Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
HaiPpi

Tupakoinnin lopettaminen

Recommended Posts

Vs: Tupakoinnin lopettaminen

se raha tarttis laittaa konkreettisesti säästöön, sitte sen rahamäärän tajuais joka palaa savuna ilmaan. ei se muuten säästöön kerry. kuitenkin se tonni -kaks on aika pieni raha vuodessa, että se häviää tililtä jos ei erikseen sitä summaa säästä.

Ihan yleisesti vaan kirjoittelin, enkä mitenkään sinuun erityisemmin tartunut.

Nyt tarvitsee kyllä sen verran tattua äskeisiin kommentteihin ;D, että jos on ollut 2 kk polttamatta, niin se on juurikin itsestä kiinni jos sen jälkeen aloittaa uudestaan, mutta tämä on nyt taas vain minun mielipide.

Minun mielipide on myös se että kyllä sitä rahaa nyt säästyy, mutta se vaan menee muualle. Ihan turha itseään huijata, että muka ei säästy ja sillä verukkeella jatkaa polttamista ::)

Niin, ite jäin siinä silloin työttömäksi ja neljän seinän tuijottelun aikana sit repsahdin kun sai jotain "tekemistä". Selittelyä kyllä, ei vaan osannut sit olla paikallaan polttamatta.

Ja mä kyllä ihan rehellisesti väitän että mun tilillä ei se raha näy mikä ennen röökiin meni. Enkä äkkiseltään myöskään keksi että mitä olisi nyt enemmän mitä ei sillon ollut. Kuten Patse sanoi, se raha pitäs laittaa säästöön suoraan että se jossain näkyisi, väitän että melkein jokainen sen johonkin saa työnnettyä huomaamattaan.

Guest Uldiz

se raha tarttis laittaa konkreettisesti säästöön, sitte sen rahamäärän tajuais joka palaa savuna ilmaan. ei se muuten säästöön kerry. kuitenkin se tonni -kaks on aika pieni raha vuodessa, että se häviää tililtä jos ei erikseen sitä summaa säästä.

Ei toi raha vaan se duuni mikä pitää tehdä, että saa röökit maksettua ja tehtyä (jos vääntää itse) mäkin väänsin sätkiä ~65000kpl viimeisen kuuden vuoden aikana, että silleen..

Ei toi raha vaan se duuni mikä pitää tehdä, että saa röökit maksettua ja tehtyä (jos vääntää itse) mäkin väänsin sätkiä ~65000kpl viimeisen kuuden vuoden aikana, että silleen..

Tosta tulikin mieleen miten kujalla kansanedustajat ovat. On mätkäsemässä sätkälle aivan jäätävää veronkorotusta. Sen varjolla, että nuoret, tupakointia aloittelevat, jonnet ostavat sätkiä. Anteeks mitä? Ei se 15-vuotias Jonne, mitään sätkää ala ostamaan, kun on tupakointia alottamassa! Eihän se ees osaa polttaa vielä. Täysin järjetöntä. Sätkiä polttavat ne, jotka on kyllästynyt maksamaan sikamaista ylihintaa röökiaskista, ja haluavat vähentää tupakoinnin kustannuksia käärimällä itse.

Tosta tulikin mieleen miten kujalla kansanedustajat ovat. On mätkäsemässä sätkälle aivan jäätävää veronkorotusta. Sen varjolla, että nuoret, tupakointia aloittelevat, jonnet ostavat sätkiä. Anteeks mitä? Ei se 15-vuotias Jonne, mitään sätkää ala ostamaan, kun on tupakointia alottamassa! Eihän se ees osaa polttaa vielä. Täysin järjetöntä. Sätkiä polttavat ne, jotka on kyllästynyt maksamaan sikamaista ylihintaa röökiaskista, ja haluavat vähentää tupakoinnin kustannuksia käärimällä itse.

