Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
sladi

Blow off 1.8T passattiin?

Recommended Posts

juu eli ei oo ihan tän foorumin asia mut toisella foorumilla ei dumppi jutusta juuri dikata ni aattelin täältä kysyä..eli haluaisin passattiin dumpin tai blow offin semmosen joka ei sihaha..vaan pitää semmoisen sakkauksen tyylisen äänen..tossa kattelin youtubea ni kaikki dumpit mihi lisää flutterin perään pitää juuri tollasta ääntä..eli pitääkö se dumppi säätää jotenki vai millä tollasen kikattelun saa :) esim tial qr flutter..ni joh juuri oikee suhina.

Jos löytyy tialin tai greddyn blow off ni kiinnostais ostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Kuten yksi suomen tunnetuin vag:n virittäjä sanoi, kun sinun kaltaisesi heppu menin hänen juttusilleen ja sanoi, että tahtoo dumpin vag:n 1.8t autoon. Kyseinen virittäjä tokasi kaverille takaisin, että juu voi asentaa, mutta se maksaa 10 000e kaveri suu auki ihmetteli miten se niin paljon voi maksaa. No tokas siihen, että sillä rahalla sen moottorin saa rakennettua niin, että siihen laittaa dumpin.

Kyseinen kaveri myös kirjoitteli ainakin aikoinaan tälläisiin topiikkeihin "kumpi on tärkeämpi toimiva/ehjä auto vai se ääni?)

Otat se vakio bypassa sieltä välistä pois niin suhisee "kivasti" eikä maksa mitään ja tulee täysin sama homma kuin asentaisit autoosi dumpin! Jos sen dumpin hankit kuitenkin, etkä usko meitä "tyhmiä" niin testaappa ensin ilman bypassia tai bypassa väärinpäin ja sitten sillä dumpilla, että onko mitään eroa. ;D

Se dumppi ei vaan toimi autossasi!!! Hommaat vaan tarpeeksi ison ahtimen/vapaavirtaussuodattimen niin kikattaa ihan tarpeeksi, voin kertaoa omasta kokemuksesta. Itsellä oli aikoinaan ihan sama homma kuin sinulla, että dumppi kuume oli kova ikinä en tuohon vehkeeseen dumppia asentanut ja enään en sitä edes tuohon kaipaa. Kikattaa ja suhisee ihan tarpeeksi ilman dumppia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

no ensinnäkin, mitä vaikutusta on sillä ku laittaa vakio bypassin väärin päin? ja toiseksi minulla on paikoillaan astetta isompi ahin autossa, putkisto, ohjelma, suuttimet jne..ja vaparia käytin paikoillaan ja bässin ohjausletkun repasin irti..vaa eipä kikatellu..vai antoko se bässi sitte just siksi pariksi enempi..ku luulin että sillä ns saan sen pois käytöstä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

jaa jaa..no sitä vaparia käytin jo vakio bässin kans mutta ei se kihahellu..:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

mulla on tällä hetkellä 1,1bar painetta..

Ajele sillä paineella ilman by passia jonkin aikaa että turbon laakeriin tulee välystä niin sitten sakkaa(en suosittele tosi puheessa, mut jokainen tavallaan). ei varmasti noilla paineilla löydy dumppia mikä muodostais tuollaisen äänen. korkeintaan matalilla paineilla. mulla oli by pass venttiilin toinen pää suoraan ulko ilmaan niin sit tuli sellainen sakkaus ääni:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Tosiaan tuo Forgen Split-R venttiili toimii moitteetta tuossa koneessa ja sillä taitaa olla ikuinen takuukin jos en väärin muista. Saat sillä suhinaa kuulumaan, jos näiden äänien perään olet. Kannattaa se vakio vaihtaa jokatapauksessa johonkin vahvistettuun malliin, koska vakio ei tunnu kestävän kovempia paineita.

