Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
minizeta

L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

Recommended Posts

Kenen puoleen suomen maassa kannattaa kääntyä jos haluaa L-sarjalaisen kantta laittaa?

zetaan olis aikomus nyt hankkia alkuun joku stage 3 nokka - harkinnassa mjp eastern auton täydellinen sarja, tai sitten Jarmanin nokka. Olen tiedustellut Rebellolta useaan kertaan ja Cranelta mutten ole saanut mitään vastausta..

oma setuphan on että tässä hyvin pian toi 4-kurkkuinen holley imusarjoineen lähtee (ja tulee myyntiin, on uudenkarhea ja toimii mainiosti jos jotakuta kiinnostaa) ja jo hankitut 40dcoe triplat tulevat tilalle. Kantena tehdasuutena joitakin tuhansia maileja sitten asennettu mn47. puristukset 10.5:1, msan peltisatsi ja 2,5 putki. Mallory unilite kärjetön sytkä.

mike mjp:stä suositti heidän stage 3 nokkaa jos kantta ei avarreta yms, enkä näillä näkymin ajatellut lähteä merkittävää kannen modausta tekemään. Kevyt virtausten parannus voisi kyllä tulla kyseeseen, jos joku osaisi kertoa kelle tuollainen kannattaisi antaa. kokemus L-sarjalaisesta olisi varmasti eduksi.

onkos kellään täällä kokemusta edellä mainittujen toimittajien nokista? tai muita suosituksia. Schneiderit ei ole pahan hintaisia mutta olen kuullut vähän kahtiajakoisia kommentteja niistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

Sait YV:tä.

thanks! soittelen kun pääsen tästä työkiireistä joulun kautta vähän rauhoittumaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kylli -72

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

Jos oikeesti haluat hyvän kannen niin....http://www.pjk-kansityo.com/

Minun kantta ei kyllä hiplaa kukaan muu!!

Kaveri ei hirveesti mainosta itseään mutta asiakkaita ympäri maailmaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

kiitos tiedosta! pitää ottaa yhteyksiä. oltava jo kovaa vauhtia liikenteessä että saa seuravalle ajokaudelle kaiken tehtyä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

hienoa, alkaa olla runsaudenpulaa jo! pyhien jälkeen puhelin kuumaksi.. kiitos näistä tiedoista ja toki jos vielä on tiedossa muita niin tänne vaan - esim uudellamaalla jos löytyy niin toki ajomatkan päästä jos saa niin ojn helpompi hoitaa. tosin kulkeehan nuo kannet matkahuollossakin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

mitenkas toi kansiterminologia meneekaan suomeksi..? ropleema kun ei ole naiden kanssa pelannut kotimaisella, tiedan kylla mita noi tarkoittaa ja mista kyse en vaan tieda suomenkielisia vastineita

unshrouding=?

lashpad=?

retainers=?

tassa tosiaan alkaa hahmottua sen verran ajatukset etta nailla nakymin en nae tarvetta venttiilien suurentamiseen, MN-47 kannessa imuvenat verrattain pienet, samoin kanavat, joiden seurauksena virtausnopeus hyva ja antaa hyvan vaannon. sen sijaan palotilasta venttiilien ympariston unshrouding olis tarkoitus tehda, samoin pakokanavan muotoilu (muodon sulauttaminen valuosan ja linerin valilla)

periaatteessa ainakin tuo unshrouding on tehtavissa itsekin jos huolella tekee suurimpana ongelmana varmaan kaikkien kuuden tekeminen identtisiksi.

tod nak stage 3 nokka, joka tuolla kannella (10.5:1 puristukset), noilla modauksilla ja triploilla, nykyisella peltisarjalla ja 2,5" putkella antavat varmasti ihan hyvan potkun. Ei mitaan radikaalia - ennemminkin suht perinteinen viritys, mutta sopii klasiikkoon ja kenties hyva kombinaatio siihen kayttoon missa auto on. Taytyypa mittailla muuten puristukset ennen kannen irroittelua.. kun tassa toipuis tasta hemmetin flunssasta etta jaksais ryomia talliin.. pitkaan odotettu loma tuli ja samalta istumalta iski 38,5 kuume. tyypillista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

mitenkas toi kansiterminologia meneekaan suomeksi..? ropleema kun ei ole naiden kanssa pelannut kotimaisella, tiedan kylla mita noi tarkoittaa ja mista kyse en vaan tieda suomenkielisia vastineita

unshrouding=?

