Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
relic

Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

Recommended Posts

Ajattelin laittaa tämmösen topicin aluilleen, koska on iskenyt pienimuotoinen neliveto kuume.

Kumpaakaan autoa en ole koskaan ajanut, molempien kyydissä tosin istunut. Auto tulisi todennäköisesti olemaan tuonti. Tänne voi heittää +/- puolia molemmista autoista, kaikkia mutuiluja yms. Toivon että tulisi ihan yleisellä tasollakin keskustelua molemmista malleista. Tässä VIII:ssä ilmeisesti ei enään tuota vanhempien evojen crankwalk ongelmaa ole?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

Crankwalk ei joo vaivaa enää Evo V:stä eteenpäin, 1-4 -mallien ongelma. Sen sijaan AYC- ja ACD-pumput hajoilevat noissa uusissakin aika herkkään ja maksavat jonkun verran korjata.

Euromallin Evo VIII on Evoissa sieltä tehottomimmasta päästä ja IX:ssä on hienomman ulkonäön lisäksi reilusti enemmän potentiaalia tekniikassa paremman ahtimen ja MIVECin vuoksi. Mutta onhan noilla vielä hintaeroakin aika reilusti ja kaseja löytyy jonkun verran huokeina RHD-malleina joten eiköhän se kuitenkin tarjoa enemmän "bang for the buck".

Kahden vanhemman Evon omistaneena ei noita ihan huolettomiksi voi haukkua, mutta ylläpito/hankintakulujen ja menohalujen suhde on kyllä erinomainen. Subarusta ei ole kokemuksia, tosin sellaisenkin haluaisin ihan vertailun vuoksi joskus omistaa. Lempalla ainakin olisi hieno STI kaupan hyvään hintaan.

Erikoisauton valinnan kanssa kannattaa muuten kiinnittää myös huomiota ko. malliin erikoistuneisiin huoltopajoihin. Näin Espoolaisena on mukavaa omistaa Evomitsu kun ST-motors lähellä tietää niistä todella paljon. Delta-auton mitsutietämys taas lienee vieläkin aika heikkoa kun merkki on maahantuojalle uusi, joten kannattaa selvitellä noita erikoispajoja ennen auton hankintaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

Kulkine tulisi todennäköisesti olemaan jdm... IX nousee kyllä liian hinnakkaaksi, budjetti olisi aikalailla max 15k€. Eikös tuohon hintaan kuitenkin rupea saamaan jo vm2000-> STi:täkin, jotenkin tosin omaan silmää toi VIII miellyttää enemmän. Ainahan voi tehdä kuitenkin kompromissejä myös ulkonäön suhteen. Palikkaakin saa molempiin hommattua, jollei suomesta niin maailmalta ainakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/4459938

Tollanen ois kaverilla myynnissä, vaikuttais kyllä spekseihin nähden varsin fiksulta laitteelta, saman ikäiset kasievot näyttäs olevan nettiautossa hinnat alkaen 18500... Kyllä toi Evo kuitenkin pallosilmäsubarua nätimpi on ja toisaalta Evoon voi aina vaihtaa ne ysin puskimet eteen ja taakse kun taas Subbeen koko keulan vaihtaminen on aika paljon kalliimpi projekti.

Jotain sellasta oon vertailussa kanssa kuullut että Subaru on mukavampi käyttöauto kun taas Evo on vähän raaempi tapaus, varsinkin noi kasien Englannissa tehdasviritetyt FQ-mallit. Paha sanoa juuta tai jaata kun en oo Subarun kyydissä koskaan ollut. ヽ(´ー`)┌

Mutta kyllä vitosevo ainakin oli muuten ihan kelvollinen käyttis, mitä nyt bensa maksaa aivan saatanasti mutta sama se on Subarussakin. Varmaan kannatta käydä ajamassa molempia ja päättää sit sen perusteella. Subarut kuulostaa ainakin mun korvaan taivaalliselta kun taas Evon äänimaailmassa oikeastaan ainoa hauska asia on ahtimen suhina, moottorin soundi ittessään ei hirveästi herätä tunteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

Kyllä oon ajatellu että jos tuotattais sen auton, tekis mieleisekseen ja sitten rupeis kilvittämään. Ei tietenkään suomesta suoraan ostokaan poissuljettu vaihtoehto ole. komppaan kyllä tota täysin että evo hienompi kuin sti, ainakin keulan osalta. Eipä tuo raakuus varmaan kuitenkaan nyt niin hirveä ole ettei sillä jokapäiväisistä ajoista suoriutuis, ajettavaksihan ne autot on tehty. Mullekkin iskee kyllä toi boxerin äänimaailma hienosti, mutta sitten taas asia toinen et miten tollasen bokserin ruuvaaminen.. Eipä ole ennen tullut bokseriin mitään huoltoja tehtyä.. Tätä molempaa mallia sais englannista aika halvalla (jopa suomeen tuotuna). Onko kellään kokemusta englannin tuonneista

edit: jopa tollasen vm05 wrx sti:n sais alle 10k€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

Mistähän sitä sitten näiden kanssa alottaisi, ikuisuuskysymys ja ostajan sisäisestä mieltymyksestä oikeasti kiinni.

