Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jyrken

ei toimi...

Recommended Posts

mikähän mahtaisi olla silviassa vikana?rätkii ja pätkii koko ajan talven aikana vaihdettu toinen kone minkä jälkeen ei toimi,vanhasta koneesta olen vaihtanut kaikki sähkö osat ei mitään vaikutusta.aaltolevasti käy tyhjäkäyntiä pätkii seokset välillä ihan laihalle.sytyn jos säätää siihen 15 asteeseen niin ei pysy käynnissä mut kun kääntää johonkin 30 niin sitten pysyy.vikakoodit herjaa kaasuläppäkytkintä 4 eri kytkintä kokeillu ja aina samaa herjaa kaasuläpän johdot on kylläkin jatkettu mut on ihan oikein ja herjaa myös vikakoodia 24 mikähän tuo on ???ei riitä ymmärys meikäläisellä enään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Tuskin siinä kaasuläppäkytkimessä on vikaa, se vaan herjaa sitä, jos et oo käyttänyt kaasua pohjassa ennen vikakoodien lukua. Onhan jako kohdallaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Tuskin siinä kaasuläppäkytkimessä on vikaa, se vaan herjaa sitä, jos et oo käyttänyt kaasua pohjassa ennen vikakoodien lukua. Onhan jako kohdallaan?

kyllä olen käyttänyt kaasun pohjassa!jakoa epäilen itsekkin vaikka kylläkin tarkistin sen.näissähän saa kyllä nokkapyörän kahteen eri asentoon ja tuossa on väärässä hahlossa se mut on kyllä minun mielestä siltikin kohdallaan kun vertailin toisen moottorin kanssa jakoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Kyse varmaan siitä mun vanhasta koneesta? Onko sulla mitkä suuttimet siinä nyt, vakiot vai ne 440cc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Kyse varmaan siitä mun vanhasta koneesta? Onko sulla mitkä suuttimet siinä nyt, vakiot vai ne 440cc?

sama kone.vakiosuuttimet on nyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

onko ECU lastutettu? Voiskohan siinä olla jotain kosketushäikkää?

vakio ecu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

uudet tulpat laitoin niin loppu rötääminen.kierroksilta vaan sammuu jos päästää kaasun pois jonkun verran auttoi kun siirsin maffia kauemmaksi ahtimesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Toimimaton kaasuläppäkytkin tekee sen että sytkä on tyhjäkäynnillä jotain 40 astetta varmaan. Siitä jos sen säätää 15 asteeseen, se on siis 25 astetta myöhäisellä. Varmaan on vielä 10 astetta myöhäisellä vaikka se perusennakko 30 asteessa..

Tuo myöhäinen sytkä selittää kaikki muut oireet, eli prötäilyt ja sammuilut ja aaltoilevan käynnin.

Eli selvitä mistä tuo vikakoodi johtuu, ja kun se on korjattu niin sitten vasta se sytkä säätö.. sytkää ei voi säätää jos on tuo kaasuläpän vikakoodi päällä, menee aina väärin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Toimimaton kaasuläppäkytkin tekee sen että sytkä on tyhjäkäynnillä jotain 40 astetta varmaan. Siitä jos sen säätää 15 asteeseen, se on siis 25 astetta myöhäisellä. Varmaan on vielä 10 astetta myöhäisellä vaikka se perusennakko 30 asteessa..

Tuo myöhäinen sytkä selittää kaikki muut oireet, eli prötäilyt ja sammuilut ja aaltoilevan käynnin.

Eli selvitä mistä tuo vikakoodi johtuu, ja kun se on korjattu niin sitten vasta se sytkä säätö.. sytkää ei voi säätää jos on tuo kaasuläpän vikakoodi päällä, menee aina väärin.

voiko vaikuttaa kaasuläpän toimintaan kun johdot jatkettu tinaamalla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Toimimaton kaasuläppäkytkin tekee sen että sytkä on tyhjäkäynnillä jotain 40 astetta varmaan. Siitä jos sen säätää 15 asteeseen, se on siis 25 astetta myöhäisellä. Varmaan on vielä 10 astetta myöhäisellä vaikka se perusennakko 30 asteessa..