lashpad=?

retainers=?

tassa tosiaan alkaa hahmottua sen verran ajatukset etta nailla nakymin en nae tarvetta venttiilien suurentamiseen, MN-47 kannessa imuvenat verrattain pienet, samoin kanavat, joiden seurauksena virtausnopeus hyva ja antaa hyvan vaannon. sen sijaan palotilasta venttiilien ympariston unshrouding olis tarkoitus tehda, samoin pakokanavan muotoilu (muodon sulauttaminen valuosan ja linerin valilla)

periaatteessa ainakin tuo unshrouding on tehtavissa itsekin jos huolella tekee suurimpana ongelmana varmaan kaikkien kuuden tekeminen identtisiksi.

tod nak stage 3 nokka, joka tuolla kannella (10.5:1 puristukset), noilla modauksilla ja triploilla, nykyisella peltisarjalla ja 2,5" putkella antavat varmasti ihan hyvan potkun. Ei mitaan radikaalia - ennemminkin suht perinteinen viritys, mutta sopii klasiikkoon ja kenties hyva kombinaatio siihen kayttoon missa auto on. Taytyypa mittailla muuten puristukset ennen kannen irroittelua.. kun tassa toipuis tasta hemmetin flunssasta etta jaksais ryomia talliin.. pitkaan odotettu loma tuli ja samalta istumalta iski 38,5 kuume. tyypillista.

Helpoimmalla pääsisit kun veisit kannen vaikka Morgolle, se kyllä kertoo onko venttiilien suurentamisesta mitään hyötyä vai ei. Muutenkin se kyllä kertoo että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1649993.jpg

Tossa lappu VG30ET:n kansista, noille ei tehty juuri muuta kuin kevyt porttaus, sillä kanavan malli on sellainen ettei suurentamisesta ole mitään hyötyä, päinvastoin kanavat oli jo liian isot vakiona venttiilikokoon nähden.

Kahden kannen porttaus, venttiili ja seetityöt, sekä plaanaukset maksoivat noin 400€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

ei paha hinta. luovuin itse asiassa saman tien aiemmasta ajatuksesta tehdä palotilojen muotoilu itse - kunhan saan nokan niin soittelen tuonne. ne varmaan kasaa uudet vermeet kohtuuhintaan paikoilleen myös?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

Soittasin myös nätkinniemelle pirkkalaan. Tekevät kansitöitä ihan täyspäiväsesti ja hyviä tekevät. Kyseisen moottorin osaamisesta en tiedä, mutta kysäistä kannattaa, mitä osaavat tehdä.

volvon kansi ei ollut pahan hintanen, kansiaihio vietiin sinne, sielä tekivät kanavien muotoilun, kaikki koneistukset. hinta sisälsi myös nokka-akselin, ei mikään mieto, melkeen 15mm nostoa. Lisäksi tuli suuremmat teräsventtiilit yms muuta kivaa. eli täydellinen kansi hintaan 650e. ja ristus sitä voiman määrää, ei voi kun suositella kyseistä pajaa. 8)

edit: http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Pirkkala/1971387/Moottority%C3%B6+N%C3%A4tkinniemi+Oy/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

Soittasin myös nätkinniemelle pirkkalaan. Tekevät kansitöitä ihan täyspäiväsesti ja hyviä tekevät. Kyseisen moottorin osaamisesta en tiedä, mutta kysäistä kannattaa, mitä osaavat tehdä.

