Pitäisi olla sama geometria kuin S14:sta, paremmat jarrut kuin S14 ja absillisessa kehät vetareissa. S-sarjan vehkeissä on vaan yksi abs-kehä kardaanilla. Navat vaihtoon niin olis aikalailla siinä...

Nää vaan taitaa olla melkein kaikki hicasilla joten siihen lockbar. Tai sitten niinkuin mulla on nyt työn alla, niin ihan korvakkeet kelkkaan ja normi tukivarret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Miten olis R33:sen häkkyrä. Pitäisi olla sama geometria kuin S14:sta, paremmat jarrut kuin S14 ja absillisessa kehät vetareissa. S-sarjan vehkeissä on vaan yksi abs-kehä kardaanilla. Navat vaihtoon niin olis aikalailla siinä...

Nää vaan taitaa olla melkein kaikki hicasilla joten siihen lockbar. Tai sitten niinkuin mulla on nyt työn alla, niin ihan korvakkeet kelkkaan ja normi tukivarret.

Onko tuo R33 perämurikka sama kuin S14, vai onko isompi/kestävämpi? Ja onko kaikki R33 hikasilla? R33 perä ja vetarit käy ilmeisesti S14 kelkkaan jos niitä haluaa päivitellä joskus?

Itse tuossa eilen kuuklettelin niin S14 akselisto, siihen säädettävät varret ja 350Z jarrut. Näillä pitäisi mennä jo aika pitkälle? ABS kehistä(ainakin vetarikohtaisista) joutuu tuolla setupilla luopumaan mutta eiköhän sen asian kanssa voi elää. Onko näin että nuo 350Z brembot menee suoraan eteen sekä taakse S13/S14/monet muut? Vai joutuuko näiden kanssa kikkailemaan jotain kiinnityksen suhteen? Nelipulttinavoilla pitää levyyn tottakai tehdä uusi jako mutta se ei ole ongelma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Onko tuo R33 perämurikka sama kuin S14, vai onko isompi/kestävämpi? Ja onko kaikki R33 hikasilla? R33 perä ja vetarit käy ilmeisesti S14 kelkkaan jos niitä haluaa päivitellä joskus?

Itse tuossa eilen kuuklettelin niin S14 akselisto, siihen säädettävät varret ja 350Z jarrut. Näillä pitäisi mennä jo aika pitkälle? ABS kehistä(ainakin vetarikohtaisista) joutuu tuolla setupilla luopumaan mutta eiköhän sen asian kanssa voi elää. Onko näin että nuo 350Z brembot menee suoraan eteen sekä taakse S13/S14/monet muut? Vai joutuuko näiden kanssa kikkailemaan jotain kiinnityksen suhteen? Nelipulttinavoilla pitää levyyn tottakai tehdä uusi jako mutta se ei ole ongelma.

Perämurikat on samoja, välitykset erilaisia, esim. man. R33 4.11, jdm man. S14 4.08, euro man. S14 3.696. R33 perä ja vetarit menee suoraan S14 kelkkaan. 350Z brembot ei mene suoraan taakse, vaatii muokkausta kiinnityksiin, muistaakseni adapterilla ei onnistu. Eteen pitää porata kiinnityspulttien reiät olka-akseliin 12->14mm

Miksi tarvit akselikohtaisen ABSin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Onko tuo R33 perämurikka sama kuin S14, vai onko isompi/kestävämpi? Ja onko kaikki R33 hikasilla? R33 perä ja vetarit käy ilmeisesti S14 kelkkaan jos niitä haluaa päivitellä joskus?

Itse tuossa eilen kuuklettelin niin S14 akselisto, siihen säädettävät varret ja 350Z jarrut. Näillä pitäisi mennä jo aika pitkälle? ABS kehistä(ainakin vetarikohtaisista) joutuu tuolla setupilla luopumaan mutta eiköhän sen asian kanssa voi elää. Onko näin että nuo 350Z brembot menee suoraan eteen sekä taakse S13/S14/monet muut? Vai joutuuko näiden kanssa kikkailemaan jotain kiinnityksen suhteen? Nelipulttinavoilla pitää levyyn tottakai tehdä uusi jako mutta se ei ole ongelma.

Perämurikat on samoja, välitykset erilaisia, esim. man. R33 4.11, jdm man. S14 4.08, euro man. S14 3.696. R33 perä ja vetarit menee suoraan S14 kelkkaan. 350Z brembot ei mene suoraan taakse, vaatii muokkausta kiinnityksiin, muistaakseni adapterilla ei onnistu. Eteen pitää porata kiinnityspulttien reiät olka-akseliin 12->14mm

Miksi tarvit akselikohtaisen ABSin?