En tiedä kaupungin lapsista mutta ainakin meilläpäin tasan jokainen joka tupakointia aloitti, aloitti sätkillä. Valmiita poltti vaan tosi harvat.

Nikotiinin vaikutuksen loputtu ihmisen aineenvaihdunta hidastuu, ja se onkin yksi tekijä miksi lopettamisen yhteydessä paino alkaa nousemaan.

Mulla taitaa olla erilainen aineenvaihdunta, koska paino ei ainakaan noussut lopettamisen jälkeen, lähestulkoon rupesi paino tippumaan ;) Tietysti kuntoilun lisäämiselläkin saatoi olla näppinsä pelissä, kun samaan aikaan tein hieman elämäntaparemonttia. 8)

Näläntunteenkaan en kyllä tuntenut lisääntyvä millään tavalla vaikka poltti hemmetisti tai sitten ei yhtään...

Taidan muutenkin olla hieman biologisesti poikkeava yksilö kun tuntuu etten kärsi mistään vieroitusoireista, paitsi krapulasta ;D

Tottakai nämä muutokset on aina yksilöllisiä, mutta yleisesti voidaan sanoa että aineenvaihdunta hidastuu. Ja jos teit samaan aikaan elämäntaparemontti, niin ei mikään ihme että paino ei noussut. Nikotiinin vaikutus aineenvaihduntaan on 10%.

Kyllähän se tupakointi silloin poikasena aloitettiin sätkiä vääntämällä, se kun oli halvempaa. Näin ainakin meillä.

Viime talvena kun olin sen 3kk polttamatta, niin laitoin joka viikko 20-25e toiselle tilille, niin kyllä sen kuukaudessa jo huomasi, kuinka paljon siihen rahaa menee. Itsellä noin 100e kuukaudessa, vaikka en kauheasti edes polta. Jos sitä rahaa ei laita muualle säästöön, niin ei sitä sitten huomaa ollenkaan.

Eikö tuo ole nimenomaan oikeata veronkiristystä, että nautintoaineista joutuu maksamaan tasavertaisesti veroja. Oli kyse sätkästä tai askitupakasta? Koomistahan se on, jos toinen maksaa 1/3 vähemmän.

Elämä on täynnä valintoja.

Mun kaveripiirissä on kahdenlaisia ne jotka on vain lopettaneet seinään ja jotka pitävät lakkoja=Lue voivat aloittaa koska tahansa mistä tahansa syystä taas polttamisen. Lopetaminen on lopettamista ja lakkoilu on itsensä pettämistä. Meidän suvussa A:Mummolla, B:Äidillä ja C:Enolla keuhkahtaumatauti ja kaikki polttajia. Ei tulisi mieleenkään ruveta polttamaan. Noista kolmesta mummon osasi lopettaa seinään polttamisen.

pitäs tässä itekkin lopetella tuo tupakan poltto. viimeks kun "lopetin" niin helpommin onnistu ilman mitään laastareita tai purukumeja. Itse koin että ne vaan pitkitti sitä vaikeempaa aikaa. sitten pari viikkoo myöhemmin naps ja se loppu siihen puoleks vuodeks kunnes kaljotellessa tuli taas alotettua.

sätkiä oon vedelly koko pienen ikäni ~vajaa kymmenen vuotta. askitupakka kuivaa kurkkua eikä niistä oikein saa minkäänlaisia savuja, palaakin ihan liian kauan ;D

Nostellaas vähän topikkia, onko jollakin hyviä vinkkejä röökin polton lopettamiseen? Itse polttanut yläasteesta asti ja vuosien aikana ollut pari kertaa 2 noin kuukauden "lakkoa" purkkaa syöden, nyt viime lakosta taas aikaa varmaan reipas 3-4 vuotta, nyt ollut 3 pvä polttamati, mutta pussi ollut huulessa... röökit loppu ja muutama kiekko nuuskaa vielä.. tarkotus koittaa lopettaa kun nuuskat loppuu.. nicorette suusumutinta nyt koittanut muutaman kerran ja toimi ihan "ok".. jos jollai olis hyviä vinkkejä, olisi enemmän kuin tervetulleita! Itsellä itsekuri aika huono, ja onhan tää aika itsensä rääkkäämistä...