volvon kansi ei ollut pahan hintanen, kansiaihio vietiin sinne, sielä tekivät kanavien muotoilun, kaikki koneistukset. hinta sisälsi myös nokka-akselin, ei mikään mieto, melkeen 15mm nostoa. Lisäksi tuli suuremmat teräsventtiilit yms muuta kivaa. eli täydellinen kansi hintaan 650e. ja ristus sitä voiman määrää, ei voi kun suositella kyseistä pajaa. 8)

edit: http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Pirkkala/1971387/Moottority%C3%B6+N%C3%A4tkinniemi+Oy/

Onko tuo Nätkinniemi joku firma vai tekeekö ihan harrastuksena noita moottoreita? Meinaan hinta kuulostaa nyt niin halvalta, että ei tuosta kyllä palkkaansa saa. Siis jos tuo mainitsemasi 650€ sis. Kaikki kannen koneistukset,porttauksen,UUDET venttiilit ja nokan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

Soittasin myös nätkinniemelle pirkkalaan. Tekevät kansitöitä ihan täyspäiväsesti ja hyviä tekevät. Kyseisen moottorin osaamisesta en tiedä, mutta kysäistä kannattaa, mitä osaavat tehdä.

volvon kansi ei ollut pahan hintanen, kansiaihio vietiin sinne, sielä tekivät kanavien muotoilun, kaikki koneistukset. hinta sisälsi myös nokka-akselin, ei mikään mieto, melkeen 15mm nostoa. Lisäksi tuli suuremmat teräsventtiilit yms muuta kivaa. eli täydellinen kansi hintaan 650e. ja ristus sitä voiman määrää, ei voi kun suositella kyseistä pajaa. 8)

edit: http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Pirkkala/1971387/Moottority%C3%B6+N%C3%A4tkinniemi+Oy/

Onko tuo Nätkinniemi joku firma vai tekeekö ihan harrastuksena noita moottoreita? Meinaan hinta kuulostaa nyt niin halvalta, että ei tuosta kyllä palkkaansa saa. Siis jos tuo mainitsemasi 650€ sis. Kaikki kannen koneistukset,porttauksen,UUDET venttiilit ja nokan??

en mä tiedä kuinka ammattilaisia ne on, mutta kyllä noita kansia on ihan rivakoissa sprinttiautoissa.. toimivia lienevät? sehän se pointti on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

Soittasin myös nätkinniemelle pirkkalaan. Tekevät kansitöitä ihan täyspäiväsesti ja hyviä tekevät. Kyseisen moottorin osaamisesta en tiedä, mutta kysäistä kannattaa, mitä osaavat tehdä.

volvon kansi ei ollut pahan hintanen, kansiaihio vietiin sinne, sielä tekivät kanavien muotoilun, kaikki koneistukset. hinta sisälsi myös nokka-akselin, ei mikään mieto, melkeen 15mm nostoa. Lisäksi tuli suuremmat teräsventtiilit yms muuta kivaa. eli täydellinen kansi hintaan 650e. ja ristus sitä voiman määrää, ei voi kun suositella kyseistä pajaa. 8)

edit: http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Pirkkala/1971387/Moottority%C3%B6+N%C3%A4tkinniemi+Oy/

Onko tuo Nätkinniemi joku firma vai tekeekö ihan harrastuksena noita moottoreita? Meinaan hinta kuulostaa nyt niin halvalta, että ei tuosta kyllä palkkaansa saa. Siis jos tuo mainitsemasi 650€ sis. Kaikki kannen koneistukset,porttauksen,UUDET venttiilit ja nokan??

en mä tiedä kuinka ammattilaisia ne on, mutta kyllä noita kansia on ihan rivakoissa sprinttiautoissa.. toimivia lienevät? sehän se pointti on.

En mä heidän ammattitaitoaan epäillytkään. Tuli vain tuosta hinnasta mieleen, että tekevätkö ihan sivutyönä, kun pystyvät noin edullisesti tekemään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

En mä heidän ammattitaitoaan epäillytkään. Tuli vain tuosta hinnasta mieleen, että tekevätkö ihan sivutyönä, kun pystyvät noin edullisesti tekemään..