Dumpin kun asennat autoosi, niin kohta on ECU täynnä vikakoodeja ja taitaa kojetaulussakin syttyä vikavaloja ym.

Tiedäkö mikä tuo mainitsemasi/haluamasi flutter ääni on? Se on ahtimen sakkaus ääni, joka tulee kun dumppi/by-pass on liian kireällä.

Tämän äänen saat myös kun otat ohjausletkun pois venttiilistä. Ahtimen tällä loppupeleissä hajotat ja teet kaasunvastaavuudesta/heräämisestä huonompaa vakioon verrattuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Ei ei ja ei! Se pieni on ohjausletku sen kun otat irti niin tulee vaan vikakoodeja. Tuon bypassin kääntö tekee saman kuin tukkisit kaikki lähdöt eli sakkauttaa ahdinta. Itse en tuota ole kokeillut mutta foorumilta lukeneena niin tulee ääniä. Tosin antaa vikakoodeja ja rikkoo ahtimen/auton varmasti nopeammin kuin, että olisi oikeinpäin!

Mikä ahdin sulla siellä on? k04?, k03s vai joku ???

No pistetään vähän faktaa eli tuossa autossahan on bypass ja tuo volkkarin moottorinohjaus haistelee koko ajan noita ahtopaineita/ahtovuotoja kun laitat tuollaisen dumpin autoosi niin osa tuosta ahtoputkissa olevasta paineesta pääsee harakoille tuon äänen saattelemana niin moottorinohjaus tällöin olettaa, että sulla on ahtovuoto ja menee vikatilaan jotta mitään ei hajoaisi ja laskee ahdot 0.4bar.

Itse en ole vielä nähnyt vag:n 1.8t:ssä yhtään dumppia mitkä eivät antaisi vikakoodia. Yks heppu tuli kerran mun luo korjauttamaan golfinsa niin totesin vaan, että tämähän vikatilassa totesin vaan sille, että sulla taitaa olla tässä dumppi ennenkuin olin edes autolla ajanut tai katsonut konepellin alle. Oli sitten koko ajan ajanut vikatilassa mitä auto oli hänellä ollut. Otin dumpin pois ja pistin vakiobypassin takaisin niin johan alko liikkumaan golfi olihan siellä lastukin ja bensakulutuskin tippui reilusti alle 10l/100km kuulemma ikinä ei ollut noin vähän ollut.

Saman asian siis saat kun otat sen bypassin pois. Eli ahdot tippuu 0.4bar ja vaihtaessa suhahtaa aina. Eikä tuo turboa riko, koska eihän se paine takaisin turbolle mene vaan lentää taivaan tuliin tuosta 3cm halkaisijalta olevasta aukosta = sama asia kuin ahtovuoto. ;D

Tuollainen osan takasin kierrättävä toimii parhaiten tuossa autossa jos jonkun sinne haluaa laittaa mutta taitaa sekin ainakin välillä antaa vikakoodia. Kuitenkin osa siitä ilmasta minkä pitäisi haistella pääsee ilmakehään = ongelmia.

Asennat tuonne vaan, suoraan pikkupakoselläsin gt28rs:n se herää ihan kivasti tuollaisessa ja vaparilla se kyllä suhahtaa/kikattaa vaihdetta vaihtaessa ihan tarpeeksi. Bypassiksi käy tt:n pässi on halpa ja toimiva. Myös bilteman bässi yllättävän toimiva/hyvä. Niin yksinkertainen tuo pässi toimivuudeltaan/rakenteeltaan, että eihän siellä oikeestaan voi mikään hajota niin noi arp:n, dahlback racing, forgen pässit vaan maksaa sen merkin/imagon takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Ei ei ja ei! Se pieni on ohjausletku sen kun otat irti niin tulee vaan vikakoodeja. Tuon bypassin kääntö tekee saman kuin tukkisit kaikki lähdöt eli sakkauttaa ahdinta. Itse en tuota ole kokeillut mutta foorumilta lukeneena niin tulee ääniä. Tosin antaa vikakoodeja ja rikkoo ahtimen/auton varmasti nopeammin kuin, että olisi oikeinpäin!

