Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
aidia

z32 korjaamo pk-seudulla?

Recommended Posts

Katsastustätien mielestä pitäisi nismosta huoltaa HICAS, toisin sanoen raidetangot ja pallonivelet on finito. Olisiko kenelläkään tiedossa pajaa mitä voisi suositella kyseiseen hommaan? Samalla voitaisiin vaihdella iskunvaimentimia ja ylätukivarsia.

t: Uusi onnellinen zetan omistaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

Keski-suomesta löytyy ainakin yksi ''paja'' missä moiset huolto toimenpiteet onnistuu, ja varmasti ainakin halvemmalla kuin merkki liikkeessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

Keski-suomesta löytyy ainakin yksi ''paja'' missä moiset huolto toimenpiteet onnistuu, ja varmasti ainakin halvemmalla kuin merkki liikkeessä.

Kiitoksia, mutta taitaa tulla matkakuluja sen verran että halvempi kuitenkin teettää täällä etelässä vaikka sitten merkkiliikkeessä. ;)

Mietin tässä vaan, että ajanko sen suoraan esim autokeskukseen vai olisiko tiedossa jotakin "parempaa".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

Ei noitte vaihtamisessa oo mitään ihmeellistä ja onnistuu kyllä ihan missä vaan asiansa osaavassa nyrkkipajassakin. Nelipyörä suuntauksen toki vaatii sen jälkeen. Osat tosin kannattaa hommata ite etukäteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luotettava Z sarjan Huolto/korjaamo

Autokeskus olarissa voi tehdä hicas huolto. nimittäin siel on yks nuori kundi töissä jolla on Z32. Sillä on enemmä tietoa Nismo urheilu autoista ku perus asentajalla. Oman vein sinne ja täytyy sanoa että positiivisesti yllättyin. Consult'n avulla se sääti neliohjaus pyörän kulmat. Kuulemma ratin hicas kulmaanturin täytyy olla tasan 0 aste. muuten säädöstä ei oo mitään hyötyä ku ohjain laite tekee jälkikäteen säädön jolloin ratti menee jälleen vinoksi ja pahimmassa tapauksessa etu kulmatki menee pieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

sehän kova ohjainlaite on ku metallia venyttää ;D;D

ei se venytä, vaa säätää hammastankoa oikeaan kohtaan eli nolla asentoon. niin ku varmaa tiiät kans et niissä on tunnistimet. vai tiesitkö?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

sehän kova ohjainlaite on ku metallia venyttää ;D;D

ei se venytä, vaa säätää hammastankoa oikeaan kohtaan eli nolla asentoon. niin ku varmaa tiiät kans et niissä on tunnistimet. vai tiesitkö?

kyllä tiedän aika tarkkaan miten z:tat toimii, niitä 5 tälläkin hetkellä pihassa, tota etupäätä se vaan ei pysty säätämään mitenkään kun rautaa joka paikassa, ainoastaan taka päätä käännetään hydraulisesti. rattihan lukitaan aina keskelle säätö tilanteessa ja takapää on aina keskellä kun auto ei käy. siitä on tehty niin hiteki kuulosta sulle et on voitu ottaa 20e hommasta 150e ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

sehän kova ohjainlaite on ku metallia venyttää ;D;D

ei se venytä, vaa säätää hammastankoa oikeaan kohtaan eli nolla asentoon. niin ku varmaa tiiät kans et niissä on tunnistimet. vai tiesitkö?

kyllä tiedän aika tarkkaan miten z:tat toimii, niitä 5 tälläkin hetkellä pihassa, tota etupäätä se vaan ei pysty säätämään mitenkään kun rautaa joka paikassa, ainoastaan taka päätä käännetään hydraulisesti. rattihan lukitaan aina keskelle säätö tilanteessa ja takapää on aina keskellä kun auto ei käy. siitä on tehty niin hiteki kuulosta sulle et on voitu ottaa 20e hommasta 150e ;D

Missääb ei tehä 20€ duunia, ellei jossai nyrkkipajass. toinen sul on viis pihalla niin voit tutkii vähä tarkemmin miten hicas toimii ja miten takarenkaat saa käskyn kääntyä. eniwei, ei tästä tehä sen kummempaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

nythän ei kuitenkaan puhuttu siitä mikä niitä käskyjä antaa hydrauliikalle vaan siitä onko se kulmien säätö rakettitiedettä ja ei se ole

ja rautaa se ei venytä eli etupään kulmia se ohjaus boksi ei saa pieleen vaikka kuinka koittaisit meditoida.

eikä se oo tyhmä ketä pyytää vaan se ketä maksaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

eikä se oo tyhmä ketä pyytää vaan se ketä maksaa

ja se on fixumpi joka lopettaa ensin.