Eipä se hinta paha ollut, eikä mua heidän katteet kiinnostakkaan. Liekkö tuo meidän homma ollut sellainen "sivutyö", sitä en tiedä. Mutta kysyä kannattaa, se ei maksa mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

Jos vähänkin on hajua mitä kannelle tekee niin tuolla kokoonpanolla 200+ heppaa ei ole mikään temppu, joskus penkitettiin väljästä L26:sta 195 hv pyörätehot joka sisälsi: Vakio alakerta L20A vauhtipyörällä, kantta avarrettu, vakio venttiilit 42/35, hiottu n.300ast. nokka, 3x40 Weberit, peltisatsi+2,5" putki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

En määkään näistä mittään käsitä mut toi Maximan mn-47 taitaa olla herkin kansi tolle detonaatiolle, tiedä sit haittaako stage 3 nokan kanssa vielä. Varmaan nyrkkisääntönä vois pitää, et kireemmästä nokasta ei oo juurikaan hyötyy jos kanteen ei kosketa?

Rebelloa jos koitaa tavoitella niin soittaminen on ainoo varma ratkasu, muuten ei saa koskaan kettään kiinni.. Jos tarvetta niin P90, E31 ymym valmiita kansia nokilla löytyy, valmiiks tehtyinä tai raakileina..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

Mn47 kansi kyllä herkempi detonaatiolle mutta kireämpi nokka nimenomaan auttaa eli vähentää sitä riskiä. sitten parasta bensaa tankkiin mitä saa. kyllä joka tapauksessa mulle tulee palotilojen muotoilu sekä ainakin pakokanavan modaus. noilla saa jo tuntuvan hyödyn hyvästä stage3 nokasta. stage4 voisi jo kaivata sitten isompia venoja. aion soittaa läpi nuo tässä mainitut pajat ja kysellä että hahmottuu mitä kukin tekee ja mihin hintaan ja missä. alkuun olin tyytyvinäni kevyeen kannen sipaisuun ja stage3 -nokkaan mutta kuten tavallista tiedostanut että suven lopulla jo sitä pähkäilisi että olisi pitänyt tehdä kerralla kunnon kansi. toisaalta kuitenkin pitää muistaa että JOSKUS sitä kaipaa vaan kruisailla rennosti eli pidettävä järki kädessä et autosta ei tule ihan mahdoton pikkukierroksilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

nokka ja härpäkkeet tilattu tällä kertaa päädyin alustavista ennakkoluuloistani huolimatta schneideriin ja kansi tehdään kotimaisen gurun voimin :)

tämä kansi tulee nyt tehtyä nykypuristuksille eli 10.5:1 ja sillä mennään siksi kunnes saan joskus hankittua 2,8 lohkon ja rakennettua koko paketin alusta asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ymTommoset palotilat tuli mun kanteen, ja männät sen mukaan (joskin L18, mutta enivei). Puristukset jossain 11-11.5 nurkilla, 1,2mm Kamerarin teräskannentiivisteellä.

Img_2105.jpg

Manta_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

hyvältä näyttää! houkuttais kyllä itsekin laittaa alakerta heti mut kun ei pysty ni ei pysty. kuka on kannen tehnyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

hyvältä näyttää! houkuttais kyllä itsekin laittaa alakerta heti mut kun ei pysty ni ei pysty. kuka on kannen tehnyt?

Kannen teki eräs L-koneiden kanssa enemmänkin tekemisissä ollut harrastaja. Aihiona oli 910 bluebirdistä napattu pienikanavainen W53-kansi, ja seuraavanlaisia virtauslukemia siitä irtosi työstön jälkeen:

10mm nostolla 192-198 hp (huonoin-paras)

12mm nostolla 211-218 hp

13mm nostolla 218-226 hp

13,5mm nostolla 222-230 hp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

ettei olis sama tekijä jonka kanssa olen alustavasti sopinut oman kanteni teosta ;)

asiallisia lukemia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: L-series nokat, guruja suomessa kannen tekemiseen? ym

onkos se nyt joku salaisuus kun kukaan ei kerro tekijää? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×