Mikä ahdin sulla siellä on? k04?, k03s vai joku ???

No pistetään vähän faktaa eli tuossa autossahan on bypass ja tuo volkkarin moottorinohjaus haistelee koko ajan noita ahtopaineita/ahtovuotoja kun laitat tuollaisen dumpin autoosi niin osa tuosta ahtoputkissa olevasta paineesta pääsee harakoille tuon äänen saattelemana niin moottorinohjaus tällöin olettaa, että sulla on ahtovuoto ja menee vikatilaan jotta mitään ei hajoaisi ja laskee ahdot 0.4bar.

Itse en ole vielä nähnyt vag:n 1.8t:ssä yhtään dumppia mitkä eivät antaisi vikakoodia. Yks heppu tuli kerran mun luo korjauttamaan golfinsa niin totesin vaan, että tämähän vikatilassa totesin vaan sille, että sulla taitaa olla tässä dumppi ennenkuin olin edes autolla ajanut tai katsonut konepellin alle. Oli sitten koko ajan ajanut vikatilassa mitä auto oli hänellä ollut. Otin dumpin pois ja pistin vakiobypassin takaisin niin johan alko liikkumaan golfi olihan siellä lastukin ja bensakulutuskin tippui reilusti alle 10l/100km kuulemma ikinä ei ollut noin vähän ollut.

Saman asian siis saat kun otat sen bypassin pois. Eli ahdot tippuu 0.4bar ja vaihtaessa suhahtaa aina. Eikä tuo turboa riko, koska eihän se paine takaisin turbolle mene vaan lentää taivaan tuliin tuosta 3cm halkaisijalta olevasta aukosta ;D

Asennat tuonne vaan, suoraan pikkupakoselläsin gt28rs:n se herää ihan kivasti tuollaisessa ja vaparilla se kyllä suhahtaa/kikattaa vaihdetta vaihtaessa ihan tarpeeksi.

Mulla sakkaili golffi ihan helvetisti vaikka oli vv suodatinta lukuunottamatta täysin vakio :o.

En toki ole varma oliko by-pass ehjä, kun en ehtinyt sitä tuohon vaihtamaan.

Tilattu oli kyllä ja tulihan sieltä viikko sen jälkeen, kun oli jo auto vaihtunut niin audi tt bypässi ja etualatukivarsiin uretaanipuslat ;D. Vieläkin hyllyssä jos vaikka ostan vielä joskun gti golffin :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Itsellä taas vakiona tosin ahdin mun mallissa vakion k03s apex:n suodattimella ei pitänyt oikeestaan mitään ääntä sitten vaihdoin tuollaisen forgen säädettävän bypassin joka ihan aavistuksen ehkä muutti ääntä kireimmällä jouselle. Revon koesoftalla = ahdot yli 1.5bar niin sitten vähän kuulu jotain, mutta bypassista antautui toi vaihdettava kalvo heti =ääni muuttui selvästi niin osas tarkastaa.

Isompien ahtimen myötä niin onkin sitten alkanut suhista ja puhista ihan tarpeeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