Ok, eli silloin kannattaa varmaan unohtaa taka-akselilta noi 350Z jarrut, vai kuinka iso homma modata sopimaan, vai onko mahdoton? Ja saako noita käsijarrukamoja toimimaan noiden 350Z palikoiden kanssa jos niihin päätyy? Ihan pienestä muutostyöstä en pelästy, mutta ei viitsisi ihan älyttömiä hommia alkaa tekemään. Valitsee sitte vaikka vähän pienemmät jarrut taakse.

Muistaakseni DTA tarvitsi pyöräkohtaisen nopeustiedon jos halusi luistonestolla kikkailla, ei kyllä muista tarkkaan, saattaa olla että se perämurikassa oleva kehäkin riittäisi. Eikä tämä ole välttämätön ominaisuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Mikä olisi järkevin lähtökohta alkaa tekemään kun vaatimuksena on hyvät jarrut, mekaaninen käsijarru(kadulle), 4 pulttinen jako, kestävä (~500-600hv(tai sen mitä 40superi tuottaa:))), hyvä geometria satunnaiseen ratakäyttöön?

Varmaan pienimmällä palapelillä tulis tommosesta r33 gts-t takakelkasta. Olisi ihan riittävät 297mm kaksmäntäset jäähdytetyt jarrut, joissa käsijarru erillisillä kengillä niinkuin s13 on. Nelipulttiseksihan sen joutuu muuttamaan ja säädettävät varret laittamaan, jos ei saa sijattua kelkkaa lähtökohtaisesti paikalleen koriin. Ja jonkunsorttinen viskolukkohan noissakin on vakiona.

R33 Kelkan geometrian erosta s14 kelkkaan nähden mulla ei ole varmaa tietoa. Samoja tukivarsiahan noihin myydään joten ei siellä suurta eroa liene, ja kiinnityspaikathan joutunet kuitenkin rakentamaan mieleisiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Mikä olisi järkevin lähtökohta alkaa tekemään kun vaatimuksena on hyvät jarrut, mekaaninen käsijarru(kadulle), 4 pulttinen jako, kestävä (~500-600hv(tai sen mitä 40superi tuottaa:))), hyvä geometria satunnaiseen ratakäyttöön?

Varmaan pienimmällä palapelillä tulis tommosesta r33 gts-t takakelkasta. Olisi ihan riittävät 297mm kaksmäntäset jäähdytetyt jarrut, joissa käsijarru erillisillä kengillä niinkuin s13 on. Nelipulttiseksihan sen joutuu muuttamaan ja säädettävät varret laittamaan, jos ei saa sijattua kelkkaa lähtökohtaisesti paikalleen koriin. Ja jonkunsorttinen viskolukkohan noissakin on vakiona.

R33 Kelkan geometrian erosta s14 kelkkaan nähden mulla ei ole varmaa tietoa. Samoja tukivarsiahan noihin myydään joten ei siellä suurta eroa liene, ja kiinnityspaikathan joutunet kuitenkin rakentamaan mieleisiksi.

Käykö näihin sitten nelipultti navat S13:sta?

Ja minkä iskarit käy R33 perään? Onko esim S13 samanlainen kiinnitys alapäässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

turha niitä napoja on vaihtaa mihkään. ottaa ne irti, käyttää jollain jyrsittävänä uuden jaon ja lykkää pinnapultit takasin paikoilleen oikeeseen jakoon. Laikkoihin sama hoito, eli uus jako niihin ja homma toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Mikä olisi järkevin lähtökohta alkaa tekemään kun vaatimuksena on hyvät jarrut, mekaaninen käsijarru(kadulle), 4 pulttinen jako, kestävä (~500-600hv(tai sen mitä 40superi tuottaa:))), hyvä geometria satunnaiseen ratakäyttöön?

Varmaan pienimmällä palapelillä tulis tommosesta r33 gts-t takakelkasta. Olisi ihan riittävät 297mm kaksmäntäset jäähdytetyt jarrut, joissa käsijarru erillisillä kengillä niinkuin s13 on. Nelipulttiseksihan sen joutuu muuttamaan ja säädettävät varret laittamaan, jos ei saa sijattua kelkkaa lähtökohtaisesti paikalleen koriin. Ja jonkunsorttinen viskolukkohan noissakin on vakiona.

R33 Kelkan geometrian erosta s14 kelkkaan nähden mulla ei ole varmaa tietoa. Samoja tukivarsiahan noihin myydään joten ei siellä suurta eroa liene, ja kiinnityspaikathan joutunet kuitenkin rakentamaan mieleisiksi.

