Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
bagfragr

Z32 Tukivarsien säätö

Recommended Posts

Ajattelin joskus tulevaisuudessa tontittaa zetaa, niin onko alustan vakiotangoissa ja varsissa säätömahdollisuuksia että saa kulmat kohdilleen,

vai onko hankittava säädettävät tukivarret ym.?

Onko herrasväellä muita mainittavia kokemuksia näiden madalluksista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32 Tukivarsien säätö

Terve!

Edestä ja takaa löytyy aurauskulmien säädöt vakiona (takana ainakin twinturboissa). Takaa löytyy vakiona jonkinlainen camber-säätö, joskin säätövara loppunee kesken jos madaltelee. Edestä ei voi vakiona säätää camberia eikä casteria.

Minulla on säädettävät tangot eteen ja taake camberille ja eteen casterille. Noissa etutukivarsissa menee ne vakio-puslat kuitenkin joskus mäsäksi niin sama kait nuo on laittaa säädettäviksi.

Hinnoissa löytyy jonkin verran haarukkaa, itse otin kallimmat ja laadukkaammat siinä toivossa että eivät ainakaan petä kesken kaiken. Eli Powertrixia ja SPL:ää tilasin. Nuohan ovat erittäin kehuttuja laadun ja kestävyyden puolesta jenkkifoorumeilla. 2 kesää takana ilman ongelmia.

Itse coilovereista on joku threadi täällä Z32-osiossa. Siellä on kokemuksia itse alustasarjoista kerrattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32 Tukivarsien säätö

Ok, eli olisi hyvä hankkia vähintään camber-säädettävät tukivarret? SPL:lä ei näytä olevan edellämainittuja etuvarsia, vai oletko itse löytänyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32 Tukivarsien säätö

Ainiin joo SPL:llä ei olekaan noita camber-säätöön tarvittavia varsia. Joskus oli mutta nyt ovat kaiketi joskus tuomassa uuden version. Powertrixillä näytti olevan kaikki tarvittava. http://www.powertrix.com/z32adjsusparms.htm

Jos haluaa halvemmalla päästä niin voisi katsella esim driftworksin tms kautta noita tukivarsia. Joku pulju täällä Suomessakin noita tukivarsia mainosti myyvänsä, oliko ollu race.fi.

En ole varma miten paljon madallus tuota casteria muuttaa, mutta caster-säätökin tai paremmat "tension rodit" olisi hyvä olla. Lainaus Powertrixin sivulta:

"Adjustable tension rods with solid spherical ball joints are required with use of our sealed bearing front camber arms. Use without solid spherical ball joint tension rods can prematurely wear the bearings in the front cambers arms due to variance in castor allowed by not using the proper tension rods. Use Powertrix Competition Tension Rods with Powertrix Competition front camber arms."

Eli kumipuslien aiheuttamat caster-muutokset syö ne ylätukivarsien laakeroinnit. En tiedä myykö muut valmistajat noita säädettäviä ylätukivarsia puslilla mutta ainakin nuo Powertrixin versiot korvaavat sen ylätukivarren puslan laakeroinnilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32 Tukivarsien säätö

Minulla ne irtosi kyllä aika helposti. Yksi meinasi olla tiukassa mutta sekin antautui kun liotteli irrotusöljyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32 Tukivarsien säätö

Noita ny oon liotellu ja vängänny niin monessa asennossa että voisi kamasutran tuostä kirjoittaa, kaarikin on ottanut vähän turpiinsa :'(

...voisikohan kovemman luokan pulttipyssyllä takoa nuo irti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32 Tukivarsien säätö

Minulla ne irtosi kyllä aika helposti. Yksi meinasi olla tiukassa mutta sekin antautui kun liotteli irrotusöljyllä.

Voi olla että joku on ne sulla jo ruuvvannu ennemmin auki, kuulemma lukkiutuvat vain kerran, ellei niitä "nollaa" jotenkin että ne taas lukittaa.

On kyllä niin pirun kovassa nuo ettei sitä voi helpoksi hommaksi kutsua ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32 Tukivarsien säätö

Minun pitäisi vaihtaa eteen ylätukivarret ja olen hankkinut mallia "säädettävät" koska alkuperäisissä oli puslat väljänä. Jossain luin kuitenkin että jos laittaa nuo "jäykillä puslilla (laakerilla?)" olevat tukivarret niin tension rod:it pitäisi vaihtaa (mitkä lie suomeksi) säädettäviin koska kovat laakerit ei päästä liikkumaan edes-taas liikettä kuten kuulemma alkuperäinen kuminen pusla noissa tukivarisssa. Comments?

Tämä siis ihan budjettisyistä: alkuperäinen tukari maksaa paljon ja puslien vaihto on niin p***ehomma (taakse vaihtelin viime kesäksi..) etten siihen ala.

Tässä juttua tuosta tension rodista: http://z32.wikispaces.com/Tension+Rod

eli

LCA-FU-300ZX-RD.jpg vastaan 5752.jpg

Ja tension rodit:

0010_turp_07_z%2Bnissan_300zx_suspension_upgrades%2Btension_rod_comparison.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32 Tukivarsien säätö

On tuossa jotain perää että laakerit ei ehkä kestä, mutta itse ostasin ne silti, ja ostinkin.

Mulla on ollu noi säädettävät ylätukivarret about 5 vuotta. Se ulompi pultti oli kolmessa vuodessa jotenkin löystynyt ja niitä ihan kiristämällä klappi hävisi. Just kävin leimalla niin ihan pikkuisen taas väljää, luultavasti selviää taas kiristämällä, meni silti läpi. Noissa ylätukivarsissa on kyllä vaihdettavat laakerit sitten kun sanoo ittensä irti.

Mulla on joka paikassa uretaanipuslat eli myös noiden tension rodien. Orkkikset kyllä kannattaa ehdottomasti vaihtaa ainakin uretaanisiin, sen verran löysä vakio on ehjänäkin. Tuon vaihtaminen on tosi helppo juttu eikä maksa paljoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edessä on nyt paikallaan säädettävät ylätukarit ja nuo reaktiotangot. Auto on aika erin tuntuinen, jotenkin hermostunut satasen vauhdissa ainakin näillä säädöillä jotka mitoitettiin vakioden mukaan aikalailla. Keskittää aika rajusti, olisiko caster kulmaa liikaa?

oikeaan suuntaukseen ei ole vielä päässyt mutta kotikonstein nuo kyllä yleensä on saatu hyvin kohdilleen. aurausta joku 1-2mm edessä, vähän enemmän takana (ohje 0-2mm ja 0-4mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mun ajatusmaailman mukaan olis casteria liian paljon negatiivisella puolella. Eli pyörät "laahaa" kuten esim. ostoskärryissä. Mutta kai sitten jos liikaa menee positiiviselle niin voisi jopa lyödä pyörät tappiin jommalle kummalle puolen kesken kaiken. Tämä siis ihan mutua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×