no tää ei takuu varmaa ole, mutta ahdin hommia toimitettu viime kesänä ed omistajan toimesta..kkk:n ahdin siellä on ja voimakas tunne että ku k03 ilmeisesti on vakiona et nyt ois k04..satavarmaksi en mee sanoon..mutta..itellä on kerran ollut vakio 1.8T ni motestin ohjelma tässä on..ja voin sanoa että ahin herää nomia myöhemmin..mutta sitten kans herää :D..ja toiseksi kaveilla on muokattuna joku isompi ahdin omassa..ja se tuntuu vetävän ja heäävän samaan tyyliin..ja siitä oli vag.comilla tutkittu 251hv..ja digituning ohjelmalla..eli joo nyt hoksin :D..mulla oli vapari kiinni..ja sepässin letku vapaana ja sen takii se oli vikatilassa paineet 0.4 ja luulin että kyse oli keulacoolein aiheuttamasta paine vuodosta..jolloin löin uusia putkia pässin kiinni ja vakio putsarin..vaan kyse oliki vika tilasta sen letkun takia..no iha pikkusen kuulu kyl ääniä sieltä (rehellisesti en vain tyytynyt niihin) eli uudestaan suodatin kiinni ja pässi väärin päin ja uus kokeilu..mitäs mie sille pässin ohjausletkulle teen?

ja ensinnäkin tiedän mitä meinaa sakkaus, luulin vain että jollain valmistajalle on sakkauksen kuulosia dumppeja, ja tiiän että sakkaus ei tee hyvää..mietin tässä vain sitä että jos vakio ahdin on ohjelmalla tyyliin 1.3 bar, ja sitten lyyään vaiks toi gt28rs ni eihän siellä paine mihkään muutu ohjelmassa..ni mikä siellä tuo ja mitä miksi alkaa sitte mukaa tuhiseen?..ja toiseksi tää flutter juttu ni Tialilla näkyis olevan iha myynnissä Tial QR flutter dumppi/blow off..sen jälkeen laitoin joka dumppiin flutterin perään ni aina kikatti..onko se sitte olu liian tiukalla ja vapsu on tuhissu sielä vai mten vitussa..:D?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Tuollainen osan takasin kierrättävä toimii parhaiten tuossa autossa jos jonkun sinne haluaa laittaa mutta taitaa sekin ainakin välillä antaa vikakoodia. Kuitenkin osa siitä ilmasta minkä pitäisi haistella pääsee ilmakehään = ongelmia.

Ei kyllä anna Split-R venttiili mitään vikakoodeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

ja toiseksi tää flutter juttu ni Tialilla näkyis olevan iha myynnissä Tial QR flutter dumppi/blow off..sen jälkeen laitoin joka dumppiin flutterin perään ni aina kikatti..onko se sitte olu liian tiukalla ja vapsu on tuhissu sielä vai mten vitussa..:D?

Missä on myynnissä? Linkkiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Tuollainen osan takasin kierrättävä toimii parhaiten tuossa autossa jos jonkun sinne haluaa laittaa mutta taitaa sekin ainakin välillä antaa vikakoodia. Kuitenkin osa siitä ilmasta minkä pitäisi haistella pääsee ilmakehään = ongelmia.

Ei kyllä anna Split-R venttiili mitään vikakoodeja.

antoi ainakin kaverin autossa tosin riippuu miten asentaa. Omassa antoi toi forgen bypass jäykimmällä jousella myös vikakoodia.

itsellä tällä hetkellä ei ollenkaan bypassia/dumppia ei ne voimavehkeisiin kuulu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Tuollainen osan takasin kierrättävä toimii parhaiten tuossa autossa jos jonkun sinne haluaa laittaa mutta taitaa sekin ainakin välillä antaa vikakoodia. Kuitenkin osa siitä ilmasta minkä pitäisi haistella pääsee ilmakehään = ongelmia.

Ei kyllä anna Split-R venttiili mitään vikakoodeja.

antoi ainakin kaverin autossa tosin riippuu miten asentaa. Omassa antoi toi forgen bypass jäykimmällä jousella myös vikakoodia.

itsellä tällä hetkellä ei ollenkaan bypassia/dumppia ei ne voimavehkeisiin kuulu ;)

En ymmärrä...Jos se on oikein asennettu, niin ei anna vikakoodia. Sehän nyt on ihan eri juttu jos sen on jotenkin saanut sinne väärin asennettua, mutta ei se venttiilin vika ole...

Split-r:ssä ei ole vaihdettavaa jousta. Mutta by-pass venasssa on.