Vai miten se nyt menikään

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

eikä se oo tyhmä ketä pyytää vaan se ketä maksaa

ja se on fixumpi joka lopettaa ensin.

Vai miten se nyt menikään

tai että kun väittelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

Kukaan tääl ei oo fiksumpi tai tyhmempi, se on vaa sitä kenellä on oman tapauksen kohalla kokemusta ja kenell ei oo. dats it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

Minulla kävi kerran tuollainen tapaus, jossa hicas kuvitteli että ratti on vinossa ja auto kulki "hieman" hassusti. Tuo vinossaolo-kulma ei kyllä ollut lähelläkään sitä mihin sen voisi suuntauksesssa saada. Kulma oli lähemmäs 45 astetta.

Olin lähdössä pihasta tielle ja kädetin auton sammuksiin ja samantien starttasin uudelleen. Ilmeisesti hicas-boksi onnistui jotenkin tulkkaamaan (ratin ollessa käännettynä vasemmalle) että ratti olisikin suorassa. Suoraan ajaessa hiljaisessa vauhdissa ei nyt mitään ihmeellistä ollut mutta vauhdin kiihtyessä hicas tietty alkoi kääntämään takarenkaita enempi ja enempi vinoon vaikka ajoin suoraan. Tunne oli kyllä aika huisi.

Tilanne korjaantui kun sammutti virrat ja käynnisti auton uudelleen.

Olisiko Z-Driver tarkoittanut tuota samantapaista tilannetta kun kirjoitti että ratti menee vinoksi ajaessa jos ei ole ratti 0-kulmassa kun kulmat säädetään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: z32 korjaamo pk-seudulla?

Minulla kävi kerran tuollainen tapaus, jossa hicas kuvitteli että ratti on vinossa ja auto kulki "hieman" hassusti. Tuo vinossaolo-kulma ei kyllä ollut lähelläkään sitä mihin sen voisi suuntauksesssa saada. Kulma oli lähemmäs 45 astetta.

Olin lähdössä pihasta tielle ja kädetin auton sammuksiin ja samantien starttasin uudelleen. Ilmeisesti hicas-boksi onnistui jotenkin tulkkaamaan (ratin ollessa käännettynä vasemmalle) että ratti olisikin suorassa. Suoraan ajaessa hiljaisessa vauhdissa ei nyt mitään ihmeellistä ollut mutta vauhdin kiihtyessä hicas tietty alkoi kääntämään takarenkaita enempi ja enempi vinoon vaikka ajoin suoraan. Tunne oli kyllä aika huisi.

Tilanne korjaantui kun sammutti virrat ja käynnisti auton uudelleen.

Olisiko Z-Driver tarkoittanut tuota samantapaista tilannetta kun kirjoitti että ratti menee vinoksi ajaessa jos ei ole ratti 0-kulmassa kun kulmat säädetään.

Hienoa tumevain. Kerrankin joku joka ymmärtää mitä hain tolla mun tekstillä. Sun kohalla se oli hyvää ku se korjaantui toka käynistyksen jälkeen. Mun kohalla ei korjaantunut koska se ratin angle tunnistin oli jo peilessä siin vaiheessa. testerillä arvot oli -R12 astetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autokorjaamo Partner Konala

Päivitetääs hieman tätä threadia. Päädyin viime kesänä viemään zetan Autokorjaamo Partner Konala nimiseen puljuun Helsingin Konalassa. Vein autoni nyt uudestaan sitten samaan paikkaan...