Käykö näihin sitten nelipultti navat S13:sta?

Ja minkä iskarit käy R33 perään? Onko esim S13 samanlainen kiinnitys alapäässä?

Mulla vois olla jossain vielä tuollaiset nelipulttiset laakeripaketit S13:sta. Hihkaise jos tarvitset, niin perustan etsintäpartion. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Mikä olisi järkevin lähtökohta alkaa tekemään kun vaatimuksena on hyvät jarrut, mekaaninen käsijarru(kadulle), 4 pulttinen jako, kestävä (~500-600hv(tai sen mitä 40superi tuottaa:))), hyvä geometria satunnaiseen ratakäyttöön?

Varmaan pienimmällä palapelillä tulis tommosesta r33 gts-t takakelkasta. Olisi ihan riittävät 297mm kaksmäntäset jäähdytetyt jarrut, joissa käsijarru erillisillä kengillä niinkuin s13 on. Nelipulttiseksihan sen joutuu muuttamaan ja säädettävät varret laittamaan, jos ei saa sijattua kelkkaa lähtökohtaisesti paikalleen koriin. Ja jonkunsorttinen viskolukkohan noissakin on vakiona.

R33 Kelkan geometrian erosta s14 kelkkaan nähden mulla ei ole varmaa tietoa. Samoja tukivarsiahan noihin myydään joten ei siellä suurta eroa liene, ja kiinnityspaikathan joutunet kuitenkin rakentamaan mieleisiksi.

Käykö näihin sitten nelipultti navat S13:sta?

Ja minkä iskarit käy R33 perään? Onko esim S14 samanlainen kiinnitys?

Vähemmistössä on kyllä ne jotka vaihtaa noinpäin, ilmeisesti sulla on iso pinkka sopivia vanteita nelipulttisena kun haluat sen pitää? Ainakin 4->5 muutoksen sanotaan olevan hyvinkin suoraviivainen, oletan että samaan tapaan toisinkin päin.

Iskareitten alapään kiinnitys lie samantyylinen, samanlaiseksi en uskalla mutuilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Siis ainoa ongelmahan tässä on se, että vanteita jotka tuohon romuun haluan, ei ole viisipulttisena. Tämä on ainoa syy käyttää tuota nelipulttista jakoa. Eli all show, no go meininkiä ;D;D

Jyrsiminen on yks vaihtoehto, näin on ennenkin tehty muutamaan laitteeseen. Ajattelin vain, että jos vetareiden spoorit on samat niin helpompi pultata napa irti ja työntää toinen paikalleen. Iskarin kiinnityksellä mietin lähinnä vain sitä että jos ostaa esim S13 tarkoitetun setin, niin saako ne takaiskarit kiinni tuohon R33 perään. Ettei tule mitään ylläriä tuon puolesta. Alkaa kelkka kääntymään siihen että R33 taka-akselisto ja S13 etupään osia tullaa hyödyntämään tuossa seuraavassa projektissa.

Vielä jos joku osaa varmistaa tuon iskarin kiinnityksen sopivuuden niin olisi paketti kasassa :)

Silverille: Napoja taitaa löytyä ihan lähipiiristäkin joten ainakaan vielä ei tarvitse alkaa etsiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Laittaisin kyl ennemmin S14 takakelkan kun ei pitäisi geometriassa olla eroa eikä kiinnityspisteissä. Ei tarvisi sitten mitään hicas lockbareja hommailla. S13/S14/R33 GTS-t navat ainakin samoja booreiltaan. GTR ja Z32 isommilla booreilla mutta samanlainen neljän pultin kiinnitys navalla olka-akseliin. Käsijarrukamat samoja S13/Z32/R32/R33 yms. ja menee kiinni myös S14 olka-akseleihin.

Tosta napojen jyrsimisestä, mikä nyt ei muutenkaan ole oikea termi kun niihin porataan uusi jako, sen verran että ainakin S14 navoissa on vahvennukset pulttien kohdalla.

Mihin laitteeseen näitä oot sovittelemassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Laman olka-akseliin käynee esim. S13 takaiskari kun on silmukkapäällä. GTR:n iskari on haarukkapäällä joka sopii GTR:n ja Z32:n olkiin.

Pelkän navan pystyy prässäämään myös irti laakerista, mutta laakerit on samoja S13/S14/R32/R33 ainakin. Nämä siis GTS-T-malleja.