Ja jos se antoi sulla vikakoodia, niin sitten on ollut liian jäykkä vain sun setuppiin. Todennäköisesti myös sakkasi tuolla jäykimmällä jousella?

Monen mielestä tuo dump/by-pass on "turha" voimavehkeissä, mutta olen kyllä ihan eri mieltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

No ei tollanen vielä millään k04:lla kikattele sehän tyyliin samankokoinen kuin vakio eli hiton pieni.

myös vagcomilla ei pysty tehoja mittaamaan tai persdyno on yhtä luotettava.

Siis laita se ohjausletku siihen bypässiin kiinni. Mutta se imuputkeen menevä lähtö ahtoputken puolelle. Tällä kyllä saat ajankanssa ahtimen rikki. Myös tuo, että jätät sen imuputkeen menevän lähdön laittamatta kiinni ollenkaan niin pässi toimii dumppina eli räkäsee ilmaan.

Jos sä vakion tilalle lyöt gt28rs:n niin ensinnäkin pakosarjan/ahtimen Laippa erilainen kuten downpipen eli ei mene suoraan paikalle myös imuputken joudut vaihtamaan. Myös ilmamassamittarin suosittelen vaihtamaan isompaan sekä suuttimet, että voidaan laittaa enemmän painetti kuin 0.5bar

myös tuo gt28rs ei toimi vakioahtopaineen säätimellä n75:lla eli joudut hankkimaan mekaanisen tai digitaallisen säätimen tuolle jolla saat ahdot haluamiksi. Jätä kuitenkin n75 liittimeen kiinni mutta letkut otat vaan irti muuten antaa vikakoodia jos ottaa pois ja sytyttää moottorin vikavalon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Tuollainen osan takasin kierrättävä toimii parhaiten tuossa autossa jos jonkun sinne haluaa laittaa mutta taitaa sekin ainakin välillä antaa vikakoodia. Kuitenkin osa siitä ilmasta minkä pitäisi haistella pääsee ilmakehään = ongelmia.

Ei kyllä anna Split-R venttiili mitään vikakoodeja.

antoi ainakin kaverin autossa tosin riippuu miten asentaa. Omassa antoi toi forgen bypass jäykimmällä jousella myös vikakoodia.

itsellä tällä hetkellä ei ollenkaan bypassia/dumppia ei ne voimavehkeisiin kuulu ;)

En ymmärrä...Jos se on oikein asennettu, niin ei anna vikakoodia. Sehän nyt on ihan eri juttu jos sen on jotenkin saanut sinne väärin asennettua, mutta ei se venttiilin vika ole...

Split-r:ssä ei ole vaihdettavaa jousta. Mutta by-pass venasssa on.

Ja jos se antoi sulla vikakoodia, niin sitten on ollut liian jäykkä vain sun setuppiin. Todennäköisesti myös sakkasi tuolla jäykimmällä jousella?

Monen mielestä tuo dump/by-pass on "turha" voimavehkeissä, mutta olen kyllä ihan eri mieltä.

kerro mulle mikä on oikea tapa tuo asentaa?

ei sakannut ja ei pitäis toi antaa vikakoodia millään jouselle. Kuten aikasemmin totesin, että niin setuppi kohtaisia noi. Kaikki mitkä mä olen nähnyt niin on antanut. Oli sitten normi dumppi tai takaisin kiertävä. Tosin lukenut kyllä vehkeistä mitkä eivät anna eli et ollut ainoa. Mutta pääsääntöisesti ilmoittaa bypassi rikki. Joissain heittää vikatilaan joissain antaa pelkkää koodia eikä vaikuta muuhun. Jossain ei ilmene mitään.

itsellä kun tollanen dumppi kuume oli niin ostin 200sx johon sellasen voi laittaa hyvillä mielin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Tuollainen osan takasin kierrättävä toimii parhaiten tuossa autossa jos jonkun sinne haluaa laittaa mutta taitaa sekin ainakin välillä antaa vikakoodia. Kuitenkin osa siitä ilmasta minkä pitäisi haistella pääsee ilmakehään = ongelmia.