Tuo myöhäinen sytkä selittää kaikki muut oireet, eli prötäilyt ja sammuilut ja aaltoilevan käynnin.

Eli selvitä mistä tuo vikakoodi johtuu, ja kun se on korjattu niin sitten vasta se sytkä säätö.. sytkää ei voi säätää jos on tuo kaasuläpän vikakoodi päällä, menee aina väärin.

voiko vaikuttaa kaasuläpän toimintaan kun johdot jatkettu tinaamalla?

Tsekkaa yleismittarilla ecun liittimistä, katsot vain kytkentäkaaviosta oikeat kohdat liittimestä. Eikös siinä kaasuläppäanturissa ollut kolme johtoinen liitin, joista kaksi on käytössä. Sehän on periaatteessa kytkin, eli kun kaasuläppä on kiinni, pitäisi näiden johtojen välillä olla 0 ohmin resistanssi, ja kun läppä avataan niin resistanssi on ääretön..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

väärin olin säätänyt kaasuläpän.nyt kaikki edellämainitut oireet hävisi vikakoodi myös :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Meillä myös vähän samanmoista tuskaa,auto zx180 ca18et twinspark,sytkä ennakko noin 20.Käy nätisti hetken kierroslukumittari toimii normaalisti ja lambda arvo hyvä (noin 0.85v).Sitten kierroslukumittari pamahtaa pohjaan (+8000) käynti aaltoilee,ei ota kierroksia kunnolla,prötää,ampuu putkessa,sammuu,jos saa kierroksille käy hetken paremmin.Uudelleen käynnistys tai kaasulla härnäily auttaa silloin myös hetkellisesti ja kiekkamittari toimii sen hetken.

Servicemanuaalia käytetty ja foorumin hakua käytetty mutta ei oikeen osu..

Uusittu/tsekattu

-bensapumppu,Walbro+releohjaus,bensanpaineet ok

-lämpöanturi keitetty,ok,vikakoodia anto tälle?

-tulpat/johdot/jakajankansi/puolat x2,käynti parani hieman,vanhat johdot ja puolat löivät läpi..

-koitettu toisella maffilla ja eculla,ei apuja

-kaasuläpän anturi mitattu

Jotenkin tuntuu että sytkä menee sekaisin,virranjakaja?johtosarja?löytyy toinen kaasuläppäanturi,ei koitettu vielä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Mitä tuolla 0.85 voltilla meinaat että on hyvä? Volttiarvo kuuluu seilata tyhjäkäynnillä, eikä pysyä samana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Mitä tuolla 0.85 voltilla meinaat että on hyvä? Volttiarvo kuuluu seilata tyhjäkäynnillä, eikä pysyä samana.

Kyllähän se seilaa,mutta on suurin piirtein tota luokkaa ja käy silloin hyvin,lambdasta tulee hyppyjohto yleismittaria varten jolloin helpompi säädellä maffia ja näkee mitä seoksille suurinpiirtein tapahtuu..

Powertransistoreitten vaihtoa koittaa seuraavaks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Voiskohan noi PTUut korvata bluebirdin osilla (Motonet)..

10-8107

Nimike

Sytytysmoduli Hitachi -89 ind.

Hinta

29.90 €

BB jos Hitachi/"sormus" jakajassa kahdella liittimellä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

Voiskohan noi PTUut korvata bluebirdin osilla (Motonet)..

10-8107

Nimike

Sytytysmoduli Hitachi -89 ind.

Hinta

29.90 €

BB jos Hitachi/"sormus" jakajassa kahdella liittimellä

Enpä usko. Tuo on kaiketi kaasarimallin jakajan sisälle tuleva sytytysmoduli. Veikkaan, että PTU:lle löytyisi helpoiten korvaaja elektroniikkapuljusta, onhan kyseessä vain transistori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ei toimi...

ZX180 vika oli kaasuläppäanturin liittimessä tai johdossa ilmeisesti,sitä ronkittiin ja sytkä lakkasi sekoilun..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×