Mulla on ollut vanhempaa Evoa sekä STi Imprezaa. Sekä näistä uusista mistä nyt haetaan tietoa on itsellä ollut Evo 7 ja Evo 8. Imprezaa en ole omistanut mutta olen ajanut hieman laiteltua koneen ja alustan osalta olevaa STi Bugeye sekä vakiota (putkiviriä) testailin itsekseni vajaan viikon.

Noi on 2 täysin eri autoa loppupeleissä vaikka ovatkin molemmat nelivetoja ja ikuisia kilpailijoita.

Lähetään nyt tosta autojen hinnasta ja ominaisuuksista yleisesti. Tässä tuntuu aika usein yleisesti ihmiset menevän harhaan tiettyjen firmojen kanssa.. Varsinkin valmiiksi Suomessa olevista yksilöistä mitä on myynnissä tax-freena. Hinnat on UK malleissa verrattuna JDM malliin aika huomattavastikin edullisempia, mutta tässäkin on haittapuoli. Lopussa lisää siitä. Sitten asiaan..

Bugeye STi, Blobeye STi vs Evo 7, Evo 8.

Ei varmaan hirveästi muuta sano välttämättä kaikille kuin keulat on kyseisissä Subaruissa erit keulat mutta muuten aikalailla samat autot.

Jos lähdetään vertaamaan Bugeyeä ei kyseissä autossa ole DCCD laatikkoa ollenkaan paitsi RA mallissa mitä en lähde tässä käymään ollenkaan, pyörii täysin eri hintaluokassa ja saatavuudeltaan.

Bugeye UK vs Suomi Bug. Auto on vastaava tehoiltaan ja osiltaan, ohjaus on vain eri puolella. 6-vaihteinen laatikko löytyy välitykset on ihan mukavat. Isot Brembot löytyy myös autosta jarrupuolella.

Blobeye UK vs Suomi Blob. Sama auto, ohjaus eripuolella. Keula vaihtunut ja takavalojen muoto hieman eri. Muuten muistaakseni lähes samanlainen verrattuna Bugiin. Iskarin kiinnityksissä taisi olla snadisti eroa mutta ei mitään radikaalia. Lähinnä siis keulapäivitys Bugeyen saaman kritiikin takia..

Alustat on aika mukavia kaupunkiajoon mutta ei niin vakaa ollut nopeammassa ajossa.

Japsi Bug/Blobissa löytyy erot koneen puolelta, muuten samanlaisia kun nämä EU mallit. Hieman kestävemmistä ja paremmista osista koneet JDM malleissa.

Tähän voidaan vielä lisätä JDM vm. 2003 -> Blobissa on DCCD laatikko Twin-Scroll ahdin jne, leveämpi raideväli. Auton hinta tosin nousee aika radikaalisti jo enkä sitäkään rupea enempään käymään läpi. Suomi ja UK malleissa tuli tuo DCCD päivitys ja raidevälin muutos jossain vaiheessa vuonna 2004/2005 taitteessa muistaakseni. Kuitenkin ilman Twin-Scroll setuppia.

Otetaan vertailuksi Evo 7 ja 8 GSR. FQ = JDM GSR alunperin, Mitsudiileri vaihtanut tietyt palikat autoihin. Lista vaihtelee mallista riippuen mitä paketti on sisältänyt, yleisesti kuitenkin vähintään aina putkisto, filtteri sekä muuta tuuninkia/perusviriä. FQ siis kertoo auton hv määrän.

Evo 7 JDM vs Suomi Evo 8, melkein sama auto mutta seiska on parempi. Sama 5-vaihteinen laatikko, kone on taas parempi ja sisältää hieman eri palikkaa, penkit ovat tukevammat, puskimet ovat erit, 1 katalysaattori. Eli jo Evo 7 on huomattavasti parempi ostos kun Suomi 8 jos RHD ei haittaa. En mene päätäni laittamaan pantiksi löytyykö Suomi kasista S(uper)-AYC jo myös verrattuna Evo 7 AYC järjestelmään. S-AYC siis siirtää enemmän voimaa kun seiskan AYC. Molemmissa 4-pluginen ECU.