Napaan uuden jaon tekeminen vaatii myös täyttöä, eli ei kovin järkevää kun napoja on saatavilla helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Laittaisin kyl ennemmin S14 takakelkan kun ei pitäisi geometriassa olla eroa eikä kiinnityspisteissä. Ei tarvisi sitten mitään hicas lockbareja hommailla. S13/S14/R33 GTS-t navat ainakin samoja booreiltaan. GTR ja Z32 isommilla booreilla mutta samanlainen neljän pultin kiinnitys navalla olka-akseliin. Käsijarrukamat samoja S13/Z32/R32/R33 yms. ja menee kiinni myös S14 olka-akseleihin.

Tosta napojen jyrsimisestä, mikä nyt ei muutenkaan ole oikea termi kun niihin porataan uusi jako, sen verran että ainakin S14 navoissa on vahvennukset pulttien kohdalla.

Mihin laitteeseen näitä oot sovittelemassa?

240Z olisi menossa.

Hicasin poisto romut taitaa olla halvemmat hommata kuin isommat jarrut tuohon S14 kelkkaan. Siis jos tollasen R33 akselin hommaisi täydellisenä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaaAi niinkuin vähän niinkuin näin.... :P Toi koko akseliston hommaaminen könttänä lienee kokonaisedullisin vaihtoehto, tai ainakin mä tulin siihen tulokseen kun hommailin omani osa sieltä ja toinen täältä. Kyl mä laittaisin R33 laman akseliston absillisen niin saa noi hammaskehät. Navat vaan vaihtaa vaikka S13 niin se olis aikalailla siinä. Hitsuuttelin tohon omaani juuri kiinnitykset takimmaisille tukivarsille kun oma on kans hicaksella. Toinen reikä on valmiina joten siitä vaan kohdistus. Kuvaa ei vielä tosta hommasta ole....

P1010483.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Toi koko akseliston hommaaminen könttänä lienee kokonaisedullisin vaihtoehto, tai ainakin mä tulin siihen tulokseen kun hommailin omani osa sieltä ja toinen täältä. Kyl mä laittaisin R33 laman akseliston absillisen niin saa noi hammaskehät. Navat vaan vaihtaa vaikka S13 niin se olis aikalailla siinä.

maani juuri kiinnitykset takimmaisille tukivarsille kun oma on kans hicaksella. Toinen reikä on valmiina joten siitä vaan kohdistus. Kuvaa ei vielä tosta hommasta ole....

Onko R33 lamassa kaksi abs-anturia? GT-R:ssä on ainakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Toi koko akseliston hommaaminen könttänä lienee kokonaisedullisin vaihtoehto, tai ainakin mä tulin siihen tulokseen kun hommailin omani osa sieltä ja toinen täältä. Kyl mä laittaisin R33 laman akseliston absillisen niin saa noi hammaskehät. Navat vaan vaihtaa vaikka S13 niin se olis aikalailla siinä.

maani juuri kiinnitykset takimmaisille tukivarsille kun oma on kans hicaksella. Toinen reikä on valmiina joten siitä vaan kohdistus. Kuvaa ei vielä tosta hommasta ole....

Onko R33 lamassa kaksi abs-anturia? GT-R:ssä on ainakin.

Niin tosiaan muistaakseni R33:sia on molempia, yhdellä ja kahdella anturilla. Kahdella anturillahan hammaskehät on vetarin tumpeissa, mites ne menee ristiin.... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Taka akseli asiaa, kuka osaisi auttaa

Toi koko akseliston hommaaminen könttänä lienee kokonaisedullisin vaihtoehto, tai ainakin mä tulin siihen tulokseen kun hommailin omani osa sieltä ja toinen täältä. Kyl mä laittaisin R33 laman akseliston absillisen niin saa noi hammaskehät. Navat vaan vaihtaa vaikka S13 niin se olis aikalailla siinä.

maani juuri kiinnitykset takimmaisille tukivarsille kun oma on kans hicaksella. Toinen reikä on valmiina joten siitä vaan kohdistus. Kuvaa ei vielä tosta hommasta ole....

Onko R33 lamassa kaksi abs-anturia? GT-R:ssä on ainakin.

Niin tosiaan muistaakseni R33:sia on molempia, yhdellä ja kahdella anturilla. Kahdella anturillahan hammaskehät on vetarin tumpeissa, mites ne menee ristiin.... ;D

[mutua]

GT-R ABS/NON ABS kahdella anturilla

GTS-t ABS yhdellä anturilla

GTS-t NON ABS ei yhtään anturia

GTS-T active LSD ABS/NON ABS kahdella anturilla

[/mutua]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×