Ei kyllä anna Split-R venttiili mitään vikakoodeja.

antoi ainakin kaverin autossa tosin riippuu miten asentaa. Omassa antoi toi forgen bypass jäykimmällä jousella myös vikakoodia.

itsellä tällä hetkellä ei ollenkaan bypassia/dumppia ei ne voimavehkeisiin kuulu ;)

En ymmärrä...Jos se on oikein asennettu, niin ei anna vikakoodia. Sehän nyt on ihan eri juttu jos sen on jotenkin saanut sinne väärin asennettua, mutta ei se venttiilin vika ole...

Split-r:ssä ei ole vaihdettavaa jousta. Mutta by-pass venasssa on.

Ja jos se antoi sulla vikakoodia, niin sitten on ollut liian jäykkä vain sun setuppiin. Todennäköisesti myös sakkasi tuolla jäykimmällä jousella?

Monen mielestä tuo dump/by-pass on "turha" voimavehkeissä, mutta olen kyllä ihan eri mieltä.

kerro mulle mikä on oikea tapa tuo asentaa?

ei sakannut ja ei pitäis toi antaa vikakoodia millään jouselle. Kuten aikasemmin totesin, että niin setuppi kohtaisia noi. Kaikki mitkä mä olen nähnyt niin on antanut. Oli sitten normi dumppi tai takaisin kiertävä. Tosin lukenut kyllä vehkeistä mitkä eivät anna eli et ollut ainoa. Mutta pääsääntöisesti ilmoittaa bypassi rikki. Joissain heittää vikatilaan joissain antaa pelkkää koodia eikä vaikuta muuhun. Jossain ei ilmene mitään.

itsellä kun tollanen dumppi kuume oli niin ostin 200sx johon sellasen voi laittaa hyvillä mielin.

Forge sivuilla on ihan asennusohjeet. En mä jaksa tässä alkaa tarinoimaan. Enkä ole itse ikinä kuullut, että split-r antaa kenelläkään vikakoodia.

Ei kyllä varmasti anna vikakoodia by-pass venttiilillä, jos on tarpeeksi (lue:setuppiin kuuluva) löysä jousi.

Miten se voi antaa vikakoodia, kun vakionakin siellä on by-pass. On tainnut olla jotain muuta vikaa autossa tai sitten on asennettu väärin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Sen takia kysyin miten asennettu, koska tuohon moottoriin ei vaan ole mitään oikeeta tapaa tuollaista asentaa. Sekoittaa aina moottoriohjausta se on eri asia paljonko sekoittaa ja näin ei välttämättä anna koodia. Tuohon mistä itse koodeja nollasin niin oli juuri ohjeiden mukaan asennettu. Näytti satunnaista vikaa bypassille. Auto toimi normaalisti eli ahto ja kulki ja ei palanut vikavaloja mutta tollasta koodia pukkas välillä.

omassa tuota bypassin vikakoodia ihmetteli moni sellainen ketä noita moottoreita ammatikseen korjaa ja mun auto oli eka missä forge antoi koodia,ja sen ei pitäis antaa koodia millään jousella, vaikka auto vakio kuulemma tämä oli maahantuojan lausuma. Vakio pässillä koodi hävisi. Välillä kyllä antoi noilla muillakin jousilla mutta silloin ilmoitti vian olevan satunnainen. Kokeilin siis auton ollessa vakio, arp ja revon softilla sekä vanhalla turbosetillä missä oli se reilu 300hv ja paineita 1.5bar. Ei tuo vikakoodia mihinkään vaikuttanut. Enkä huomannut jousien välillä mitään eroa mihinkään.