Evo 8 JDM vs Suomi Evo 8, autoissa on suhteellisen paljon eroa. Autossa on 6-vaihteinen laatikko, kone on parempi, S-AYC siis löytyy tästä varmasti, puskimet ovat samat, penkit ovat tässäkin paremmat tueltaan. Molemmista kaseista löytyy hiilarisiipi. JDM mallissa 3-pluginen ECU.

Evoissa on siis myös isot Brembot. Alustan osalta en mene varmaksi väittämään, mutta mielestäni ovat samat, hieman pintakova vakioalusta mutta vähänkään reippaampi vauhti (50km/h->) alusta on mukava ja hyvä. Ei kuitenkaan ole ollenkaan häiritsevä missään tilanteessa. Tähän helppo päivitys ilman coileja on toiset jouset tai esim. toisista Evoista löytyvä Bilsteinin alusta.

Välitykset on helkutin mukavat 6-vaihteisessa ja maantiellä/moottoritiellä mukava 5-lovisen sijaan.

Tähän vielä lisätään UK GSR 260 malli, mikä on täysin kuten Suomi Evo 8 mutta pienellä takasiivellä. Tunnettiin muistaakseni täällä mallistossa Evolution 8 GSR Leather.

Sitten voidaankin verrata noita autoja, em. Tekstien perusteella siis voidaan päätellä että Evo 7 ja Suomi 8 on verrattavissa aika pitkälti Bug/Blobiin ilman DCCD laatikkoa. Evo 8 JDM (FQ) on verrattavissa DCCD mallilliseen Subaruun.

Nämä on kuitenkin pääpiirtein ne mitä itselle jäi mieleen ja mistä itselläni on kokemusta. Vertailen nyt siis lähes vakioita, eli putkiviritettyjä ja mahdollinen ECU mappaus.

Evoissa on huomattavasti parempi alusta vakiona verrattuna Subaruun, hieman pintakovempi mutta huomattavasti vakaampi mutkaisella pätkällä ja kovemmassa ajossa. Auto ei puske läheskään niin paljon kuin STi ja yleisesti vain hallittavuus tuntui paremmalta ja mukavemmalta Evossa kuin Subarussa. Tämä ehkä välittää sitä "raaempaa" fiilistä mistä itse tykkään enemmän, välittyy auton käyttäytyminen huomattavasti paremmin eri tilanteissa kuljettajalle ja tähän pystyy reagoimaan nopeammin.

Voi vertailla esim paljonko Whiteline tarjoaa Subaruun päivitystä alustaan vs. Evoon. Toki molempiin saa hyvin päivitystä mutta eri asia kumpi sitä tarvitsee enemmän.

Koneen luonne on taas yllättäen, Evon eduksi. Vetää huomattavasti paremmin ja alempaa kuin Subarun ylhäältä tuleva teho. Mukavempi ajaa eikä "yllätä" esim. talvikelillä niin helposti. Onhan se kaupungissakin kiva ja päivittäisessä käytössä kun vetää tasaisemmin.

Lisämausteen vielä tuo uudempien Evojen ACD (Tarmac, Gravel, Snow) asetukset mitkä muuttavat auton käyttäytymistä huomattavasti. Näistä mulla ei ole niin hirveästi kokemusta kun ei jostan syystä ole kuivalla tullut kokeiltua, taidan sääliä autoa liikaa ja mun nastoja ;D. Sen mitä liukkaalla saanut kokeiltua, Tarmacilla olleet parhaat luisut ja helpommin hallittavimmat, Gravelilla saa myös mukavaa aikaa kun kanttia on vaan viedä ja Snowilla auto tuppaa hieman puskemaan ja katkaisemaan luisun. Kuivalla en kerennyt viemään ollenkaan Evoa testailtavaksi radalle miten vaikuttaa eri asetukset. Tosta ACD toiminnasta löytyy MCF (klik) puolelta aika reilusti juttua ja netti on sitä pullollaan ja eri testejä miten mikäkin vaikuttaa niin tekstin kuin videonkin muodossa.

Lisäksi Evon ACD ecua voi ohjelmoida ja auton käyttäytymistä voi muuttaa vieläkin omaan tyyliin sopivammaksi..

Kyseisestä MCF linkistä voi myös lukea AYC pumpuista juttua, sen enempään en rupea sitä käymään tässä ja kirjoittelemaan uusiksi yhteenvetoa.

Ei se FQ sen raaempi ole kuin JDM GSR, sama auto mutta virit löytyvät valmiina mitä tulisi jokatapauksessa pistettyä jos ei täysin vakiona pidä. Ja mikäs sen parempi kun hyvä FQ vaikka jos ei muuten halua viritellä.