En saanut huoltotöille hinta-arviota, enkä aikataulua, unohdin näitä tiskillä kysyä. Pyysin sähköpostilla, mutta tähän ei vastattu. Kuvittelin töissä menevän n. 2-4 työpäivää, lopuksi tähän menikin 14 työpäivää plus 3 viikonloppua. Yhteensä kolme viikkoa. Zetaan piti vaihtaa putki ja takavalot, tehdä perus öljynvaihto sekä korjata pissapoika. Vein putken ja takavalot korjaamolle itse.

Soitin useamman kerran korjaamolle tiedustellakseni projektin edistymistä. Joka kerta lähdettiin kysymään asentajilta, mutta ikinä ei soitettu takasin. Joka kerta sain soittaa itse parin tunnin odottelun jälkeen.

Kävin 5 päivän päästä henkilökohtaisesti käymässä korjaamolla, halusin nähdä mitä tapahtuu. Autoni seisoi pihassa. Asentajat ilmoittivat että oli tullut putkien kanssa sopivuusongelmia ja siksi homma seisoi. Ihmettelin miksi minulle ei oltu soitettu, asentajat ihmettelivät myös. Samalla kävi ilmi että alkuperäistä pissapojan moottoria ei ole saatavilla.

Sovin paikan päällä miten projektia jatketaan (putkia muokataan, asennetaan tarvikepumppu pissapoikaan) ja minulle sanottiin että työt aloitetaan heti samana päivänä. Hieman myöhemmin kävin taas iltalenkillä korjaamon pihassa ja huomasin että putket on nyt asennettu, mutta toinen roikkuu n. 8cm alempana kun toinen. Laitoin tästä sähköpostia ja asiaa luvattiin katsoa tarkemmin. Kolmen päivän päästä tästä sain puhelun, että autoni on valmis 3-4 päivän päästä. Soitin neljäntenä päivänä, taas sain soittaa parin tunnin päästä uudelleen koska puhelimeen vastannut henkilö ei osannut minulle vastauksia antaa ja lähti etsimään asentajaa. Sain tietää, että autoni kanssa aloitetaan työt huomenna pissapojan suhteen.

Tässä vaiheessa leikkasi kiinni ja tiedustelin onko auto vaan seissyt siellä 10pv? Sain epämääräisen selityksen siitä että autoon ei löytynyt osia niin piti tehdä jonossa olleet työt alta pois, asentajia ollut sairaslomalla jne. Soitin seuraavan kerran 4 päivän päästä (viikonloppu välissä), auto oli vieläkin kesken. Tämä kaveri vaikutti kuitenkin jämptimmältä kuin aikaisemmat ja sanoi soittavansa viimeistään puoleen päivään mennessä seuraavana päivänä. Aamupäivällä tulikin sitten tekstiviesti auton valmistumisesta.

Kun ajoin autoa kotiin, käsijarruvalo ei sammu. Myöskin auton sisällä ollut irtonainen keskikonsolin osa oli kadonnut. Laitoin näistä sähköpostia. En ole vieläkään nyt viikkoa myöhemmin saanut tähän sähköpostiin vastausta. Olen jo löytänyt keskikonsolin osan autosta ja todennäköisesti selvittänyt käsijarruvalo-ongelman. Ottaa päähän kun kysymykseeni ei ole vastattu, ilmeisesti heidän mielestä ongelma katoaa kun se unohdetaan?

Tästä vittuuntuneena päätin hieman tarkistella sen verran mitä itse pystyin saman pajan edelliskesänä tekemiä asennuksia alustalle. Myös viime kesänä projekti kesti tolkuttoman kauan, mutta tästä sentään informoitiin jo etukäteen ja oman lomareissun takia sillä ei niin ollut väliä. Noh, minulla on siis autossa heidän asentamat säädettävät Tein kynäjouset. En ollut koskenut säätöihin sen jälkeen kun ne edellä mainitussa paikassa asennettiin. Suositusasetukset ovat 8 klikkausta pehmeämmäksi sekä edessä ja takana. Kävin iskarit läpi ja saldo oli edessä 6 & 16 ja takana 5 & 12 klikkausta. Mitä helvettiä? Tämä menee jo vittuilun puolelle. En todellakaan mene tähän firmaan enään edes reklamointiaikeissa. :(

Olen viemässä lähitulevaisuudessa auton pajalle alustahommiin uuden rengastuksen tiimoilta, JOHONKIN TOISELLE PAJALLE. Saavat käydä siellä tarkemmin asennettuja palikoita läpi. Pelottaa jo valmiiksi mitä sielä löytyy...