Tollanen spitr tai vastaava siis tosiaan paras jos tollasen nyt väkisin haluaa laittaa, koska edes osa ilmasta menee kiertoon. Äänet vaan eivät millään vastaa mitään tuhat heppasen sinkkuturbo supran ääniä sellasta vettiiliä ei ole olemassakaan tuolle setupille.

suosittelen säästämään dumppi rahat ja ostamaan autoon joko tt:n bypassin joka varmasti ehjä tai sitten vaihdat vaan isompaa ahdinta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

tännehä on ilmestyny tallila käynnin aikana oikeen keskustelu..laitoin suodattimen paikoilleen..ja pässin väärin päin ja rupesiha se minun tarpesiin kikatteleen iha nokko..kohta menee toi hinku onneksi ohi ni saapi laittaa normiksi takasin ettei hajoo ahin..ja muistutan ed autossa on motestin ohjelma, suuttimet, isompi putki 3" ahtimelta asti, jne ahtimesta ei oo varmuutta..painetta on 1.1bar ja penkissä oli käytetty ennen putkistoa ja suuttimia paineita myös 1,6bar eikä ollumenny laihalle..vaan kytkin oli alkanu luistaan..siksi vedot oli jätetty 1,1bar 209hv ja KUULEMMA...HOX kuulemma vajaa 400nm vääntöä..hankinta listalla onkin seuraavaksi laajakaista/seosmittari, mikä on teijän mielestä ns hyvä halappis mittari..mikä näyttää mitä tapahtuu eikä mitä on tapahtunu 2 minuuttia sitten..:D

ja jos jollainon mittari ja lambada kaupan ni huutaa hep täälä bingo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

tännehä on ilmestyny tallila käynnin aikana oikeen keskustelu..laitoin suodattimen paikoilleen..ja pässin väärin päin ja rupesiha se minun tarpesiin kikatteleen iha nokko..kohta menee toi hinku onneksi ohi ni saapi laittaa normiksi takasin ettei hajoo ahin..ja muistutan ed autossa on motestin ohjelma, suuttimet, isompi putki 3" ahtimelta asti, jne ahtimesta ei oo varmuutta..painetta on 1.1bar ja penkissä oli käytetty ennen putkistoa ja suuttimia paineita myös 1,6bar eikä ollumenny laihalle..vaan kytkin oli alkanu luistaan..siksi vedot oli jätetty 1,1bar 209hv ja KUULEMMA...HOX kuulemma vajaa 400nm vääntöä..hankinta listalla onkin seuraavaksi laajakaista/seosmittari, mikä on teijän mielestä ns hyvä halappis mittari..mikä näyttää mitä tapahtuu eikä mitä on tapahtunu 2 minuuttia sitten..:D

ja jos jollainon mittari ja lambada kaupan ni huutaa hep täälä bingo :D

http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=31 helppo asentaa ja kuulemma täysin toimiva peli (itsellä hyllyssä odottaa samanmoinen) ei kannata muutaman kympin säästön takia autogaugeen hairahtua :D

tietysti tuolta kirpputorilta löytyy käytettynä PLX,Innovate yms. mittareita myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Blow off 1.8T passattiin?

Jos tollaset paineet ja 209hv niin siellä kyllä ihan vakioturbo tai maksimissaan k03s mutta tollasilla paineilla pitäis kyllä k04:lla olla n.250hv.

hajotat nyt ton ahtimen tolla setillä ja hankit sitten nyrkkiä isomman sinne tilalle.

en tiedä onko passatissa mutta ainakin mulla golfissa 2 lambdaa toinen ennen kattia ja toinen katin jälkeen tämä katin jälkeinen haistelee vain katalysaattorin toimintaa eli aivan turha ottaa sen pois ja laittaa laajakaistan vaikka siihen holeen. Tuon saa koodattua pois päältä tuon, ettei sytytä moottorin vikavaloa, jos ton haistelevan lambdan poistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×