Eikä se boxeri sen kummallisempi ole jos autoista ymmärtää ja viitsii paneutua. Äänimaailmassa nyt tietenkin taas kuuntelijan korva ratkaisee, onhan se papatus kiva Subarulta mutta eipä itse viitsi ainakaan äänien perusteella autoa ostaa. Tai ei se ainakaan sieltä kriteerien painavimmista päästä ole vaan ne muut ominaisuudet.

Toivottavasti tosta nyt sai jotain tolkkua ja jos joku jäi huomattavan epäselväksi niin voin koittaa selventää, jos osaan ja tiedän.

Veroista vielä sen verran, että JDM mallit (Ei tyyppihyväksytyt) verotetaan painon mukaan. UK Imprezat ja Evo 8 260 GSR verotetaan Co2 päästöjen mukaan ja verot ovat aika infernaalisia. Eli tässäkin kannattaa olla tarkkana. Otetaan vielä huomioon kun auto on EU-tyypitetty niin ainahan se on hankalempi vielä auton ikä huomioiden kaikkien virien kanssa leikkiminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

Mulla oli viime talvena 01vm ötökkösilmä sti, ihan vitun tylsä vehe oli. Alustassa oli paljo palikkaa jne mut autona vaan ihan törkeen tylsä. Kaveri jolla oli samanlainen sti oli aikasemmin evo 4 tai 5, tykkäsi evosta paljo enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

janza sanoo tossa ylempänä että JDM EVO 7 vs. Suomi EVO 8 on jdm seiskan kone parempi. Onko näin ja jos on niin mitä on erona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

janza sanoo tossa ylempänä että JDM EVO 7 vs. Suomi EVO 8 on jdm seiskan kone parempi. Onko näin ja jos on niin mitä on erona?

Koneessa ei ole mitään eroa. Euromallin ylimääräinen katti ja erilaiset säädöt tekee sen, että euro kasissa on 15 heppaa vähemmän tehoa. Itse kone on aivan sama. JDM:ssä kyllä muuten paljon hyviä puolia, kuten pienemmät verot (myös ne vuotuiset) ja helpompi elämä aftermarket osien kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

janza sanoo tossa ylempänä että JDM EVO 7 vs. Suomi EVO 8 on jdm seiskan kone parempi. Onko näin ja jos on niin mitä on erona?

Koneessa ei ole mitään eroa. Euromallin ylimääräinen katti ja erilaiset säädöt tekee sen, että euro kasissa on 15 heppaa vähemmän tehoa. Itse kone on aivan sama. JDM:ssä kyllä muuten paljon hyviä puolia, kuten pienemmät verot (myös ne vuotuiset) ja helpompi elämä aftermarket osien kanssa.

No tämä onkin lähempänä sitä mitä itse ajattelin ja olin muualta ymmärtänyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

-Mitsubishi Lancer Evo VIII

+Ääni hiljainen sisältä ellei putki vuoda.

+Mukava ajo tuntuma.

-Osat joudut ostamaan 74,7% varmuudella ulkomailta.

-Kuljettajan penkki jää liian lähelle jos olet pitkä ;D

-Subaru Impreza WRX STi

+Luistonesto toimii paremmin.

+Kiihtyvyys.

-3 tulppaa.

-Ulkonäkö ei ole hirveän hieno verrattuna Mitsubisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

-Mitsubishi Lancer Evo VIII

+Ääni hiljainen sisältä ellei putki vuoda.

En voi väittää hiljaiseksi. Ainakin oma ysi on kyllä aika meluinen sisältä vaikkei putki vuoda.

-Subaru Impreza WRX STi

+Luistonesto toimii paremmin.

Evossa ei ole joten jos Subarussa on niin se varmasti toimii paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

Perusteet olis tietysti kovat kun noin tarkkaan on prosentitkin laskettu. On evoista kohtalaisen hiljaistakin mallia, mutta niitä on vähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

subarua en suosittelis kenellekään, ainakaan jos tykkää rällätä kovin. molemmat on japanilaisia ralliautoja eli ajomukavuus on toissijaista ja huoltoja joutuu tehdä tavallista useammin. itellä meni evo 3 pitkittäislaakerointi mikä todennäköisesti johtui alkuperäisen öljynlauhduttimen puutteesta. tosin oli puolen tunnin homma vaihtaa laakerit. mutta onhan nuo molemmat nopeita kärryjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mitsubishi Lancer EVO VIII vs. Subaru Impreza WRX STi

subarua en suosittelis kenellekään, ainakaan jos tykkää rällätä kovin.

Tämä ei vaadi edes perusteluja ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×