Nostellaas vähän topikkia, onko jollakin hyviä vinkkejä röökin polton lopettamiseen? Itse polttanut yläasteesta asti ja vuosien aikana ollut pari kertaa 2 noin kuukauden "lakkoa" purkkaa syöden, nyt viime lakosta taas aikaa varmaan reipas 3-4 vuotta, nyt ollut 3 pvä polttamati, mutta pussi ollut huulessa... röökit loppu ja muutama kiekko nuuskaa vielä.. tarkotus koittaa lopettaa kun nuuskat loppuu.. nicorette suusumutinta nyt koittanut muutaman kerran ja toimi ihan "ok".. jos jollai olis hyviä vinkkejä, olisi enemmän kuin tervetulleita! Itsellä itsekuri aika huono, ja onhan tää aika itsensä rääkkäämistä...

sähkörööki. Hommaa vaan heti alkuunsa semmoiset vermeet mitkä pelittää, niin ei mene siihen lajiin mielenkiinto turhan säätämisen takia. Pikkuhiljaa sitten vähentää nesteen nikotiinipitoisuutta.

sähkörööki. Hommaa vaan heti alkuunsa semmoiset vermeet mitkä pelittää, niin ei mene siihen lajiin mielenkiinto turhan säätämisen takia. Pikkuhiljaa sitten vähentää nesteen nikotiinipitoisuutta.

Tuota on tullut koitettua sillon kuin niitä tuli, mut tarkotus ois päästä kokonaan irti kaikista mihin koukkuun jää...

Tuota on tullut koitettua sillon kuin niitä tuli, mut tarkotus ois päästä kokonaan irti kaikista mihin koukkuun jää...

Ei siinä sitten paljon muita vaihtoehtoja jää, kuin lopettaa laakista kaikki ja kituu sen pari-kolmeviikkoa. Toi sähkörööki on siitä hyvä, että asteittain voi vähentää, tai vaikka laakistakin 0% nesteillä ja silti on jotain "tekemistä" kun on röökin aika. Parin viikon jälkeenhän pahinta on ne tilanteet, missä röökiä tulee yleensä vedettyä ja jotain tekemistä pitäisi siihen tilalle saada.

Ei siinä sitten paljon muita vaihtoehtoja jää, kuin lopettaa laakista kaikki ja kituu sen pari-kolmeviikkoa. Toi sähkörööki on siitä hyvä, että asteittain voi vähentää, tai vaikka laakistakin 0% nesteillä ja silti on jotain "tekemistä" kun on röökin aika. Parin viikon jälkeenhän pahinta on ne tilanteet, missä röökiä tulee yleensä vedettyä ja jotain tekemistä pitäisi siihen tilalle saada.

Itseasiassa noin kun miettii niin tuo vois kyllä toimia.. pitänee kaivaa "vapo" esille ja tilata jotain miedompia litkuja, jotain vahvoja varmaan vielä onkin.. kiitokset vaan neuvoista ps. On muuten yllättävän perseestä, nuorena ajatteli et eihän tähän koukkuun voi jäädä, eikö :D

edit. Sähkö röökistä tulee vaan aika "miedot" savut, tosin kyllä vahvat nesteet ottaa mukavaski kurkkuun :)

Edited by lahtine

Itseasiassa noin kun miettii niin tuo vois kyllä toimia.. pitänee kaivaa "vapo" esille ja tilata jotain miedompia litkuja, jotain vahvoja varmaan vielä onkin.. kiitokset vaan neuvoista ps. On muuten yllättävän perseestä, nuorena ajatteli et eihän tähän koukkuun voi jäädä, eikö :D

Suosittelen pelkää pg tai vg basea (niiden sekoitusta, esim 70/30) ilman mitään mausteita tai lisämakuja, (korkeintaan mentholia vähän sekaan). Tuolla saa keuhkoihinsa "minimimäärän" mitään ylimääräistä ja hyvät höyryt.