Edited by aidia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suositusasetukset ovat 8 klikkausta pehmeämmäksi sekä edessä ja takana. Kävin iskarit läpi ja saldo oli edessä 6 & 16 ja takana 5 & 12 klikkausta. Mitä helvettiä? Tämä menee jo vittuilun puolelle. En todellakaan mene tähän firmaan enään edes reklamointiaikeissa. :(

Ööh, tuskin se nyt on keskiverto asentajalla tullut mieleenkään että siinä jotain nuppeja pitäisi pyöritellä ja klikkauksia laskeskella, kun iskarit vaihdetaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ööh, tuskin se nyt on keskiverto asentajalla tullut mieleenkään että siinä jotain nuppeja pitäisi pyöritellä ja klikkauksia laskeskella, kun iskarit vaihdetaan..

Saattaa se näinkin olla mutta mistä se taas kertoo? Itse olen IT-alalla ja jos asentelen esim serveriin tai vaikka perus pöytäkoneeseen jotain osaa niin lukaisen kyllä tuotteen mukana tulevan ohjekirjasen edes jollain tavalla läpi ennen asennusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika huono tuuri sulle on käynyt. :/

Jos ens kerralla meinaat viedä korjaamoon niin tuo ihmeessä AK Olariin, meitsi on siel töissä :) eiköhä pidetä huolta Z perhen jäsenistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No en nyt tiedä miten tähän pitäis suhtautua.. On olemassa myös pajoja jotka ymmärtää aftermarket osista. Tätä ei voi vaatia tai edellyttää AK merkkikorjaamolta. Esimerkiksi vähän racempaan asennukseen pk seudun tiimoilta voin suositella racingpalvelu.fi :ä lämpimästi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

/EDIT/*ei mitiä* harmi kun ei voi poistaa viestejä mitä pikaistuksissa laittelloopi :D

Edited by Janismo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitten kun tuo Hicas tilttaa niin kannatta kyllä poistaa se ja ne siihen liittyvät romut. Valmiita paloja saa, mutta se on helppo tehdä itsekin. Ite joskus tein sen palan eikä ollut kallis/iso duuni. Mittakuva löytyy tältä foorumilta haulla "takaraidetanko nissan 300zx", tai tästä linkitä (jos sen osasin kopata oikein). http://www.dnsf.org/showthread.php?15477-Takaraidetango-nissan-300zx&highlight=m%E4xzx

Share this post


Link to post
Share on other sites
No en nyt tiedä miten tähän pitäis suhtautua.. On olemassa myös pajoja jotka ymmärtää aftermarket osista. Tätä ei voi vaatia tai edellyttää AK merkkikorjaamolta. Esimerkiksi vähän racempaan asennukseen pk seudun tiimoilta voin suositella racingpalvelu.fi :ä lämpimästi..

Merkkikorjaamolta täytyy pyytää käytännössä erikseen että säädetään näille ohjearvoille, sillä työmääräyksessä lukee etuiskarien ja jousten vaihto jne. Suoranaisesti itse asentajana voin sanoa että se mitä työkkärissä lukee, se tehdään eikä mitään muuta (huom! Pääosin. on myös poikkeuksia mm. Ykköshuolto tms missä oikeasti ei tehdä yhtään mitään niin itse ainakin tsekkaan auton huolellisemmin lävitse siltikin. Tietenkin ohjeajan mukaan etten käytä liikaa siihenkään...) tuohon yhteydenpitoon ja muuhun en ota kantaa niinkään kun en itse ole kuitenkaan kyseisessä firmassa töissä. Mutta kolmeviikkoa. hohhoijjaa.. Kyllä joku nuorehko asentaja joka tietää vähänkään eri alustoista tms niin varmasti hoksaa asettaa napsut.. Mutta ne vanhemmat sitten ei välttämättä. tosin meidän firma ei taida enään ottaa yhtäkään skylineä tms vastaan kun tuli yhden r34 omistajan kanssa vähän soopaa. Täytyy sanoa että haluaisin tietää mitä tämänkin kyseisen ajoneuvon omistaja on ajatellut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×