Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Joni.p

Kampiakselin stroukkaus hitsaamalla

Recommended Posts

Mitäs mieltä porukka on kyseisestä toimenpiteestä? Paikallinen moottorinkoneistaja sano ettei kuulema onnistu... sano et pari akselia tehny jokkis käyttöön ja akselit katkenneet ajanmyötä, tulee kuulema jännityksiä hitsauksessa tjsp, mut jos tigillä pikkuvirroilla varovasti turais ja vaikka tekis jännityksenpoiston hitsauksen jälkeen niin luulis toimivan. Viimeseks vielä nitrais akselin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kampiakselin stroukkaus hitsaamalla

overdrivella ollu juttuu tosta ja toisilla on kestänyt tollanen kampura ihan mukisematta. Toki tommonen sahapukki kiertää yleensä aika paljon vähemmän kuin joku neloskone... Ite jättäsin hitsailematta kyl...

tollanen nyt viimeisimpänä: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=227033

Opelistien kokemuksia: http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=36&t=100749&start=285

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kampiakselin stroukkaus hitsaamalla

Kyllä tolla rahalla saa edullisimpiakin hevosia koneeseen paljon helpommalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kampiakselin stroukkaus hitsaamalla

Kyllä tolla rahalla saa edullisimpiakin hevosia koneeseen paljon helpommalla.

Varmasti. En sitä epäilekkään. Ehdotin tuota siksi, että jos nyt pakko on stroukata, niin miksi sitä ei voi tehdä valmiista kitistä. Ja kyllä joku taitava seppä voi onnistua hitsaamallakin saamaan kestävän stroukki akselin, mutta siinä nyt vain jonkin verran riskejä lähteä akselin kestoa kokeilemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kampiakselin stroukkaus hitsaamalla

Pipster: Jos haluut tota tutkia niin romu kampurasta Brinell tai Rockwell menetelmällä mittailemaan kovuuksia eri paikoista. Sen jälkeen sahalla siivuiksi ja mikroskoopin alle tutkimaan kide ja hilarakenteita. Tämän jälkeen hitsailla ja tutkia taas mittailla kovuuksia jonka jälkeen esim 20 samanlaista hitsattua palaa uuniin lämpökäsittelyyn, erilaisia intervalleja, jälkijäähdyttelyä, kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ja taas kovuus ja kiderakennetutkimuksiin. Vaatii vähän laitteita ja mielenkiintoa, asiaan kun vähän perehtyy niin maalaisjärjellä pääsee pitkälle.

Toi toki vaatii myös omistautumista, mutta oman filosofian mukaan aina kannattaa mitata. Monenlaisia mielenkiintoisia asioita on selvinnyt kun viitsii tutkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kampiakselin stroukkaus hitsaamalla

Juu, tuskin olen hitsaamassa tota kampuraa. Normi autossa vois kestää hitsattuna, mut viri käytössä hajoamisen riski on liian suuri... Vaikka ois kyllä mukava testata et miten todellisuudessa kävis.

Lohkon putkitus on eessä, niin sama sitä kautta hakee tilavuutta lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×