Itse tuli nuorempana vedettyä tupakkaa 5 vuotta ja lopetin kuin seinään. Ei mitään nikotiinikorvikkeita yms.

Ei siinä sitten paljon muita vaihtoehtoja jää, kuin lopettaa laakista kaikki ja kituu sen pari-kolmeviikkoa.

Tuolla lailla mä lopetin. Tai no ensin vähensin niin että poltin vaan muutaman päivässä, mutta totesin että se nyt oli jo ihan hanurista kun vaan koko ajan laskeskeli, että koskahan sitä seuraavan tupakin polttais, ettei menis tänään enemmän kuin eilen... Niin totesin että parempi lopettaa sitten kokonaan.

Itse olin polttanut tuolloin n. 10 vuotta. Riittävän hyvä syy kun on, niin kyllä sen lopettaa ilman sen kummempia korvaustuotteita tai kikkailuja. Tai itselleni ainakin se auttoi. Piti lopettaa kun en halunnut opettaa tapaa seuraavalle sukupolvelle. Isältähän minäkin ne ekat tupakit aikanaan nyysin... Eli motivaatio oli ainakin mulle se tärkein.

Edited by Puppetmaster

Pakko kyllä sanoa vielä, että kun lopettaa tupakoinnin niin ei montaa päivää mene kun hajuaisti ja makuaisti alkaa toimia ihan eri tavalla kuin röökatessa :) Itselläni ainakin hajuaisti ja makuaisti alkoi pelaamaan paremmin ja ruoka maistui paljon paremmalle yms yms.

Sähkörööki on paras apu. Ite poltin noin 13vuotta ja nyt 6kk ilman. Sähköröökiä ensin 12mg nesteellä ja sit 6mg ja sitten vähentää ja lopettaa...

Pakko kyllä sanoa vielä, että kun lopettaa tupakoinnin niin ei montaa päivää mene kun hajuaisti ja makuaisti alkaa toimia ihan eri tavalla kuin röökatessa :) Itselläni ainakin hajuaisti ja makuaisti alkoi pelaamaan paremmin ja ruoka maistui paljon paremmalle yms yms.

Mä olin vähän pettynyt, kun noista mikään ei toteutunut. Ja lopettamisen jälkeen varmaan ekat kolme vuotta teki silti aika ajoin mieli tupakkaa. :D Eikä ollut energisempi olo, eikä elämä ollut ihanampaa jne. Mulla on toki sellanen kroonisen tukkoinen nenä, niin haju- ja makuaistin kanssa on muutenkin vähän niin ja näin. Mutta vähänhän se hatutti, vaikkein noiden "lupauksien" takia lopettanutkaan.

Mutta kun oli se hyvä syy olla ilman, niin tässä nyt on mennyt jotain kuusi vuotta ilman, ja enää ei tee mieli. Edes pöhnässä.

Itsehän poltin satunnaisesti noin 3-4vuotta kunnes vähän ennen uuttavuotta alkoi ajatus että nyt loppuu, osakannusteena oli se kun oli lupautunut lopettamaan niin ei enää kehdanut vetää vaikka teki mieli.. sröökiä silloin tällöin vetelin mutta käytännössä kuin seinään loppui tupruttelu.

Huomaa hyvin kuinka ainakin hajuaisti on parantunut, huomaa heti jos joku polttaa lähistöllä :D

Ite lopetin kolme vuotta sitten mutta en tajua miten mulla tuntu että haju ja makuaistit ei parantunut ollenkaan. En kylläkään polttanut kun muutaman röökin päivässä, olisko siitä sitte kiinni. Eli vähän petyin siinä mielessä mutta silti hyvä päätös. En oo kaivannu ekan kuukauden jälkeen enää polttamista.